Maaliskuun höpinät

Mä oon myös tuota värjäyshommaa miettinyt.Mulla on nyt sellainen väri et olis pakko värjätä on nyt jo aika hirveen näköinen :/ Mut aattelin sit laittaa värin joka tarvis harvemmin värjätä eli lähellä omaa väriä.Ja tähän väriin mulla on kyllä sellaista värihoitoainetta niin sitä vois käyttää.
 
Tuossa omppoloisen linkissähän on vaikka mitä tietoa!

Mä olen elämäni aikana värjännyt hiukset vain kaksi kertaa eli nyt raskauden aikana ei tule ongelmia sen kanssa. Meikkejä yms. aion käyttää ihan normaalisti, tosin niitäkin käytän normaalistikin kohtuudella.
 
Minä värjäsin kerran tai kaksi esikoisen odotuksen aikana. Sitten taannoin katsoin Ylen MOT-ohjelman ja siihen loppuivat värjäykset. Nuorempana värit eivät kirvelleet mutta vanhemmiten huomasin että päänahka alkoi vähän reagoimaan. Olen vielä kuivaihoinen joten lopetin nyt sitten perinteiset värit kokonaan.

Myrkyttömät (?) kasvivärit kyllä kiinnostaisivat. Sitä olen miettinyt että ovatkohan yhtä helppokäyttöiset kampaajalle kuin tavalliset vai onko värjäystilanteessa ensin kokeiltava miten kullakin reagoivat? Olisi kiva jos voisi luottaa minkä väristä suunnilleen tulee...
 
Woohooooo! Vihdoinkin sain sykkeen kuuluviin dopplerilla! :) :) :) Kuulu vaan lyhkäsiä pätkiä kerralla ettei laite saanut laskettua sykettä mutta ihan selkeästi erilainen ja tuplasti nopeampi syke kuin omani. Täytyy yrittää uudestaan vaikka perjantaina jos sais nauhoitettua sitä pätkän. Mennään lauantaina anopin ja appiukon luokse niin he sais kuulla ja arvata mistä on kyse. :D
Mutta kyllä on helpottunut olo! En ole käynyt ar-ultrassa tällä kertaa ja vähän on huolestuttanut kun on niin paljon vähemmän oireita kuin aikaisemmissa raskauksissa. Tää oli eka elonmerkki ellei ite raskaustestiä lasketa. :)
Rv9+5
 
Nälkä. Miten voi koko ajan olla nälkä. Iltapalan söin eilen, sänkyyn päästessä oli jo nälkä. Heräilin yöllä, oli nälkä, kävin vessassa ja valvoskelin. Pitääköhän mun alkaa nukkua keittiössä.
Ja silti tekee pahaa koko ajan.
Aamulla oli niin heikko olo, että hiukan mietin, kuinka pääsen alakertaan. Mietin jo, että huudan esikoista tuomaan mulle evästä ensin.
Kiva lähteä koiran kanssa lenkille aamulla, kun tekee pahaa, ja heikottaa niin, ettei tiedä, onko kuuma vai kylmä.

Mutta kestän mitä vaan, jos tämä tarkoittaa sitä, että Sissillä on kaikki hyvin.

Mulla on luonnostaan aika vaaleat hiukset, olen värjännyt tummiksi. Nyt on karsee juurikasvu, mutta päätin yrittää sietää sitä nyt ainakin tämän alun.
 
Olen viimeisten vuosien aikana yrittänyt vähentää kehon kemiallista kuormitusta, varsinkin parabeenien käyttöä kun ne vaikuttavat estrogeenin tavoin. Käytän lähinnä luonnonkosmetiikkaa (paitsi joskus vain tarvitsee vedenkestävää ripsaria), en käytä pesuun ja kosteutukseen kuin luonnonsaippuoita ja öljyjä, hiukset pesen shampoolla, jossa pelkästään luonnollisia ainesosia (tyyliin aloeveraa, omenaviinietikkaa jne), dödö on joku kristallidödö. Mutta hiukset käyn värjäämässä joka 7.s viikko, ja sen kyllä jatkan nytkin koska oma väri (maantie) on niin ruma. Tosin koen asiasta ristiriitaa koko ajan enemmän, ja olen yrittänyt puhua kampaajani kanssa, josko se voisi harkita luonnonväreillä värjäämistä. Kampaajaan mulla on vuosien suhde, enkä halua häntä vaihtaa. Mutta nyt kun olen lopettanut normishampoiden käytön (joissa on paljon ihoa ärsyttäviä ainesosia), olen huomannut hiuspohjani reagoivan aika voimakkaasti jokaisen kampaajakerran jälkeen. Se kutina ja ärsytys on aivan hirveä.
 
