La Helmikuu 2016

Mulla on aiemmin tullut vaan sen verran että on kuivat tipat ollut nänneissä, mut viimeyönä oli lakanat kastunu :D

Mulla on aiemmin tullut vain toisesta rinnasta tipoittain, mutta nyt on tullut toisestakin ja vähän reilummin..

Aamulla paita märkä, mut en tykkää nukkua rintsikat päällä ku puristaa ja on hankalaa. Joo liivinsuojia mulla onkin jo valmiina, täytyy alkaa niitä sit käyttää. Tarkottaako tää maidontulo tässä vaiheessa et sit kun se vauva syntyy, niin sitä maitoa oikeastikin tulee? Ensimmäinen tulossa, niin tää maidontulo on ihan hepreaa mulle.. Jes, tänään poksu muuten 30+0 viikot, enää 10 viikkoa,hirmu nopeeta aika menny..

Aamulla paita märkä, mut en tykkää nukkua rintsikat päällä ku puristaa ja on hankalaa. Joo liivinsuojia mulla onkin jo valmiina, täytyy alkaa niitä sit käyttää. Tarkottaako tää maidontulo tässä vaiheessa et sit kun se vauva syntyy, niin sitä maitoa oikeastikin tulee? Ensimmäinen tulossa, niin tää maidontulo on ihan hepreaa mulle.. Jes, tänään poksu muuten 30+0 viikot, enää 10 viikkoa,hirmu nopeeta aika menny..
Kannattaa ostaa jotkut toppimalliset rintsikat, esim urheiluliivit tai imetysliivit. Ei paina vaikka nukkuisinkin ne päällä!

Meidän perhevalmennuksessa oli tästä juuri puhetta. Sillä tuleeko maitoa raskausaikana vai onko tulematta, ei ole mitään tekoa synnytyksen jälkeiseen maidonnousuun. Maidontulo on kiinni maitorauhasista, joiden määrää ja toimintaa ei voi tietää etukäteen. Eli ei ole esimerkiksi perinnöllistä. Jää jokaisen kohdalla nähtäväksi sitten kun vauva on sylissä :)

Mulla on myös ollut lähinnä kuivia rippeitä, mutta kerran oli yöpaidassa läiskä. En ole kokeillut puristelua :P

Mulla on tullut lähes 20 viikkoa "maitoa" rinnoista, että sellasta.

En edes muista miltä tuntuu nukkua tai ylipäänsä olla ilman rintsikoita jos ei suihkua ja hetkeä sen jälkeen lasketa.. maitoa heruu sen verran että ei voi olla hetkeäkään ilman suojia jos en haluu töhriä kaikkea :/

Meidän perhevalmennuksessa oli tästä juuri puhetta. Sillä tuleeko maitoa raskausaikana vai onko tulematta, ei ole mitään tekoa synnytyksen jälkeiseen maidonnousuun. Maidontulo on kiinni maitorauhasista, joiden määrää ja toimintaa ei voi tietää etukäteen. Eli ei ole esimerkiksi perinnöllistä. Jää jokaisen kohdalla nähtäväksi sitten kun vauva on sylissä :)

Mulla on myös ollut lähinnä kuivia rippeitä, mutta kerran oli yöpaidassa läiskä. En ole kokeillut puristelua :p

Mulla oli toissailtana yöpaidassa jotain kosteeta ja mietin mitä se on ja aattelin et ei se maitoa voi olla ja mietin oisko vessassa roiskunu vettä, sit eilen saunassa huomasin vaaleat täplät nänneissä ja mietin sillonki voisko olla maitoa ja kokeilin puristaa nii maitoaha niistä sit valu :D

Mullei tuu mitään, ei edes puristelles. Toiv sit synnytyksen jälkeen tulee ku olis kiva imettää..

Onko jollekki tullu kelasta lappu johon pitää laittaa työtuloista vähennettävät kulut? Mitähä toi meinaa? Sen lapun perusteella oon hakenu päivärahaa 6kk tulojen perusteella ja siks pitäs täyttää tollanen. Mielenkiintosta sinänsä että oon kyl hakenu päivarahan 2014 vuoden tulojen mukaa..

