La Helmikuu 2016

Tänään oli myös puhetta terkan kanssa että Tyksissä, minne olen itse menossa synnyttämään, ei olis enää vauvoille omaa sänkyä vaan ne otetaan vierihoitoon heti syntymästä. Mulle ihan passaa kun kuopuksenkin kanssa harrastin tätä, mutta voihan jollain olla/onko teillä pelkoja siitä että unissaan vaikka käntyy vauvan päälle. Oon nähnyt joskus painajaista asiasta kun yösyötin kuopusta ja se nukkui mun vieressä yönsä.
Kuulostaa aika oudolta, kun ottaa huomioon, etteivät kaikki äidit edes pysty ottamaan lasta viereensä esim. siksi, että joutuu jälkikäteen leikkaussaliin paikattavaksi. Tai saa niin vahvoja lääkkeitä, että nukkuu jo niiden vuoksi.

Mulla oli sf mitta 32+4 28.
Minustakin tuo kuulostaa oudolta ettei muuta vaihtoehtoa ole kuin nukkua vauvan kanssa vieretysten..

Tänään oli myös puhetta terkan kanssa että Tyksissä, minne olen itse menossa synnyttämään, ei olis enää vauvoille omaa sänkyä vaan ne otetaan vierihoitoon heti syntymästä. Mulle ihan passaa kun kuopuksenkin kanssa harrastin tätä, mutta voihan jollain olla/onko teillä pelkoja siitä että unissaan vaikka käntyy vauvan päälle. Oon nähnyt joskus painajaista asiasta kun yösyötin kuopusta ja se nukkui mun vieressä yönsä.

Jaa häh?! Ainakin viel tammikuussa meidän neiti sai oman sängyn TYKSissä.. Ja mites sit käyt suihkussa ja vessassa? Entä kun pitäis ite syödä? Jätät sen siihen isoon sairaalasänkyyn vai? Ja pitääks mun oikeesti nyt sit nukkuu kahen vauvan kans? Mähän saan viel lämpöhalvauksen.....!

Kait seki on paikkakunta kohtanen, täälä vierihoito sitä et saa sen muovipoksin kyl et pääsee liikkuun mut nukkues ja heti syntymän jälkeen äiteen viereen. Ja täälä kuulemma lopetetaan vauvan pesu.. pyyhitään vaan enimmät veret ja limat mut muuten ei sais vauvaa pestä.. hyi että, mä vien sen ite sit pesulle. Eikä tutti anneta, kotoa saa tuua jos haluaa

Mites teidän yöunet? Onko vaikeuksia nukkua ison masun kanssa? Mulla kolmas yö hereillä, ei vaan saa hyvää asentoa, kuulostelen liikaa omia tuntemuksia, mietin synnytystä ja varmaan hormonit hoitaa osansa ettei vaan saa nukutuksi.. :/

Mites teidän yöunet? Onko vaikeuksia nukkua ison masun kanssa? Mulla kolmas yö hereillä, ei vaan saa hyvää asentoa, kuulostelen liikaa omia tuntemuksia, mietin synnytystä ja varmaan hormonit hoitaa osansa ettei vaan saa nukutuksi.. :/

Juuri samaisesta aiheesta tuolla salaisella puolella tuskailen :( aargh.. koko tämä viikko on mennyt ihan surkeilla unilla..

Kait seki on paikkakunta kohtanen, täälä vierihoito sitä et saa sen muovipoksin kyl et pääsee liikkuun mut nukkues ja heti syntymän jälkeen äiteen viereen. Ja täälä kuulemma lopetetaan vauvan pesu.. pyyhitään vaan enimmät veret ja limat mut muuten ei sais vauvaa pestä.. hyi että, mä vien sen ite sit pesulle. Eikä tutti anneta, kotoa saa tuua jos haluaa

Tuo muovipoksi täälläkin on ainakin aikasemmin ollu käytössä. Ja sai kyl ihan ite päättää nukkuuko lapsi poksissa vai vieressä, ei mihinkään pakotettu. Ja tuo peseminen: se on lapsen iholle pienempi shokki tähän ulkomaailmaan, kun se mömmö saa olla siinä iholla mahdollisimman pitkään suojaamassa. Sillä ja vierihoidolla on saatu estettyä paljon lasten kylmettymistä ja en enää muista mihin muihin sairauksiin se oli myös todettu olevan yhteyksissä. Seuraavana päivänä vasta pestiin hoitajan kanssa pikkuinen

