Ultrakuulumiset

Kävin eilen uudestaan ultrassa kun minulla ollut on/Off tuhrutteluvuotoa jo joskus viikolta 5 ja tällä viikolla sitä tuli taas enemmän, joten huoli kasvoi liian suureksi. Ultrassa löydettiin 8+4 vastaava (melkoista 8+6) pikku sammakko, jonka sydän sykkii vimmatusti. :Heartred Eli pikkuinen on kehittynyt oikeaan tahtiin edellisestä ultrasta 6+1

Ultrassa huomattiin myös, että istukka on kasvanut osittain kohdunsuun päälle ja tästä johtuu tuhrutteluvuotoa. Istukan kehitystä seurataan nyt ja toivottavasti se siirtyy pois kohdunsuulta. Niin kauan kun se pysyy siinä, myös vuodot tulevat jatkumaan :sad001

-Puikula 8+5/9+0

Puikula onneksi tosiaan istukan paikka voi muuttua! Toivotaan, ettei istukka jää kohdunsuun eteen, siinä on omat lisästressinsä sitten.

Omppoloinen, toivon todella että istukka siirtyisi pois mahollisimman pian, muuten olisi sektion tiedossa + kaikenlaisia muita vaivoja o_O Onneksi sillä on vielä hyvin aikaa siirtyä :)

No nyt kadettaa, olis itsekin pitänyt mennä yksityiselle ihan sen takia, että pääsis tästä tietämättömyydestä. Mulla on ultra parin viikon päästä, rv 11 silloin jo menossa. No jaa, kaipa sitä nyt vielä pari viikkoa oottelee... Ei mulla toisaalta ole tiedossa mitään syytä, miksei kaikki olis kunnossa.

Onnea kaikille hyvistä ultakuulumisista ja pahoitteluni niille joiden pieni ei jaksanut jatkaa matkaansa. :Heartpink

Mä varasin joku aika sit alkuraskaudenultran ja se ois nyt perjantaina. Aloin sit tarkemmin laskee ja tajusin et silloinhan mulla on vast rv 6+5.
En tiedä miten oon aatellu olevani sillon jo rv 7+5! :D
Nyt mietinkin et perunko ajan vai meenkö sinne kuitenkin. Hyvässä lykyssä sydän jo sykkii.
Mut taas kaikissa edellisissä raskauksissa LA muuttunut ultran mukaan viikolla pidemmälle.
Toisaalta tästä luulen tietäväni suunnilleen koska on alkunsa saanut ni ei pitäs viikolla kuitenkaan heittää.

Heippati hei, josko uskaltaisi tänne taas pienen tauon jälkeen kirjoitella :D Olenkohan ainoa, jolle kävi näin onnekkaasti, että meille pitäisi saapua kakkonen jo tänä vuonna heti perään :) Ja ihan toivottu raskaus tällä ikää sekä montaa kokeneena..

Käytiin tänään ensineuvolassa (7+1) ja th oli niiiiiiiin väsynyt/muumioitunut/pihalla, että jäi koko käynnistä p*n maku suuhun. Jotenkin jäi olo tuollaisesta iäkkäämmäästä th:sta, että ei ollut yhtään innoissaan meidän tilanteesta, joka on siis se, että lasten välille tulee vuoden ikäero näillä näkymin.
Pyysimme päästä ar ultraan, koska kunnon menkkoja ei ole tullut vielä, vaikka 17.1. oli tiputtelua ja siitä muutaman päivän niukka vuoto. Kuulemma vaan omilla rahoilla yksityiselle ultraamaan... Oli hyvin nihkeä kokeilemaan kuuluuko syke (edellisraskaudesta kuului hienosti ihan ensineuvolan vehkeillä 8+0 vaikkakin alatien kautta), eikä edes etsinyt kunnolla. Tästä sisuunnuin sen verran, että kai sitä sitten tällä kertaa mennään varmistamaan ar ultra yksityiselle. Viimeksi ei käyty. Jotenkin nyt jännittää kaikki enemmän kuin viimeksi, varsinkin kun synnytyksestä niin vähän aikaa!
Että tällainen tapaus täällä :D

Niin ja piti kysyä pks seudulta, missäs mahtais olla edullisinta ar ultraus tällä hetkellä? Vähän katselin lääkärikeskus Aavaa.

Aika samat hinnat kaikilla. Kallista lystiä, mut sun tilanteessa investoinnin arvoinen. Ootko pyytänyt lähetettä terveyskeskuksen kautta? Jos et, niin koita vielä sitä.

