Reseptit

Pizzasta tuli mieleen, pohjan voi tehdä kananmunastakin seuraavanlaisesti:
Erottele valkuaiset, vatkaa vaahdoksi. Kääntele keltuaiset sekaan, uuniin 200 astetta n. 10min.

Lisää täytteet, takas uuniin about 10min vielä :) ollaan tehty itellemme tällä tyylillä herkkupizzaa :P tosin suolaa on laitettu pohjaan.. kunhan tyttö harjaantuu syömisessä niin saa varmasti oman siivun (se tehdään ilman suolaa) :)
 
Kuulostaapa hyvältä! Montako munaa olette laittaneet? Voisi kokeilla, mulla on viljaton dieetti menossa iho-ongelmien vuoksi ja pizzaa tekee aina mieli :)
 
Kaks tai kolme munaa ni saa jo hyvän kokoisen lätyn :)
 
Oisko jotain uusia reseptejä? :) ihana kun kohta voi laittaa tavallisia maitotuotteita ruokaan niin helpottaa minusta tosi paljon! :) oon muutenki niin mielikuvitukseton ruuan laittaja..
 
Mie tein tonnikalalasagnee, noh joku ei halua antaa tonnikalaa ja suosituski on noista purkkiruuista mut tekee sit jollain muulla. :wink elikkäs
-Sipulia paistellaa kevyesti pannulla
-Sekaan tonnikala/joku muu ja tomaattisose (pirkan luomu eri hyvää:) )
-sekaan valkosipulia ja yrttejä
-pesty kesäkurpitsa siivuiks (munakoisoki varmaan käypi)
Kaurakerma tms hollille
Sit aletaa latoa vuokaan tonnikalasoossia, lasagnelevyjä, kaurakermaa, kesäkurpitsaa ja toistellaa, päällimmäiseks kannattaa jättää tonnikalasoossia ni ei tuu liian kuivaa..
200 astetta ja n.1h
 
Pizzasta tuli mieleen, pohjan voi tehdä kananmunastakin seuraavanlaisesti:
Erottele valkuaiset, vatkaa vaahdoksi. Kääntele keltuaiset sekaan, uuniin 200 astetta n. 10min.

Lisää täytteet, takas uuniin about 10min vielä :) ollaan tehty itellemme tällä tyylillä herkkupizzaa :p tosin suolaa on laitettu pohjaan.. kunhan tyttö harjaantuu syömisessä niin saa varmasti oman siivun (se tehdään ilman suolaa) :)
Enpä olis ikuna aatellukaan, että pelkästä kananmunasta sais pizzapohjan tehtyä! Täällä ku ei oo mitään muuta ku vitivalkosta jauhoa ja valkosta jauhoa, jossa on varmaan jotain pikkukiviä seassa ja pussissa lukee täysjyvä, ni aika hyvä.
 
Joo mies ton kertoi enkä ois kyllä miäkää tajunnu! Hyvää on kumminki! :)
 
Täytetyt kesäkurpitsat maistu hyvin. Kovertaa sisuksen pois ja täytteeks mitä haluaaki ja uuniin 200 astetta puolisen tuntia :)
 
Kertokaas viisaammat miks vauvalle ei voi paistaa pannulla esim jauhelihaa? Vai voiskohan jo kohta kun 11kk ens viikolla tulee täyteen? Sais helpommin omista ruuista otettua ja uusia ruokia käyttöön.
 
No mä olen ainakin paistanut pannulla jo pitkän aikaa ja grillattukin on... Varon vaan aina etten käräytä.
 
Sama juttu! Olen paistanut pannulla, mut kattonut vaan ettei kärvähdä ollenkaan.
 
Joo niin täälläki paistellaan, suositus on varmaa siks just semmonen ku paistamisessa syntyy ruokaan aina yhdisteitä jotka voi aiheuttaa esim syöpää. Mitä enemmä tuote ruskistuu ni enemmän niitä tulee..
 
Me tehtiin tytön kanssa tänään kanariisivuokaa, ja oli kyllä niin helppoa että jos maistuu niin varmasti tulee uus helppo ruoka meiän "listoille". Siis niitä ruokia joiden olemassa olon tietää muttei vaan koskaan tuu tehtyä :wink
Mutta se helpottava tekijä oli se että kaikki riisit ja kanat vaan raakana kasvisten kanssa vuokaan ja päälle kanaliemi ( meillä ihan normi kanaliemikuutio, laitoin noin puolikkaan) ja ruokakermaa ja halutessa juustoraaste päälle ja sitten uuniin 200 asterta ja noin tunti. :)
Niin ja ite käytin nyt risellan riisi+moniviljaa.
 
Kerro sitten oliko riisiä joka paikassa syömisen jälkeen. Mä en oo keksinyt vielä mitään riisiruokaa, joka ei leviäisi ympäri taloa :D
 
Mikäs teidän muksuilla on nykyään lemppari ruokaa? (Ideoita täs ongin:p) meillä uppoo sormiruokana parhaiten keitetty porkkana ja lihamureke. Peruna muusi ja kaikki lohiruoat on hyvää. (Oon yllättynyt siitä että tykkää lohesta, kun itse oon alkanut pitämään vasta joskus ylä asteella). Ootteko jo käyttäneen ruoan laitossa voita vai ootteko pitäytynyt kasvirasvoissa?
 
Kananpojan tai porsaan jauhelihasta tehdyt pötköt (sekaan raastettuja kasviksia, kaurahiutaleita ja jotain yrttimaustetta) on meidän tytön suosikki. Kasviksia syö huonommin kuin ennen, mikä lie vaihe... mieluiten eläisi noilla lihapötköillä, perunalla, bataatilla, ruisleivällä ja banaanilla. Niin ja puolukoilla!
 
Meillä kestosuosikki on kasvispihvit. Niitä on helppo tehdä iso satsi kerralla, joten niitä löytyykin aina pakastimesta. Vaihtelua saa helposti käyttämällä erilaisia juureksia, sipulia, valkosipulia, kesäkurpitsaa, perunaa, bataattia, mitä nyt sattuu milloinkin kaapista löytymään :)

Tässä mun suosikkiohje: http://www.kotivinkki.fi/kasvispihvit
Olen kypsentänyt uunissa, hyviä tulee ja on vaivattomampaa kuin pannulla.
 
Jes, keittiöremppa viimein valmis ja pääsee tekemään taas ruokaa. Hirveetä ollu ku syöt valmiita juttuja tai munakasta.. No kalapuikot (kuorittuna) ja ranskalaiset maistu neitille eile :D
Täytyyki kokeilla noita pihvejä ku pakastinki on koluttu tyhjäks
 
Meillä yksi suosikkiruoka on kanakastike, erityisesti ne kanasuikaleet siinä. Yleensä poika vetelee niitä kanan palasia ja soosissa olevaa parsakaalia ihan onnessaan sormin, ja suu aukeaa siinä välissä sitten lusikalle (riisit ja muu kastike). Varmaan toimisi myös pastan kanssa, jonka poika varmaan söis kokonaan sormin
 
Takaisin
Top