Neuvola- ja ultrakuulumiset

Minustakin olisi ihan ok,jos silloin tällöin jotain antaa,mutta meinaa taas lähteä käsistä,että joka kerta on mahat täynnä keksiä yms ja kotona ei ruoka maistu :meh: ei viitsisi olla tyly,mutta joskus on joutunut sanomaan ihan suoraan,että liika on jo liikaa. Meillä on kotona herkkupäivä lauantai ja sillonkin ruoan jälkeen otetaan jotain jätskiä,pannaria yms.
 
Meillä mun vanhemmat asuu n 1000km päässä, nähdään ehkä 5 kertaa vuodessa, mut ne ei koskaan ole tunkeneet mitään makeata lapsenlapsilleen, vaikka iskäki on sellanen herkkusuu..
Normaaliruoka aina etusijalla.
 
Mun mielestä pitää osata olla lapsen kanssa muutenkin kuin olla tunkemassa sokeria suusta alas. Rakkautta voi osoittaa vaikka hauskoilla leikeillä tms eikä ruualla. En ole mikään tiukkis ja saatan silloin tällöin antaa pikku palan vaikka pullaa tytölle. Mun mielestä ei ole vaan asiallista mätätä herkkuja siihen malliin että tulee huono olo... Hedelmät maistuu sitä paitsi paljon paremmin kuin valkoistasokeria sisältävät herkut.
 
1v neuvola:
79 cm ja 10,4 kg

Reipas poika, ei itkeny rokotuksia. Vähä inahti jälkimmäistä mut tutti suussa oli helppo ja turvallinen olla.

Ny pitäs sit varata suuhygienistille aika.
 
1v neuvola:
79 cm ja 10,4 kg

Reipas poika, ei itkeny rokotuksia. Vähä inahti jälkimmäistä mut tutti suussa oli helppo ja turvallinen olla.

Ny pitäs sit varata suuhygienistille aika.


Onko teillä jo 1v:lle käynti suuhygienistillä? Jos siis tarkoitat tätä yleistä käyntiä hampaiden tarkastuksessa/ tarkastusta onko kariesbakteeria saanut. Meillä päin vasta 2-vuotiaana se ensimmäinen käynti kuulemma. Kai niissä paljon eroja kuntien välillä :wideyed:
 
Luin jostain et ois hygienisti, mut kai se oli hoitaja vaan.. Ja helsingissä asutaan.
Käytiin eilen. Juteltiin ja se katto kielen värin ja kokeili ikenet. Ei muuta.
Seuraava kerta 3v.

Tällä herralla jo 14 puhjennutta hammasta !! Hoitaja sano ettei o kuullu et tän ikäsellä ois koskaan ollu tota vertaa..
 
Poika käynyt 1-v neuvolassa (synt. 2.5.). Rokotteet saatu molempiin reisiin ja käsivarteen. Aluksi ei itku tullut ollenkaan, mutta käsivartta pistäessä sai huudot aikaan :sad001 taisi myös säikähtää kirvelyä. Onneksi rauhoittui sylissä nopeasti!

Mitat: 10,7kg, 81cm, 47,6cm. Tasaisesti kasvaa ja sai taas paljon palautetta aurinkoisesta ja vekkulimaisesta luonteestaan :)
 
Takaisin
Top