42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Dolcetti - aikun hienoa, jos aikainen ovis ei haittaa:-) mun limikset on hyvät ja riittävän paksut - oviksen aikaan ja sen jälkeenkin. Ja munikset yli 2cm. Ja juu tarkoitin ovulaation induktiota - oli se sitten letrot tai joku muu hormoni tuettu. ja ovuloin ilman hormonejakin, mutta en aina, siitä olen jäänyt kiinni ultrissa. Juuri testattiin ed kierrossa progesteronkarvo, joten ovulaatio oli tapahtunut, mutta ei tärppiä. Mulla ollut 1 kemiallinen, 1 kkm, 1 km ja nyt tm - jotka hoitojen välissä ovat spontaanisti tapahtuneet, joten siitä tiedän että on kiinnittyneetkin. Mutta munasolut eivät ole lähteneet halutusti kehittymään. Siinä kkm:ssa oli hurjaa, kun näki sen alkion rv 11. Kyllähän se jo joltain näytti. Mutt toivottavasti joskus pääsis maaliin asti.
Dolcetti, meillä on sitten aikas samat vaiheet menossa. Oliko sulla yhtään km rai ivf hoitoja takana? Ja olikos sulla jo lapsia? Ja minkä ikäinen olet?

Huomenta leidit! :) Aamulämpö edelleen korkealla, vaikkei niihin luottaa voikaan. Vatsassa kaikenlaisia lieviä tuntemuksia, jotka tulkitsen enteilevän kuukautisia. Mutta ylihuomenna se viimeistään selviää, jos sinne asti ja testaamiseen siis ylipäätään pääsen. Silloin olisi jo DPO 16 ja KP 28.

LDay, mikä on tm? Minulla ei ole takana yhtään raskautta, ei kliinistä eikä kemiallista. Lapsia ei myöskään ole, eikä ennen tätä vuotta ole ollut mahdollisuuttakaan olla. En ole siis yrittänyt aiemmin, tai ottanut asian kanssa mitään riskejä. Hoitohistoriakin alkoi vasta alkusyksyllä ja IVF:ää harkitaan ensi vuonna. Ikää on vuosi vaille 40. Onko teillä jo konkreettisia suunnitelmia/päivämääriä?

Moikka Dolcetti,
Tm on tuulimuna. Eli raskauspussi kehittyy, mutta ei ruskuaispussia yms mitä pitäisi. Meni siinä yli 4kk hukkaan viime kesänä. Me on nyt reilut 3v yritetty - ei nyt joka kiertoa hyödyntäen. 39v julkiselle hoitoihin, 1 epäonnistunut inssi, & 2 epäonnistunutta ivf:ää takana. Ja kaikki alut tosiaan luomuna. Joten nyt vielä luomuna + letrot ja sitten miettimään josko vielä yksityisellä kokeilisi ivf:ää.. käynyt ensikäynnillä kesällä ennen tuota tm, mutta sen jälkeen en sitten. Pitäisi varmaankin varata aika, niin varmaan tulis taas raskaaksi:-)

L82day, on ollut teilläkin monenlaista vaihetta, hoitoa ja sitte noita epäonnisia alkuja ... Iän puolesta kannattaisi mennä yksityiselle vielä. Meillä oli kolme kierrosta omilla soluilla 38-v asti. Siinä kohtaa luovutin vuodeksi, ja kun palattiin aktiivisesti yrittämään - suosittelivat että luovuttajasoluihin kannattaa siirtyä, kun 40 pyörähtää lasiin ja jos on jo useampia yrityskierroksia omilla takana.
Vaikka hinta on sikakallis, on tuossa luovuttajahommassa pienemmät komplikaatioriskit tietysti mun iässä (42).
Täällä kierto korkattu siis sunnuntaina ja nyt ois sitten joka-toinen-päivä ohjelmaviikko. Saapa nähdä maltanko olla o-testailematta, eilen näytti vielä negaa, limat alkaa vaikuttaa hyviltä...

Moikka Dolcetti,
Tm on tuulimuna. Eli raskauspussi kehittyy, mutta ei ruskuaispussia yms mitä pitäisi. Meni siinä yli 4kk hukkaan viime kesänä. Me on nyt reilut 3v yritetty - ei nyt joka kiertoa hyödyntäen. 39v julkiselle hoitoihin, 1 epäonnistunut inssi, & 2 epäonnistunutta ivf:ää takana. Ja kaikki alut tosiaan luomuna. Joten nyt vielä luomuna + letrot ja sitten miettimään josko vielä yksityisellä kokeilisi ivf:ää.. käynyt ensikäynnillä kesällä ennen tuota tm, mutta sen jälkeen en sitten. Pitäisi varmaankin varata aika, niin varmaan tulis taas raskaaksi:)

Hei Lady82:)
Jos teillä on takana vasta 1 epäonnistunut inssi, kannattaisiko sitä yrittää ennemmin, kuin IVF:ää?:rolleyes:

Mä vaan ajattelin, jos luomuna plussat olet saanut, niin kevyempi hoito voisi olls tuloksekkaampi..

