Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Eikiko ja marlau!!!

Tsemppiä kyfi!

Onnea Air synttärisankarille!!!

Täällä paska aamu, viime yönä heräilin kun kuopus on kipeä:( Nyt se nukkuu tossa mun vieressä..

Ihan oudon lamaantunut olo koko kropassa, ei oikein jaksa muuta kuin maata, yritin tehdä tossa hommia, mutta alkaa vaan hengästyttämään. Supistaa paljon mutta kivuttomasti, vauvakin melko rauhallinen (yöllä kyllä melskasi senkin edestä...) Huomenna olis se päivä, muttei huvita enää... Ymmärrän että miehellä on aamusta iltaan töitä ja kiire kokoajan, mutta en voi hälle mitään minuuttiaikataulua antaa siitä kun vauva syntyy huomenna, jos syntyy... Tais se itekkin tajuta kuinka typerältä kuulosti kun kyseli huomisen aamun aikataulua, vitustako minä tiedän monta tuntia käynnistykseen menee (sano viä, että enkö voi soittaa synnärille ja kysyä!!! Idiootti... :( ) Sanoin sitten, että ei sen tarvi tulla mukaan, kyllä mä pärjään yksinkin... Nyt vaan itkettää ja haluan peruuttaa koko homman, ei kiinnosta enää koko synnytys...

Meinas tulla itkuki ku soittelin kotia miehelle tietoja nii esikoinen pyöriny ympäri taloa ettien minua eilisen illan.

Kyfi, päivittelehän sitten tännekin, miten tilanne etenee! Mulla huomenna edessä sama, tosin painoarviota ei tehdä vaan katsotaan, käynnistetäänkö synnytys nyt vai jäädäänkö vielä odottelemaan. Toivon tosissaan tuota ensimmäistä vaihtoehtoa! Minua käynnistäminen ei pelota yhtään, mutta se kauhistuttaa, jos vauva ehtisi kasvaa 4,5-kiloiseksi.

Mukkis, hirmuisesti tsemppiä sinne! Eivät ne miehet tällaisia juttuja tajua ja saattavat möläytellä tyhmiäkin, tarkoittamatta kuitenkaan loukata. Omakin miekkoseni mietti jo, että vaikka saisimmekin perhehuoneen, hän tulisi kotiin nukkumaan koska HÄN ei pysty nukkumaan sairaalassa kovin hyvin. Ymmärsi kyllä mokansa kun totesin, että itsellänihän valinnanvaraa ei edes ole ja saattaa hyvinkin olla sellainen tilanne, että olen synnytyksestä aivan poikki, jolloin miehen tuki olisi enemmän kuin tarpeen.

Tyksissä ainakaan ei perhehuonetta edes saa, jos mies ei siellä yövy ja ole koko ajan. Et eipä taida äyriäinen miehellä olla vaihtoehtoja ;)

Sainille tsempit! Ero kotona odottavista lapsista on raastavinta koko hommassa. Siks mä toivon, et päästäis suoraan kotiin. On myös esikolle yritetty vähän asiasta puhua. Ja kyllähän hän jo muistaa miten homma meni vuos sitten. Kovin on vaan sekä meidän että tuttujen vauvoista huolissaan. Ettei ne nyt vaan kuole niinku sisko keväällä. Voi noita pieniä murehtijoita. Toi meidän poju kun on vielä niin tunteellinen ❤

Tänään on kyllä todellinen väsy-päivä. Vaan kaks huonosti nukuttua yötä takana, mutta tuntuu kun viikkoon ei olis nukkunut. :(
Massu tuntuu roikkuvan tänään alempana kun aiemmin, ja kyllä se kävelykin ajoittain melko vaivalloista on.
Neuvolan terkkari soitteli hetki sitten, ja lääkäri oli tarjoutunut tekemään ylimääräisen sisätutkimuksen, ihan vaan siis synnytyksen avustusmielessä, mutta päädyin kuitenkin jättämään väliin. Aamulla alakerta tuntunut olevan kovilla, ja muutenkin huomiselle ja torstaille sovittuja menoja, mitkä olis hyvä päästä käymään, ellei vauveli nyt sitten toisin päätä.. Muuten olisin varmaan mennytkin.

