Ruokailu ja mitä olet syönyt?

Olen huomannut että tähän alkuraskauden mahan turvotukseen auttaa kun jättää hiilihydraatit vähän vähemmälle. Itselläni toimii niin että syön mahdollisimman vähän leipää ja herkkuja. Muutenkin olen alkanut syömään terveellisemmin, jotta ylimääräisiä kiloja ei ainakaan herkuttelun takia tulisi. Perus kotiruokaa, salaatteja, aamuisin puuroa ja iltaisin rahkaa.

Mitenkäs tarkkoja te olette fetajuuston kanssa? Itselläni jotenkin kova himo siihen ja olen kyllä syönyt, mikäli vaan on pästöroitua.. Ja huomasin muuten tässä yksi päivä, että Lidlin marinoidussa broilerin fileesuikaleessa on inkivääriä. Jäi sitten syömättä :)

Olen syönyt fetaa ja tuorejuustoa yms. Inkivääriäkin saa käsittääkseni syödä mausteena mutta juomia yms. ei suositella. Korjatkaa jos olen väärässä.

Fetaa oon syöny myös, kuten muitakin pehmeitä juustoja pastöroituna. Inkiväärin kanssa tais mennä niin, että tuoreena ei saanu käyttää tai teetä juoda, mutta mausteseokset ja marinaadit on ok. :)

Itsekin olen syönyt pastöroitua fetaa. Melkein kaikki suomalaiset on sellaista sorttia. Inkivääriäkin olen syönyt mausteena (eli jauhemuodossa), mutta esimerkiksi ostettiin juuri vähän aikaa sitten sellaista mausteeksi tarkoitettua inkivääritahnaa, niin sitä en ole syönyt. Neuvolan listassa ei ainakaan meilläpäin lue inkivääristä mitään, joten en usko, että se kovin vaarallista edes on.

Anteeksi spämmi, mutta mitenkäs magnesium-lisä? Saako sellaista käyttää raskausaikana? Mulla on alkanut tulla vähän sellaisia "sydänmuljahduksia" (on ollut useasti ennenkin ja todettu hyvälaatuisiksi), jotka on tosi inhottavan tuntuisia. Yleensä magnesium auttaa niihin. Ei ole pitkään aikaan noita tullutkaan, yleensä stressi aiheuttaa. Nyt ei kyllä tunnu stressaantuneelta, mutta ilmeisesti tämä uusi tila on kuitenkin stressitekijä elimistölle.

Mie ainaki käytän multitabs raskaus ja imetys plus magnesiun+B vitamiinia lisäksi. Pakko saada magnesiumia, ettei levottomat jalat vaivaa. :)

Laitan vain tänne tällaisen vinkin, että kirjoitin äsken pitkän selostuksen ruokailuohjeista, joita sain eilen neuvolasta tuonne neuvola-ketjuun. Olivat ihmeellisen rennot ohjeet. Muidenkin saamia ohjeita olisi kiva kuulla ja vertailla niitä keskenään.

Mutta ainakin eilisen perusteella joulupöydän kalat ovat täysin ok :)

Hei! Taisin syödä eilen huonosti kypsennettyä possua oli vähän punertavaa keskeltä. En tiedä kuuluko se siihen lihaaan vai oliko se oikeesti raakaa. Nyt vähän huolettaa... Viikkoja 9+1

Ongelma.. Tiedän, että majoneeseja ei suositella raskaana, mutta... onko kaupan majoneesti jotenkin pastöroitu tietääkö joku? Oltaisiin menossa tänään syömään vuosipäivän kunniaksi miehen kanssa ja en tiedä voinko syödä majoneesia jos se on esim Hellmansia ?? :wideyed:

Ei mulle ole edes tullut mieleen ettei sais syödä?! Kai se ihan ok on jos on asianmukaisesti kylmässä säilytetty. Mä olen ainakin syönyt

No riippuu varmaan siitä, onko tehty raa'asta kananmunasta. Eikös kotitekoiseen majoneesiin laiteta raakaa munan valkuaista.

Kaupan majoneesissa on käytetty pastöroitua kananmunaa, joten sitä on turvallista syödä. Myös pikaruokaravintoloiden (mäkkäri, hese, subway) majoneeseissa käytetään pastöroitua kananmunaa. Uskoisin, että hellmansin majoneesi ei ole poikkeus.

Nyt iski huoli. Ostettiin la lidlistä hunajamelonia ja jätin sen pöydälle oottamaan syömistä. Nyt äsken sitä leikkasin ja maistoin haukun ja maistu pilaantuneelta. Katoin netistä että tollaset halkastut hedelmät on vielä suurempi listeriariski kun kokonaiset :( päiväystä siinä on vielä huomiseen mut en tajunnu et sehän ois kanhinu varmaan säilöö jääkaapissa. Olisitteko huolissanne tilanteesta? En ees huuhellu sitä. En kestä, tahtosin heti johki verikokeeseen selvittään onko listeria..

En olis huolissani. Ja eikös esim vesimelonit, mitkä paloina myydään, palotella suomessa? Kaikkihan nyt joskus homeista leipääkin syö eikä siihen kuole. Huolestu vasta sitten jos on oireita.

Tuo oli huojentava tieto että edes halotaan ja pakataan suomessa(tarkistin vielä etiketistä). Taidan vielä kuitenkin soittaa huomenna neuvolaan :) . Kiitos vastauksesta :)

Takaisin