Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea sisu!

Täällä myös tosi vaisua liikehdintää. Nyt jo päivällä piti ottaa lämpöpussi avuksi alaselän kipuiluun, menkkakivut tuntuu tosi inhottavilta. Yöksi otin panadolia mutta nyt en ihan vielä viittis popsia.

Huomenna mullakin neuvola, melkein toivoisin että lähtisi ihan oikeasti syntymään ennen sitä. Olo tuntuu pahenevan. Ja sit ku tietää että ei tääää vielä mitään verrattuna siihen synnytyskipuun :bag:

Mut miten toi liikkumattomuus, mua oikeasti hämää kun tää apinanpoika on niin vaisu, yleensä remuaa ja rellestää ihan tolkuttoman kovasti. Onko normaalia? Missä vaiheessa pitäis soitella synnärille?

Mulla Ninnukka vauvalla oli viikko takaperin oikein kunnon touhu päällä, kääntyili puolelta toiselle ja möyrysi oikein kunnolla. Nyt näinä päivinä selkeästi taas rauhoittunut. Liikkuu kyllä mutta huomattavasti vaisumpaa.
Huomenna mulla on neuvola, saa nähdä josko vauva olisi kiinnittynyt kunnolla. Viimeksi ei ollut puhetta kiinnittymisestä, vain että vauva on laskeutunut hieman.

Tää vauva on jo pitkään ollu kiinnittynyt ja painoarvio toissa vkolla oli 3,3kg. Aina ne vaan sanoo ku tutkittu että vois tulla millon vaan mutta ei se tuu! Mulla on kans huomenna neuvola ja edelliskerralla täti toivotteli että jospa se edellinen kerta ois se viimeinen käynti vaan tuskinpa tässä ihmeitä tapahtuu ennen huomista. Nukkuminen kylelläänki jo jotenki sattuu tuonne mahaan ja kääntyily se vasta sattuuki

39+0

Nannuska oon kaks kertaa käyny Ultrassa nyt ku vauvalla ollu vaisumpana(vaisuus ei ollu syy ultraan kuitenkaa) ja kyllä siellä kaikki kunnossa on. Kuulemma on normaalia että rauhottuu ja liikkeet muuttuu. Mutta onko tää nyt tyyntä myrskyn edellä vai mitä?! :D
Että nukkuuko se Vauvaki siellä ny ja kerää voimia ja onko se vaan nii kotiutunut tuonne että loikoilee vaan

Ninnukka89 niinpä! Olispa tyyntä myrskyn edellä :p Vähän enemmän vois pistää töpinää kyllä niin ehtis joulun viettoon kotiin. Vaikka mä veikkaan että lähtö tulee just herkkujen ääreltä taaaaai sitten mennään reippaasti yliajalle ja ollaan höpöttelemässä täällä samoista kivuista ja oireista vielä loppiaisena. :hilarious:

Arya olitko säkin menossa Porvooseen? Oliko sulla tietoa onko siellä perhehuoneita? Mietin vaan että jos joutuu joulun viettämään synnärillä niin perhehuone olis ollu kiva.

Mä varasin ajan vyöhyketerapiaan ja hoitona synnytyksen käynnistäminen :O mä vaan kun en halua lääkkeellistä käynnistystä ni varasin ajan viikoille 40+1 eli ensi viikolle! Sen kun sai peruttua jos lapsi ehtiikin syntyä ennen sitä :) saa nähdä onko siitä mitään hyötyä vai lentää rahat taivaan tuuliin ;)

ReOnLa mä olisin myös halunnut mutta en saanu terapeuttia kiinni. Saattaa jopa toimia, siksi ois ollu kiva kokeilla.

Arya olitko säkin menossa Porvooseen? Oliko sulla tietoa onko siellä perhehuoneita? Mietin vaan että jos joutuu joulun viettämään synnärillä niin perhehuone olis ollu kiva.
Porvoossa ei ole varsinaisia perhehuoneita mutta mikäli tilaa on, yhden tai kahden hengen huoneista "rakennetaan" perhehuoneita sellaista toivovalle. :)

Tampereella sai varattua ajan netistä ja sähköpostiin tulleen linkin avulla pystyy peruun ajan et aika simppeliä :D mä kyllä oon niin hippeytynyt tän raskauden myötä entisestään :D

Toivotaan Nannuska ja Niinu että sieltä Porvoosta perhehuoneet meille heltiää. Mekin tullaan jonkin matkan päästä ja ollaan autottomia, joten se perhehuone olisi tosi kiva. Tosin jos pyhinä vaaveli päättää syntyä niin onneksi meillä tuo tuleva ukki voi kuskata isää sairaalalle, että ei ole siinä tapauksessa niin väliä.

Tsemppiä täältäkin käynnistyksiin ja onnea keillä on vauvat jo sylissä ♡
Täällä 41+3 ja keskiviikkona yliaikakontrolli, kuulemma kotiin laittavat joulua viettämään jos kaikki ok ja sitten lauantaina käynnistystä. Mä kyllä niin haluaisin vauvan jouluksi, kun täällä ollaan jo aivan poikki tätä raskautta!

