La marraskuu 2016

Pakko vielä avautua! :D oon tänään menossa miehen pikkusiskon yo- juhliin ja en oo aikasemmin ollut missään hänen suvun kekkereissä missä olis enemmänkin porukkaa paikalla :s veikkaan että miehen äiti on kyllä hoitanut vauva uutisten tiedottamisen koko suvulle jo aika päivää sitten, mutta saapas nähä mikä ristikuulustelu siellä oottaa kun hameen vetäsen päälle niin ei siinä oikein mitään arvailujen varaan jää ainakaan :D pitäkää peukkuja!

Pikkumyy 18+1

Rv 16+0 täynnä, vasta!! Aika matelee.. Ja totta puhuakseni en vieläkään oikein koe olevani raskaana. Ei ole selkeää vauvamahaa, eikä liikkeitä tunnu. Oon malttamaton :(

Rv 16+0

Oottele varpahat vaan rauhassa, itekin pari viikkoo sitten olin ihan täpinöissäni, että kohta pitäisi liikkeiden alkaa jo tuntua! Toisilla siinä kestää yli puolenvälin ja toisilla tuntuu aikaisin. Itellä on istukka ideaalisesti takaseinässä, ja pientä möyhinää tuntuu sillon tällön. Ja jos oikeen kovasti toinen potkasee, niin sekin pikkusen tuntuu.
Mies päätti eilen lähtee extempore kaverinsa kanssa viihteelle ja kömpi kotiin vasta 4.48 (ei meinannut saada edes ovea auki ni piti nousta avaamaan ja hiljentämään koirat :facepalm:) ni sit ku takas meni sänkyyn pitkälleen, selkeesti tunsin kun joku kävi hillumaan masussa. Liekö yritti isille sanoa, että katohan vähän kelloo, herätit meijät. :grin

Mileim rv 17+5

Pakko vielä avautua! :D oon tänään menossa miehen pikkusiskon yo- juhliin ja en oo aikasemmin ollut missään hänen suvun kekkereissä missä olis enemmänkin porukkaa paikalla :s veikkaan että miehen äiti on kyllä hoitanut vauva uutisten tiedottamisen koko suvulle jo aika päivää sitten, mutta saapas nähä mikä ristikuulustelu siellä oottaa kun hameen vetäsen päälle niin ei siinä oikein mitään arvailujen varaan jää ainakaan :D pitäkää peukkuja!

Pikkumyy 18+1

Mulla on melekeesä sama tilanne tännään eessä kuin sulla Pikkumyy93! Oon menossa mieheni serkun lakkiaisiin ja samalla menossa esittäytymään ensimmäistä kertaa hänen suvulleen - maha pystyssä. Tätä mahaa ei todellakaan saa peiteltyä enää, enkä oikeastaan haluakaan. Jännittävää ja kivvaa! Jospa olisi oikein mukava päivä tiedossa.

Hormonihirviötä taas koetellaan - yläasteelta päässeet ajelivat äsken traktorilla vastaan, ja kaikki vilkuttelivat vastaantuleville. Siinä vilkuttaessa ihan herkistyin :'D

Hei, oon joka paikasta kuullut että raskauden aikana hiukset voi tosi hyvin, ovat paksummat ja kiiltävämmät ja ties mitä muuta. Nyt oon kuitenkin alkanut kiinnittää huomioo siihen, että multa lähtee aivan älyttömästi hiuksia. Harjasta saa vähän väliä poistaa hiuksia ja harjatessa paita täyttyy hiuksista.. Kellään muulla vastaavaa?

Hei, oon joka paikasta kuullut että raskauden aikana hiukset voi tosi hyvin, ovat paksummat ja kiiltävämmät ja ties mitä muuta. Nyt oon kuitenkin alkanut kiinnittää huomioo siihen, että multa lähtee aivan älyttömästi hiuksia. Harjasta saa vähän väliä poistaa hiuksia ja harjatessa paita täyttyy hiuksista.. Kellään muulla vastaavaa?

Sama juttu!! Mun hiuksia on joka paikassa ja harja täyttyy heti. Ei puhettakaan mistään elinvoimaisista hiuksista :/

Rv 16+0

Joo täällä lähtee kans hiuksia ihan urakalla.. Ja jos samallain menee ku viimeeks nii synnytyksen jälkeen lähtee vielä enemmän.. :confused:
Oon varmaan kalju ens vuonna :hungover:

MarSka 16+5

Teiniäiti täällä, hei! Yritä tässä nyt sitten näyttää hehkeältä mommy-to-beltä, kun naama kukkii kuin pahimmassakin murrosiässä..