Kiitos Katjusha ja Tähti!
Tota samaa olen miettinyt itsekin ja sen takia halusin kokeilla vielä letrot kun ne jäi välistä kun heti siirryttiin noihin järeämpiin. Iön takiahan ne siirtyi nopessti ivf:ään. Itse asiassa mehän ei päästy inssiin asti, vasn siitä tuli lopuksi OI& ajoitettu yhdyntä, kun klinikka ei ollut suki vklsin. Joten inssi on kokematta. Ja yksi ivf hoidon alku keskeytettiin kun yritettiin pitkällä kaavalla mikä ei sopinut minulle.
Mutta, aina kun lääkäriin menee niin ne tarjoavat aina niitä kalliimpia hoitoja kun sillä ne elää. Ymmärrän kyllä että on menossa Final Countdown ja senhän takia ne hoputtaa. Mutta käytännössä ei sitä kovin montaa kertas vuodessa ehdi hoitoihin kun km vie aina srn n. 5kk pois. Täytyy miettiä tämä rundi ja katsoa miten tässä etenisi.
Yksi jarrutekijä on mun työt kun sieltä on vaikeaa olla pois hoidoisaja työn aiheuttama stressi on varmasn tähänkin asti pitänyt raskautumisen epäonnisena. Ja siihen ei ole seur puoleen vuoteen tulossa muutosta - ellei voittaisi lotossa.

Lääkärit eivät ole puhuneet mitään lahjamunasoluhoidoista - joten Katjusha ' valaisehan vähän vielä lisää sitä mahdollisuutta kustannuksineen, hoitoineen ja aikatauluineen? Miten hoidot eroaa ivf hoidoista? Jne? Ja mitä tuumitsiitä 18v tietoasiasta? Sen takia ottaisin ennemmin vaikka ulkolaisia munia.. Jos ei nimittäin näillä omilla ala irtoamaan, niin sitten pitäisi vielä yksi kortti kääntää... ikää jo 41 ens vuonna 42. Olisi hienoa saada edes yksi terve lapsi maailmaan.

Tsemppiä Katjusha uuteen kiertoon!

Kiitos Katjusha ja Tähti!
Tota samaa olen miettinyt itsekin ja sen takia halusin kokeilla vielä letrot kun ne jäi välistä kun heti siirryttiin noihin järeämpiin. Iön takiahan ne siirtyi nopessti ivf:ään. Itse asiassa mehän ei päästy inssiin asti, vasn siitä tuli lopuksi OI& ajoitettu yhdyntä, kun klinikka ei ollut suki vklsin. Joten inssi on kokematta. Ja yksi ivf hoidon alku keskeytettiin kun yritettiin pitkällä kaavalla mikä ei sopinut minulle.
Mutta, aina kun lääkäriin menee niin ne tarjoavat aina niitä kalliimpia hoitoja kun sillä ne elää. Ymmärrän kyllä että on menossa Final Countdown ja senhän takia ne hoputtaa. Mutta käytännössä ei sitä kovin montaa kertas vuodessa ehdi hoitoihin kun km vie aina srn n. 5kk pois. Täytyy miettiä tämä rundi ja katsoa miten tässä etenisi.
Yksi jarrutekijä on mun työt kun sieltä on vaikeaa olla pois hoidoisaja työn aiheuttama stressi on varmasn tähänkin asti pitänyt raskautumisen epäonnisena. Ja siihen ei ole seur puoleen vuoteen tulossa muutosta - ellei voittaisi lotossa.

Lääkärit eivät ole puhuneet mitään lahjamunasoluhoidoista - joten Katjusha ' valaisehan vähän vielä lisää sitä mahdollisuutta kustannuksineen, hoitoineen ja aikatauluineen? Miten hoidot eroaa ivf hoidoista? Jne? Ja mitä tuumitsiitä 18v tietoasiasta? Sen takia ottaisin ennemmin vaikka ulkolaisia munia.. Jos ei nimittäin näillä omilla ala irtoamaan, niin sitten pitäisi vielä yksi kortti kääntää... ikää jo 41 ens vuonna 42. Olisi hienoa saada edes yksi terve lapsi maailmaan.

Tsemppiä Katjusha uuteen kiertoon!

