Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nii ja tosiaan ei mulla ollu suppareitakaan yhtään tuon tapaturman jälkeen. Seki kertoo jo paljon. Jos ois pielessä jotain, niin kyllä se supistais.

Nii ja tosiaan ei mulla ollu suppareitakaan yhtään tuon tapaturman jälkeen. Seki kertoo jo paljon. Jos ois pielessä jotain, niin kyllä se supistais.

Siis ihan pakko tulla muualta kommentoimaan..

Istukan irtoaminen ei todellakaan oireile välttämättä heti.. Voi irrota vaikka 4pv päästä!
Vähintään yön yli kestävä seuranta kuuluisi olla!

Jos kotiin lähdet seuraa oloasi todella tarkkaan.. Jos näin tapahtuu on todella todella kiire jos halutaan lapsi pelastaa :'( <3

Äidilläni oli minusta loppuaikana kalvokiinnitteinen istukka, eikä sitä oltu huomattu. Oli irronnut ilmeisesti pihatalkoissa, kun silloin oli verta vuotanut, mutta loppuun saakka oli raskaus mennyt, vaikka molemmat oltiin oltu hengenvaarassa. Olisi kyllä ehkä ollut pidempi tarkkailu paikallaan... Toivotaan, että kaikki on kunnossa, eikä ongelmia tule.

Onnea barbatipu jouluprinsessasta ja onpa upeat kutrit kullannupullasi äippä! :)
Tsemppiä wildikselle, toivottavasti kaikki kunnossa!

Ja itseasiassa meinasinkin terkalle huomenna soitella kun oltiin aamulla yhteyksissä ja oli puhetta, että jos synnytän tänään niin katotaan jatkoa sitten. Eli joka tapauksessa tarkotus olla sinne yhteydessä.

Levolac on nyt tesmattu ja on se niiiiiiiiiiiiiin huonoa, ei auta mulla, kauhee mahakipu ja kauheen hajusia pieruja vaan! Anteeksi :D
Kävin nyt sitte kaupasta ostamassa sitruunaa, kiivejä ja luumuja, kokeillaan niillä huominen päivä, josko toimis paremmin.

Täällä jomottaa ja menkkakipuja, vähä poltetta, sellasta ärsyttävää juilimista. Mutta voi missä on ne kunnon supistukset :D

Joulumasu,mäkin noita päikkäreitä pystysin vetään ihan huoletta, mutta sitten en saa yöllä nukutuks tuntiakaan >:( Silmät ristis sitte aina iltaan asti väkipakolla, ja katkonaista supistelu unta aamuun asti :/

Lilith mulla on selkeesti auttanut lämpimään veteen puristettu sitruunan mehu aamulla tyhjään masuun. On toiminut ainakin jokatoinen päivä maha :)

Tääll lupaavan oloisia supistuksia. Nää ehkä vois luokitella ns ennakoiviksi ku en sanois että on synnytyssuppareita eikä sit harkkojakaan. Harvakseltaan vaan tulee. Saunaa ja jumppapalloa siis tänään vielä :) toiveet korkealla :)

Levolacista ei omia kokemuksia oo mutta likalle annettiin lääkärin määräyksestä ku väitti että ummella vaikka melkein joka päivä kakan tekikin. Sehän veti likalla pakin ihan ruikulille ja vaippaki hajosi siitä paineesta. Likan ilmeestäki näki että tää ei oo normaalia enää.

Mulla menee pakki kovalle herkästi, nyt kuin ihmeen kaupalla toiminut kuukausi tolkulla. Laitan aamuin illoin ja aina kun syön jogurttia, rahkaa tms niin kauraleseitä joukkoon n 1rkl. Syön salaattia sen puolikiloa päivässä tai kasvissosekeittoja/ pinaatti ym. Vehnähötön oon jättänyt kokonaan pois, paranee sen myötä elämänlaatukin.

Kokeilin äsken osaisinko käyttää tuota aventin manuaalista rintapumppua, kolme kertaa kokeilin ja maitoa tuli jo siinä tuolle pohjalle kiitettävä määrä !! onko mulla sitten maito jo noussut, tiputtaa tissit välillä ku kraanasta kaatamalla. Jos nyt pumppailisin, niin maidon siis voi pakastaa? kuinka sen sitten pakastais?

Mullaki on tähän asti hyvin toiminu maha, mut nyt tosiaan meinaa olla kovalla. On kyl ollu joka loppuraskaudessa ja muutamaan kertaan pitäny ihan avittaa sitä tavaraa ulos... 2 synnytyshän ei edenny just ton suoliston täysinäisyyden takia... 3-4 krt sain sen peräruiskeenki, eikä auttanu... Tänään kyllä sain suoliston vielä normaalisti tyhjenee ku istuin tuol vessassa... sillo ku otin nestemäistä rautaa ni maha toimi hyvin, mut nyt oon jättäny sen pois... puuroaki syön vaihtelevasti ja jugurtin kans kauranleseitä... oon joskus just kokeillu levolacia, vaan en mielellään sitä kyl ota....
Tää ilta on onneks menny ihan kivasti lasten kans, kuhan vielä saan ne kiltisti nukkuu, joo meillä on vähän rytmi sekasin ku vasta nyt aletaan ilta toimille, mut nukkuupa aamulla n.9 asti ainaki ☺ isännällä on nimittäin ilta viikko ja nää stressaa mua kaikista eniten.....

En lilith suosittelisi vielä pumppaamaan. Ja sen kyl tuntee, ku maidot nousee! Mut, ettei maidon tulo sit jo tyrehdy, ennen ku sitä on ees oikeesti vielä tarvittu. Kun pakastat, ni minigrip pussiin vaa ja pakkaseen.

Oh, kiitti Rahi, jätän siis pumppailematta! Mitenköhän nää tissit sitte räjähtää, ku se maitoki oikeesti nousee, nytki jo kasvanu 3 kuppikoolla :O

Mulla oli kainalosta kainaloon yhtä suurta tissiä viimeks. Aluks oli niin kipeet, etten käsiä pystyny kunnolla liikuttamaan. Ja aivan kivikovat. Aina ei mee noin pahaksi, mut toi oli kyllä järkyttävää!

Joo, sitä maidonnousua ei voi missata... On meinaan semmonen silikonit kahdessa tunnissa -efekti ja tissit tuntuu kirjaimellisesti räjähtävän (näin ainaki mulla) :D Ite ku oon aina ollu tosi pienirintanen nii muistan mite tuijotin iha epäuskosena omaa peilikuvaani ja huusin miehelleki että tuu ny kattoo mitä näille tapahtu :P

Takaisin