Alkuraskauden ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin edellisessä raskaudessa Meri-Oulun neuvolassa ar-ultrassa (1.4 eli ihan vasta), mahan päältä ultrasi. Ja kuvasta tai laitteista en osaa sanoa kun ei oo mihin verrata mutta ainaki viikoilla 8+3 näky kyllä kaikki ihan selvästi. Itteä jänskättää kun meen ens viikolla sinne että näkyykö mitään, viikkoja pitäis olla 6+4 mutta uskon että ne tulee oikeasti jäljessä..

Täälläkin käyty ar-ultrassa tänään. Pieni sydän se siellä jo väpätti ja itselle tuli nyt kyllä selkeästi rauhallisempi olo odotukseen ja myös varmuus siitä, että oireettomuus ei todellakaan ole merkki jostain pahasta hieman meni eteenpäin omista laskuista, oletin olevan noin 6+5, mutta mittauksen mukaan tasan 7. Tiedä sitten kuinka tarkkaa mittaus on. Paljon voimia ja tsemppiä muille, jotka vielä ultra-aikaansa odottelevat
Omalla kohdalla voi todeta, että tämä tietoisuus oli joka pennin arvoista.

Meillä on myös ultra 6.6 viikkoja pitäis olla sillon 6+6 :)
Meitä onkin parin viikon päästä useampi jännääjä samana päivänä :) Mulla on viikkoja silloin 7+0 (tai menkoista laskettuna 9+0)

Kyfi16, ihanaa! Onnea nyt mukavista ultrakuulumisista.

Knee, onnea hyvistä ultrakuulumisista sinnekin! Paljonko siis oletit viikkoja olevan?

Keiju90 sielläkin onnistunut ultrakäynti ♡

Mami', kiva että näkyi jotain kuitenkin!

Vielä viikko pitäisi jaksaa omaa ultraa odottaa.

Olen päättänyt, että menen ar ultraan, mutta en ole vielä kerennyt varaamaan sitä! Yritän saada sen tuonne jonnekkin kesäkuun alkuun kun silloin viikkoja vähän enemmän kasassa :)

Voisikohan alkuraskauden ultraa saada kunnallisen kautta, jos kierto on ollut epäsäännöllinen eikä viikoista ole itsellä tietoa?

Tai millä perustein sen saa?

Mun kokemuksen mukaan aika nihkeesti pääsee kunnalliseen :/ Mä en päässyt viime raskaudessa, vaikka sanoin ettei ole ollut menkkoja ollenkaan raskauksien välissä (todellisuudessa oli ollut yhdet).

Riippuu varmaan ihan paikkakunnasta, toisissa saa ja toisissa ei. Pienen paikkakunnan etuja on, et täällä ultrataan ekassa neuvolassa, ettei tuu turhaa reissua tonne keskus-sairaalaan np-ultraan...:)

Mullakaan ei tietoa hedelmöittymisestä kun oli se km ja epäsäännöllinen kierto. Juuri mietin kehtaisinko soittaa huomenna ja kysyä voisiko saada?

Mä sanoin neuvolaan ettei oo ollu menkkoja varmaksi niin pääsin ultrattavaks ja kun oli niin pienet viikot niin varattiin vielä uus käynti :)

Meillä ainakin ultrataan neuvolassa, jos on tosi epäsäännöllinen kierto. Mulla on epäsäännöllinen, mutta tällä kertaa oli kuitenkin sen verran vähän aikaa edellisistä menkoista, että pysty aika varmaks laskemaan viikot niin en päässy ultraan. Sitä vartenhan ne sen varmaan varmistaa, että tulee nt-ultra sitten ajallaan eikä myöhässä. Toisin päin ei niin haittaa, jos onkin pienemmät viikot mitä luultu..

Mulla kierto heitti 10 päivän haitarilla. No jospa soitan huomenna ja kysyn.

Kannattaa aina kysyä! :) Varmasti on eroja neuvoloiden välillä ja jossain saattaa helpommin päästä.

Mulla on minipillereiden jälkeen heitelly kierrot jopa 20 päivääkin. Edellinen kierto ennen tätä mistä tärppäs oli jotain 50 päivää :grin

Takaisin