Ruokailu ja mitä olet syönyt?

Itse tykkään hirmuisesti maksalaatikosta ja sitä on tullut aika usein syötyä, nyt pitäisi vissiin taas vähän hillitä. Neuvolassa kyllä sanottiin että kauppojen maksalaatikot sisältävät niin vähän maksaa että sitä on sallittua syödä silloin tällöin :)

Minä en syö maksalaatikkoa muutakuin jouluna ja joulua ei tule ilman maksalaatikkoa, joten sen itselleni sallin jouluna syödä :)

Mietin nyt tuota sulatejuustoa, Valion olympia juusto siis kyseessä on pastöroitu ja Valion sivuilla lukee että ovat turvallisia raskaana oleville ja imettäville. Pakataan myös kuumana. Söin äsken tagliatelleä (tuorepastaa johon sotkettu sulatejuustoa ja kinkkusuikaleita), toivottavasti en tehnyt hirveää virhettä :nailbiting:

Toisaalta luotan Valion sanaan kun ovat tehneet raskautta ja imetystä koskevan artikkelin/sivun jossa kerrotaan heidän eri juustoistaan ja niiden valmistutavoista. Kuten aiemmin oli puhetta jossakin ketjussa siitä Valio Violasta joka on tuorejuusto.

Kyllä mulle neuvolassa on sanottu että suomalaisia tuotteita voi syödä ihan huoletta vaikka kuinka olis pehmeetä juustoa, eli mitään virhettä ei kukaan tee jos niitä syö. :)

Kiitos Lillie kun vastasit :) Tuntuu olevan jonkinverran eroja myös eri kaupunkien kohdilla nuista ruokaohjeista. Tosin liikaa ei pitäisi alkaa miettiä mitä ei saa syödä ja mitä saa, maalaisjärki on varmaan ihan hyvä :):rolleyes:

Ei kannata tosiaan liikaa miettiä noita. maalaisjärjellä pääsee pitkälle. Vähemmän suositeltuja kun ei kilotolkulla vedä päivittäin tuskin mitään haittaa on.

Itse olen ihan huoletta syönyt noita Valion pehmeitä juustoja. Lisäksi olen syönyt esimerkiksi sinihomejuustoa ja fetaa, tosin kuumennettuna. Neuvolasta sai kyllä aika kattavan listan, mitä tulisi ja mitä ei tulisi syödä. Maalaisjärjellä ajattelin itsekin mennä, taitaa olla aika harvinaisia Suomessa mitkään listeriat :rolleyes:

Itse olen mennyt aiemmat raskaudet maalaisjärjellä. Raa'at lihat tai kalat ei kuulu lemppareihini, eikä eksoottiset juustot, joten niiden puoleen ei tarvitse stressata :)

Maalaisjärjellä mennään tämäkin raskaus, ei raakaa kalaa ja liha kunnolla kypsennettyä. Ei alkoholia ja muutenkin terveellistä kotiruokaa, ei sen kummempaa. Maksaa en syö muutenkaan ja marjoista ulkomaiset tarkemman kypsennyksen kautta

Yhdessäkään raskaudessa en ole rajoittanut syömisiäni. Ainoastaan alkoholi ja sikiölle haitalliset lääkkeet on nounou, tupakkaa en polta muutenkaan.

Onko muita hyväkarppaajaodottajia?
En määrittele itseäni karppaajaksi, vaikka välttelen hiilihydraatteja. Ne väsyttävät niin paljon, että en viitsi itseäni kiusata. Joistakin saan myös päänsärkyä.

Pyrin ite pitämään hiilarit nyt raskauden myötä alle 100g/pv ottaen ne marjoista, kasviksista ja hedelmistä.

Pyrin ite pitämään hiilarit nyt raskauden myötä alle 100g/pv ottaen ne marjoista, kasviksista ja hedelmistä.
Samoin, viljoja ja sokeria en käytä. Se ei liity raskauteen, vaan on ihan normaali ruokavalio minulle.

Nyt alkoi se iloinen vaihe, kun tekee mieli syödä koko ajan, mutta mikään ei maistu :(

Pippis, liityn kanssasi samaan kerhoon koko aika mieli tekis syödä, mutta mikään ei maistu. Tosin on niitäkin päiviä ettei tee mieli syödä ollenkaan ja väkisin pitää jotain suuhun pistää..

Mulla on koko ajan nälkä ja kaikki maistuu :D Oon lihonutkin jo melkein 2kg vaikka eihän tässä vaiheessa se raskaudesta pitäisi johtua. Herkut ajattelin jättää vähemmälle ja korvata ne hedelmillä ja porkkanoilla.
Vähähiilihydraattinen ruokavalio vois helpottaa tätä turvotusta, mutta se tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömältä! Millä ihmeellä te korvaatte leivän, makaroonin sun muun hyvän?

Mulla on koko ajan nälkä ja kaikki maistuu :D Oon lihonutkin jo melkein 2kg vaikka eihän tässä vaiheessa se raskaudesta pitäisi johtua. Herkut ajattelin jättää vähemmälle ja korvata ne hedelmillä ja porkkanoilla.
Vähähiilihydraattinen ruokavalio vois helpottaa tätä turvotusta, mutta se tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömältä! Millä ihmeellä te korvaatte leivän, makaroonin sun muun hyvän?
En osaa sanoa, miten leipä tai makaroni pitäisi korvata. En tarvitse niitä mihinkään. Pääruuaksi syön perunan sijaan juureksia ja riisin sijasta siemeniä. En osaa kuvitella mihin tarvitsisin pastaa.

Leipää söin joskus aamupalaksi. Nykyisin syön marjoja ja munia.

Kiva jos pystyy noinkin joku syömään. Ei vaan tunnu, että tulisi täyteen marjoista ja siemenistä. Toki leipäkin pitää nälän vain hetken.

Takaisin