Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Barbatipu!

Ja voi hö Wildis, mä jo suunnittelin ku luin että oot synnärile lähteny ja että kerranki vastas kiva kätilö puhelimeen että nyt pääset tositoimiin ja olis siellä kivaa henkilökuntaaki paikalla :/ Jospa ne supparit alkais uudestaan, jostain ku luin nii justiinsa ne kotiolot ja saa paremmin ne supparit liikenteesee ku pystyy olee iha rentona ja näin, että sitte ku sairaalaa pääsee nii se stressitaso jotenki lopettaa ne supistukset?

Täällä päästii jo kotia äippäpolilta, käyrä oli hyvä, huomenna vielä uusiks ja sitte ootellaanki sitä lopullista lähtöä :) Rv 39+2

Ja äippä, ihana kuva! on nii tummat kutrit <3

Onnea Barbatipu! <3

Tänään viimeisessä neuvolassa käyty ja painoa tullu yht. 20kg (eikä ole edes turvotusta!)
Muuten kaikki ihan ok. Neuvolatäti pelotteli että vauva on nyt niin alhaalla että eiköhän synny tällä viikolla ellei jo tänään.
Rupes tulee ristiriitaisia fiiliksiä.. Joo olen raskautta täynnä, mutta olenko sittenkään valmis vauva-arkeen!?
Pelottaa :sorry:

Tsempit Angeliquelle! Toivottavasti kohta siellä sulla pikkuinen sylissä :) Harmin paikka Wildis, varmasti ottaa pannuun kun on jo varma toisen saapumisesta ja sitten loppuu supparit. Toivotaan, että ei tarvitse enää kauaa odotella.

Onnea Barbatipu :smiley-bounce016

Omanapa kävi polilla painokontrollissa, oli nyt n.3700g painoarvio eli pariviikkoa sitten oli kait vähän mitta virhettä...huh!
Kaikki muutenkin ok, ja 1cm auki ja pehmennyt, ronkkivat sitten tahallaan enemmän että josko avittaisi käynnistymään joku kandikin siellä oli ja annoin senkin ronkkia :) Nyt olen tässä koneella ja juon sitä vadelmanlehti teetä ja kohta alan siivoamaan hulluna :) Eiköhän se tästä....Seuraavan ajan sain aatonaatolle että toivotaan että sinne asti ei tarvis odotella...

Barbatipu paljon onnea! :happy:

J-R, samoja asioita oon alkanu jänskättää viime päivinä. Raskaus on ollu ihanaa aikaa, ja mieluusti uudestaan sen kokisin. Nyt jännittää miten vauva tulee muuttamaan elämää, ja pelkojakin esim parisuhteen puolesta. Lähinnä siitä että väsymyksen takia välit kiristyis tms.

Nonii olkaahan naiset varovaisia tuolla ulkona.. Oltiin just kotiin lähössä, niin vedin tuolla ulkona flipat suoraan mahalleen ja täysillä... Arvatkaa lähettiinkö suoraan takas sairaalaan.. Onneks sattu vaan parin kilometrin päästä sairaalasta. Voin kertoo, että jumalauta sattuu kaatuu mahalleen. Sain mahaan kauheen vekin ja alko selkään särkee.. Oon nyt tässä käyrillä ja tarkkailussa. Vauvalta onneks löyty syke. Ja lääkäri tulee kohta.. Infoon sit lisää teitäki.

Sale, täällä samat pelot. Lapsen tulo ei niinkään pelota, vaan pikemminkin minkälaiseksi parisuhde muuttuu sen jälkeen. Ollaanko kummatkin alkuun koko ajan väsyneitä ja kiukkusia, tiuskitaanko vain toisillemme, kuinka paljon saa ja pystyy antamaan läheisyyttä toiselle, huomiota ym. Miten seksin käy.. Kaikki tämä mietityttää ja stressaa, miehelle kyllä olen puhunut peloista, ja joka kerta rauhoittelee ja puhuu positiivisesti. Mutta silti, kyllä se vauvan tulo on niin iso muutos että pakosti pelottaa :sad001

