Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Beisla, ihme hommaa tollaset psykologi käynnit... Kyl pistää niin vihaksi teidän puolesta, kun pompotetaan sinne sun tänne. Mun mielestä sitten jokainen raskaaksi tuleva joutais käymään siellä psykologilla, jos se kerta on niin tärkeää... :(

Minni, no ehdottomasti nyt jää täti tulematta! :) :) peukkuja!!!

Pahoittelut tädin kohdanneille :(

Haikaralle pahoittelut negasta! :(

On: tuntemuksia ei suuntaan eikä toiseen. Väsymystä ilmassa, mutta ei sekään oo normaalista poikkeavaa. Nännit hieman arat, mut ei häiritsevästi. Kattellaan kattellaan... :)
Tänään alkaa Lugejen käyttö sitten taas, paljonhan sitä sitten keksii oireita... :D

Muurahainen kp 20, dpo 3, yk 22

Larissa, nyt kun sanoit niin muistan! En vaan sillon jotenki osannu yhistää, mut nyt loksahti! Meinasin testata 100mg, kuulostaako oklle?

Viipsukka, ai vasta kun plussa tulee? Mitenhän näitä kannattaa syödä..? Yhen väikkärin löysin, missä testiryhmä alko syömään 100mg/pvä kun yritys alkoi.. Meinasin alottaa sillä..

Kyllä taas kiusataan... En ole kuukausiin jaksanut miettiä koko yrittämistä, johan tässä on 2,5v vuotta menty tyhjin tuloksin. Ja niin monta muutakin asiaa mielessä ollut. Nyt sitten on menkat myöhässä. Yleensä ne on tulleet suht ajallaan, pientä heittoa on ollut. Täysin luomusti kun on menty kierron pituus ollut noin 25-30pv, keskimäärin sen 27-28 kumminkin. Yksi tai kaksi pidempää kiertoa on ollut, maks. 34pv. Nyt mennään jossain kiertopäivässä 37-38. Tarkkaa päivää en tiedä kun kännykkä varastettiin ja en pääse nyt tarkastamaan asiaa ko. sovelluksesta, Womanlog tms. Tein eilen puhtaan negatestin. Menkkaoireita on ollut yli viikon, siis erilaisia jomotteluja, lisäksi parina päivänä jtn issias-oireilun tyylistä. Nänneihin pisteli muutamana päivänä tuossa, mutta nyt sekin on mennyt ohi. Nyt uutena närästys, joka jatkunut eilisestä illasta. Lämmöt on 36.8 tähän aikaan päivästä, ainoastaan siis hitusen koholla, korkeammalla kumminkin selkeästi mitä menkkojen alkaessa yleensä, tuosta päätellen siis tuskin ainakaan tänään vielä alkaa.

Nega kun on tehty näillä päivillä, niin raskaana en ole. Mutta mikä muu nyt sitä kiertoa saattoi venyttää? Ovuloimaton kierto eikös voinut tätä tehdä? En nyt siis tiedä olenko ovuloinut vai en, en ole jaksanut/muistanut kuunnella kehoani. Ja stressi varmaan. Hämää nuo jatkuvat "menkkakipuilut", ärsyttää tämä kun pms-oireet ilman kuukautisia, itkua väännän joka helvetin asiasta. :/ Eilenkin iloisesti aloin Ikeassa vetistelemään kaikkien niiden pienten suloisten lasten tähden...

Lisäys:
Toisaalta jtn oviksen tyylistä oireilua oli ehkä n. 1-2vk sitten töissä ollessa, jtn hetkellistä selän puolelle "polttelua", ehkä mulla oli vaan sitten ovis niin julmetun myöhässä jostain syystä.

Muokattu viimeksi:
Mannikka, 100mg on aika paljon joka päivä syötäväksi, sillä aspiriini tosiaan ohentaa verta mikä ei ole leikin asia. Itse otin 50-25mg kierron alusta asti.

Kiitos kaikille ❤️
Haluisin kysyä että onko kellää muilla oviksen takia aivan järkyttävän kipeä selkä ku mulla kipeyty heti oviksen jälkeen ja tuntuu että pahenee vaan :o
Ennen en o ovista saanu ni tiiä mitä oireita siin voi olla :D

Dpo 8

Larissa, törmäsin vaan tuoho 100mg netissä.. En nyt oikein tiedä mitä tekis, ehkä kokeilen alkuun sillä 50mg/päivä. Miulla on kuitenki trombosyytit yli viitearvon (375, viitearvo 145-360) niin ei veren oheneminen haittaa.. Oikeestaan ois ihan suotavaakin. Äiti syö asaa veritulppariskin takia, pitääkin kysästä kuin paljon..

