Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä mamma pääsi vielä kotiin yhdessä paketissa.

Eilinen lääkäri taisi onneksi ultrata väärää suonta ja siksi oli poikkeava löydös. Tänään kahden lääkärin voimin oli ultra ja kaikki ok. Käyrää otettiin reissun aikana vissiin 8 kertaa ja kaikki vaikutti olevan ihan ok koska kotiin laskivat. Joudun tekemään kuitenkin liikkeiden laskentaa nyt loppuajan varuilta.

Ensiviikon torstaina sitten viimeistään taas takaisin kontrolliin.

Papereissa painoksi kirjattu 1953g eiliselle.

Joo on tää hirveetä ku koko ajan mukamas nälkä!
Nepsukin vielä kasassa :D toivotaan ettet kauaa joudu odottelemaa

Nepsu kiva kuulla susta, miten sä oot voinut? Mä jo ajatellut että sä jo poksahtanut kun mitään susta kuulunut;)

Viimeisimmät synnyttäjät taisi olla äityli ja tata...sit metsäläinen oli päässyt pojan kanssa kotiin, ninnusta ja measta ei ole toviin mitään kuulunut:) unohtuiko joku?
Niin ja Henriikka oli saanut pojat maailmaan<3

Nyt muakin alko mietityttää että oon yhtenä pakettina vielä laskettuna eikä merkkiäkää synnytyksestä! :D oon varmaa vaa liian malttamaton.

Auts auts ku tuo muksu alkaa olla alhaalla :inpain: Ruoanlaitto alotti äsken kipeät supistukset ja vieläki saa väliin puhallella... Tuntuu vaan, et alkaa tuolla lantiossa olla tuhannen täyttä ja alamahaa ja häpyluita viiltelee iha kiitettävästi :confused: Varmasti vaan rasituskipuja, mutta on kyllä oikiasti ihme, jos tää ipana jumittaa mahassa yhtä pitkään ku isosiskonsa (41+2)...

Solavi, ei ne sitä käynnistystä sairaalta ihan helpolla tarjoa mutta mä pääsin pelkopolille ja sitä kautta sain ton käynnistyksen. Vaikka noi nopeet synnytykset on ns super helppoja ni pää siinä hommassa ei kyl oikeen taho pysyy mukana et henkinen toipuminen on hitaampaa kuin normaalisynnytyksessä. Mutta mielummin silti synnytän syöksyllä luomuna kun kärvistelisin monen monta tuntia kaiken maailman lääkkeitä kokeillen. Mutta hienoa tässä tulevassa synnytyksessä on että kun olen jo valmiina sairaalassa niin mulla on mahdollisuus saada myös lääkkeellistä helpotusta niin halutessani vaikka meenki asenteella luomuna se ulos tulee mutta missään nimessä en ole sen suhteen ehdoton vaan jos yhtään siltä tuntuu ni pyydän kyllä kaikki maholliset dropit. ..

Mukavaa kuulla susta nepppsu! Se voi sitte olla lähtö ihan koska vaan...

Mulla huomenna aamulla se pelkopoli, tunnin ajomatka suuntaansa ei kyllä huvita, mutta eiköhä se viä mene... Pitäisi varmaan laittaa asiat paperille ylös ettei sitte unohdu. Mä juttelin yhden naisen kanssa tänään tosta synnytyspelosta, ja tuntui tavallaan helpottavalta, että sillä tuntu olevan justiin samat pelon ja kauhun aiheet kuin mullakin. Mä niin toivon, että tää viimeinen synnytys olisi sellainen eheyttävä ja hyvä kokemus, ettei tarvisi enää noita pahoja kokemuksia vatvoa päässä... Ainakin se sype:n kätilö kuullosti puhelimessa ihan sympaattiselta :)

Mä oisin ja toivonut sitä pelkopoli käyntiä mutta yritän nyt itse psyykata itseäni. Yritin googlata doulaa, mutta ne taitaa olla aika kalliita. Onko kellään niistä mitään kokemuksia?

