Heinäkuun mammat 2016

Mä oon syöny jo aika monta kiloa ida red omenia (mitkään muut ei kelpaa :woot:) ja vesimelonia nam! Appelsiini mandariini vihreä tee on myös ollu koko raskauden ajan tosi jees. Nyt en tiiä mitä teen ku ida redejä ei enää oikee
saa :nailbiting: Pitää siirtyä kokonaan vesimeloniin.

Miul kans pelkät ida red -omput kelpas. Viimenen omppu oottaa tuossa, kaupasta en enää viimeks löytäny niitä. Vesimeloni suoraan jääkaapista on kans kova herkku, samoin kun punaiset viinirypäleet. Uus herkku on nektariini, nam!! Ja jäiset marjat, erityisesti karpalot, puolukat ja mustaherukat :)
 
Mä oon kans syönyt kilokaupalla kylmiä ida redejä :D meillä oli Lidlissä niitä ainakin vielä pari päivää sitten. Semmonen valmis paketti.
Muita himoja on kylmä vesimeloni ja jäiset viinirypäleet. Suosittelen pakastamaan vihreitä rypäleitä! Superherkkua!

Jäätelöä on myös saatava päivittäin nyt kesällä.
 
Hahah löyty muitaki ida red-addikteja :woot: Onks nektariinit jo hyviä??? Nam niitä mä rakastan myös mut en oo vielä syöny. Rypäleet on kans ihania mut niistä tulee vähän maha kipeeks jos syö liikaa. Nyt tuli kyl pakkomielle saada nektariineja heti :wacky:
 
Hei meillä on sama laskettu aika ja synnytyssairaala! :)

Oispa hauskaa olla siellä yhtäaikaa! Mulla kävi esikoisen äitiryhmässä aikoinaan niin että ystävystyin raskausaikana äidin kanssa jolla oli la seuraavana päivänä minusta. Oltiin lopulta synnyttämässä samaan aikaan, mun vauva syntyi illalla ja hänen seuraavana yönä ☺
Meidät laitettiin samaan huoneeseen, ja oli kivaa kun oli tuttu ihminen siellä jonka tunsi jo odotusajalta.
 
Hahah löyty muitaki ida red-addikteja :woot: Onks nektariinit jo hyviä??? Nam niitä mä rakastan myös mut en oo vielä syöny. Rypäleet on kans ihania mut niistä tulee vähän maha kipeeks jos syö liikaa. Nyt tuli kyl pakkomielle saada nektariineja heti :wacky:

Viime viikolla ostin nektariineja ja ei ollu ainakaan sillon vielä kovin hyviä mutta eiköhän ne kohta :)
 
Mie kypsyttelen nektariineja tuossa, söin jo raakanakin kun oli himo, ihanan kirpeitä! Ja se tuoksu mikä niistä leviää ympäri kämppää kun vaan hengailevat tuossa pöydällä!!! :Heartred
 
Hahah löyty muitaki ida red-addikteja :woot: Onks nektariinit jo hyviä??? Nam niitä mä rakastan myös mut en oo vielä syöny. Rypäleet on kans ihania mut niistä tulee vähän maha kipeeks jos syö liikaa. Nyt tuli kyl pakkomielle saada nektariineja heti :wacky:

Nektariinit on ihan mielettömän hyviä tällä hetkellä! Vähän aikaa pitää vaan malttaa antaa niiden kypsyä ja sitten pesee kylmällä vedellä ja syö, oi nam! :Heartred Taitaa olla enää yks jäljellä hedelmäkorissa.. täytyisi varmaan hakea lisää vielä tänään :)
 
Heippa Mymmelim! Oletko sinäkin siis Järvenpäästä? :) Milloin sinulla on laskettu aika?

Monella näyttää olevan äitiysloma jo lähellä, itsellänikin alkaa loma perjantaina ja sen jälkeen äitiysloma. Ihana päästä lomalle! Olen töissä päiväkodissa ja hieman alkaa jalat painamaan kun joutuu päivät koko ajan touhuamaan. Muutimme myös viime viikolla, joten aika rankkaa ja väsynyt fiilis. Onko muilla ollut muuttoa raskauden aikana? Itse koin sen erittäin raskaaksi tässä vaiheessa raskautta!
 
Kävi mieles että mites meidän ryhmän tuplaodottajat..miten te voitte ja jakselette ..
 
Täällä voidaan ainakin ihmeen hyvin, toki pientä kolotusta ja närästystä on ilmassa, eikä liikkumaan pysty enää hirveästi, mutta juuri tänään lääkärin kontrollissa todettiin ennenaikaisuuden riskin olevan varsin pieni vaikka kolme viikkoa aikaisemmin sillä peloteltiin :). Vauvat kasvavat ainakin toistaiseksi käyrien sisällä, tosin pieniä ovat. Suunniteltuun sektioon alan hiljalleen totutella ajatuksen tasolla, A oli taas pyörähtänyt perätilaan ja B on poikittain.
Rv 30+6.
 
