Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea mush!!!!

Tsemppiä saini käynnistykseen!

Mullahan on 2 raskautta käynnistetty kalvojen puhkasulla, ja eipä ny mitenkään hirveesti eroo spontaaniin synnytykseen, vaikkakin nopeemmin syntyivät, mutta voi olla että spontaanistikin ihan yhtä nopeesti olis tullu...

Yöllä taas valvoskelin, pari oikeen kipiää supparia, mutta ei sen kummempaa.. Mutta hyvä että ehdin tänään postittaan loput lahjat ja saamaan kaikki valmiiksi, niin voin rauhassa keskittyä siihen tärkeimpään :)

Tsemppiä äippä imetyksen kanssa, varmasti turhauttaa, mutta josko sitten osittaisimetystä, ja jos hiipuu, niin eihän sille mahda mitään, kun vaan et ressais liikaa <3 Hyvin mullakin nuo kaksoset kasvo, vaikka ei imetys oikeen pelittäny. Pahinta tais olla mulla se itseni syyllistäminen, mikä oli ihan turhaa! Mutta sää kyllä nää jutut jo tiedätkin 4 ihanan lapsen äitinä ;) kunhan nyt omat tsemppini halusin sulle viä antaa :)

Voihan supistus. Nää on muuttaneet muotoaan ja tulee hataria mielikuvia mitä tuskaa se esikoisen kohdalla oli :confused:
Koko ajan paskattaa ja taas myös oksettaa. En tykkää :sad001 Kauhea kaipuu että mies ois kotona, eihän se parka juurikaan osaa auttaa mutta jo se turvallisuus minkä siitä saa kun toinen on vieressä.
Tuolla synnärillä ei oo mahista myöskään perhehuoneeseen, eli nyt jo stressaan että yksin pitää yöt olla. :shifty:
Voihan hormonit ja omanapa!

Tsemppiä saini!

Sori tyhmä kysymys mutta mistä tietää onko paikat lähteny avautumaan??

Nannuska paikat lähtee avautumaan (tai ainakin pehmentymään) kipeillä supistuksilla, limatulpan irtoamisella, ja jos tulee jonkin verran veristä tuhrua. Näin ainakin mulla.

Noi vatsan kovetukset aiemmin olikin muuten ihan eri juttu kuin oikeat supistukset, harmi vain että ne loppui viime yönä.

Ylihuomenna laskettu aika. :)

No, olihan se verenpaine vähän korkea 152/92 ja 147/89 ja pissa +/- Ei neuvolatädin mukaan vielä mitään hälyttävää, muita oireita kun painonnousu ja turvotus kun ei ole ja paineet olleet melko "korkeat" jo lähtötilanteessa (129/71). Perjantaina polikäynti niin silloin sitten taas tarkistellaan ja toki tietty kehotti olemaan synnäriin yhteydessä, jos mitään muita oireita tulee.

Hauskinta oli että äippäpolikäynnillä nappasivat verenpaineet eivätkä olleet moksiskaan ku mittari oli 176/97 :D itte vaan sanoin että ny ei tainnu paras hetki olla mittaukselle ku just kyykin housut jalkaan :D

Mä kävin niissä maksa ja sappikokeissa ja kävelin oman neukkutädin luo pyytää apua tähän kutinaan. Onneks hänellä oli vähän aikaa aikaa kuunnellaa mua. Kävin sit hakee (tai siis mies kävi) ennenku apteekki edes aukes, niin lapsille vesirokkoon tarkotettua vaahtoa. Sen pitäis hillitä kutinaa. Sekä hädesalvaa, joka on peräpukamiin tarkotettua mentholivoidetta. Joo aloin nauraa ku mies ton apteekista toi, mutta ainaki se on hellävaranen ku tarkotettu persereikään. Ei oo liian vahvaa metholia. Ja sitäpaitsi kyllähän toi maha alkaa muistuttaa kohta pyllynreikää ku on jo tuommonen vaaleenpunanen mössökasa :D Kokeilin eka tuota vesirokko vaahtoo ja kyllä se hillitsee tuota kutinaa vähän, mut edelleen se kutina tuossa on. Illemmasta pitää kokeilla tuota hädesalvaa. Jos nuista olis edes sinne asti apua kun ne verikokeen tulokset tulee. Sitten tietää minne suuntaan tässä mennään.

Juu esikoiselta katottiin myös sokrut Kättärillä, vaikkei ollu radia. Mut sillon riitti se 1 hyvä arvo..

