Heinäkuun mammat 2016

Esittäydyn minäkin, tähän asti lähinnä lueskellut muiden kirjoituksia. Näistä ollut paljon apua. Nyt on menossa rv 30+4 ja vielä kolme viikkoa töitä edessä... loppuvat sitten mulla perinteiseen Suvivirteen :) Ja l.a. on 21.7. tälle pienokaiselle, joka on sekä mun että miehen esikoinen :Heartblue Ollaan vähän vanhemmasta päästä ensimmäisen lapsen saajiksi, ja jotenkin jännitinkin etukäteen ihmisten suhtautumista siihen, mutta on tullut vain positiivista palautetta joka puolelta:love7
 
Heippa Merivesiväri. Asustelen Järvenpäässä eli Hyvinkäällä olis tarkoitus synnyttää :) Missäs päin itse olet?
 
Meillä näyttää olevan sama sairaala ja sama laskettu aika :)

Saas nähdä kuinka tarkasti ajoitettuna nämä 21.7. lasketun ajan vauvat sitten päättävät syntyä :) Itsellä on esikoinen tulossa ja jännitän kyllä jonkin verran. Tiistaina olemme menossa SATKS:n kätilöiden pitämälle luennolle. Saas nähdä minkälainen tuo luento on, varmasti tulee mulle ainakin uutta asiaa.

Miten sä olet voinut? Mullla meni kaksi ekaa kolmannesta ikään kuin mitään raskautta ei olisi ollutkaan, mutta nyt vikan kolmanneksen alkaessa on alkanut tuntua tuo vatsa jonkinlaisena "hidasteena" :Heartred, ei pysty ihan samaa vauhtia viipottamaan kuin tähän asti. Tänäänkin tein varmaan 4 kilsan kävelylenkin ja aikaa meni melkein puoltoista tuntia! No, olen oikesti ollut tosi onnekas, kun ei ole juuri ollut mitään oireita ja nytkin pääsen vielä ihan kivasti liikkumaan. Hyviä vointeja!
 
Meille myös tulossa esikoinen. Sen verran jännittävää on, että päätettiin terveydenhoitajan kanssa varata mulle aika myös pelkopolille...sen lisäksi tiistaina tuo sama synnytysvalmennus :)
Täällä voinnin kanssa vähän sama juttu, nyt alkanut maha painaa sen verran että liikkuminen on hidasta ja välillä ihan kivuliasta. Mutta kyllä nää kivut kestää kun tietää mitä on tulossa :) Hyviä vointeja sinne myös!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Se alkais 32. Vko huomenna ja kongretisoituu tuleva kokoajan enempi ja enempi..jaiks. 3 vkoa töitä ja sitte suorilta mammalomalle. Alkaa hankinnat olla aika pitkälle hyvällä mallilla. Vointikin ihan jees.

Yöt saa suht hyvin nukuttua ja liikkeistä saa kyllä nauttia. Miltäs teille muille kuuluu ja kuinka ootte voinu..

Pikkuhiljaa alkaa ajatuksetki olemaa synnytykses ja jännittää kieltämättä mutta oon sitte psyykannu itteäni ett menee miten on mennäkseen..näinhän se on.

Onko helteet ollu teille kuinka puuduttavia..turvotusta ollu aikalailla mutta veten juonnilla nesteet onneks liikkunut..
 
Kukkuu! Mä ilmoittaudun Heinämammoihin. Vaikka toi mamma-sana on mun mielestä ihan hirvee. Kuka lie keksinyt käyttää alle 70-vuotiaille... Toivottavasti kukaan ei kutsu mua sillä nimellä, varsinkaan lapsen isä....:cat:, voi tulla kämmentä :joyful:.

Mulla on la 9.7. ja eka vauva tulossa. Ä-loma häämöttää tän vkon lopussa, lonkka- ja selkäkivut alko viime vkolla, eikä jaksais enää päivääkään tehdä töitä. En tajua tätä unirytmiäkään. Jos nukkuu 3h, niin voi silti olla kohtalaisen pirtee seuraava päivä... Saas nähdä tästä päivästä...

Pitää keskiä jotain kevyttä tekemistä tulevan "loman" aikana, tää foorumisurffailu ja -keskustelu on just sopivaa! Mulla ei lähipiirissä oo ketään odottajaa, jos on, ni ne on mun kavereiden lapset, jotka venttaa...:happy:

Tänään siis rv 34+2 ja ajattelin ottaa rennosti...:grin
 
Tervetuloa kirjavaan joukkoomme! :-) oon huomannut muuten saman että vaikka välillä nukkuu tosi huonosti saattaa olla hirveän pirteä kun taas hyvin nukutun yön jälkeen on ihan väsynyt. Mut sellasta tää raskaana oleminen on, missään ei oo mitään logiikkaa.
 
Heips! Olen lukenut taustalla satunnaisesti juttuja, ja nyt ajattelin myös hypätä kelkkaan mukaan. Jospa täällä tutustuisi muihin lähiseudun äiteihin ja sais seuraa livenäkin.

Eli Helsingissä asutaan ja itselle toista odotellaan, miehelle ensimmäistä. Itselläni esikoinen on jo 10-vuotias, eli hyvinkin uudelta taas kaikki tuntuu.

La on 17.7 ja sairaala KOS.
 
Onko teillä ollu niitä kuuluisia mielitekoja? Taululiitua...pesusieniä...ja mitänäitänyton... :p

Mä voisin istuu keinussa koko päivän ja syödä jäätelöä. Ja nimeomaan nuolla jädeä, ei syödä lusikalla. Mä ostin liiteristä jätskivohveleita ja pyöritän palloja niihin...:hungry:
 
Onko teillä ollu niitä kuuluisia mielitekoja? Taululiitua...pesusieniä...ja mitänäitänyton... :p

Mä voisin istuu keinussa koko päivän ja syödä jäätelöä. Ja nimeomaan nuolla jädeä, ei syödä lusikalla. Mä ostin liiteristä jätskivohveleita ja pyöritän palloja niihin...:hungry:
Mulla on taas kirsikat! oi voisin syyä niitä vaikka kuinka paljon... Niin ja jäätelöä kans näin kuumalla...
 
Mä oon syöny jo aika monta kiloa ida red omenia (mitkään muut ei kelpaa :woot:) ja vesimelonia nam! Appelsiini mandariini vihreä tee on myös ollu koko raskauden ajan tosi jees. Nyt en tiiä mitä teen ku ida redejä ei enää oikee
saa :nailbiting: Pitää siirtyä kokonaan vesimeloniin.
 
Nektariinit mun herkku! Välillä voisin vetää kilon pullaa tai muita leivonnaisia :-D jäätelöistä solero,twister ym mehujäät uppois.
Huh kun tänään oli niin kuuma päivä ettei jaksanut mitään tehdä... Toivottavasti vauva ulostautuisi ennen laskettua
 
Takaisin
Top