La marraskuu 2016

Oliko se niin, ettei harkkasupistuksia pitäis vielä tässä vaiheessa tulla säännöllisesti? Vai onko mulla väärää tietoa. Mulla tulee niitä päivittäin, mutta vain 1-4 kertaa eikä kestä kerralla kuin muutaman sekunnin. Tunnen ne aina selvästi mahan kiristyksenä ja musta on jotenkin hassua että niitä tulee vain kun olen käymässä nukkumaan tai jos jostain muusta syystä oon selälteni. Viime raskaudessa niitä tuli vasta loppuraskaudessa ja sillonkin aina rasituksessa.

Rv 18+6

Mulla alkoi harkkasupistukset viikoilla 15-16 ja jatkuu edelleen. Nyt vaan lisääntynyt, ehkä 10 supistusta tulee päivässä. Epäilen kyllä että on myös jokin tulehdus päällä. Kävin maanantaina lääkärissä ja kirjoitti parin viikon sairausloman. Nyt odottelen vaan labravastauksia... Mutta siis myös mulla oli aikaisin supistuksia esikoisen kanssa, joten kai toisilla niitä vaan tulee herkemmin...

Maaria83,meillä selvisi rakenneultrassa myös yhden valtimon puuttuminen napanuorasta. Elokuussa meilläkin on kasvukontrollissa käynti. Kieltämättä vähän jännittää,meneekö kaikki hyvin loppuun saakka,mutta eipä se stressaamalla siitä kummene. Toivotaan,että kaikki menee hyvin. Kätilö ainakin sanoi,että kun muuten rakenteet kunnossa niin ei pitäisi olla huolta :) jostain luin,että jos yksi valtimo puuttuu,niin yleensä se yksi valtimo olisi normaalua paksumpi,mikä kompensoi toisen valtimon puuttumista. Nyt oli kasvanut nirmaalisti rv 21+0 ja reilu 400g oli paino arvio.

Mukava kuulla muidenkin kokemuksia. Meillä oli lääkäri ultraamassa ja painotti nimenomaan sitä, että yhdellä pärjää oikein hyvin. Lisäksi kommentoi istukan olevan oikein hyvänkokoinen, eli ravinnonlähde on hyvässä kuosissa. 21+1 (20+4 ultran mukaan) ja painoa 379g, eli oikein hyvin käyrillä meni paino meilläkin. :)

Maaria83,hyvä juttu että teilläkin pieni kasvaa hyvin. Mulle ei puhunut kätilö istukasta mitään,mutta olisi varmaan mainunnut jos jotain huolestuttavaa olisi ollut. Kiva,että täällä on joku muukin samassa tilanteessa niin voi vähän kuulumisia ja huolia jakaa :) elokuussa ollaan taas viisaampia,kunhan on se kasvukontrollissa käynti

Me sanottiin alussa että jos vilauttaa ni saa kertoa sukupuolen. Sitä sit etsittiin kyllä muutamaan otteeseen, kivasti viitsi palata asiaan useampaan kertaan :)

Huomenna ollaan ultrassa tähän aikaan ja nyt alkoi jännittämään, että millainen ultraaja meille osuu :nailbiting: Halutaan siis tietää sukupuoli, jos vain suostuu näyttämään! :angelic:

Rakenneultran mukaan mulla on istukka etuseinässä, mutta ei mulla tunnu kyllä hidastavan liikkeiden tuntemista. Semmonen zumbaaja tuntuu olevan tämä prinsessa että ei jää paljo arvailujen varaan liikkeet :D <3 on se vaan uskomaton tunne että toinen ihminen liikkuu sun sisällä!

Pikkumyy ja prinsessa 21+5

Kivoja kuulumisia kaikilla. :)

Täällä rakenneultra vasta 19.7. Että vielä saa odotella ja jännätä. Mieheltä eilen kysyin että onko hänelle väliä kumpi olisi tulossa ja haluaako tietää sukupuolen. Sanoi että olisi se kiva tietysti tietää mikä siellä majailee, vaikkei sen olekaan väliä mikä on sukupuoli kun ei sitä paljo voi etukäteen määrätä. Sinänsä kiva, että ollaan asiasta samaa mieltä.

Tuonne neuvolakuulumisiin jo kirjoittelin, että jo kahesta eri neuvolasta tullut epäilys istukan sijaitsevan sittenkin etuseinässä kun sydänääniä kuunneltaessa kuulunut istukka selvästi ja itsekin alkanut tuntea liikkeet vasta viime aikoina paremmin (eli samoihin aikoihin kuin esikon aikana). Np-ultrassa sen sanottiin olevan takaseinässä, mutta jos onkin katsonut väärin tai istukka tehnyt jonkin muuttoliikkeen vastakkaiselle seinälle. Sekin lopullinen sijoituspaikka selvinnee sitten seuraavassa ultrassa. Ei oo hämmennystä ja ihmettelyä puuttunut ainakaan tästä raskaudesta vaikka kolmas jo onkin.