Onko kellään kokemuksia naistenklinikasta synnytyspaikkana? Edellinen synnytys kättärillä ja tällä kertaa Naistenklinikka niin olisi mukava tietää onko siellä kuinka perhehuonemahdollisuutta, millaista hoitoa yms..huomenna siellä käynnistys ja temperamenttinen työkaverini haukkui paikan aikanaan lyttyyn niin olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia kun tuskin niin paha paikka kuin mikä kuva iskostettu synnytyspaikkana

Tyksiin tullu uutena juttuna raskauden aikainen lypsäminen viikolta 37 lähtien. Tällä tuetaan maidontuotantoa. Ja ny käynnistellessä kerätään varalle omaa rintamaitoa joka otetaan sit saliin mukaan :) 2krt per päivä ja 5-10min per tissi ja käsilypsyllä :)
Kuulemma niin uus että neuvoloissa ei vielä ohjata tuohon.

Neuvolassa oli kaikki ok ja teki lähetteen vauvan kokoarvioon. Varoitteli, että tod näk tulee bumerangina takaisin, kun esikoisen synnytys meni koosta huolimatta ok. Kirjoitti kyllä siihen, että asia vaikuttaa jo yöuniin, kun jännitän lapsen kokoa ja siksi synnytystä. Varasi varalta ajan 23.12 terveyskeskuksen kätilölle, joka voi tehdä sisätutkimuksen käynnistymisen toivossa :) siltä varalta etten pääse polille tsekattavaksi. On kuulemma hyvä myös arvioimaan käsikopelolla kokoa. Seuraava varsinainen neuvola käynti on sitten laskettuna aikana 28.12.

Meillä on kohta vauva! Painokontrollista suoraan saliin ja kohta sanotaan kalvoille poks! Kanava olikin jo kadonnut ja vauva niin alhaalla kun olla voi, istukasta löytyi nyt pieni merkki vajaatoiminnasta joten lääkäri päätti että nyt käynnistettään. Ronskimman puoleinen sisätutkimus sai jo alaselän mukavan kipeäksi.

Luin saini, et 5-10 ml/tissi ja meinasin lentää persiilleen ;) Aikamoinen määrä ois ollu. Mä en kyl rupee lypsää vielä, ku saisin kuukauden nännejä nykiä. Tai pahimmiillaan käynnistäis synnytyksen...
Ollaan taas oltu saini äippäpolilla samaan aikaan. Tosin mulla oli vaan rooli vauvanvahtina ;)

No sain kyll melkein 5ml lypsettyä yhteensä molemmista tisseistä :)

Rahi, pieni paikka tää Turku :)

Aamulla meinasin alkaa itkeä muuten ku näin osastolle mennessä äippäpolilla raskaana olevan naisen joka itki. Tuli niin suru ittelleki ku tajusi että ei ultrassa tainnu kaikki olla hyvin :(

Nannuska, ei sitä ite oikeen voi tietää paikkojen kypsyyttä. Siis jotain noita merkkejä on, mutta kaikki on niin yksilöllistä.... Mulla lääkäri sano viimeks, että mulla ei oo oikeestaan mitään järkeä kattoo noita paikkoja enää, kun se tiedetään, että kun synnytys käynnistyy niin ne aukee vauhdilla, oli sitten alkutilanne mikä tahansa...

Ihanaa kun kummilasten ja sukulaisten lahjat lähetetty ja kaikki lasten lahjat hommattu, paketointia vaille valmista... Ny vois mennä päikkäreille:)

Catherine toivottavasti pikkuisen sokrut tasaantuu eikä bilit nouse ja pääsette kotio sieltä!

Eikiko tsemppiä suuresti koitokseen!

Mukkis mä oon jo luopunut toivosta koko imetykseen suhteen (ellei sitten lifen tuotteet auta) ja osittain mennään, hyvin tää mun kolmikko kasvanut ihan korvikkeellakin ja uskon että samoin tekee tää neljäs:) vaikka kyllä nakertaa kun meijeri ei toimi... Mut tällä mennään!

Kävin sit kaupassa ja jätin tytöt isälleen n1,5 h ja mikäs mua odottikaan, vanhimmat lapset oli sitten keksinyt että olis tosi kivaa repiä kaikki vaatteet kaapista lattialle... Ei mulla sitten mennytkään kun n 45 min että sain kaikki viikattua takas kaappiin... Pieni V-käyrän nousua havaittavissa! Taidan lähteä koiran kanssa metsään rauhoittumaan!

Takaisin