Täälläkin tulee uni vasta 1-2 aikaan yöllä. hirveetä vessassa ramppaamista, vauva potkii, ei löydy asentoa, ärsyttää.. sit nukun aamusta 10-12 asti ja siinä jo puolet päivästä menny. Toisaalta ei mulla mihinkää äitiyslomalla kiire oo :D säälittää mies ku juotuu herää jo puol 6 ja mä ähisen ja puhisen sängyssä. Lisäksi meidän sänky on ihan liian pehmonen jenkkisänky ja mä kun kasvan tästä niin uppoon koko sänkyyn.

Mulla taas yöunet oli kateissa vielä muutama viikko sitte mut nyt taas nukutaan hyvin! Vauva on alkanu polskii iltasella enemmän mut aika vähän on sekin häirinny. Mulla varmaan autto se kun jäin saikulle töistä, paikkoja ei enää kolota samalla tavalla ja stressi vähentyny ni unikin maittaa!

Mäkin menossa tyksiin synnyttämään, mulle ei vielä oo puhuttu mitään ja itsehän en edes tiedä mihin sinne mun kuuluu mennä kun aika koittaa:D pitäisköhän alkaa perehtyä synnytysjuttuihin:o

Terkut neuvolasta. Tänään 32+3, Hb oli 128 (viimeks 129) Sf-mitta 31cm. Verenpaine vähän koholla 129/90 joten seurailen kotona samoin supistuksia. Ksikki loput neuvolat on nyt varattu laskettuunaikaan asti (4 th käyntiä ja 15.1 vielä lääkäri+ultra) Kohta tää raskausaika on ohi. Vauva majailee pää alaspäin

Täälläkään ei nukkuminen onnistu :( puoltoista tuntia on varmaan pisin unipätkä moneen viikkoon. Pitää juosta pissalla kokoajan ja supisteleekin eniten öisin...

Täälläkään ei oo tällä viikolla ihan hirveesti nukuttu, lähinnä kyllä siitä syystä kun kello herättänyt 4.. eikä vaan osaa mennä ajoissa nukkumaan, eikä illalla sit enää väsytäkään samalla tavalla kun päivällä. Mutta onneks ei oo töitä enää paljoo jäljellä ja kohta on 5 päivän joululomaki! :)

Huomenna pitäis käydä ottamassa se rokote, kun itsellä rh- ja vauvalla + veri.

Tuo muovipoksi täälläkin on ainakin aikasemmin ollu käytössä. Ja sai kyl ihan ite päättää nukkuuko lapsi poksissa vai vieressä, ei mihinkään pakotettu. Ja tuo peseminen: se on lapsen iholle pienempi shokki tähän ulkomaailmaan, kun se mömmö saa olla siinä iholla mahdollisimman pitkään suojaamassa. Sillä ja vierihoidolla on saatu estettyä paljon lasten kylmettymistä ja en enää muista mihin muihin sairauksiin se oli myös todettu olevan yhteyksissä. Seuraavana päivänä vasta pestiin hoitajan kanssa pikkuinen

Täsä lähellä toisessa sairaalassa (onneks en valinnu sitä sairaalaa) ei siis pestä välttämättä ollenkaan sairaalassa. Äiti saa pestä vauvan vasta kotona. Työkaveriki joutu hiukka hinkkaan vauvaa sit kotona ku oli päässy muutaman päivän ikäsen vauvan kans kotio.

Mä taas saan oikeen hyvin nukuttua. Kerran käyn vessas. Jaa vauvaki nukkuu yöt. Ostettiin uudet petarit ni ei tuu lihaksetkaan yhtään kipeeks.

Mä sain tänään kuulla mieheltä että mun jaksamattomuus johtuu vaan mun laiskuudesta tällä hetkellä et jos mä vaan yrittäisin enemmän ni saisin enemmän kotihommia aikaan ku nyt oon jo lomallaki...
Mut siis huonot yöunet, kaikki mahdolliset raskauskivut ja säryt tai supistelut on siis vaan mun päästä kiinni. Onks muut saanu yhtä kannustavaa tukea kotona vai oonko ainut onnekas...

