Painokeskustelua

Mulla on semmoinen kutina että mua imetään kuiviin koko ajan enemmän :D Eli kai se tästä iloksi muuttuu, kuitenkin enää noin 2kg lähtöpainoon. Vois kyllä tippua siitäkin vielä muutama kilo, en panis pahakseni. Olin eilen miehen kanssa pelaamassa sulkapalloa ja hyvältä tuntui, tosin hikisenä ei ollut ihan kiva imettää välissä. Poikakin viihtyi suhteellisen hyvin salin lattialla :)
 
No nyt on lähteny paino laskemaan. Semmoset puolitoista kiloa jo pudonnu, ja aivan selvästi siksi että lopetin sen vähäisenkin imetyksen ja hormonit alkaa olla palanneet normaaleihin säätöihin. Menkatkin alkoi, toinen merkki siitä että keho on "normalisoitumassa".
 
Mä taas olen kaksi viikkoa täysimettänyt ja nyt saanut huomata että kilot alkanut karista. Mun paino nimittäin vähän meinas jo nousta kun oli ne pakkaset enkä oikein liikkunut. Nyt jo kolme kiloa lähtenyt. Vielä matkaa n. 4kiloa. Enemmänkin saa pudota.
 
Mä taas olen kaksi viikkoa täysimettänyt ja nyt saanut huomata että kilot alkanut karista. Mun paino nimittäin vähän meinas jo nousta kun oli ne pakkaset enkä oikein liikkunut. Nyt jo kolme kiloa lähtenyt. Vielä matkaa n. 4kiloa. Enemmänkin saa pudota.
Mulla jäi synnärille 4 kg. Kotiin kun päästiin niin lähti 2 viikossa 12 kg! Luulen että runsas imettäminen auttoi siihen. Sitten paino junnas vähän, mutta kun aloitin maidottoman imetysdietin kokeiluun, tippui 3 kiloa puolessa toista viikossa. Sitten taas junnasi. Mutta nyt kun ollaan pystytty taaa vaunuilemaan niin paino pikkuisen lähtenyt taas laskuun :) 3 kiloa enää lähtöpainoon ja saa lähteä enemmänkin kun sitä painoa oli jo ennestään!
 
Mulla tuli raskauden aikana painoa +22kg. Nyt muutaman päivän päästä tulee synnytyksestä 5kk ja painoa enää joku nelisen kiloa enemmän kuin ennen raskautta. Mutta tää pömppis! Tai ei ees pömppis vaan joku iso jättipömppis. Lähteeköhän tää ikinä pois? Onko muilla tällasta? Synnytyksen jälkeenki näytin siltä et ois ollu kaheksannella kuulla raskaana. :hilarious:
 
Täällä on kans yks pömppissankari ja erittäin mahtavilla raskausarvilla varustettuna :0 auttaakohan rasvaus noihin?
 
Hei pömppis on usein merkki siitä, että vatsalihasten erkauma on jäänyt liian isoksi. Silloin pitäis alkaa ihan kunnon kuntoutus ja välttää ulompien vatsalihasten käyttöä kunnes erkauman saa umpeen. Mä oon tässä prosessissa ja on aika rankkaa, mutta ulkoisen pömpötyksen lisäksi mulla on virtsankarkailua ja selkäkipuja tästä johtuen. Pömppis ei hävii laihduttamalla, jos on kyse erkaumasta. Fyssarille ja lantionpohjalihasjumpalla alkuun. Rakoa vatsalihasten välissä voi itse kokeilla, netistä löytyy ohjeet.
 
Ryppymahaan suositeltiin mulle kookosöljyä palauttamaan ihoa. Ihan sitä mitä ruokakaupastakin löytyy.
 
Voihan vattu, aiemmin olin kokeilevani ettei oo isoa rakoa mutta nyt kokeilin niin ainaki kaks sormenleveyttä menee erkaumaan.. Eli oliks se nyt että harjottaa niitä syviä vatsalihaksia? Lantionpohjalihakset on jo kondiksessa. Tosi inhottavaa kun sulla on M&S muutakin lisänä! Saako udella et kauan oot jo tehny töitä pömppiksen eteen ja onko näkyny muutosta?
 
