Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just samaa meinasin, että jos tulee kylmä? Mä tyttöä kylvettäessä laitan pyyhkeen patterille lämpenemään ja odotellaan pesuhuoneessa, et iho kuivuu vähäsen lämpimään pyyhkeeseen käärittynä ennen ku mennään pukemaan päälle.

Ei sil kyl kylmä ehdi tulemaan.. meillä on niin pieni wc ja kun oon pessyt vauvan, annan sen isällensä ja ite otan viel lämpimän suihkun siinä. Ja on siis lämmin wc.. mietin ensin että jos öljy ei sovi mutta nyt ei keretty edes sitä laittamaan kun huuto alkoi. Sitten tulee pieruja.. mietin josko se vesi sais mahan kiertämään? Mut nyttenki ensin kakki ja sit vasta suihkuum ja silti sama show :(

Jemina meillä välillä sama meininki... Suihkussa on mun sylissä ja ihmettelee, annan isälleen suihkun jälkeen ja saa hepulit. Ei aina mut aika usein... En sit tiedä mikä syynä, kun ainakaan kylmä ole kun mies sanoo et kuin turkkilaisessa saunassa olis:D

Meillä samaa, kun kylvystä otetaan pois. Mä oon kans miettinyt, että tulee varmaan kylmä, mutta huuto on tosiaan aika kovaa, eikä lopu ihan heti. Usein itkee myös kylvyssä, vaikka vedellä valellaan ja käännetään välillä mahalleen, ettei tulisi kylmä. Vääntää selän kaarelle ja itkee sitten sitä, kun on melkein kokonaan ulkona ammeesta, kun pää ja jalat on kiilattuna reunoihin ;) Itkee varmaan sitä, että amme on liian lyhyt :D

Meilläkin itketään ku kylvetetään mutta sitte ollaan tyytyväisiä ku aletaan kuivaamaan! Aluks poitsu kyllä tykkäs kylpee mutta ei enää :D toinen on niin raukka ku on vaan pakko mennä kylpyyn :( <3

Jemina meillä välillä sama meininki... Suihkussa on mun sylissä ja ihmettelee, annan isälleen suihkun jälkeen ja saa hepulit. Ei aina mut aika usein... En sit tiedä mikä syynä, kun ainakaan kylmä ole kun mies sanoo et kuin turkkilaisessa saunassa olis:D
No just nii. Munki mies ihan hiessä kuivaa että pääsis pois :D mut ei tosiaan huvita kyl vauvaa pestä... voi kunpa joku keksis mikä tähän auttais

Meillä tyttö rakastaa kylpyä, kuivattelua, rasvaamista. Mä kyllä lilluin odotusaikana usein kylvyssä ja kesällä uin paljon. Jos oon yksin kotona tytön kanssa, niin käydään suihkussa vaihtelun vuoksi. Tuon sitterin kylppäriin, alle muovitettu pissasuoja ja päälle huppupyyhe. Pesen ensin tytön, sitten käärin hänet pakettiin pyyhkeessä sitteriin ja pesen rauhassa itteni. Tyttö kattelee sitteristä ja naureskelee kun äiti laulaa muumeja suihkukopissa :)

Iholta haihtuva vesihän sen tunteen tekee kylmyydestä, että jos se vesi on huoneilmaa lämpösempi, niin kyllä voi vauva palella. Toki vedestä pitävä vauva saattaa vetää kilarit ku joutuu sieltä pois :D Kannattaa edes kokeilla lämmittää pyyhe ja aivan rauhassa antaa ihon hetken kuivahtaa :)

Heippa kaikille. Kauheesti tullu kirjotuksia enkä millään jaksa lukea läpi kaikkee, joten anteeksi oma napailu..

