Kesäkuun keskustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anhe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin meni vauvavuosi hyvin, ja menee edelleen. Vastoinkäymiset vaan lähensi, varmaan kun oli niin hankala ja epävarma ensimmäinen raskaus niin molemmat osas olla kiitollisia tuosta pikkumurusta. Toki on välillä tiuskittu toisillemme väsyneinä, mutta pääasiassa puhallettu yhteen hiileen ja tuettu toisiamme :) Ite oon ainakin aika temperamenttinen ja saatan välillä sanoa pahastikin kiihdyksissäni, mutta onneks tuo mies tietää, että en tosissani tarkota kaikkee :hilarious:

Omat vanhemmat on eronnut ja miehen vanhemmat myös. Ite aina toivonut et löytää ihmisen jonka kanssa haluaa viettää loppuelämänsä eikä heti vastoinkäymisten kohdatessa luovuta. Naimisissa ei olla, mutta 11 vuotta oltu yhdessä, kaksosista (2012) ja esikosta (2011) "selvitty" tähän mennessä, niin ei meitä pienet ainakaan hetkauta Elämää, ylä ja alamäkineen, kyllä meille vielä yks pieni mahtuu ja rakkautta riittää ❤️

Meillä kans molempien vanhemmat eronneet ja ollut kaikkea muutakin häikkää perheissä nuoruudessa. Sieltä ei ole sitä hyvän parisuhteen mallia ollut tarjolla. Ja nyt odottellaan miten vauva-aika vaikuttaa meihin. Molemmat erottu edellisistä suhteista kun lapset on olleet pieniä, kuopukset 2-4v silloin. Nyt ensimmäinen yhteinen tulossa ja kun edellisistä aikaa niin paljon niin moni asia on kuin ensimmäistään odottavilla.

Kyselen tälläkin puolella, löytyisikö kohtalo tovereita. Eli olen omassa pienessä päässä tullut nyt siihen tulokseen, että nuo alakautta tehdyt ultrat aiheuttaa mun vuodot! Joka kerta vuoto alkanut joko samana iltana tai seuraavana aamuna. Ensimmäisen ultran jälkeen vuoti ekaa kertaa! Muuten todettu kaiken olevan aina hyvin. Asukas siellä normaalisti kasvaa. Onko jollain kokemusta??

Lorii, itselläkin ollut vuotoja, yhtään ultraa ei vielä, mutta sen verran mitä olen lukenut niin voi olla ihan mahdollista. Limakalvot voi olla sen verran kuivina että sen takia vuotaa herkästi. Kyllähän noi pelottaa, mutta itse olen miettinyt niin että jos ei sitä vuotoa paljoa tuu ja ei kauheita kipuja niin kaiken pitäisi olla hyvin. Ajattelen myöskin että turhasta pelkäämisestä ei ole hyötyä, kyllä sen sitten huomaa jos on oikeasti joku vikana... Nämä siis minun mietteitä :)

Lorii, itselläkin ollut vuotoja, yhtään ultraa ei vielä, mutta sen verran mitä olen lukenut niin voi olla ihan mahdollista. Limakalvot voi olla sen verran kuivina että sen takia vuotaa herkästi. Kyllähän noi pelottaa, mutta itse olen miettinyt niin että jos ei sitä vuotoa paljoa tuu ja ei kauheita kipuja niin kaiken pitäisi olla hyvin. Ajattelen myöskin että turhasta pelkäämisestä ei ole hyötyä, kyllä sen sitten huomaa jos on oikeasti joku vikana... Nämä siis minun mietteitä :)

Joo nyt ei enää niin pelota pienen vointi, mitä ensimmäisellä kerralla kun alkoi vuoto. lähinnä ärsyttää tämä jatkuva neuvolassa ramppaaminen! Vahva tunne kyllä on että masussa kaikki hyvin. Onneksi ei montaa alakautta tehtävää ultraa enää ole, jos se on syynä. Huomenna käyn kuitenkin vielä kuuntelee sydän äänet masun päältä, niin saa mielenrauhan. Neuvolatäti oli kyllä sitä mieltä että voin hyvinkin olla oikeessa tuossa syyssä.

Hei mitä ootte mieltä? Saakohan raskaana syödä valmis salaatteja? Esim punajuurisalaattia, perunasalaattia tms?

No periaatteessa oikeessa majoneesissa on kai raakaa munaa, mutta kaupan majoneesit on harvemmin munia edes nähnyt. Ja taitaa olla pästöroitunakin munat jos sitä sattuu olemaan. Tämä ihan mutulla. Mutta itse söisin huoletta kunhan kylmäketjusta on asianmukaisesti huolehdittu :)

Mä en oo syöny mut ei ne muutenkaa mulle maistu...

Ja meillä ei oo oikee mitää mitä mä söisin... Aamupalaks söin mansikkaa ja persikkaa... Onneks lounaaksi on äitin tekemää kasvissosekeittoo...

Mä kattelin tänään kaupassa grillisalaatteja ja niissä on ainakin käytetty aitoa majoneesia ja tuoteselosteessa oli mainittu, että sisältävät kananmunankeltuaista. Myös italian-, punajuuri- ja perunasalaatissa on keltuaista. Jätin salaatit suosiolla kauppaan.

Mä ostin niitä forssan salaatteja mut räytyy nyt vielä kattoa uskaltaako syödä vai ei..

Mäkin söin, ja nyt katsoin tuoteselostetta, niin ainakaan rainbown majoneesi(tai "majoneesi"...)salaateissa ei ole käytetty raakaa munaa eikä muutakaan "kiellettyä".

Takaisin