Haikaranyytti: Mulla ainakin kuuluu ovikseen tosi selkeet säryt, oikeestaan pahemmat mitä menkkojen aikaan. Nimenomaan ittellä koskee selän puolelle. Kestää ehkä päivän, pari.

Sannuinen, kylläpä sua koetellaan siellä :( mutta ehkä ovis oli tosiaan myöhässä?

Haikara, mulla on aina alavatsa- ja selkäjomoja oviksen aikaan. Täällä on nyt meneillään suunnilleen dpo 4 ja edelleen on jomoja sekä selässä että vatsassa. Selkään kyllä auttoi kun kävin salilla tauon jälkeen ja sain veren kiertämään :)

Mannikka, lähde tolla 50 mg liikenteeseen :) mulla aspiriini ohensi verta varmaan liikaa kun tuli vuotelua alkukiertoonkin vaikka otin vaan 25 mg. Mulla trombosyytit ei ole yli rajan, mutta ylärajoilla kuitenkin ja hb on aika korkea (135-155). Nyt koitan tolla ananaksella vähän lempeämmin ohentaa verta :D

Larissa, aika samoissa arvoissa pyöritään, miulla hemppa yleensä n 140 :) miun veri on kyllä ihan hyytelöä :D pienen haavan normaali hyytymisaika tais olla 3-8 min ni hyvä jos puolta minuuttia vuotaa :o meillä on kyllä suvussa näitä tukos ja hyytymisongelmia enemmänkin..

Mannikka, vai samiksia ollaan :D varaudu muuten aspiriinin kanssa siihen, että mustelmia ja haavoja saattaa tulla helpommin ja verenvuoto ei tyrehdy niin nopeaa. Itse kävisin luovuttamassa verta, jotta saisin hb:ta alas, mutta paino estää :/

Larissa, enpä minäkään nyt saa käydä ees luovuttamassa.. Noh katotaan mitä tapahtuu :p

Tuolla raskaaksi 2014 -ketjussa oli ollut puhetta mini-aspiriinistä ja ainakin gatusa käytti sitä koko raskauden(?). En nyt löytäny mihin se vaikuttaa, mut paksun veren takiako gatusa söit?

kiitos kaikille tempistä täälä innoissaa ootan huomista et äippä menee murun luo kylään. me tytn kans tänää pestii pyykkiä ja siivottiin, sit tyttö yritti kuoria mandariinin ja kun kuorin sen ja annoin ni tyttö alko syöttää sitä minulle ilmeisesti kiitoksena ja palkkiona siivouksesta. ukko osti tytölle vaatteit ja kengät tänää ja mikä meno tytöllä ku sormist pitää kii, hän juoksee.

lucky mikä on vointi?

tsemppiä kaikille tasapuolisesti :)

Murkku : nyt sullekki plussa sieltä pam!!!!

Sannuinen: ovuloimaton kierto ja en tiedä voiko keltarauhanen olla siellä pitämässä kiertoa yllä jos ei ovuloi...en tiedä... tai sitten sulla on ollut ovis myöhempään. Ärsyttävää tollanen. Pitääkö jo kohta hakea primo kuuri että saat kierron käyntiin.

Haikara: onko se kipu sulla niinku tänään. Se on kiinnittymis kipua

Gatusa: erinomainen :D

Diabolicat kyselit noista clomeista miehelle ni ei oo kokemusta meidän puolesta, mut siinä pakkauksen tuoteselosteessa tai niissä ohjeissa oli jotain tietoja ja vaikutusta. Niitä ite huvikseni luin ku alkukierrosta niitä söin. En ees tienny, et miehillekin syötetään! :) Mut en muuten osaa sanoa. Onko teille määrätty vai mietitkö vain?

Larissa: Kiva kuulla et tää on normaalia :)

Lucky : siis enemmän ja vähemmän dpo 1 asti ollu selkäkipui tuolt alhaalta mut tänää tä on pahentunut et en pysty ees istuu kunnolla :o ja eilen kävi semmoset vihlasut ovis puolella et vähä piti puuskuttaa välis :D
Mulla ekaa kertaa tommosia kipuja seläs :D o ennen koskaan mistään selkä vihoitellut mut nyt se on alhaalla ja ovis puolella enemmä. Ja nännit tulessa joteki emt tuntuu ilkeelle :D Huomen ois lähihoitaja hommia et selkä vois nyt tehä ihme parantumisen ku on kaine. Maailman nostoi ym... Ei kai siel ny mikää kiinnity :D lääkärin mukaan mahdotonta! :(
Mutta kyllä se ois maailman ihanin joululahja <3
Muuta me ei tarvita! :p

Muokattu viimeksi:
Tulin nyt taas vaan napailemaan kun mitenkään pysy kärryillä teidän jutuissa. Enkä oikein osaa noihin lääkityksiin ja hoitoihin ottamaan osaa kun ne ei meidän tilanteeseen kuulu... ...ainakaan vielä...

