Kiva kun rakenneulteakuulumisten määrä vain kasvaa ja hyviä uutisia tuntuu tulevan toisensa perään!
Mulle sanottiin rakenneultrassa, että vaikka istukka sijaitsee takaseinässä, niin on sen verran alhaalla, että on vaarana, kun vauva kasvaa, että työntää sen edelleen, mikä tarkoittaisi sitä, että synnyttää pitäisi sektiolla! Toivon nyt tosi kovasti, että niin ei tule käymään! Downin vuoksi mulla on useampia seurantakäyntejä loppuun saakka ja lääkäri sanoi, että hän seuraisi sitä istukkaa muutenkin ultraamalla loppuun saakka, mutta nyt se menee tässä samalla.
Mulla on siis kaksi alatiesynnytystä takana ja vaikka ne oli tosi rankat kokemukset ja pitkät synnytykset, niin kaikki meni hyvin ja todellakin haluaisin kolmannen kerran synnyttää myös normaalisti alakautta,kun nyt ei löydetty sikiöstäkään mitään sellaista, jonka vuoksi olis pitänyt sektio tehdä. Mua oikeastaan pelottaa kaikki leikkausjutut, puudutukset ja mahan aukaiseminen... Hhrrrr... Mielummin otan sen kivun!(vaikka kieltämättä pelottaa sekin.) Varsinkin, kun kuvittelisin kolmannesta synnytyksestä palautuvani suht nopeasti. Ainakin tokasta palauduin nopeammin ja selvisin huomattavasti pienemmillä "ruhjeilla", kuin ekasta. Mutta nyt vaan odotellaan. Mulla olis seuraava neuvola ensi viikolla ja seuraavalla viikolla taas seurantaultra äitiyspolilla. Nyt riittää käyntejä! Vauvan vointi ei sinänsä huoleta, koska se on kova liikuskelemaan ja tosiaan kaksi eri lääkäriä todennut rakenteet normaaleiksi. Mutta downeilla seurataan kasvua ja istukan/napanuoran virtauksia, koska riskejä on enemmän ja monesti joudutaan käynnistämään tai leikkaamaan etuajassa, kun istukka ei enää toimi tms.
Nasupossu 22+3