Tsemppiä mukkis! Kannattaisko vaan suoraan miehelle sanoa, miltä susta tuntuu? Kyllä töiden pitäis tulla kakkosena, jos sä tarvitset tukea...

Onnea Air4M :)

Ja kaikki ketkä vauvan ovat taas yön aikana saaneet <3 suuret onnittelut!

Meilläki ois tänään hyvä vauvan syntyä ku isännällä tulee vuosia täyteen ja mä oon myös syntyny 15 pvä ja esikko myös, ni eikö se ympyrä sillä sulkeutus :) Täällä huonosti nukuttu yö takana, ei valvota raskaus, vaan se et esikkolla on ollu pari päivää ja yötä hammaskipee... eli tänään menee isäsä kanssa näyttää hamppilääkäriin et mikä on... eli on ollu siis tosi levoton nukkuja pelänny hamppilääkäriin menoa jne... mä sit oon nukkunu sen vieressä ja pojat isäsä kans... aamulla ukko lähti käy töissä mutkan ja aikoi karata sieltä et käyttää... Eilen kävin ruokakaupassa ja vaikka ihan muutama asia oli, ni kylläpä koko kauppareissun supisteli, niin et hikivalui ja piti vähän välii jäädä puhaltelee ja nojaa kärryihin... josko ne jotain sais tuolla alhaalla tehtyy..

Paljonko ekiko sulla oli nyt viikkoja ku vauva syntyi? mulla on arvioitu just ton kokoista tästä vauvasta toissa viikolla rv 36+2 ja nyt pe uus painoarvio..jolloin jo viikkoja 38+2... toivon et sitä käyntiä ei edes tulis, ku en meinaa oikeen autoon päästä ja jos joudun ite lähtee ajaa ni joudun avittaa kaasujalan kyytiin, niin et nostan käsillä sitä... pittää tuostaki puhua siel äppolilla et siellä painaa jotain hermoo jokin... ollu esikon syntymästä asti, mut epihän meni vaan toiselle puolen ja jalka ei pariin päivään kantanu... en tiiä onko siinä jokin syy...

WopWop sanoppa se, kun ei voi tietää koska on ennakoivia suppareita ja koska "oikeita". Toivotaan että olisi ihan niitä oikeita ja ei hiipuisi pois päivän mittaan. Mulla nimittäin käy niin päivittäin!! Ensin supistelee jopa pari tuntia putkeen todella tiheäänkin ja sit yhtäkkiä lakkaa kokonaan. :(

Mullakin Madonna meni sektiossa epi toispuoleisesti, ku jalka kanto vasta, kun pääsin siitä kokonaan eroon. Ei oo silti jäänyt mitään vaivaa tuosta

Äippäpolilla käyty, ja lääkäri tuli siihen päätökseen, että synnytys käynnistetään samalla käynnillä. :) ballongi mulle asetettiin (mikä oli hirveän epämiellyttävää) ja nyt tultiin koittamaan kuinka kotona pärjätään. Vessassa käyminen on hankalaa, turhautunutta itkua saa vääntää.. Jos kotona hyvin pärjää niin huomen aamulla takaisin sairaalalle.
Kyllä jännittää!

Täällä rv 41+2. Perjantaina vasta yliaikaiskontrolli. Oon niin väsyny että voisin kuolla tähän paikkaan. Tähän 150cm kroppaan tää 20kg ylimääräistä alkaa tuntuu ihan ylivoimaisen raskaalta,en jaksa fyysisesti enkä henkisesti enään yhtään koko kroppa hajoo. On alkanu synnytyskin pelottaa kun vauvasta arviointiin 4kg ja nyt on menty jo näin yli,tuun repeemään varmaan niskaan asti :'(..Oon miettiny pääni puhki miten mun täytyy perjantaina valittaa että saisin käynnistyksen heti enkä vasta viikonlopun jälkeen?

Takaisin