Kyllä vaan kummasti hakeutui tänään kaikkien katse mahanseutuville, kun juhliin puin tyköistuvan mekon ylleni. Juu-u, kyllä se vatsa vaan kasvaa.. :happy:

Kuulkaas, kun työnantajalle kerran pitää ilmoittaa äitiyslomalle jäämisestä kaksi kuukautta aikaisemmin, niin mistä mä tiedän sen tarkan päivän ja pitääkö se tehdä kirjallisena? Vai riittääkö, että oon ilmoittanut suullisesti jääväni viimeistään lokakuussa, aikaisintaan syyskuussa mammalomalle?

En tiedä kyllä yhtään, miten kestän niinkään kauan työmaalla, nyt jo viikossa jalat kipeytyi niin, ettei aamulla meinannut päästä jalkeille ollenkaan - ja kipu alkoi kuitenkin jo puolessa välissä työpäivää. Olisikohan tukisukista ja jostain kylmägeelistä/hirudoid fortesta ensiavuksi tähän? Ei vaan pysty kesken työpäivän lepuuttamaan kinttuja yhtään ja hyvä ettei tässä yks päivä alta kilsan kotimatkalla päässyt itku, kun en olis jaksanut millään kävellä kotiin asti.. varmaan tää kuumuus pahentaa asiaa, mutta kun meillä kuitenkin on töissä aina kuuma, niin helpotusta ei siltäkään saralta ole luvassa..

Muutenhan olo on ollut hyvä - tänään tosin tuli hetkellinen pahanolonaalto, mutta meni tunnissa kyllä ohi. Pitäisi tässä vielä leipoa isännälle synttärikakku huomista varten - näyttäisi meidän elo olevan yhtä juhlaa tänä viikonloppuna. o_O

Muokattu viimeksi:
Ilyana, mä olen ainakin kertonut esimiehelle suullisesti eikä mulle ole kukaan sanonut että tarvitsisi kirjallisesti sitä ilmoittaa. Pomo kysyi mun laskettua aikaa ja sanoi tarkistavansa päivän milloin jään äitiyslomalle. Ja se on kuulemma 15.10. :) Jännittävää! En yhtään tajunnut miten vähän aikaa mulla on enää töissä. Neljä kuukautta äitiyslomaan, josta mulla on vielä yksi kuukausi kesälomaa. Ei hitto! Alkaa tuntumaan jo niin todelliselta, että kai tässä oikeasti jotain tapahtuukin. <3

Ihanaa kun meidän työpaikalla on niin moni tällä hetkellä raskaana ja yksi myös aika läheinenkin työkaveri. Voidaan yhdessä puida näitä raskausajan vaivoja ja oloja ja mun mielestä hänellä on vielä aika pieni masu vaikka onkin jo yli puolenvälin. <3

Mä olen ihan järkyttynyt nyt kahdesta asiasta. Eka on se, että mun navan alapuolella tuntuu sellainen pitkä kolo. Kuulemma mun vatsalihakset erkanee! Mitä ihmettä, jo nyt? Voiko joku jumppa vielä auttaa?

Ja toinen on se, että mulla on jalassa jo ensimmäinen suonikohju. Ihan hirveää, toivottavasti niitä ei tule paljon. :( Saisikohan tukisukilla estettyä ettei niitä tulisi lisää?

15+5

Ilyana meillä tarvii ainakii tehä äitiyslomalle jäämisestä ilmotus kirjallisena. Varmasti selviää oman työpaikan käytäntö kun esimiehen kanssa asiasta juttelee. Kelan sivuilla on laskuri millä voi laskee äitiysloman alkamisajan, siihen siis laitetaan laskettu aika niin laskuri laskee. Kannattaa ilmottaa töihin se viimenen mahollinen äitiysloman alkamisajankohta, loppuvaiheessahan voi tarpeen mukaan sit saikulla olla. Turha jäädä äitiyslomalle yli 30 päivää aikasemmin jos ei oo mitään erityistä syytä siihen.

Orchid vatsalihakset erkanee nyt syystä :wink Sitä on turha enää estellä :)

Orchid87, kannattaa käyttää nyt tukisukkia loppuraskauden ajan.. Minulla on myös suonikohjuja ja VIHAAN niitä! :mad: Niitähän tili ihan kiitettävästi ennenkuin ymmärsin tukisukat vetää jalkaan. Ne auttoi minua myös ed. raskaudessa jonkin verran levottomiin jalkoihin.

