Äitiyspakkaus

Mulla oli tarttunut keltaista värinkeräysliinaan kun pesin noita vaatteita, mutta siinä oli muitakin keltaisia kuin noita äp vaatteita.
 
Mä pesin kans ne turkoosit tummien vaatteiden kanssa. Ja muiden kohdalla en ees ajatellu et vois päästää väriä.. :D
täälläki on osa viel pesemättä äp:n vaatteistakin mut ens viikolla varmaan pesen kaikki loput vauvan kamppeet :)
 
Mä en oo vielä pessy mitään, ajattelin ottaa sen hommaks kun alkaa loma helmikuun alusta.
 
Mä en ole raivannut vaatteille vielä mitään omaa tilaa. Mihin saan pojan ja tulokkaan vaatteet mahtumaan?? Pitää tehdä taas joku isojako khh:n vetolaatikoissa ja harkita matalia vetolaatikoita lisää, syvien sijaan.
 
Oletteko pesseet sitä pakkauksen pipoa? Pesin 30 asteessa villapesuohjelmalla ja kutistui :nailbiting: Villahaalari oli ok.
 
Muffinin, menin pesemään tavallisessa ohjelmassa ku en tajunnu sen olevan villaa. No ne narut meni niin lyhyeks,että tuskin saa laitettua kiinni. :angry1
 
Mulla ei kutistunu villapesuohjelmalla se pipo eikä se villahaalari ja pesin kans 30 asteessa. Mä tosin luin et käytetty pesuainekin saattaa vaikuttaa villavaatteen kutistumiseen. Tiedä sitten onko näin :wideyed: Aika outo silti et se pipo kutistu mut se haalari ei :confused:
 
Mulla ei se pipo kuitistunu ku venytin sitä märkänä, mutta naruja en tajunnu venyttää :sad001
 
Joo venytäminen tosiaan märkänä auttaa et palaa vaate kuosiinsa :) Harmi Ninni et narut jäi venyttämättä :sad001
 
Lukasin et kutistuneen villavaatteen vois onnistuneesti pelastaa ku laittaa hoitoainetta kylmään veteen ja liottaa villavaatetta hetken (15min) siinä ja sen jälkeen nostaa vaatteen pyyhkeen päälle ja venyttää varovasti vaatetta ja jättää kuivumaan. En tiiä onnistuisko noita pipon narujakin venyttää tällä konstilla?
 
Siis tavallista hiusten hoitoainetta vai? Kyllä kai se pitää huuhdella sen jälkee?
 
Siis kyllä tavallista hiustenhoitoainetta! :) Sitä hoitoainetta ei tartte ku ihan vähän (5ml) siihen veteen. Juu, eli sori jäi ohjeistuksesta pois, esim. Jos lavuaaris liottaa ni tyhjentää enste sen hoitoaineveden poikkeen, puristelee vaatteesta enimmät hoitoaineet pois ja sit vielä kylmällä puhtaalla veellä täyttää lavuaarin uudelleen ja antaa viel 5 min vaikuttaa. Ja taas puristelut ja sit koittaa varovasti pyyhkeen päällä venyttää. En oo ite kokeillu mutta ilmeisesti tällä saattas voida pelastaa kutistuneen vaatteen. Riskinä on et vaate palaa kuivumisen jälkeen pieniin mittoihinsa takas :/

Painotettiin ohjees ehdottomasti käyttää kylmää vettä. Kylmä vesi avaa villan kuituja ja kuuma supistaa.
 
Muokattu viimeksi:
Venyttelin kyllä niitä nauhoja ja kokoa pipoa vaikka miten, mutta ei sitä taida enää mikään pelastaa. Nyt kyllä kummastuttaa että mitenkäs minä pesin vuoden 2014 pipon, kun se on minusta täsmälleen sama ja ei ole kutistunut :confused: Ehkä laitoin käsinpesuohjelmalla.
 
Muffinin tiedä sit mikä ollu syynä :/ villa on ihana päällä mut vaikea pestä ei siitä mihinkään pääse. Tai ainakin siltä osin vaikee et ei tiiä miten reagoi pesukoneeseen yms aineisiin. Harmi kyllä :sad001
 
No niin! Hyvä Ninni, tuota mie tarkotin :D Martoillakii oli joskus samanmoinen ohje mut en löytäny sitä ennää :/
 
Muffinin, menin pesemään tavallisessa ohjelmassa ku en tajunnu sen olevan villaa. No ne narut meni niin lyhyeks,että tuskin saa laitettua kiinni. :angry1

Tein samoin. Koitin kyllä venytellä niitä naruja heti kosteena, mutta silti jäivät aika lyhkäisiksi. Pesaisin myös epähuomiossa yhdet vaippavillahousut kestovaippojen seassa 60 asteessa ja nehän meni kanssa ihan huopuneeksi mytyksi. Tilasin villan hoitoainetta, niin koitan ne sillä saada vielä pelastettua. Joskus voisi olla hyvä pysähtyä ajattelemaan ennen kuin tekee. :D
 
Takaisin
Top