Maatuska 18+1

Kiva kun rakenneulteakuulumisten määrä vain kasvaa ja hyviä uutisia tuntuu tulevan toisensa perään!
Mulle sanottiin rakenneultrassa, että vaikka istukka sijaitsee takaseinässä, niin on sen verran alhaalla, että on vaarana, kun vauva kasvaa, että työntää sen edelleen, mikä tarkoittaisi sitä, että synnyttää pitäisi sektiolla! Toivon nyt tosi kovasti, että niin ei tule käymään! Downin vuoksi mulla on useampia seurantakäyntejä loppuun saakka ja lääkäri sanoi, että hän seuraisi sitä istukkaa muutenkin ultraamalla loppuun saakka, mutta nyt se menee tässä samalla.
Mulla on siis kaksi alatiesynnytystä takana ja vaikka ne oli tosi rankat kokemukset ja pitkät synnytykset, niin kaikki meni hyvin ja todellakin haluaisin kolmannen kerran synnyttää myös normaalisti alakautta,kun nyt ei löydetty sikiöstäkään mitään sellaista, jonka vuoksi olis pitänyt sektio tehdä. Mua oikeastaan pelottaa kaikki leikkausjutut, puudutukset ja mahan aukaiseminen... Hhrrrr... Mielummin otan sen kivun!(vaikka kieltämättä pelottaa sekin.) Varsinkin, kun kuvittelisin kolmannesta synnytyksestä palautuvani suht nopeasti. Ainakin tokasta palauduin nopeammin ja selvisin huomattavasti pienemmillä "ruhjeilla", kuin ekasta. Mutta nyt vaan odotellaan. Mulla olis seuraava neuvola ensi viikolla ja seuraavalla viikolla taas seurantaultra äitiyspolilla. Nyt riittää käyntejä! Vauvan vointi ei sinänsä huoleta, koska se on kova liikuskelemaan ja tosiaan kaksi eri lääkäriä todennut rakenteet normaaleiksi. Mutta downeilla seurataan kasvua ja istukan/napanuoran virtauksia, koska riskejä on enemmän ja monesti joudutaan käynnistämään tai leikkaamaan etuajassa, kun istukka ei enää toimi tms.

Nasupossu 22+3

Nasupossu, mäkin niin mielellään lähtisin alakautta synnyttämään. Mutta olen seurannut tota ikäisteni odottavien ketjua, ja kiusallisen paljon menee hätäsektioon. Argh, ei voi kun toivoa, että omalla kohdalla päästään luonnollista väylää.
ja Vauvatoiveelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta!

Nasupossu, mulla oli edellisessä raskaudessa tuo istukka siinä kohdunsuun päällä ja istukka oli takaseinässä. Ei siirtynyt pois, joten jouduin sektioon rv 36+3. Harmitti hirveästi,olisin halunnut synnyttää alakautta, niin kuin kolme aiempaakin. Leikkaus meni kuitenkin hyvin ja kipuja ei ollut ensimmäisen seisomaan nousun jälkeen ollenkaan. Hyvä kokemus kaiken kaikkiaan. Toivottavasti saisin tämän viidennen synnyttää alakautta. Istukka nyt on ns. oikeassa paikassa. Varmaan vasta silloin rv 36 selviää, kun on viimeinen lääkäri käynti, että onko alatiesynnytys mahdollinen. Siihen lääkärin mukaan pyritään ja toivottavasti päästään. Jospa sinulla Nasupossu istukka siirtyy pois kohdunsuun päältä ja pääset alakautta synnyttämään, onneksi näitä asioita seuraillaan hyvin :)

rv 22+2

Mulle sanottiin np-ultrassa istukan olevan takana tosi alhaalla ja rakenneultrassa pitää katsoa mikä tilanne silloin. Neuvolantäti kyllä lohdutti, että yleensä ne lähtee nouseen.. Pitää toivoa. Vaikka se alatiesynnytys oli kivun osalta paljon pahempi kun ikinä olisin voinut kuvitella, haluan silti ehdottomasti synnyttää alateitse. Toivottavasti se onnistuu. Viimeksi olin vielä tosi hyvässä kunnossa heti synnytyksen ja syömisen jälkeen ja olo oli kaikintavoin normaali. Mutta pääasia on se, että vauva syntyy elävänä vaikka se sitten tarkoittaisikin sektiota.

No, ehkä kukaan muukaan ei osta sillä hinnalla ja saatte jonkin ajan päästä tarjota jonkun paremman summan! ;)
Mekin asutaan vuokralla, (pari viimeistä vuotta opiskeltu molemmat) mutta tää asunto käy meille pieneksi ja ollaan etsitty ja mietitty vaihtoehtoja jo pitkän aikaa. Mä oon nyt työtön ja mies vasta aloitellut töitä opintojen jälkeen, joten lainaa tuskin saadaan vielä. Viisihenkinen perhe tarvitsee jo semmoiset neliöt, että vuokrat täällä on semmoista reilun tonnin luokkaa kuukaudessa. Ja tarjontaa erittäin vähän. Ois kiva löytää joku edullinen, jotta sais samalla säästettyä siihen omaan kotiin, mutta sekin vaikeuttaa, että isommilla on jo koulu- ja eskaripaikat, joita ei tahdottais vaihtaa, varsinkaan isomman koulua... On tää välillä vaikeaa!!

Me asutaan miehen isovanhempien omistamassa talossa vuokralla ja nyt yks anopin sisaruksista haluaa pistää tän myyntiin ja hinta on talon kuntoon nähden niin naurettava, että ei ikinä ostettais.

Täytyy toivoa ettei kukaan muukaan sit ostais.. Mut varmasti pelottavaa kun ei tiedä mitä tapahtuu! Tsemppiä mahdollisesti uuden asunnon etsintään!! :)

Onko muilla istukka vaihtanu paikkaa ultrien välillä? Kun np-ultrassa oli etuseinässä ja nyt yhtäkkiä rak-ultrassa takaseinässä :O sano kyl ultraaja et voi kohtu liikkua mut musta vähän hassua :D
Miten ton painon kans, ku meil oli 345g (rv 21) ja muilla on ollu lähemmäs 400g ni onko tää nyt sit pienikokoinen vai...? :D kaikki nyt mietityttää. Vaik sanoki kyl et kaikki näyttää hyvältä :D

Jeanney rv 21+5

Takaisin