La marraskuu 2016

Minulla on volyymiripset ja aijon pitää jatkossakin. Ripsientekijällä on käytössä jotakin allergia liimaa, joka ei siis haise, eikä pitäisi kovin vaarallista olla. Hiuksia värjään kans kampaajalla ihan normaalisti.

Perjantaina oli rakenneultra ja siellä oli pikkusella kaikki hyvin.

Heitar 20+3

Mulla ei ole nyt ripsiä, kyllästyin kun piti 1,5 viikon välein huoltaa. Mulla on jotenkin superkiivas karvankasvu, eikä ripset oikein pysyneet. Suihkurusketusta käytin alkukesästä, mutta nyt oon jo ruskettunut, eikä siksi tee mieli läträtä.

Mulla on ollut toistaiseksi ihan naisellinen olo. Vaatehankinnat on olleet onnistuneita. Masu on jo huomattava eikä mene ihan helpolla enää piiloon, mikä on hiukan haastavaa kun pomo tulee vasta 8.8 takaisin ja mun pitäisi just silloin ilmoittaa äitiyslomasta. Teen freelancerina töitä, eli myyn oman osaamiseni aina vuoden pätkissä useampaan paikkaan ja tämä pomo jännittää eniten koska on epäpätevin ja yrittänyt sahata palkoissa linssiin. Pieni stressi siitä.

Mä ostin eilen fetaa ja ajattelin uskaltaa laittaa salaattiin. Neuvola täti oli sitä mieltä että voin ostaa jos ostan valion juustoja kun on niin tarkka tuote prosessi.. no en mä valion fetaa löytäny mut arlan apetit fetaa otin sit. En kyl tiedä saako oikeasti syödä.. lidlin juustot neuvolassa kieleettiin.

Mä en noita ripsiä ja kynsiä oo ikinä pitäny , mutta kynsiä kyllä oon lakannut.. kova oon hiuksiani värjäämään mutta ajattelin nyt kasvattaa oman värin takas. Kahdesta syystä :
Tulee halvemmaksi ja oon kuullut et raskaus ja etenkin imetys aikana hius rasittuu, niin yritän ehkäistä lisä rasittumista näin. On niin ohkaiset hiukset että haluan pitää nämä vähäiset edes päässä ;)

Täällä viikonloppu sairastettu,lapsilla hirvee flunssa. Yöt pitäny valvoa,kun pienet niin tukkoisia. Viimeyönä oma kurkku oli tosi kipeä,ei koskaan noin kipeä ollut. Ei siis ihme,että lapsiakin itkettänyt. Huomenna olis ru,jospa tänään jo olo helpottaisi niin pääsisi sinne menemään.

Miullakaan ei oo rakennekynsiä eikä ripsenpidennyksiä, jos ois kauheesti ylimäärästä rahaa ni ois kyllä. Hiuksia vaalennan kyllä aina juurikasvun osalta, nyt oon 3kk pitänyt väliä raskausaikana. Karmee juurikasvu kerkee siis aina tulla, mut omakin väri on aika vaalee (maantie....) ni ei se silleen silmiinpistävästi haittaa. Ja kynsiäkin tykkään lakata, mut nyt on sellanen työ että se on ihan turhaa kun lakat irtoo heti ja kynnet kärsii muutenkin, ni en oo viittinyt lakata.

Mileim rv 19+6

Mä olen kerran kokeillu ripsenpidennyksiä, oli niin epämukavat ja hankalat että ainoaksi kerraksi jäi, vaikka mies ois tykänny räpsyttimistä. Kynsiä lakkaan harvakseltaan juhliin ja innostuksen mukaan, hiuksia värjään niinku ennenkin. Rakennekynsiä tms mulla ei ikinä oo ollu, oon mä vähän tämmönen ronskiotteinen bönde joo. :joyful:
Fetaa oon syöny, tuorejuustot ei maistu, aurajuusto ei oo ikinä sopinu mun suuhun, meetwurstiaki syön toisinaan vaikka sitäkään ei kai sais.. En mä niin tarkka oo..
Jeah, kaks viikkoo kesälomaa edessä! :smiley-bounce016