Tänään neuvolan lääkärissä rv36+3.Vauva oli vähän laskeutunut,kohdunsuu pehmentynyt sopivasti.Kokoarvio 2500g,mutta mitat suuntaa antavia,kun vauva liikkui niin kovasti.Kaikki siis hyvin.Olo kyllä ruvennut käymään aika tukalaksi,varsinkin öisin ollut liitoskipuilua toisessa lonkassa.Mut se on luonnollista,kun vauva on viimeisen viikon aikana ruvennut laskeutumaan.

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1448384442.081362.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1448384442.081362.jpg
    71.4 KB · Katsottu: 66
käytiin tänään taas synnärillä melkein viikon jatkuneiden suppareiden takia ja yöllä voimistui ja nyt koko päivän ollu tosi kipeitä ja lantio huutaa hoosiannaa, noh, kanavaa jälellä 2cm ja sormelle auki! nyt vaan jäsnkättämään koska se lähtö tulee!!

Solavi, ei ne sitä käynnistystä sairaalta ihan helpolla tarjoa mutta mä pääsin pelkopolille ja sitä kautta sain ton käynnistyksen. Vaikka noi nopeet synnytykset on ns super helppoja ni pää siinä hommassa ei kyl oikeen taho pysyy mukana et henkinen toipuminen on hitaampaa kuin normaalisynnytyksessä. Mutta mielummin silti synnytän syöksyllä luomuna kun kärvistelisin monen monta tuntia kaiken maailman lääkkeitä kokeillen. Mutta hienoa tässä tulevassa synnytyksessä on että kun olen jo valmiina sairaalassa niin mulla on mahdollisuus saada myös lääkkeellistä helpotusta niin halutessani vaikka meenki asenteella luomuna se ulos tulee mutta missään nimessä en ole sen suhteen ehdoton vaan jos yhtään siltä tuntuu ni pyydän kyllä kaikki maholliset dropit. ..
Olis varmaan pitänyt itsekkin vaatia.
Nyt on vaan mentävä tilanteen mukaan ja hyväksyttävä mahdollinen kotisynnytyskin
Itseä helpottais myös tieto siitä, että apu ja turva on saatavana.
Nyt mulla iskee paniikkikohtaus jokaisen kipeän supistuksen tultua ja arvon joudunko lähteä.
Ei ole kivaa

. Mulla oli kyllä edelleen ihan hyvä kokemus edellinen käynnistys. Kaksi on käynnistynyt itsellään ja yksi käynnistysyritys joka päätyi sektioon. Kaikkein mukavin synnytys oli viimeinen käynnistys. Kaikki sujui niinkuin pitikin ja hommasta eteni hyvässä tahdissa. Käynnistyksestä syntymään tais mennä kaikenkaikkiaan noin 7-8 tuntia. Siis oikeastihan se aika on pitkä siksi kun olet alusta loppuun kuitenkin siellä sairaalassa... Kivunlievitystä ei ollu kenestäkään, vain kohdunkaulan puudute lopussa avaamassa kohdunsuun kokonaan auki...

Olis varmaan pitänyt itsekkin vaatia.
Nyt on vaan mentävä tilanteen mukaan ja hyväksyttävä mahdollinen kotisynnytyskin
Itseä helpottais myös tieto siitä, että apu ja turva on saatavana.
Nyt mulla iskee paniikkikohtaus jokaisen kipeän supistuksen tultua ja arvon joudunko lähteä.
Ei ole kivaa
Mulle ne ainakin sano että ambulanssin voi aina soittaa vaikka olis vähän epävarmakin että tässä tilanteessa niillä ns turhilla käynneillä ei oo mitään merkitystä. Niitä lansseja kuulema mummelit ja alko ongelmaiset soittelee vähän väliä turhaan että jos musta yhtään tuntus että olis tulossa ni soittoa vaan heti niin lanssi tulee tsekkaa ja kiikuttaa tarvittaessa hospitaaliin. Oon vaan niin "pärjäävä" enkä halua vaivata ketään turhaan ni kynnys soittaa on suuri mutta sitä ne yritti pelkopolilla madaltaa siltä varuin jos käviskin niin että lähtis syntyy ennen käynnistystä.. Toivottavasti kerkiät sairaalaan ja tämä vauva ei tulis ihan niin vauhdilla kuin edellinen.

Takaisin