Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuinka kauan teillä muilla mammoilla on ollut alamaha kipua synnytyksen jälkeen? Missä vaiheessa kannattaa alkaa miettimään kohtutulehduksesta johtuvaksi? Kipu ei ole jatkuvaa, eikä muita oireita ole..

entä sitten te jotka juotte weledan imetysteetä, niin juotteko sitä säännöllisesti päivittäin?

Mulla kun kohtu tulehdus tuli viikon päästä synnytyksestä ni mulla ei oireina ollu ku yhtäkkii tuli kova alavatsa kipu joka oli vasemmalla puolella aikalailla.. ja se oli semmosta pitkä kestosta kipua.. :/

Siis miten te jotka olette käyttäneet tota carriwell belly binderiä, ei vissiin oo ainakaan tällasten läskien juttu ku minä... Se jää mulla niin ylös että alamaha jää roikkumaan sen alta... Johtopäätös on että sitä kehuneet ovat valmiiksi jo hoikkia ja ongelmana on vaa etupömppä... Hitto ku harmittaa, meni 40€ hukkaan!

Mulla ekan synnytyksen jälkeen ajoittaista vatsakipua ja vähän sellainen tunne, että olis isompi vessahätä, mutta mitään ei tule. Selvisi, että kohtuun oli jäänyt vielä pala istukasta. Jouduin sitten kaavinntaan melkein kolmen viikon päästä synnytyksestä.

Oliko täällä muita joilla on ollu jo menkat synnytyksen jälkeen? Täällä alkoi yöllä, nyt 5vkoa synnytyksestä :shifty: Hieman ärsyttää kun kuvittelin että saan nauttia vielä imetysajan ilman siderumbaa. Onko nyt siis isompi riski tulla raskaaksi? Ei mulla oo koskaan ollu runsaita tai kivuliaita menkkoja, mutta mä vaan vihaan sitä aikaa. Pillereitä syödessä vetelin useita liuskoja putkeen, että menkat oli vaan kerran 3-4 kuukaudessa..
Mulla menkat just nyt kuudetta pvää.. en ois uskonu et heti jälkivuodon perään tuli! Jälkivuoto oli sen reilu 4vko..

Meijän pienimmillä on noi myös, ovat aivan ihanat <3

Sit löytyy kummallekkin norsujumpikset, persikka picot, sydäntoppahaalarit, isommalle musta pico ja paljon yksittäisiä sisävaatteita.

Sydäntopat on aivan ihanat ne on enkä lempparit <3

45ad949b73e03a80bf7b29f243dd1ec1
Sydäntopat on kyl ihanat!!!!! Äääää :D ja ihana tuo norsujumppiskin! Kunnon söpöliini

Angelique80, kyllä mäkin jouduin aluksi käyttämään tuon korsetin kans "jatkopalaa"! Ompelin siihen kaulaliinan pätkän, että yltää kokonaan ympäri alhaaltakin. :D Nyt on palautunut niin hyvin, että jatkopalan saisi kohta ottaa pois. Ihan varmasti siis tehoaa kaikenkokoisille, jos vaan jaksaa käyttää sen 8-10 h/vrk. Tiedän sanoa siitä, että mulla se maha oli VALTAVA ja nyt enää pieni pömppö jäljellä. :)

Aika hurjaa. Mut ottaa kupoliin. Ton korsetin kanssa näytän hk:n siniseltä nakkikuoressa. Ei tosiaan tullut sellanen olo että näytät hoikemmalta jne. Se tarrakin menee ihan ryttyyn ku paan kiinni...

Tänään oli 1kk neuvola, painoa nyt 4400g (3720g) ja pituutta 55,3cm (49cm) :) Eli hienosti poika kasvaa, keskikäyrällä mennään!

Tänään oli myös isyydentunnustus, saatiin sekin hoidettua. :)

Yöllä yllätyin kovasti kun heräsin ja ihmettelin missä mies on kun ei ollut vieressä ja tyynykin oli kadonnut. Mies oli tehnyt lastenhuoneeseen peitoista pedin itselleen ja sanoi, että antaa mun tämän yön nukkua kokonaan rauhassa, hän hoitaa pojan. Teki kyllä hyvää nukkua kokonainen yö rauhassa, osaa tuo mies välillä yllättää! :)

Aika hurjaa. Mut ottaa kupoliin. Ton korsetin kanssa näytän hk:n siniseltä nakkikuoressa. Ei tosiaan tullut sellanen olo että näytät hoikemmalta jne. Se tarrakin menee ihan ryttyyn ku paan kiinni...