Mulle fyssari sanoi, että erkauman kanssa aina kova lantionpohjatreeni mukaan. Ovat lihakset yhteydessä toisiinsa. Vältä mitään liikkeitä, missä maha pullahtaa ulos. Mun ohje on selinmakuulla jalat koukussa eka lantionpohja jännitetyksi ja sit tiivistetään vatsa eli jännitetään (kurotaan) vatsalihaksia yhteen (pää maassa). Näitä 10kpl ja 1-4 kertaa vuorokaudessa. Kaks vapaapäivää viikossa. Mut tää on yksilöllinen ohje mulle, en tiedä mitä muille sanotaan.
 
Okei! Pitääpä kattoa jos vaikka fyssarille soittelis aikaa. Ei varmaan huono idea olis.
 
Kävin alkuviikosta nyt sit siellä fyssarilla ja sain muutamat jumppaohjeet. Reilu kuukauden päästä vielä kontrollikäynti. Kiitos M&S kun osasit neuvoa fyssarille varaa aikaa, kyllä kannatti. :-)
 
Nyt paino on jo vähemmän kun ennen raskautta, ei kyllä tarttis painoa lähteä ku pömpön vaa. Fyssarin jumppaohjeilla nyt jo vähän sentään pienentyny, mutta edelleen näytän raskaana olevalta jos on yhtään tiukempi paita. :-D
 
Millasta rakoa se sulle mittaili tuffe? Mulla on fyssarin sanoin "paha erkauma". Suurimmasta kohdasta navan kohdalla oli alkuun n.8cm ja se pienentyi jumppauksella n.5cm:iin ekassa kahdessa kuukaudessa. Luonnollistakin palautumista oli varmaan vielä. Tuo kolmen sentin pienentyminen teki sen, että mahaan ei enää satu, jos siitä painaa, nostaminen ei tee enää kipeää, selkävaivat väheni ja maha pieneni ulkoisesti. Silti edelleen pömpöttää kyllä ja kaikki rankempi urheilu ja vatsalihasten teko on kielletty.
 
Ei itseasiassa sanonut sentteinä, mutta että "on täällä aika iso rako". Enpäs tajunnut itsekään kysyä.. Mutta ainakin kahden sormen leveä on rako kun oon itse kokeillut. Mullakin vatsalihasten teko on pannassa, vasta loppukesästä sain luvan alkaa ihan pikkuhiljaa tekemään niitä. Syvät lihakset oli kontrollikäynnillä jo vahvistuneet, mutta vielä on paljon treenailtavaa niissäkin.
 
Se mun 8cm oli noin neljän sormen verran. Silloin kyllä tunsi ihan täysin, että tilanne ei ole kondiksessa vatsan kohdalla.
 
Uskon, M&S. Onneksi on jo parempaan päin! Jännä kyllä, etten yhtään tiennyt vatsalihasten erkaumasta aiemmin. Jälkitarkastuksessakin mulle joulukuun alussa sanottiin, että voi aloitella hissukseen vatsalihaksia tekemään. Onneksi olin laiska enkä tehnyt, niin en suurempaa "tuhoa" aiheuttanut. :-D
 
Mä en kans esikoisen jälkeen tiennyt. Urheilua rajoitti alkuun enemmän häntäluun paraneminen ja sitten aloin vähitellen lenkkeillä ja pelata fudispelejä ym. Virtsankarkailun takia sain fyssari-lähetteen ja siellä yks sijainen yhdellä kerralla kokeili vatsalihaksia ja sanoi, että erkauma on isohko ja mitään rajua urheilua ei saisi tehdä. Olin vähän, että jaa..oon tässä fudista ja salibandya pelannut jo puoli vuotta.. Suunnittelin kuitenkin jo tokaa raskautta ja jätin koko homman tokan raskauden jälkeen selvitettäväksi. Nyt olen osannut kuntouttaa oikeaoppisesti alusta asti ja toivon saavani vatsan täysin kuntoon jossain vaiheessa.
 
Takaisin
Top