Neuvola- ja ultrakuulumiset

Meillä oli 8,5kk neuvola. Mitat: 74cm, 9170g, 46cm. Käytiin myös lääkärintarkastuksessa. Poika oli todella reipas, lääkäri sai ihan rauhassa tutkia korvatkin ja painella masua ja väännellä nivusia❤ Voin sanoa, että vauvanpyöreys on kyllä kadonnut jo aika päiviä sitten!
 
Tänään 1vee neuvola, ja vieläpä oikeen syntymäpäivän kunniaksi. :grin
Kolme piikkiä tuli, ja se kolmas olikin jo ihan liikaa. Kamala poruhan siitä syntyi. Nyt illalla selkeesti jaloissa vähän kipua, konttaa ja kävelee kärryn kanssa ku hidastetussa filmissä. Itkuinen myös.
Muuten kaikki taas hyvin.
Pituus 75.6cm, paino 10,4kg ja pipo 46.3cm.
 
Gartsu meidänkin neiti sai tänään ne kolme rokotusta. Tuskasta :/ tyttö ei onneks oo kipuillu yhtään. Särkylääkkeen annoin kuitenkin yönpäälle. Huomenna 1veee :):) pituutta oli 74,8cm ja painoa 8870g pipo 44,6cm

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Meilläkin oli tänään 1-v neuvola. Mies sai viedä pojan, koska mulla on kauhea nuha enkä halua tartuttaa pikkuisia. Rokotukset tuli ja oli kuullemma itkenyt, mutta vain lyhyesti. Pituus on nyt 78,5 ja paino 9910 pipo 49. Jotenkin mä vähän epäilen tuota pituutta, onkohan mies onnistunut pitämään pään paikoillaan? Tuon mukaan poika olisi nyt kasvanut melkein 4 cm kahdessa kuukaudessa, kun aikaisemmin on tullut pari senttiä. Mutta onhan tuo mahdollista toki.
 
1 v neuvolassa käyty, 9679g ja 73,8cm oli poitsun mitat. Kehitys etenee toivotulla tavalla,ei mitään huomautettavaa. Molemmilla korvilla kuulee hyvin ( 8kk neuvolassa huomattiin korvassa märkää -> kolme antibiootti kuuria ennen kuin korvat kokonaan parani ) 8kk ja 10kk neuvolassa ei kuullut toisella korvalla sitä ääntä, jolla kuuloa testataan. Omaa tahtoa on alkanut löytymään, kielloista loukkaantuu ja alkaa itkemään. Kaikki hyvin ja hymyssä suin kohti tulevaa kesää, uutta ja ihmeellistä tutkittavaa on varmasti ensi kesänä :)
 
Milloin teillä hammaslääkäri? Eikös sekin tule vaikkei meillä ole kun 2 hammasta
 
Meillä tänään hammashoitajan aika. Itse varattiin kun ei automaattisesti täälä enää kutsua tule.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Ja kyllä se varmaan on kaikille vaik ei hampaita montaa olisi.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Meille tuli myös automaattisesti kutsu hygienistille. Lähinnä laski hampaat kysyi puhdistuksesta ja hiukan että juodaanko mehua ja sitten vielä tarjoutui antamaan semmoisen tietopaketin isovanhemmille, jos ovat hankalia :p Hienosti meni eikä puuttunut yöimetykseen :)
 
Meillä oli viikko sitten hammaslääkäri,katsottiin hampaat ja kielijänteen kokeili hammaslääkäri myös,ettei ole liian tiukka. 6 hammasta löytyy täältä. Oletteko joutuneet isovanhempien kanssa keskustelemaan noista herkuista lapsille yms. Meillä joutuu melkein joka vierailulla kieltämään,ettei keksejä ja mehuja anneta. Ilman "valvontaa"on melkein joka kerta syötetty lapset herkuilla. Todella ärsyttävää,vaikka kuinka asiasta sanoo.
 
Meillä isovanhemmat hemmotelee hedelmillä lapsia ja tietävät muutenkin säännöt. Jos eivät muista mitä saa antaa kysyvät. Olen todella tyytyväinen asian laitaan :)
 
Juuh ollaan vimpa, mut no oon sit katsonut läpi sormien esim pullan palaa tai Marie keksejä. Paljastu tässä et neiti oli saanut suklaa rusinoita mummulassa yökylässä kun ei ollut tavallisia antaa. Nooh niin mitäpä tohon enää kun vahinko on tapahtunut. Ainut et sanottiin et seuraavalla kerralla voi antaa sit jotain muuta tilalle.
 
Kyllä isovanhemmat on välillä antanut jonkun keksit tms. mutta ollaan ne katottu läpi sormien kun ei kuitenkaan mitään suklaata tai karkkia ole antaneet. Meillä isovanhemmat kuitenkin asuvat sen verran kaukana että siellä tulee käytyä ehkä kerran kuukaudessa niin ei mun mielestä ole kauheeta jos siellä ollessa sitten jonkun keksin saa. Itsekin annoin pojalle yhden piparin kun oltiin pikaisesti käymässä vanhempieni naapureiden luona ja siellä laitettiin pientä tarjottavaa pöytään. Suklaatakin tarjottiin, mutta siitä sanoin ettei tartte pojalle antaa vielä. Tai oikeestaan oon vasta nyt vuoden iässä alkanut vähän joustaa tuosta asiasta, aikaisemmin katsoin tarkkaan ettei mitään herkkuja anneta. Eivätkä isovanhemmatkaan ole antaneet mitään mikä ollaan kielletty. Ei tietenkään mitään viikottaista herkuttelua vieläkään anneta pojalle, mutta harvakseltaan jotain pientä voi saada.
 
Takaisin
Top