Entä jos käyttäisit korsettia öisin? Saisit melkein saman hyödyn, eikä tarvitsisi päivällä tapella sen kans. :) Itse pidän korsettia päivisin, mutta ihonmyötäisiä vaatteita en minäkään sen kanssa pidä.

Pitää katsoa joo. Mä oon tosiaan niin lihava että ei oikeen tuu oikeita muotoja. Tarpeeks ku kireelle laitto niin pallean kohdalle nousi löllerö ja alamahalle myös. Ei paljoo kehtaa kyllä liikkua sen kanssa xD

Kyllä se siitä pikkuhiljaa palautuu. :) Harmittaa ihan, kun en ottanut ennen-kuvaa niin voisin nyt esitellä tuloksia. Sentteinä on lähtenyt n. 8! Se on melko paljon näin lyhyessä ajassa, varmasti lähtee vielä enemmänkin kunhan vain jaksan tuota pitää säännöllisesti. Tuntuu vatsakin jo melkein normaalilta, ei enää ilmaa täynnä olevalta nahkapussilta. :D

Meilläkin viime yö meni selvästi aiempaa paremmin; tyttö nukahti tunnin nukuttamisen jälkeen (mahakivut nykyään valvottaa), ja heräsi sen jälkeen 2,5 tunnin välein tissille muutamaksi minuutiksi minkä jälkeen nukahti. Ei mahakipua ja siitä johtuvaa tuskaista ähinää niinkuin yleensä aamuyöt. Eli hemmetin hyvä yö meille!

Tyttö ei puklaile tai röyhtäytys joten ilma kai jää vatsaan. Sitten on lohtuun tuntitolkulla tissillä öisin, eikä äitikään saa nukuttua. Aloitettiin toissapäivänä Disflatyl, ja käytössä pierujumpat ja asentojen vaihtelu sylissä, vatsallaan pitäminen, kävely vauva sylissä, masun hieronta, pystyasento syönnin jälkeen, äidin ruokavalio ( esim ei kahvia...). D- vitamiinina käytössä Bioteekin super d-tipat jota tarvii vain 1 tippa päivässä. En ole huomannut että pahentaisi mahakipuja...

Jos mahakivut nyt jatkuu, on seuraava konsti käydä vyöhyketerapiassa joka usein auttaa.

Osakestoilu aloitettu täällä :-) Yöksi kertikset. En pidä sen työläämpänä kestoilua, paremminkin oon intoa niitten kanssa ja lasken montako kertisvaippaa taas säästyi :happy: pihi kun oon..

Miten te nukuttatte vauvaa? Tämä kun ei oikein osaa itse nukkua koliikkivaivoissaan.
Meillä masuvaivaista vauvaa nukutetaan sitterissä keinuttamalla tai sylissä keinuttaen josta sitten siirretään tuonne koppaan sänkymme viereen/meidän sänkyyn. Mikäli herää kesken unien, käännettään pikkuinen kylkiasentoon ja taputelaan peppua, rauhoittuu tästä. Jos ei meinaa uni tulla (masuvaivojen takia) kokeillaan välissä jumppailua ja masullaan oloa yms yms... :D

Barbatipu ja jemina
Kiva et täältä löytyy muitakin samaa makua omaavia :-)

Nyt on muuten merkin omassa kaupassa hyvät alet tänään ;-)

Oletteko merkin faceryhmässä?

Juu huomasin alen Solavi, oli hyvin vaikea vastustaa kiusausta hankkia jotain ;-) Ongelma on siinä, että jos hankkii yhdelle lapselle on melkein pakko ostaa jotain muillekin. Nopeasti tulee iso lasku.
Olen merkin facekirppiksellä, kuten monen muunkin lastenvaatemerkin.

Juu huomasin alen Solavi, oli hyvin vaikea vastustaa kiusausta hankkia jotain ;-) Ongelma on siinä, että jos hankkii yhdelle lapselle on melkein pakko ostaa jotain muillekin. Nopeasti tulee iso lasku.
Olen merkin facekirppiksellä, kuten monen muunkin lastenvaatemerkin.

Mulla onneks 3 vanhinta lasta on näiden vaatteiden ulkopuolella ja ei enää äidin puettavana.

Harrastan tätä sit kahdelle nuorimmalle :-)

Mulla ei selkäranka pitänyt ja menin tekee heräteostoksia:-)

Samoissa ryhmissä sit ollaan :-)
Oletko jutustelijoissa?

Takaisin