Lady82:)
Kannattaa kokeilla inssiä, jos sulla on arvotkin kunnossa, voi silti johtua miehestä, vaikka miehen simpat kunnossa. Mullekkin olisi iän takia IVF suositeltu seuraavanaksi, mutta haluttiin miehen kanssa inssi:singing: Ja jollei olisi pidetty omaa päätä, en usko, että olisin tässä raskaana.... Syy meillä oli miehessä => vasta-aineet!

Meille jäi käsitys, ettei lääkärit vaivaudu perehtymään tai eivät vaan tiedä aiheesta kaikkea. Onko sun miehellä reumaa tai muuta autoimmuunisairautta?

Totta, minunkaan mielestä ei tarpeeksi tutkita asiaa esim vasta-aineiden kohdalta. Itse en halua enää ottaa kortisonia, mutta pitäis saada tietää paljonko vasta-aineita edelleen on (kovastihan töitä teen, että laskisi luonnollisin menetelmin).
Meilläkin meni ajoitetuksi yhdynnäksi inssi, mutta mä en usko että vika olisi miehessä, koska on kolmen eri naisen munasolut pystynyt hedelmöittämään. Selkeästi meillä ollut vikaa minun vastaanottokyvyssä, alkioita on minuun tuikattu noin 25 vuosien saatossa.
Meillä ollaan ihan täysin ok, että meille tulee lahjamunasolulapsi. Jollain lailla aina olen tuntenut, että lapsemme ei ole "tavallinen". Olemme 100% avoimuuden kannalla, eli aiomme kertoa lapsen alkuperästä lapselle totuudenmukaisesti alusta asti. Jos hän kyllästyy meihin vanhempina ja uhkaa karata biologisen äitinsä luokse, on vapaa menemään tutustumaan - kunhan ensin täyttää sen 18-vuotta :D

Teknisesti ei eroa IVF:stä paitsi ensimmäinen tuoresiirto tehdään luovuttajan aikataulun mukaan. Siksi vastaanottaja käyttää usein estrogeenilääkityksellä rakennettua kohdun limistä. Silloin se ei ole päivän päälle se siirto, kun vastaanottajalla ei ole ollut ovista vaan käyttää lugesteronia. Kustannukset ovat kaksinkertaiset, koska Kela tukee vain itselle tehtyjä tutkimuksia tai hoitoja, ei mitään liittyen luovuttajan hoitoihin ja toimenpiteisiin. Pakastetut alkiot voidaan siirtää luonnonkiertoon tai lääkekiertoon, samalla tavalla kuin oman tuotannon alkioiden kanssa. Väestöliitossa lahjamunasoluhoidon ensimmäinen kierto ja siirto maksaa noin 7.000-8.000€ ja sitten seuraavat mahdolliset siirrot noin 1.000-1.300€ kerta riippuen alkiolle tehtävistä toimenpiteistä.

Tähti-73 - kiitos tsempeistä! Tiiä sitten vaikka pitäisi seurata sinun esimerkkiä:-) noista vasta-aineista en ole kuullutkaan? Miehellä ei ole kumpaakaan noista ja kromosomitutkimus oli molemmilla normaali. Ja hänellä on yksi lapsi jo todistetusti omista siittiöistä.

Kiitos Katjusha lisätiedoista! Jestas että toi on kallista - mutta jos johtas oikeaan lppputulokseen, niin se on priceless. 25 alkiota on kyllä kunnioitettava määrä - ei kyllä yritystä puutu! Montako lahjamunasoluhoitoa olette tehneet? Nostan kyllä hattua sinnikkyydellesi! Sinun pitäisi kyllä pian saada se oma nyytti kainaloon...:sign19 :angel13

Lady82day, meillä on ollut 2 kierrosta lahjamunasoluilla ja luulen, että ovat eri henkilöltä. Ensimmäisestä päästiin 3 siirtoon ja toisesta päästiin jopa 5 siirtoon. Tästä jälkimmäisestä ne ainoat raskaudet (2) ikinä alkaneet keinoina alkionkuoren aukaisu ja kortisoni. On ollut sekä yhtä alkiota että kaksosia tässä joukossa.
Enää ei nappaa tuo kortisoni, koska sen sivuvaikutukset on kuin pahimmassa stressissä: unettomuutta, yöhikoilua ja yliviritystila. Että ei kovin rentoa siis. Mitä sitä stressaamisesta sanotaan: nostaa elimistön kortisolipitoisuutta. Ja stressi vaikeuttaa raskaaksitulemista.

Kiitos Katjusha lisätiedoista! Hienoa, että. Viimeisimmät kierrot on tuoneet toivoa! Jos kerran on vasta-aineita, niin icsi varmaan auttaa siinä?? Jännää, että antavat tuollaista ainetta, mikä nostaa stressitasoa? Mäkin varmaan tekisin samoin kuin sä jatkossa - no kortisoni.
Näistä 25 siirrosta - kuinka moni on ollut kahden alkion siirtoja?
Mulla varmaankin tuo koko ajan päällä oleva työatressi tekee mahdottomaksi raskautumisen. Uskon sen vaikuttavan suuresti. Ja tietty munisten laatu.
Itsepäistä vkl!