Mulla ei myöskään ole rakennekynsiä ja ripsetkin on ihan omat. Onneksi olen isän puolelta perinyt pitkät ja tummat ripset (joskus lapsena joku kassan täti kauhisteli kun pienelle lapselle on laitettu ripsaria). Rakennekynnet ei kyllä kestäisi edes mun menossa mukana kun oon milloin missäkin tonkimassa. Kynsiä lakkaan harvakseltaan, lähinnä johonkin juhliin jne. Tukkaa en värjää niin usein raskausaikana, kerran olen värjännyt tämän raskauden aikana ja en välttämättä enää värjää.

Ellukkainen rv20+0 ja huomenna ru!

Voi että, miten ihanaa kun teillä noita rakenneultria!!! :HeartredJotenkin aina tulee liikutus, kun luen niitä kuulumisia ja etenkin jos selviää että poika tai tyttö. Omaa ru:ta yritän olla ajattelematta, kun se vasta elokuussa :eek:

Hirveän hauskaa muuten, kun aina niistäessä tai aivastaessa pyrkii lirahtamaan pissiä housuun ja on lirahtanutkin :sour: Pitää oikein tosissaan keskittyä ja ponnistella, ettei niin kävisi. Tartteiskohan ehkä vähän aktiivisemmin harjoittaa noita lantionpohjalihaksia :grin

Rv 17+2

Mä olen aina ollut superlaiska ulkonäköhuollossa. :oops: Joskus intoudun ostamaan jotain uusinta uutta meikkiä (ripsaria tms.) kokeilen kerran ja siihen se sitten jää. Ripsarien kanssa oikeastaan laiskuus johtuu pesusta, tuntuu ettei ne lähde millään ilveellä pois vaikka ihan vesiliukosia aina ostan. Lisäksi silmämeikinpoistoaineista saan allergista ihottumaa, vaikka ois apteekista allergisille tarkoitettua tököttiä. Töihin meikkinä yleensä vaan joku cc-voide ja jos oikein jaksan puunata ni vielä poskipunaa ja valokynää. Lisäks taivutan ripset. Ne on onneks suht tummat ja pitkät luonnostaan. Juhliin kans noi ja yleensä vielä se ripsari. Muuten en juurikaan meikkaile. Ei vaan jaksa. Ripsiin kävin ottamassa kestovärin ennen esikoisen syntymää, mut se oli jokseenkin turhaa, väri kului tosi nopsaan pois eikä muutenkaan erityisemmin näkynyt. Kynnet on mulla luonnostaan aivan karmeet pienet ja ylöspäin taipuvat töpöt. En tee niille juuri mitään, kun en halua et huomio kiinnittyis mun sormiin. Työhön kans sisältyy semmosia juttuja et pitkistä kynsistä joita pitää varoa ois vaan haittaa. Ois kyllä kiva joskus jaksaa nähdä enemmän vaivaa ulkonäkönsä eteen, mut ei ni ei. Ehkä sit eläkkeellä. :wacky:

Mä räväytin ja tilasin eilen vaunusetin Jollyroomista, jossa on siis yhdistelmävaunut ja turvakaukalo. Luin erikseen siitä turvakaukalosta, ni se täyttää kaikki turvallisuusnormit ja vaikutti hyvältä, et uskalsi ostaa. Oli lähes puoleen hintaa alessa, Hauck merkkiset. Mieskin oli hintaan ja näköön tyytyväinen. Mulle vaikutti passeleilta, simppelin näköiset, mustat, mahtuu pieneen tilaan jne. Enimmäkseen kaupunkikäyttöön tulee ja täytyy mahtua hyvin bussiin ni noi vaikutti sellasilta. Mua ei merkit ja kuosit sikäli erityisemmin kiinnosta, pääasia et tekee tehtävänsä. Esikoisen kanssa yhdistelmät oli sellaset megavankkurit, josta pyörät irtoili kokoajan, et uskon et noilla meno ois näpsäkämpää. Esikoiselle ostettiinkin muutaman kuukauden päästä ihan perusrattaat, jotka saa makuuasentoon, kun ei niiden vankkurien kanssa jaksanut säätää. Mut jee, eka kunnon ostos nyt tehtynä! :grin Pinniksenä kuopuksen vanha, joten eihän tässä tarvi enää kuin hoitopöytä ja amme ja joitain vaatteita.