Tilanne on nyt siis se että menossa on kp 33/28-34? Ja siis tämä kun on km jälkeinen kierto niin jännityksellä odotan kuinka pitkälle kierto menee. Ja niin ku aiemmin taisin jo kirjottaa niin ovista en varmuudella bongannut tästä kierrosta kun testit loppu kesken. Nyt olis menossa dpo 14 - ovista ei vielä tapahtunut välillä ihan mitä tahansa. Ehkä todennäköisimpänä pidän että nyt olis suunnilleen dpo 8... Mutta yhtään en tiedä varmaksi.
Eilen tuli tehtyä jo yks r-testi joka oli kyllä niin selkeä nega et ei paljoo tarvinnu ihmetellä sitä.
Testin tein siksi että sunnuntaina alko taas niin selkeet "oireet". On ollu pahoinvointia, töissä on pitänyt miettiä pitääkö käydä oksentamassa mut oon onnistunu välttämään sen, väsymys on aivan järkyttävää, hajut tulee todella voimakkaina, pissittää ja kahvi maistuu pahalle. Ihan samat oireet kun tuossa edellesissä kierrossa jossa plussakin tuli. Mutta luulis että jos nyt on jo näin kovat oireet niin dpot olis jo aika isot ja eiliseen testiin olis edes joku hailu tullut vaikka päiväpissasta teinkin sen...

No, tänään sitten tutkin että edellisessäkin kierrossa, jossa plussasin niin alko nää samat oireet jo dpo 8.... Nyt sunnuntaina olis ollut dpo 6 ku nää "oireet" alko.... ääh. En tiedä. Eihän tässä auta ku odotella. Jotenkin kuitenkin oletan et ovis on jokatapauksessa jo ollut, mut eilen ja tänään on pariin kertaa lorahtanu valkkaria, silleen et oon aatellut et täti saapui..
Inhottava tilanne kun ei osaa yhtään nyt ennustaa et milloin se täti tulee jos on tullakseen.
Ajattelin kuitenki pe aamuna tehdä seuraavan kerran testin ku la olis tarkotus lähteä yhdelle keikalle, niin voi sitten hyvillä mielin juodakin kun on sen negan testannut... nyt ku malttaisi vaan olla huomenna aamulla testaamatta.... ...vai pitäskö tuhlata yks....? ;)

Mites muuten, eikö sitä luulis et jos oireet on jo niin vahvat ja selkeät niin hcg:täkin olis jo erittyny virtsaan niin paljon että testissä näkyis...?

-Tyttötiikeri kp 33/28-?? Dpo?? yk 5-

Murkku, tsemppiä piinapäiviin! :) Voi kunpa se plussa teillekin jouluksi löytäisi..

Mannikka, aspirinin käytöstä neuvottelisin lääkärin kanssa. Ihan noista pienistä annoksista (25mg tai jopa alle) ei ole riittävästi tutkittua tietoa, että hyödyttäisi. Ja taas isommat annokset ovat tietyllä tapaa riskialttiimpia mm. vuotoriskin vuoksi. Ja eihän ne siun trombosyytit nyt kovin koholla olleet, marginaalisesti ehkä :) Joskushan lääkäri ihan määrää tueksi esim primaspan 100mg, ensin muun mahdollisen lääkityksen ja muun tilanteen arvioituaan. Kannattaa ainakin kysyä? Itse en ominpäin uskaltaisi.

Haikara, vielä aikaiset dpot! Voi vielä plussaksi kääntyä! ;)

Tyttötiikeri, kurja nega! Eikai auta kuin tädin poissaollessa vaan testata uusiksi parin päivän päästä? :)

On. Eka pregnyl pistetty! Yllätyksekseni mies halusikin pistää ja näin osallistua tähänkin vaiheeseen. Itse valmistelin injektion. Nyt on sitten "kaksoset" laitettu matkaan :D Torstaita odotellessa....

Hileinen dpo -2

Diabolicat kyselit noista clomeista miehelle ni ei oo kokemusta meidän puolesta, mut siinä pakkauksen tuoteselosteessa tai niissä ohjeissa oli jotain tietoja ja vaikutusta. Niitä ite huvikseni luin ku alkukierrosta niitä söin. En ees tienny, et miehillekin syötetään! :) Mut en muuten osaa sanoa. Onko teille määrätty vai mietitkö vain?

Meillä on 1,5 viikon päästä uus käynti polilla. Vaihtoehdoiksi annettiin joko clomifenia miehelle 3 kk tai inseminaatio. Silloin ois tarkoitus keskustella kumpaan päädytään.

Takaisin