L82day, mikroinjektiota käytetään käsittääkseni, jos siittiö ei pysty hedelmöittämään munasolua. Meillä ei auta tämä, koska alkiot kasvaa kyllä 8-soluisiksi, mutta eivät tartu kohtuun, koska minun kehossa on torjunta päällä. Eli todella kiusallinen juttu. Kaksosia on ollut ehkä noin puolet siirroista. En tarkalleen enää muista kun tätä on ollut jo 5-6 vuotta meneillään :)

Huomenta leidit! :) Aamulämpö edelleen korkealla, vaikkei niihin luottaa voikaan. Vatsassa kaikenlaisia lieviä tuntemuksia, jotka tulkitsen enteilevän kuukautisia. Mutta ylihuomenna se viimeistään selviää, jos sinne asti ja testaamiseen siis ylipäätään pääsen. Silloin olisi jo DPO 16 ja KP 28.

LDay, mikä on tm? Minulla ei ole takana yhtään raskautta, ei kliinistä eikä kemiallista. Lapsia ei myöskään ole, eikä ennen tätä vuotta ole ollut mahdollisuuttakaan olla. En ole siis yrittänyt aiemmin, tai ottanut asian kanssa mitään riskejä. Hoitohistoriakin alkoi vasta alkusyksyllä ja IVF:ää harkitaan ensi vuonna. Ikää on vuosi vaille 40. Onko teillä jo konkreettisia suunnitelmia/päivämääriä?

Dolcetti!:)
Vielä lämmöt ylhäälllä?:rolleyes:
Ompa jännää...

Joko Dolcetti pääsi testaamaan?
Lämmöt koholla pitkään on kyllä hyvä merkki :)
Täällä saatiin se odotettu ovisplussa, talletuksia tehty niin että huimaa (-8, -6, -4, -3 ja -2 dpo)
ImageUploadedByVau Foorumi1449402058.159864.jpg

Katjusha -1 dpo

Iloisia testikuvia ja energistä menoa Katjushalla :) ja kiitos kysymästä Katjusha ja Tähti. Mutta niin se vaan on, että kun odottaa tarpeeksi pitkään testaamisen kanssa, niin ei tarvitse testata ollenkaan. Eli KP 1 sieltä saapui ja nyt mennään jo KP 7. Suhtaudun testaamisen tosiaan siten, että aikaisin testaaminen ei tuo testiin plussa, vaan olen joko raskaana tai en, testaamisesta riippumatta. En myöskään halua havaita kemiallisia raskauksia tai yrittää taikoa tikkuun toista viivaa suurennuslasin ja kuvanmuokkausohjelman kanssa. Ehkä sitä on oppinut olemaan hötkyilemättä tähän ikään mennessä :couchpotato:

Mitäs LDaylle kuluu?

Dolcetti, no niin mä ajattelinkin, että plussasta olisin kuullut :)
Tottahan se on, kuukautisten pitää jäädä pois, muutenhan on liian laihat mahikset pysyvälle plussalle ...
Aikamoista tahtia tuolla Raskaaksi-ketjussa mennään ja joidenkin kohdalla ilo loppuu sitte lyhyeen.
Tänään on taas akupunktio, ja toivon, että toisen päivän krapula ei sössi sitä ;) no, miehelläni oli ainakin ihan hirmu kivaa lauantai-iltana, kun saatteli minua "tansseista kotiin"..!! Mahdollisuuksia on annettu ;)

Katjusha - mä ihailen sua! Miten sä tuo. Kaiken jälkeen pystytkään olemaan niin ihanan positiivinen..

Dolcetti ja muut - täällä kp13 & ovistesti näytti eilen plussaa! Kuva ettei kp10 - hyvältä vaikuttaa:-) multa tuli tänään jotain rusahtavaa limaa - voiko oviksesta tulla sellaista - kuin kiinnittymisistä? Toivon todellakin että tää olisi se the kierto! Tuloksen tietää jouluvklna:-) on muutakin odotettavaa kuin joulua; -)

L82day, mahtavaa! Oviksen kannattaa tulla just kp 14 tai 15, silloin mennään optimitahdilla :)
Mulla on eräpäivä vähän ennen joulua, niin katotaanpa saadaanko jättää graavikalat nauttimatta ;) Ei haittaa!!
Niin se vaan on mennyt, että tähänkin on tottunut. Meille on luonnollista että raskautta ei kuulu ei näy. Surullista, mutta luonnollista.

Takaisin