Musta tuntuu et noita muksahduksia mahassa on alkanut selkeesti tuntumaan ihan viime päivinä enemmän. Nyt ainakin parina kolmena päivänä peräkkäin. En malta odottaa et alkas näkymään mahan päälle. :joyful:

Ai niin, vielä noista juustoista. Fetaa olen syönyt ihan salaatissa, ihan Lidlistä ostettuakin, pakkauksessa kuitenkin luki, et valmistettu pastoröidusta maidosta. Pizzzassa uskaltaisin syödä ihan mitä vaan juustoja, kun ne tosiaan kuumennetaan yli 200 asteessa useamman minuutin ajan.

Kiitos vastauksista:)

Itse olen fetaa myös syönyt salaateissa.
Lomalla söin pizzassa myös juustoja, kun olivat käyneet uunissa kuumentumassa kuitenkin :)

rv 20+0 (huomenna aamulla ultra!!:p:rolleyes:)

Just ajattelin et pitäis ottaa taas ripsienpidennykset nii ei tarviis aina ripsarilla läträillä :p ite käytän meikkiä ihan päivittäin siis. Ostin lidlistä paketin vauvan kosteuspyyhkeitä ja niillä lähtee muuten meikit todella hyvin naamasta :laughing002
Mulla on raskauden aikana kynnet kasvanu ihan hurjaa vauhtia ja tosi kestäviksi, ei paljoa muita kynsiä nyt tarvita ja ihan oon kyllä huoletta lakannu niitä. Hiukset on myös paremmassa kunnossa kun koskaan! Noi hormooninäpyt kun sais vielä pois naamasta niin kaikki olis hyvin.

Hiuksia oon värjänny nyt kerran raskauden aikana ja loppuraskauden värjään ne värjäävällä hoitoaineella, jonka ei pitäisi olla haitallista? Enpä mää usko kyllä että ihan normiaineetkaan harvakseltaan käytettynä on, tuskin kukaan joka päivä tukkaansa värjäilee :happy7

Vajaat kaksi viikkoa enään rakenneultraan, jaksaa, jaksaa! Sit voi alkaa tosissaan shoppailemaan vauvalle tarvikkeita, nyt pysyny vielä aisoissa paria pipoa ja turvakaukaloa lukuunottamatta laughing7

Rv 19+0!!

Missä muuten on Uusperheellinen-84? Muistan, et joutu kotona olemaan aika heikossa hapessa aiemmin, mut en oo pitkään aikaan nähny, et olis kirjotellu vai enkö oo vaa huomannu? :o

Missä muuten on Uusperheellinen-84? Muistan, et joutu kotona olemaan aika heikossa hapessa aiemmin, mut en oo pitkään aikaan nähny, et olis kirjotellu vai enkö oo vaa huomannu? :o

Samaa olen miettinyt, toivottavasti kaikki olisi hyvin!

Itellä ripset ollu n vuoden enkä luovu niistä enää koskaan :) on ihanaa kun ei tartte meikata yhtään eikä tartte miettiä meikin pesua. Juhlaankin tarttee laittaa korkeintaan huulipunaa, jos sitäkään. Työ on myös sellaista että ei oikein muu kuin vedenkestävä pysy niin näin on niin ihanan helppoa. Ekat ripset kutitti ja pisteli mutta kun vaihdoin laadukkaampiin niin ei enää tunnu miltään ja huoltovälikin 4 vko :) Kampaajalla käyn ehkä maks kerran vuodessa ja kynsilakat ei työn takia pysy ni jotain kivaa hömppää täytyy naisella olla.