Wildside_ hui! Toivottavasti ei pahasti käynyt ja pikkuisella masussa kaikki hyvin! Tsemppiä! ❤️

Sain nukuttua päikkärit ihanaa ❤ tänään kävin kaupoilla ja viikon ruoka on suunniteltu ja kaikki asiat hoidossa, että voin torstaina mennä synnyttämään (sektio). Kyllä on kävely vaikeaa jo, sisäreidet kipuilee ja selkä. Kipeitä supistuksia tulee aika ajoin. Oon siis jo aika valmis ☺
Varmasti jokainen miettii sitä tulevaa vauva-arkea, välillä pelollakin. Osaan antaa yhden neuvon näin toisella kierroksella: älkää unohtako toisianne ja kannustakaa isät vauvahommiin mukaan. Helposti sanottu kuin tehty ❤

Onnea barbatipu pienestä ❤️ :)
Mäkin jännitän että mitä parisuhteelle tapahtuu vauvan myötä! Mies on kyllä niin innoissaan vauvasta etten epäile ettei osallistu vauva-arkeen mut meidän välejä sitten mietin, molemmat kun ollaan aika tulisia tapauksia ja jos pinna on kireällä niin ei hyvä heilu :/
Hui apua Wildis! Onneks oli synnäri niin lähellä ja hyvä että ei kuitenkaan käynyt pahemmin!
Täällä tänään käyty tällä kertaa oikeasti vihdoin viimeisen kerran neuvolassa! Ylihuomenna yliaikaiskontrolli ja siellä hyvin todennäköisesti käynnistetään! Hui kun alkaa jännittää!! ❤️ :o

Ai niin, mitä mä pakkaan sairaalakassiin..
Mitä teidän kasseista löytyy!? :)

Nää mun raskausaivot ei toimi ja tuntuu että olis ensimmäistä kertaa menossa synnyttämään vaikka onkin jo kolmas kerta.... apuva!

J-R meillä joulukuisilla on oma sairaalakassi keskustelu ni käyhä sieltä kurkkaa.. itte ainaki sain sieltä iha tosi hyviä vinkkejä :)

• Tykkään
Reaktiot: J-R
Niin ja wildis luojan kiitos olitte siinä sairaalan vieressä!!! Tuolla on iha pirun liukasta!! Itte ku kävin koiran kans lenkkeilemässä ni kävelin kaikki vähänkää liukkaat kohat nurmikon puolella koiran kakkien päällä, kengän pohjat vaati melkosen putsauksen ennen ku niillä kehtas sisälle tulla lenkin jälkeen :'D

Voi että mitenkä ihania miehiä teillä onkaan ihan kateeks käypi <3 :)

Mulla on iskiakset tai lonkat niin kipeet, ettei tiiä miten päin olis :/ Sellanen hermosärkymäinen kipu alkaa kummaltakin persposkelta jatkuen aina puoleen takareiteen. Ja nimenomaan kipeä levossa, liikkua pystyn hyvin. Alaselkäkin edelleen kipuilee, voi myöa säteillä sieltä saakka. Särkylääkkeen voimalla pystyy nukkumaa, mutta äskenkin heräsin pieniltä päiväunilta kipuun. Sanokaa, että tää viittaa lähestyvään synnytykseen jooko?! Alan olemaan jo aika kypsä. Lähellähän se joka tapauksessa on (rv40+1), mutta ettei kahta viikkoa tarvitsis enää kärsiä.

Wildis, toivottavasti siellä on kaikki kunnossa!

Hui! Onneksi olitte lähellä synnäriä! Toivotaan, ettei mitään vakavaa ole.

Täällä ei oo liukkaista tietoakaan... Varmaan ainakin +8 astetta ja märkää.

Kävin tänään kaupassakin! Yksin! Miehen kanssa käytiin lauantaina nopeasti, mutta sitä ennen olen viimeksi ollut kaupassa yli kuukausi sitten! Kyllä juilii alapäätä ja mummot viiletti käytävillä mun ohi :D

Takaisin