Täällä ollaan osastolla. Kyllä oli taas työn ja tuskan takana, että alettiin edes käynnistää.. Huhuh!!

Ekana mentiin äippäpolille ja vauva normaalisti ultrattiin. Painoarvio 3,6 - 3,7 kg. No sitte lääkäri sano, ettei käynnistetä ja kävi vanhempaa lääkäriä konsultoimassa. No sieltä tuli ohjeet, että pittää käyvä ihotautipolilla hakemassa ensin diagnoosi tuohon ihottumaan. Että jos ihottuma ei johdu raskaudesta, niin ei käynnistetä.
Käytiin ihotautilääkärillä ja diagnoosi oli täysin selvä heille heti ku näkivät mut: monimuotoinen raskausihottuma. Otettiin kaks koepalaa, koska sitä ihottumaa on kahdenlaista. Toinen vaikuttaa sikiöön ja toinen ei. Haluavat varmistaa kumpaa on. Tosin tulokset tulee myöhemmin.
No tultiin sit takas ja lääkärille riitti kun luki diagnoosin ja sit sano että on perusteet käynnistää. Piti siis saada perusteet käynnistykselle. Sain vahvemman kortisonin kyllä, mut iholääkäri sano ettei välttämättä auta ja kun mitään vahvempaa en saa raskaana ollessa ottaa.
No nyt sain ekan cytotecin ja suppareita alkaa tulee. Kuudelta saan toisen.

Tänään juuri neuvolassa sanoin että kun nyt taas pari päivää ollut vauva rauhallinen että saanut kuulostella ja tunnustella liikkeitä niin sanoi että normaalia on näin loppu ajasta että ne vauvan liikkeet kun pienenee niin niitä ei tunne ja että vauvakin alkaa "kerätä" voimia synnytykseen niin ei enää samalla tavalla rieku päivittäin :) mutta käski seurata ja tarvittaessa tehdä liikelaskentaa mutta jos se 10liikettä/tunnissa tulee niin ei hätää.
Itsellä usein tuntuu ettei vauva liiku/ole liikkunut paljon mutta sitten kun keskittyy ja kokeilee niin niitä alkaa tuntua eli selvästi pienentyny liikkeet

Joo ei ne näköjään ihan hepposin perustein käynnistä.

Tosiaan noi liikkeet vähenee loppua kohden. Mut meillä poika ainaki herää ja reagoi heti ku vähän tökkää. Ja tosiaan päivittäin pitäis niitä liikkeitä kuitenkin tuntea. Jos mietityttää niin kannattaa olla yhteydessä kyl neuvolaan tai synnärille.

Onkohan niin, että voiko synnytys lähteä käyntiin, vaikka vauva ei olisi laskeutunut tai kiinnittynyt? Täällä ei ainakaan keskiviikkona ollu tapahtunu kumpaakaan eikä omien masuhavaintojen mukaan ole laskeutunut yhtään alemmaskaan. Tänään LA ja näyttää pahasti siltä, että miehen nimpparilahjan toimitus viivästyy hamaan tulevaisuuteen..

Jotenkin on niin malttamaton olo, haluis, että pikkuinen tulisi nyt niin voisi päästä jouluksi kotiin. Toisaalta, kun olo ei ole mitenkään mahdottoman tukala eikä ole kipuja, niin joulun vietto kaikessa rauhassa odotellenkin olisi ihan mukavaa ja voisi vauva syntyä vasta ensi vuoden puolella. Ainut vaan, että tuossa ajassa se ehtii kasvaa ihan mahdottomasti, kun keskiviikkona painoarvio oli jo 4 kilon nurkilla, niin se alkaa pelottaa. Käynnistyksestä ei puhuttu mitään, joten pelkän painon takia sitä ei näköjään ainakaan kovin helposti täällä tehdä, jos näyttää siltä, että mahtuu syntymään.

Toivottavasti teillä käynnistyksessä olevilla hommat sujuu hyvin!

Herranjestas wildis sua on kyllä koeteltu tän raskauden aikana! :/ no mutta kohta sulla on vaavi sylissä! Jaksa vielä :)

Ite kävin neuvolassa ja kaikki ookoo. Uus aika neuvolaan ens maanantaina ellei vaavi oo syntyny jo sillon. :)

Tsemppiä valtavasti Wildis!! Hienoa, että alkoivat käynnistämään. Ketä lääkäreitä sulla on nyt ollu? Mulle teki sen viime viikon ultran nuori Eeva. Täällä tuskin aletaan syntymään vielä hetkeen... Ei supista eikä mitään.

Se oli joku nuori erikoistuva lääkäri. Nimee en muista ollenkaan. Nainen kuitenki.

Joo onhan tässä kaikkee koettu ja päätös on tehty että seuraava vauva syntyy kyllä kyssillä eikä joensuussa.

Takaisin