Supistuksia tulee nykyään usein ja jotkut on aika napakoitakin niin tuli käsky lääkäriltä ottaa rennommin. Mut onneks kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään muutoksia. Nyt viikkoja 20+ ja ylihuomenna rakenneultraan. Outoa, kun ei jännitä yhtään, on vaan sellanen olo että kaikki menee tällä kertaa hyvin. Potkuja tunnen usein ja muutenkin hyvä fiilis, sukupuolikin jo selvillä joten mitäpä tässä stressailemaan :)

Hei naiset
Kovasti olen lueskellut teidän viestejä mutta ei meinaa keritä / jaksa kirjoitella itse :(
Mulla olisi ke 22.6 rakenneultra ja kyllä vähän jännittää...
Onko jollain tullu raskaus aikana maksaläiskiä kasvoihin? Mulla on tullut otsaan ja poskiin ..ja en tykkää sitten yhtään :( apteekista ostin jotain rasvaa joka oli pigmenttiläiskiin mutta saa nähdä tehoaako...

Hyvää sunnuntai jatkoa
Pilvisydän 20+4

Mä lopetin heti ripsienpidennys huollot kun selvisi että olen raskaana. Ne oli vaan niin kätevät kun ei tarvinut meikata töihin ja säästyi aikaa ja vaivaa. Raskauden jälkeen en ota takaisin kun tulee niin onneton äitiyspäiväraha että ei ole varaa.
Rakennekynsiä ei ole kun en työn puolesta voi pitää. En myöskään voi lakata kynsiä tai kasvattaa niitä pitkiksi. Äitiyslomalla aion kyllä lakata. Hiukset olen kerran raskauden aikana värjännyt ja varmaan vielä kerran värjään ennen synnytystä.

Fetaa söin juuri äsken salaatissa. Suurin osa suomalaisista fetajuustoista on turvallisia syödä.

20+2

Muokattu viimeksi:
Nuista fetajuustoista sen verran, että muistakaahan katsoa aina alkuperämaa. Esimerkiksi arla apetit ei ole suomalaista, vaan taitaa olla tanskalaista tai Ruotsalaista. Arlan tuotteista aika vähä on suomalaisesta maidosta tehtyä, maidot on tottakai, ja osa jukurteista. Tokihan ne kaikki on tehty pastoroituun maitoon, mutta esim suomalaisen ja tanskalaisen maidontuotannolla on hurjat erot. Suomi on ainoa maa jossa meijerit vaativat maidon testauksen lehmän antibioottikuurin jälkeen. Muualla Euroopassa se on suurinpiirtein niin, että kun varoaika ohi niin lypsetään tankkiin.

Itse tosiaan suosin vain suomalaista, ihan jo ammattinikin takia, lomittajana kun olen ja tuleva maidontuottaja (toivottavasti)

Pitkästä aikaa kävelylenkki tänään. Semmonen 5km melko rauhalliseen tahtiin, kun huimaa niin kovin. Oltiin koko porukalla ja tuntuukin, että en yksin edes uskaltaisi lähteä.

Kahdella vanhimmalla lapsella on leirit juhannuksen molemmin puolin, ensin pojalla ti-to ennen juhannusta ja tytöllä sit ti-to juhannuksen jälkeen. Juhannussuunnitelmia ei ole, ehkä säiden salliessa käydään kokkoa katsomassa. Miehellä on vaan pari viikkoa kesälomaa (aloitti lokakuussa duunit nykyisessä) ja ne on sitten heinäkuun puolivälissä vasta.

Mulla on joku ihmeellinen kuiva yskä. On tosi paljon heinäallergioita jne. joten varmaan jotain semmosta tämä on. Kurkkua kutittaa ja yskittää, mutta se koko epämääräinen tunne on heti tuossa kurkunpään kohdalla.

Yllätin jopa itseni eilen reippaudellani, kun leivoin piiitkästä aikaa sämpylöitä, joita meidän nuorin oli jo viikkoja toivonut. Tein myös moussakaa ja mun erittäin nirsot ja hankalat syöjät (eli lapset ja mies) tykkäsivät siitä kaikki.

Lisäksi aloin neuloa ihan ilman ohjetta villahaalaria vauvalle. Mies on sille nauranut, että on pohojalaasen tiikerin puku.

image.jpeg

Takaisin