En ole itse pk-seudulta, mutta jossain siellä liepeillä kuulemma Femedassa (Lahdessakohan se oli?) voi saada kohtuu edullisesti ultran. Tarkotan edullisella kai jotain alle satasen luokkaa. Mut hinta riippuu kuulemma tekijästä, eli kannattaa kysyä hintaa varatessa :)

Aika samat hinnat kaikilla. Kallista lystiä, mut sun tilanteessa investoinnin arvoinen. Ootko pyytänyt lähetettä terveyskeskuksen kautta? Jos et, niin koita vielä sitä.

Tema, mitenkäs sen niin kuin käytännössä sieltä saisi? Sitten säästyisi edes kela korvaus? Joo, minusta on hassua että pantataan noin paljon noita lähetteitä, kyllä on raha kireällä. Minulla oli kuvotusta/väsymystä/aknea yms samaa mitä tuosta ensimmäisestä jo tammikuun tokasta viikosta lähtien, mutta sitten pamahti hirveä valkovuoto ja siitä 2 viikkoa niin nuo ns menkat, joista odotin tosi runsaita ensimmäisiä yli vuoteen, niin kesti yht vain 4 päivää ja tooooodella niukat. Juteltiin näistä, mutta silti ei antanut lähetettä. Että onhan se vähän tuon seulonnan kannalta ikävämpi homma JOS nyt olisi niin että olisinki raskaana jo neljä viikkoa ennen kuin mitä nyt luullaan. Sanoi vaan että joku kakkos seulonta voitaisiin vielä siinä tapauksessa tehdä.
Ei käytetty koko aikana mitään ehkäisyä, kun ajateltiin että jos nyt niin kävisi niin antaa mennä sitten vaan. Imetän osittain edelleen..

En ole itse pk-seudulta, mutta jossain siellä liepeillä kuulemma Femedassa (Lahdessakohan se oli?) voi saada kohtuu edullisesti ultran. Tarkotan edullisella kai jotain alle satasen luokkaa. Mut hinta riippuu kuulemma tekijästä, eli kannattaa kysyä hintaa varatessa :)

Femeda on Hgissä, täytyy huomenna soitella varmaan noita läpi ja jos sitten ensi viikolle ottaisi ajan. Pahimmillaan kai nuo hinnat menee yli 200 euron..

Saatiin ultra-ajat tänään. Haluttiin ennen pääsiäistä ni just pääsiäisen jälkeen tiistaille saatiin aika.. koitan huomenna soittaa ja kysyä saisko edelliselle viikolle..
Rakenneultraki tuli jo toukokuun lopulle.. :)

Mulla Vadelma kävi ainakin niin että aika olisi ollut vasta 31.3.ja halusin myös ennen pääsiäistä ja se ensimmäinen aika ei edes sopinut niin kysyin suoraan onko torstaille ennen pääsiäistä aikaa ja luetteli sit aikoja ja saatiin sopiva heti klo8 aamulla päästään molemmat :)

Lumileopardi, me löydettiin muistaakseni Fertinovalta 140€ toimistomaksuineen. Muut mistä kyseltiin oli siinä 200€ paremmalla puolen. Sitä en tiedä olisko jossain ollut vielä halvempaa, ei ihan kaikista mahdollisista paikoista kysytty.

Lumileopardi, tarkoitin lähetettä julkiselle puolelle. Itse oon joskus saanut t.k.lääkäriltä kun neuvolasta ei oo annettu.

Oon kyllä saanut KELA korvauksen kaikista mun ar-ultrista, mut niissä onkin kaikissa ollut jotain pielessä.

Onpas pk-seudulla kalliit ultrahinnat!
Ite käyn Perhe-Artessa Lahdessa ja niillä 55e.
Niillä on tullu nyt liike myös Helsinkiin ja kävin just kattomassa niin näytti et alkuraskauden ultras olis 70e! :)

Siis tuo ar ultraus on mennyt ihan rahastamiseksi pks seudulla, siksikin Passattiin viime vuonna.. Tema: mut siis milläs syyllä saisin ajan tk lääkärille? Pitäis varmaan olla joku syy kun varaa ajan ja et sais sitte lähetteen? En tiedä antaisiko ajan vaan siksi etten ole varma koska raskaus on saanut alkunsa..vaikka onhan se syy sekin tavallaan.

En asu pk-seudulla vaan kaukana siltä mutta kyllä on täällä hinnat melkein samoissa luokissa ehkä vähän halvempaa mutta ei juurikaan kun ajattelee et pk-seudulla yleensä kalliimpaa.

Takaisin