Ei oo mulle tullut ainakaan vielä mitään tuommoista. Mäkin hain kyllä 2014 vuoden tulojen mukaan.

mulle ei oo tullu mitään lappuja kelasta. hain viimeisen 6kk tulojen mukaan.

Eikä mulle oo tullu kelasta lappuja. Ja haen sentään 2012 tulojen mukan ku oon ollu koko ajan kotona edellisen lapsen kans.

Eipäs ku tuli, esikoisen kotihoidontuki tarkistuslappu. Joka olinihannturha täyttää ku ei me saada mitään rahaa hänestä

Mielenkiinnosta tairan soittaa kelalle huomena ja haukkuu ko eivät osaa lukee :) aattelin jo et siel olis ollu jotain päätösjuttuja mut ei kai ne viel niitä laita

Eikä mulle oo tullu kelasta lappuja. Ja haen sentään 2012 tulojen mukan ku oon ollu koko ajan kotona edellisen lapsen kans.

Eipäs ku tuli, esikoisen kotihoidontuki tarkistuslappu. Joka olinihannturha täyttää ku ei me saada mitään rahaa hänestä

Mut eihän sitä verovuotta voi ite päättää, vaan se on aina se viimenen vahvistettu verotusvuosi, eli nyt siis vuosi 2014, jonka mukaan ne maksaa..? Ainaki mulle sanottiin näin, kun esikoisesta pistin hakemuksen menemään..

Joo ei voikkaa. Mut mun esikoinen on alle 3v niin saan saman rahan ku hänestä aikanaan koska en ole ollut töissä tässä välissä. :) Sillon kattosivat viimeisen verovuoden tai edellisen 6kk mukaan myös, jos olisin ollut töissä.

Ei sekään ole este saada samaa äitiysrahaa vaikka on välillä ollut töissä. Kuhan synnytysten välissä on alle 3v niin riittää.

Joo ei oo ei. Kirjotin "laiskasti". Vaan jos on ollut töissä välissä, niin laskeevat kaikkien mahdollisten mukaan ja maksaavat sitten sen mukaan äitiyspäivärahan mikä on paras äidille.

Joo ei oo ei. Kirjotin "laiskasti". Vaan jos on ollut töissä välissä, niin laskeevat kaikkien mahdollisten mukaan ja maksaavat sitten sen mukaan äitiyspäivärahan mikä on paras äidille.

Whaaaat?!!??! Mä luulin et mun Kela-asiat ois reilassa, mut pitääki vissiin kattella uusiks... ARGHT! Hain meinaan samaa rahaa, jota viime lapsesta sain (äitiysloma loppui 17.10.2015) ja vähän niin ymmärsin ettei onnistu.. Vaiks päätöstä en oo viel saanu, mut näin ymmärsin hakemuksesta ku ei se ehdottanu mulle et vois saada samaa rahaa kun aikasemmasta.. Ehkä vaan ootan sen päätöksen ensin.. En vaa jaksais alkaa sit valittaan, kun se menee sit ties kuin pitkäks ennenku ne sen käsittelee :banghead:

Mulla menee joko 2013 vuoden mukaan (äitiysloma alkaa tän vuoden puolella) tai viimeisen 6kk perusteella. 6kk tulot pitäis kyllä olla paremmat kuin -13 vuoden, kun silloin tienasin vähemmän ja olin vähän aikaa työttömänäkin...

Kun viime viikolla soittelin Kelaan, sanoivat, että heillä on juuri nyt vähän töitä, ja siksi käsittelyajat ovat juuri nyt lyhyet. Jotain kertoo sekin, että tein hakemukseni viime viikolla iltakymmeneltä netissä, ja päätös oli tehty jo aamukymmeneen mennessä seuraavana päivänä. Eli sinne vain soittamaan.

Takaisin