Vauvahassutteluja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lyydia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hauskinta kiinteiden aloituksessa ei yllättäin olekaan vauvan mielestä ruoalla leikkiminen (se on vasta toiseksi hauskinta), vaan jälkien siivoaminen! Kunnon räkänaurut on tullu jo pariinkin kertaan siitä, kun äiti pyyhkii pöytää rätillä ja tyttö istuu vielä syöttiksessä sopivalla katselukorkeudella. :D
Mä luin jostain vauvaleikkikirjasta, että vois antaa vauvalle oman "rätin" (eli siis jonkun mielellään puhtaan liinan) käteen kun pyyhkii itse pöytää tms. pääsee osalliseksi toimintaan :) meillä tosi haltioituneena katselee, kun pyyhin tiskipöytää ja keittiösaareketta :D

Meillä annoin rätin tänää käteen ruoan jälkeen että voi "pestä" käsiään ni hää pisti sen suuhu ja mietti varmaan et mitä kakkaa tää nyt on ei tätä voi syödä :D

Aamulla kun hakee tytön sängystä ni sylissä hän nojaa taaksepäin ja kattoo huuli pyöreenä mua "wooouu mitä nyt tapahtuuu?!" :joyful: muutenki hän on paljon huuli pyöreenä ja silmät suurena ja kuuluu pienellä äänellä "oooooo" niinku hän kummastelis kaikkia asioita että wooouuu :hilarious: tää oli naurattanu mummoa ja pappaa kans suuresti kun oli kahtena päivänä hoidossa siellä:grin

Meidän neiti on alkanu pudistelemaan päätään erityisesti kun äiti laulaa tai kuuluu musiikkia. Hymyilee ja pudistelee. En tiiä yrittääkö viestiä että ei :D vai onko tarkoitus fiilistellä :D

Meillä on opittu vilkuttamaan jo noin 3 viikkoa sitten. Sen jälkeen olen opettanut tytölle, että aina kun laulan "minä vilkutan, minä vilkutan, minä vil-vil-vilkutan", niin silloin pitää myös vilkuttaa. Toinen on niin suloinen kun vaikka kesken kitinän vaihtuu suun pielien suunta kun hän kuulee tuon laulun, ja samalla käsi alkaa vispaamaan :D nyt pari päivää olen pistänyt merkille, että mitä tahansa laulankin niin käsi alkaa viuhtomaan. Eli meillä on usein megabileet kun lauletaan ja tanssitaan sylikkäin ja vielä nyrkit ilmassa :D

Toinen kova on antti tuiskun paadippa piidi paadi. Sekin naurattaa aina kovasti :)

Meillähän oli yhdessä vaiheessa että se dvbbs:n tsunami biisi sai varsinkin tsunami sanojen jälkeen hirmu hymyt ja sitä pimputus siinä vaiheessa biisiä ihan aina odotettiin jännittyneenä. Liekkö kuulunu massuun keväällä ja kesällä kun soi niiin paljon radiossa :D

Tyttö aivasti aamupuurolusikkaan, kaikki puurot lens tietenki pöydälle. Isi rupes nauramaa ja tyttö mukana. Sit hää aivasteli viel pari kertaa ja aina katto isii semmosen virneen kanssa :D

En oo tainnut muistaakaan kirjoittaa tätä, tai sit tulee tuplana, pahoittelut jo etukäteen:facepalm: Mut meijän tyttö on jo noin 5kk iästä alkaen "sanonut" ÄITI:love7 Oman juttelunsa lomassa tulee siis aina välillä ihan selkeä äiti! Tiedänhän mä ettei se sitä tarkoituksella vielä sano, mutta ihanan kuulosta se on joka tapauksessa!

Meilläkin oon kuulevinani "ääti" ja "hau" :) kannustan sitte aina että joooo äiiti joooo :D ja hau hau koira joo hauhau :D

Meillä anoppi sano yks päivä että poika sano selvästi äiti, mutta tuskin tarkoituksella niin sano:wink

Meillä taas mies oli just vaihtamassa kakkavaippaa pojalta ja poika sano ihan selvästi "kakka". Oltiin vaan molemmat heti että joo'o kakka se on. :D

Kerran vaippaa vaihtaessa poika katsoi suoraan silmiin ja tokaisi "pönttö". No, kiitos nyt tästä. :)

Täälläkin hoetaan hoitopöydällä kaikk kakkaa kaiik kakkaa, äitkäitkäit ja silloin tällöin tulee kanssa se selkeä äiti (tosiaan varmasti ihan vahingossa).
Syvällinen poika selkeesti kun pohdiskelee näinkin maailmaa syleilevä juttuja että "kaikki kakkaa". <3

Pidättääkö muiden vauvat hengitystä? Oon nyt huomannut et aina välillä tyttö saattaa hetken pidättää hengitystä. Ensin mietin etteikö se pysty sairauden takia hengittämään kunnolla, mutta nyt kun sitä on seurannut ni oon huomannut et kyl se sen ihan ite tekee.

Pidättääkö muiden vauvat hengitystä? Oon nyt huomannut et aina välillä tyttö saattaa hetken pidättää hengitystä. Ensin mietin etteikö se pysty sairauden takia hengittämään kunnolla, mutta nyt kun sitä on seurannut ni oon huomannut et kyl se sen ihan ite tekee.

Kyllä, ihan pieniä hetkiä vaan joskus ja sellanen yks hetki tuntuu ikuisuudelta!:nailbiting:

Tyttö pelkää suihkua ihan älynä!! Tää ei kyl oo hassuttelua koska paniikki oli ihan aitoa:sorry: vaihdettiin sit kylpyyn ja ai että siellä oltiin kontillaan ja vaikka miten päin. Jännä ettei kuivalla maalla päästä edes lähelle konttausasentoa..:rolleyes:

Annoin eilen tytölle kylpyankan käteen iltatoimia tehdessä (niin kuin usein viime aikoina, että pysyis edes hetken aloillaan). Hoitoalusta on meillä kylppärin lavuaarin vieressä, ja hän viskasi ankan puolivahingossa lavuaariin. Mikä nauru! Oli hauskin juttu ikinä! :D Äiti sitten nosti ankan monta kertaa takaisin ja tönäisi uudestaan lavuaariin, ja ai että me räkätettiin, isikin tuli toisesta päästä taloa katsomaan mikä on niin hauskaa. :D

Pientä väsymyshysteriaa ehkä, oli jääny yhdet päikkärit välistä...

Takaisin