Minä ajattelin aloittaa äitiysloman varhennetusti, koska syyskuun viimeinen pv loppuu hoitovapaa, enkä todellakaan halua töihin mennä. Siellä on jo tämän 1,5 vuoden aikana muuttunut asiat niin paljon , ettei minusta taitaisi pahemmin hyötyä siellä olla:grin
Nykyään kun ei sairaslomaa saakaan ihan noin vain.. Ensin kokeillaan työn kevennystä. Jokatapauksessa meinaan jäädä ainakin vähäksi aikaa hoitovapaalle tämän toisenkin kohdalla.

cf749bc96a1396bf2dd9210e46fd5e61

Noniin, selvisin eilisistä miehen pikkusiskon yo- juhlista ja kyllähän siellä kaikki onnitteli ja kyseli vointeja ym. Tuo mun asu oli kyllä niin tyköistuva että ois saanu sokia olla että ei ois vauva mahaa hoksannut :D

Pikkumyy 18+2

Mäki ilmottaudun marraskuisiin. Löysin foorumin jo aikasemmin mut nyt vasta oon tutkinu tätä tarkemmin. :)
Meille tulossa ensimmäinen ja erittäin toivottu pikkuinen. Nt-ultrassa kaikki oli hyvin. Alkupahoinvointia ja väsyä lukuunottamatta raskaus menny tosi hyvin. :) Rakenneultraa en meinaa malttaa odottaa. Se ois 1.7. Täällä ryhmässähän on paljon porukkaa! Kiva päästä jakamaan raskautta samassa tilanteessa ja vaiheessa olevien kanssa. :)
17+3

Tervetuloa Kuher! :)

Täällä näytetään tänä aamuna tältä. Joskus tuntuu että pullottaa ylhäältä asti (eli turvottaa vaan rankemmin) mut tänään taas pelkkä alamasu pömpöttää. Toki kun vertaa kuvaa joka otettu plussauspäivänä helmikuussa, huomaa että yhteensä 4kg on lisää painoa jo tullut...

Mileim rv 17+6

Liitteet

• 20160605_122403.jpg
    20160605_122403.jpg
    707.2 KB · Katsottu: 61
Ihania masuja kasvanu kaikille!! Täällä on vielä semmonen pieni pömppis joka turpoaa iltaa kohden :)

Liikkeitäki oon alkanu tuntemaan pari päivää sitten <3 ja huomenna ois lääkäri neuvolaan aika, jännittävää :p pahoinvointia ei ole ja jotenki tuntuu jo konkreettisemmalta uskoa olevansa raskaana! Ihana pikkuhiljaa päästä nauttimaan :) Pomolle en oo vielä kertonu mut sen aika on huomenna, seki jännittää mikä vastaanotto :p

Tervetuloa myös uusille, tovi on taas mennyt ku viimeksi kirjottelin niin taitaapi olla useampi liittyjä :)

Tänään aamulla ihan hiljaa makoillessani kuulin ekan kerran taas sen viime raskaudesta tutun naksahduksen vatsassa. Eli kohdusta tulee sellanen hassu ääni, ihan kuin kala hörppäisi pinnasta tai nivel naksahtaisi. Viime raskaudesta muistan samoja ääniä tulleen, tokikaan en enää muista missä vaiheessa alkoi kuulua. Olen veikannut äänen kuuluvan vauvan liikkumisesta tms. Onko muilla samanlaisia naksahteluja?

Maatuska83 rv 15+1

Maatuska83, mulla oli kans viime raskaudessa. Nyt ei ainakaa vielä oo ollu :)

Pikkumyy93, teillä näyttäisi olevan tosi samanlainen laatta ja liukuovikaapisto! Laattojen ladontaki vielä samalla tavalla. Ihan ku kuva olis meiltä :D hassua!

Täällä alkaa huomenna miehellä kesäloma ja oon ihan malttamaton! Ollaan tämä päivä kaksin tytön kans, joten aika vaan matelee.. Väsyttää tosi paljon. Muuten vointi on ollu hyvä. Viikko sitte oli vielä pää kipee joka päivä, mut nyt ei oo ollu. Vielä 4 viikkoa rakenneultraan..

Rv 16+2

Takaisin