Sain äsken vau.fin uutiskirjeen, olet nyt 10. viikolla ja alkio alkaa liikkua. Innoissani kertoilin isännälle ja halusin näyttää kuvaa "tältä se itunen jo näyttää"! Ukko ei missään nimessä halua nähdä tota keskeneräistä ihmistainta, muistuttaa kuulemma alienia. :D Hahhah, mua huvittaa...
 
Meillä on se "Syntyy uusi ihminen" -kirja (Lennart Nilsson), jossa on isoja värikuvia kaikista kehitysvaiheista. Se on mielenkiintoinen. Pitääkin illalla esitellä miehelle, saas nähdä, mitä tuumaa :)
 
Toi on aivan mieletön kirja! Ja etenkin kun ottaa huomioon et ne kuvat on muistaakseni otettu -60-luvun lopulla!
 
Mua ottaa nyt vähän päähän, kun mun olo on alkanut viimisen viikon aikana (vasta) huonontumaan, ja nyt kun mun pitäis pakata 3h+k+vintti yksistäni viikon päästä tapahtuvaa muuttoa varten, makaan kaiket päivät sohvalla kuin vuosisadan krapulaa potien :sad001

Edellisissä raskauksissa oireet alkoi heti plussan jälkeen, mut tietty mun tuurilla helppo alku muuttui ikäväksi juuri siiheksi, kun pitäisi painaa duunia. Jos olisi ollut alusta asti näin, oisin osannut paremmin suhteuttaa aikataulut ja voimavarani. Ei tosin kauheen paljon aikasemmin ois voinukaan kaikkea täällä nippuun laittaa, mutta enemmän.

En saa edes nukuttua öisin, enkä pysty puristamaan raivolla jotain piilotettua energiaa itestäni... Äsken nukuin päiväunet, vaikken mitään ole koko päivänä tehnytkään, ja siitä kun heräsin juoksin suoraan oksentamaan. Olo heikkenee koko ajan sen sijaan että ees vähän parantuisi vaikka syömisen tai nukkumisen ansiosta.
 
Oi voi, Majtai! Lähetän sulle jaksamista ja parempaa oloa. Puuuh... Ja pyydä apua! Pystyiskö ne isommat ipanat jeesaamaan?
 
Mä yritän nyt silkalla tahdonvoimalla voimistua tässä, unohdan hetkeksi olevani raskaana ja yksinkertaisesti päätän olevani kunnossa. Oon onnistunut vastaavassa ennenkin. Itsepäisyydestä voi joskus olla hyötyä!

Tänään en edes aio pakata. Oon ollut taas niin paljon neljän seinän sisällä, että aikomukseni on viettää päivä hemmotellen itseäni - käyn ostamassa viismiljoonaa appelsiinia, värjään hiukseni ja tapaan illalla ystäviä.
Ilmoitin osallistumisestani laatta-varauksella, mutta nythän mä päätin, ettei mulla mikään huono olo ole, eikä tule!

Enköhän mä nää kamat tästä riuhtase ensi viikon aikana nippuun. Onneks ei oo töitä...
 
Onko muille tullut ongelmia salailla raskautta illanistujaisissa tms? Meillä on miehen kanssa tähän asti hoidettu niin, että itse olen ollut kuskina ja pyytänyt alkumaljasta vain kuskin annoksen ja vaihdettu sitten miehen kanssa laseja ja mies on juonut molempien maljan. Kohta on kuitenkin edessä ystävän polttarit ja ensimmäinen ultra on vasta muutama päivä polttareiden jälkeen ja kovasti pohdinkin, miten salata vielä asiaa. Kuskiakaan ei nyt tarvita koko illaksi kun mennään mökille yöksi. Päivällä on ohjelmassa viininmaistelu, josta kieltäydyin kun sanoin, että on muuta sovittuna ja pääsen liittymään seuraan vasta kun lähdetään mökille. Olen ajatellut, että mies saisi tuhota ennen sitä kierrekorkillisen punaviinin, johon kaataisin tilalle alkoholitonta viiniä, jota tissuttelisin mökillä. Mutta mites saunajuomat? Olisi aika epätavallista lipittää saunassa punkkua. :grin Suuret on ongelmat, mutta kun ei mitenkään haluaisi vielä kertoa kaikille, mutta hyvän ystävän polttareihin haluaisi silti ottaa osaa! :sorry: :rolleyes:
 
Takaisin
Top