Alkuraskauden ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua jännittää ihan hirveästi, ensimmäinen neuvola ensi viikolla, enkä tiedä mitä siellä tehdään. Toivon todella, että raskaus varmistetaan jollakin tapaa. Ensimmäinen vauva kyseessä, ni ihan ulapalla tässä ollaan. Haluaisin ottaa rennosti, mutta jännittää sikana. Mitä jos mun tekemät raskaustestit onkin ollu vaan väärässä...?!

Millä viikoilla aikasintaan voi näkyä sydämmensyke? :o

Jossain luki, että 6+2 alkaa sydän sykkimään. Oisko ollut peräti vau:n oma raskaussovellus kyseessä. :)

Neuvolassa ei mitenkään rutiininomasesti varmisteta raskautta ensikäynnillä. Mitataan paino, hb (hemogobiini) rr ( verenpaine)ja kysellään taustatietoja. Sairauksista keskustellaan. Musta neuvolassa ei oo kyllä hirveesti neuvoja tullu missää välissä. Ainut poikkeus oli kiinteän ruuan alotus. Kyllä nyt jotai pientä aina sillon tällön neuvotaan. Saat lähetteen labraan ja npultran ellei niitä oo jo aiemmin tehty. Mulla monesti on ollu lista kysymyksistä mitä pitää muistaa kysyä mukana.

Myöhemmillä kerroilla kuunnellaan sydänäänet, otetaan pissa ( viimeks ekalla kerralla ei otettu pissanäytettä kun ne otettiin labrassa laajemmin verinäytteenoton yhteydessä), myöhemmällä viikoilla mitataan mahan kasvua mikäs se sen lyhenne olikaan häpyluusta kohdunpohjaan. Osassa neuvoloista ite mitataan paino, pissa ja rr

Jossain luki, että 6+2 alkaa sydän sykkimään. Oisko ollut peräti vau:n oma raskaussovellus kyseessä. :)
25 päivän ikäinen alkio se ois 5+4 tää oli vau.fi apteekista haettu kirja ja siinä oli et viikolla 7 sydän täyttyy verellä. Mene sit ja tiiä mikä on oikea totuus??

Mua jännittää ihan hirveästi, ensimmäinen neuvola ensi viikolla, enkä tiedä mitä siellä tehdään. Toivon todella, että raskaus varmistetaan jollakin tapaa. Ensimmäinen vauva kyseessä, ni ihan ulapalla tässä ollaan. Haluaisin ottaa rennosti, mutta jännittää sikana. Mitä jos mun tekemät raskaustestit onkin ollu vaan väärässä...?!
Noissa halpisliuskatesteissä on joillakin ollu vääriä haamuja. Teitkö ihan apteekin testin? Teitkö useampia? Oliko ihan haikea haamu vai näitkö ihan väriä? Voithan ostaa vielä uuden testin jos haluut, kai ne neuvolassa pyynnöstä testaa raskauden mut harvemmin useampi testi valehtelee, apteekin testien ei pitäis valehdella ( joillakin lääkkeillä saattaa olla vaikutusta et tulee väärä positiivinen mut niitten pakkausselostuksessa on maininta tavis panadol, E-pillerit ei vaikuta) ja jos viiva on ihan selkeä jossa on selvästi väriä ja vahvistuu niin kyllä se on plussa!!

Noissa halpisliuskatesteissä on joillakin ollu vääriä haamuja. Teitkö ihan apteekin testin? Teitkö useampia? Oliko ihan haikea haamu vai näitkö ihan väriä? Voithan ostaa vielä uuden testin jos haluut, kai ne neuvolassa pyynnöstä testaa raskauden mut harvemmin useampi testi valehtelee, apteekin testien ei pitäis valehdella ( joillakin lääkkeillä saattaa olla vaikutusta et tulee väärä positiivinen mut niitten pakkausselostuksessa on maininta tavis panadol, E-pillerit ei vaikuta) ja jos viiva on ihan selkeä jossa on selvästi väriä ja vahvistuu niin kyllä se on plussa!!

Tein kaksi halpisliuskatestiä, välissä oli muutamia päiviä. Oli ihan selkeät viivat ja tuli heti näkyviin... Hehe. Tämän perusteella ei pitäisi olla mitään epäselvää. Kai sitä vaan odottaa jotain "virallista" tai ultraa, ennenkuin voi uskoa todellakin todeksi ! :)

Kyfille onnea ihanista ultrakuulumisista! :) Hurjaa että ensimmäisistä tammikuisista saadaan jo kuvaa! ♡ edelleen vähän hankala käsittää että on raskaana :D

Mulla nt-ultra 6.7 ja eka neuvola 16.6.. Nyt rv 5+1..Aika matelee.. En ole edellisten kanssa varhaisultrassa käynyt niin en nytkään... Viimeraskaudessa tosin gyne ultrasi koska hain saikkua pahoinvoinnin ja oksentelun takia asiakas työssä kun olin niin pakko oli varmistaa että vatsassa oli elämää mistä voin pahoin... :D

Onnea kyfi hyvistä ultra kuulumisista:)

Kivoja ultrakuulumisia :happy: Toivottavasti epävarmatkin selviävät pian, ja siihen kivempaan suuntaan :thumleft

Takaisin