Kiva kuulla..mulla oli kans eilen neuvola.nyt siis 31+6 menos ja tosi korkealla vauva on. Ja poikittain..2 vkon päästä ultra jossa katotaa onko raivotarjonnas vai miten.

Oon sen mallinen että viihtyvät loppuun saakka tosi korkealla. Esikoista synnyttäes oli lantios hurjasti tilaa. Kumpikaan ei ole kiinittynyt odotusaikana..mutta toisaalta ei ole vauvat painaneet alas eikä kylkiluihin..kunpi parempi ..hehh..

Siron kokoinen vauva mutta sf mitta 31, puolet mahasta silti tyhjää mutt isohan se on. Painoa onneks ei ole tullu kuin 4.5 kg.
 
Mulla on tänään ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä :happy: tähän saakka oon siis ollut saikulla ja kesälomalla. Rv 34+6 ja neuvolassa käyty sf kontrollissa joka oli 34cm :)
 
Mitä, joko tänne on eka Heinäkuun vauvelikin kerinnyt syntymään? Mä olen totaalisesti pudonnut kärryiltä kun en ole aktiivisesti seuraillut.

Vähän myöhässä tulevat siis onnittelut, mutta onnea Naksunimun pikkuisesta tyttösestä! :Heartpink
 
Heippa Mymmelim! Oletko sinäkin siis Järvenpäästä? :) Milloin sinulla on laskettu aika?

Monella näyttää olevan äitiysloma jo lähellä, itsellänikin alkaa loma perjantaina ja sen jälkeen äitiysloma. Ihana päästä lomalle! Olen töissä päiväkodissa ja hieman alkaa jalat painamaan kun joutuu päivät koko ajan touhuamaan. Muutimme myös viime viikolla, joten aika rankkaa ja väsynyt fiilis. Onko muilla ollut muuttoa raskauden aikana? Itse koin sen erittäin raskaaksi tässä vaiheessa raskautta!


MiaK, juu täältähän minä! Ja itseasiassa myös päiväkodissa töissä :) Jäin tosin sairaslomalle parisen viikkoa sitten ja virallinen äitiysloma alkaa sitten ensi maanantaina. Me muutettiin myös uuteen kotiin tuossa helmikuussa, jolloin ei vatsa vielä ollut niin iso. Väsymys olikin sitten aikamoista silloin ja pakkaaminen työpäivien jälkeen ja viikonloppuisin oli aika rankkaa. Onneksi siitä selvittiin, vaikka muuton jälkeen olinkin lähemmäs kaksi viikkoa ihan hirveässä flunssassa.

Laskettu aika mulla on 12.7. :)
 
Meillä nyt 35+4 ja tänään oli neuvola. Viime käynnillä poika ei ollut vielä laskeutunut. Oon jo melkein viikon sanonut rou alle, että sen maha on ihan varmasti erinäköinen eli poitsu hoksinut laskeutua, ja tämä sitten neuvolassa todettiinkin. :)
En vaan älynnyt kysyä,onko se pää kiinnittynyt vai ei (en kyllä tiedä onko sillä mitä merkitystä..). Onko jollakin tietoa, mistä me voidaan itse diagnosoida pään kiinnittyneen.. :D
Neuvolantäti totesi kaiken olevan mallillaan, ja että alavatsan jomotus ja supistukset (nykyisin jo kivuliaahkot) on hyvä merkki.

Tää on niiiiin jännää... :D
Mikä teillä muilla on meininki, joko synnytystä on alettu "ressaamaan"? :)
 
Onpas kiva sattuma että sinäkin Mymmelim olet päiväkodissa töissä. Itse olen onneksi pystynyt olemaan loppuun saakka töissä. Mutta nyt jo kovasti odotan perjantaita että pääsen lomalle! Voin samaistua tuohon väsymykseen, sillä itselläni väsymys on ollut valtavaa muuttohässäkän keskellä.

Heippa myös Muput, itse en ole vielä synnytystä miettinyt mutta minulla siihen on vielä aikaa kun laskettu aika on heinäkuun loppupuolella. Vaikka aika onkin mennyt hirveän nopeasti ja pianhan se heinäkuu saapuukin. Jotenkin en ole vielä edes täysin ymmärtänyt että saan vauvan hyvin pian vaikka lähes kaikki hankinnat on tehty ja odotetaan pientä kovasti. Onko muilla samoja fiiliksiä?
 
Jep vaikeuksia täälläkin yhä sisäistää että vauva tulossa :) reilu kuukausi laskettuun ja kyllähän se synnytys on jo alkanut mielessä pyöriä.Esikoista odotetaan joten ei oikeen tiedä mitä odottaa.Ihan hirveästi ei ainakaan vielä pelota,se on ihan positiivista :wink
 
Takaisin
Top