Voi kurja masukk1;( vois mies nyt vähän miettiä mitä suustaan päästää,varmasti olis samallainen jos itse kantaisi lasta mahassaan!

Mun mies taas ei anna mun tehä mitään muuta ku ruokaa kaikki muut askareet se tekee etten rasita itteeni..vähän rasittaa kun on tottunu ite tekee kaiken ja jos ei tee mun tavalla niin ei mikään kelpaa.

Unet jää juu vähille. Viimeyönä nukuin 3h sitte valvoin 5h ja kääntyilin sitte tunnin ennenku piri nousta. Onneks meillä mies ite jo kyselee meniskö hän sohvalle nukkuun että minä saan olla rauhassa <3

Voi Äh noita miehiä!! Oon kyllä vihanen siun puolesta masuKK1 et miehes on sanonu noin typerästi!! :( mulla mies suht hyvin ymmärtää, mut välillä on kuitenki semmonen olo, et oon vaan laiska (miehen mielestä). Onneks mies ei oo sillee kuitenkaan sanonu! Oisin varmaan häätäny sen samantien johonki taloyhtiön grillikatokseen nukkumaa!

Masukk1, et oo ainut. Mulla ei mies tajua myöskään että en oo ihan täydellisissä ruumiinvoimissani.. oon tyyliin vaan lihonu vähän muuten kykenen kaikkeen normaalisti vissiiin.. ai että ottaa välillä päähän ton letkautukset.. "ihan hyvin voit ite käydä rappusia ravaamassa" "ei raskaus ole sairaus" "onpa kiva sit ku sinä oot synnyttäny ni et voi enää sanoa että oot raskaana kaikkeen" yms..... oon vaan yrittäny viime aikoina jättää suurimman osan ton sanomista kuulematta.. saati ajattelematta niitä liiemmin.. ei tajua niin ei tajua. Hänen mielestään on vaan nii kivaa ku mun maha hytkyy kun siellä tyttö liikkuu.. mjoo onhan se kivaa ja ihanaa toki minustakin.. mutta kun mä tunnen kaiken kokoajan enkä sitä 10 sekunttia päivässä.. kaikki kivut ja unettomuus siiihen ynnättynä.. niin kyllä tekis mieli tainnuttimella tökätä tota urpoa kun jtn letkauttaa suustaan..

masukki ja bb (ja muut) tsemppiä miesten tylyjen kommenttin kanssa :( Eipä nuo kakslahkeiset vaan voi käsittää miten paljon se raskaus voi vaikuttaa.. Eikä ne oikein tunnu käsittävän sitäkään kuinka erilaisa raskaudet on, toisella voi mennä helpommin ja toisella olla vaikeampaa, saatikka sitä että samalla ihmisellä voi eri raskaudet olla erilaisia! Oma mies myönsikin ettei hän meinaa muistaa sitä kuinka pitkällä ja kuinka raskaana tässä oikeasti jo ollaan. No, minä kyllä muistuttelen :devil10

Nukkuminen on nykyään vähän mitä sattuu. Yhdellä kyljellä närästää ja toisella painaa, myös selällään painaa ja tulee huono olo. Nukkumaan pääsy on siis yhtä ähellystä ja pyörimistä ja asennon etsimistä. Pää pitää saada kunnolla ylös, muuten oon aivan tukossa eli tyynyjä on ainakin kaksi, plus ylimääräinen peitto polvien ja masun alle rullattuna. Välillä peittoja on kolmekin, että on molemmille kyljille rullat valmiina ja mä saan vaan pyöriä siinä keskellä :rolleyes:

Mulla oli tänään viimeinen työpäivä. Töissä sain pideltyä itseni, mut kun pääsin päiväkodilta autoon, niin johan hanat aukes!!! Itkin sit sen about 15 min mitä kestää ajaa töistä kotiin. IKÄVÄ tulee niitä lapsia! (ainakin suurinta osaa!)
Meinas jo itku tulla siinä kun halailin lapsia lähtiessä ja yks ihana tyttö halas mua ainakin kolme kertaa ja sit sano naama ihan vakavana että "mun tulee sua ikävä". <3 (rupes taas itkettään kun tätä kirjoitan)

Noh, onneks aina voi mennä moikkaan noita tonne työpaikalle! Ja varmasti meenkin sit kun tyyppi on syntynyt ja molemmat jaksetaan. :)

Takaisin