Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä oon epätoivonen ku toi kutinaki alko. Tässä muutamia suppareita tulee maatessa, mut eivät oo kipeitä eivätkä kipeydy. Meinasin siis kokeilla tuota pumppaamista hetken päästä. Odotan vain, että mies tulee eka töistä kotiin jos se käynnistääki synnytyksen. (Toiveajattelua, mut hei antakaa ihmisen haaveilla) :D

Wildis, koitappa rentoutua! Mulla ainakin alkoi synnytys sellaisen illan jälkeen kun olin vaan saunonut, syönyt herkkuja ja katsellut elokuvaa :)

Pitää kokeilla. Kauheen vaikeeta rentoutua vaan tän kutinan kans. Noh persesalvaa vaan massuun lisää ja käydä hakee torttuja ja keitellä vaikka glögiä. Jos sitten alkais kattoo vaikka walking deadiä ku mies mulle sen boxin osti :)

Mulla ei kyllä auttanut edes rentoutuminen. Parikin päivää olen viettänyt "ihan sama" -asenteella Netflixiä katsellen, saunoen, syöden ja maaten, mutta eipä ole vaikuttanut mitenkään. :grin Synnytystä ei myöskään ole käynnistänyt lenkkeily, siivoaminen, akupainanta, kyykkääminen, sisätutkimus x 2, seksi tai mikään muukaan poppaskonsti, vaikka kaikki mahdolliset synnytystä edeltävät sivuoireet on jo koettukin. Ihan lienee siis yksilöstä kiinni tämäkin asia. :)

Imetysteetä, kalsiumia ja sarviapilakapseleita kannattaa ottaa buustaamaan imetystä.
Noi ei tietysti auta, jos imetystä ei muuten tehosta imettämällä tai pumppaamalla.

Äyriäinen, mulla aikalailla sama tilanne. Nyt 39+5 ja supistuksia ollut enemmän tai vähemmän säännöllisesti viikon verran, on suolen tyhjenemistä plus kaikkia mahdollisia muita ennakoivia oireita ollut muttei mitään tapahdu! On käyty ostoksilla, saunottu, käyty pitkillä kävelylenkeillä, siivoiltu ja todella ronski sisätutkimuskin tehtiin sekä viimeisimpänä kokeiltu ottaa vain rennosti tekemättä mitään MUTTA nothing happens. :D

Marlaulle tsemppiä!!! :)

Elinatuuli täälläki sf-mitta 38cm ja rv38+1!! Eikö ne aiemmin sua ottanu ultrattavaksi että oisivat tehny painoarvion? Ittellä huomenna neuvolalääkäri jossa ultrataan ja tehdään pienestä kokoarvio, niin sitten tiedetään lähetäänkö välittömästi 28.12 käynnistelemään ellei ittekseen kaveri oo ulos tulossa.. :) ja siis mullahan pituutta just ja just 160cm eli tähän kroppaan tää maha on melkosen hankala ja kenkien laittaminen ja housujen pois ottaminen on yhtä taistelua..

Mukkis aivan ihanat maisemat <3

T87 onneks ei oo pitkä aika käynnistykseen enää!!! Tsempit!!

Äyriäinen ihan mahtavaa jos saisitte käynnistysajan ni jospa se pieni sieltä sitten jouluksi saapuis syliin halittavaksi <3

Nii ja tänään kävin ostamassa sitä mammateetä eli huomenna alottelemaan sitä :)

Niiinu, I feel you sis! :D Ei tässä voi enää ku huumorilla suhtautua. Kaikki lääkäreitä myöten on olleet sitä mieltä, että ei tämä yliajalle mene, mutta tässä sitä vaan edelleen ollaan! No, pari päivää enää. :)

Kävin iltapäivästä siä neuvolassa. Kaikki oli kunnossa, ja laittoi lähetteen äippäpolille. Sieltä nyt sitten odottelen aikaa, että koskas sinne sitten. Jos menee ens viikon alkuun, niin käyn vielä perjantaina aamusta neuvolassa pyörähtämässä.

b179d06bf785a9ef70eee43534be16f8
557c2af9d05927cb8fca2a361e6ef54f

Noi on ainakin.

Weleda on maun puolesta mun lemppari, Frantsila sisältää vadelmanlehtiä ja tilliä muuten aika samat sisällöt.

Eipä ollu pumppaamisellakaan vaikutusta. Muutama kipee suppari tuli ja siinä se.. Eikä tullu muuten tipan tippaa edes maitoo..
Noh nyt on pakko luopua näistä ajatuksista, et tulis ulos omillaan.. Yliaikasen takia taitaa mennä käynnistykseen! Ellei sitten noista sappiarvoista jotain löydy.

Teillä joilla on alkanu synnytys vesien menosta, niin kuulitteko selvästi sen poks vai? Ja ennenku teillä ne vedet meni, niin liikkuko vauva jotenki enemmän? Eli oisko vauvan liikkeistä kalvo menny rikki?

Onko tuohon maidon pumppaamiseen/ heruttamiseen jossain ohjetta, esim imetystukiryhmän sivuilla?? Itsellä ei ainakaan oo kyllä vielä lähteny mitenkään huomattavasti maito nousemaan, pari tippaa tulee yleensä suihkun tai saunan jälkeen, kun nännipihasta nänniin puristaa.. Eipä muuten.. Sekin mitä tulee ne tipat niin on joko kirkasta nestettä tai kevyesti kellervää, vaaleaa nestettä.. Rinnatkaan ei oo kasvanu koko raskausaikana... Pitäiskö huolestua?? Jos maitoo ei ala noustakkaan... :/ nyt rv 38+5

Täällä kanssa on kaikki keinot testattu. Ei lähe käyntiin millään. Merkkejä on vaikka mitä mutta se viimenen silaus eli tiheät supparit pidempään ku yhen illan puuttuu.. 39 ja 5.
Myös rentoutuminen testattu.
Limatulppakin irtos uudelleen ja verta tiputti eilen mutta nyt taas ihan hiljasta supistusten kanssa. Hohhoijaa!!

Takaisin