Täällä on ollu vaikeeta tää alku.. Me saatiin siis diagnoosi tuohon nenäjuttuun ja pojalla on joku oireyhtymä missä nenäluut on liian lähellä toisiaan josta johtuu että on ahtaat ontelot. Käytiin kolmisen viikkoo sitten leikkauksessa avartamassa niitä ja nyt hengitys sujuu. Noh alusta asti on ollut syömisongelmia ja kun jouduttiin siirtymään kokonaan korvikkeelle niin oireet paheni. Oksenteli, pulautteli, huuti mahaa ja oli limanen jne.. Käytin eilen lääkärissä ja saatiin lehmänmaitoallergia diagnoosi eli ei ihme ettei toisella oo tehny mieli syödä kun maito on kutittanu jo suussa ollessaan ja ärsyttäny massua heti ruokailun yhteydessä. Eilen teki stopin ruokailussa. Nyt menee nuteilon pepti jossa ei oo lehmänmaitoo ollenkaan ja ruokailut alkanu sujuu todella hyvin. Syö myös useemmin ja paremmalla ruokahalulla. Joku mun vaistossa vaan sano ettei ruokailun kuulu vaan olla niin vaikeeta. Otin itsekkin sitten hiukan selvää tuosta ennen lääkäriin menoo, no ei mun tarvinnu lääkärille edes ehottaa sitä kun se itsekkin epäili allergiaa.
Kaikenlaista vaikeutta ollu matkassa ja meitä ei olla tosissaan sairaalassakaan otettu. Muutaman kerran joutunu huutaa ja itkee lääkärille, että laittaa lähetettä eteenpäin kyssiin nenä asian kanssa ihan alan ammattilaiselle. Saatiin kyssistä sitten todella ihana korvalääkäri joka ottautu asiaan vakavasti ja määräsi leikkauksen.
Vauva oli leikkauksen jälkeen hengityskoneessa koska nenää oltiin operoitu ja siellä turvotusta. Hengitysputki meni siis suusta. Odoteltiin että turvotus laskee nenästä jotta voidaan ottaa koneesta irti. Kolme päivää oli koneessa. Ne oli elämäni vaikeimmat päivät. Ensin pelotti miten leikkaus menee ja sitten sattu kahtoo toista kun hengitys on koneen varassa. Sai niin vahvoja unilääkkeita että kroppa ei jaksanu itse hengittää hetkeen. Se oli pelottavaa ajatella, että jos kone ei olisi ollut apuna niin mulla ei olis enää vauvaa.. Ja jos on hengityskoneessa niin sillon pitää olla ehdottoman paikoillaan ettei piäutket irtoa ja tällä meidän vauvalla oli niin kova tahto ettei hän meinannu pysyä paikoillaan ollenkaan. Meillä oli hoitajien kanssa todella kova työ pitää poikaa paikoillaan. Tekivät sitten päätöksen, että poika pidetään kolme päivää nukutuksessa eli niin pitkään kun koneessa on.. Turvotus hänessä oli valtaisa kun nesteitä ja lääkkeitä meni niin paljon. Mutta sanompa, että leikkaus oli kuitenkin hyvä päätös koska elämä on helpottanu kummasti sen jälkeen. Hän pääsi myös pari päivää sitten kotiviiksistä pois.

Tämmöstä kuuluu meille ja siinä syy miksi en ole jaksanut käydä täällä juttelemassa.

Toivottavasti teillä muilla on mennyt paremmin vauvojen kanssa. :)

Wild voi teitä kun joudutte koville odotuksen ja nyt vauva ajankin kanssa:( toivotaan että vastoinkäymiset olis nyt teidän osalta tässä! Voimia koko perheelle❤️

Kiitos paljon ja joo tää ei todellakaan ole menny ku oppikirjoista. Mutta ollaampa itsekkin paljon opittu uutta ja ainakin on opittu lukemaan omaa lasta todella hyvin. Sitä vaan aina kuvittelee, ettei meille voi koskaan tapahtuu mitään tämmöstä..
Mutta on mulla myös ilosia uutisia.. Me odotetaan jo toista! Ei kerenny tulemaan menkkoja synnytyksen jälkeen. Kovasti toivon että tän toisen kanssa päästäs hiukan helpommalla, mutta ollaan onneks varauduttu jos ei kaikki mene putkeen.

Terveisiä 4kk neuvolasta. Meille osu ulkomaalainen lääkäri jonka puhe oli vähintäänkin omituista... Ensin se kysyi onko lemmikkejä ja tuleeko pojalle niistä oireita, totesin että ei. Perään se kysy, onko isä kotona, paikalla ja tuleeko siitä mitään.... Anteeks vaan mut mä vaan tuijotin ku en tajunnu mitä se kysy... Sit mä sanoin vaan että kaikki ok... Ajattelin että mitä hittoa... :D
Meillä kasvetaan ihan eri sfääreissä ku muilla... 8.1kg ja 66 cm....
Kylvyssä ei voida enää käydä ollenkaan. Suihkussa aina vaan sylissä nopeesti ja vauhdilla vaatteet päälle. Jos joku lapsi vihaa kylpyä niin tämä kyllä vihaa... Yhden kerran oon pessy niin ettei itkenyt yhtään, se oliki poikkeus... Meillä tosin puetaan samassa tilassa ku pestään eli koko ajan on yhtä lämmin paikka.

Angelique oho omapa iso pikkuinen :) meillä 4kk neuvola klo14... Jännää nähä minkä kokonen lady meillä;)

Wild teille tulee aivan ihana ikäero❤️ mahtavaa! Toivottavasti pääsette nyt helpolla odotuksen ja vauva ajan kanssa!

Kiva Wild sustakin kuulla pitkästä aikaa! Toivottavasti teillä ois nyt hankaluus takana ja alkais vauva-arki sujumaan :) Hyvä, että osaat pitää puoles, ei sitä saa kunnon hoitoa, jos sitä elossa vaatia! Onnittelut raskaudesta, toivotaan tosiaan, että sekin menis paremmin ku edellinen.

Angelique, hassu lääkäri :D Ja onpas hyvän kokoinen poitsu teillä :)

Meillä poika tykkää kylpeä. Joskus itkee kun joutuu ammeesta pois. Olen huomannut, että pojan vireystila vaikuttaa itkuisuuteen. Eli jos on väsy, niin kiukuttelee kylvyn jälkeen. Meillä tehdään nyt sitten niin, että iltaunien jälkeen imetän pojan ja sitten kylvetään niin näin säästytään itkuilta :-)

Takaisin