Muksujen neuvola kuulumiset ♥

Oi miten siro neiti!
Tai siltä ainakin musta tuntuu kun meillä on pojalla 2 kg lisää painoa ja vain 3 cm pituutta.

Onneksi painonnousu on vähän hidastunut ja äitikin jaksaa jo paremmin pyllypesut kun lihakset tottuu.

Joo on se kieltämättä ihan siro! Likka on paljon pienempi kuin siskonsa oli aikanaan. Meillä esikoinen oli ainakin kilon painavampi tässä iässä! :) Ja isänsä oli 9kk iässä 77cm ja 9,5kg. Että siihen olisi jonkun verran kirittävää :D

No ehkä ihan hyvä ettei tyttö ole sen kokoinen :grin
Mutta on kyllä isäkin ollut hoikka. 77 cm ja 9,5 kg.
Meillä poika ei mikään kovin pulska ole (tosin vähän pulskistunut), ja mitat 73 cm ja 9,8 kg. Painavampi ja huomattavasti lyhyempi :smug:

Meidän prinssi oli 8kk neuvolassa 76,6cm ja 7,340g. Minusta hän jo tosi iso mutta ilmeisesti sitten kuitenkin aika sirppana :grin Nyt on ikää jo se 9kk 4pv :happy:

Muoks: Öö,tais tää äippä olla vähän silmät ristissä tuota kirjoittaessa... Siis pituutta oli "vain" 69,6cm. En todella tiedä mistä tuollaisen lukeman repäisin kun ei ole sinnepäinkään kuin oikea mitta... :eek::hilarious:

Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Siis häh, Pipanat, yli 10cm pidempi kuin meidän tyttö ja saman painoinen?! :wideyed: Ja meidän neiti on minusta ihan sopusuhtainen, aiemmin oli suloisen pulleahko mutta ei enää kun on lähtenyt liikkeelle. Täytyy olla melkoisen salskea nuori mies sielä :p:love017 on se jännä miten erilaiset vartalomallit voi näin pienilläkin jo olla. :)

Joo on tissimaito edelleen tarkeimmassa roolissa ja saa sita niin usein ja paljon kuin haluaa. Koitan olla stressaamatta, olen itsekin ollut pieni lapsi, mutta painoin silti 8kk 7,6kg, olin tosin pari senttii pidempikin.. Toivotaan etta neidilla menisi 7kg rajapyykki rikki kuitenkin 10kk mennessa...

Toivottavasti Kolibri! Tuo varmasti tietynlaista mielenrauhaa :) Mutta kukin omilla "käyrillään"!

PiPaNat, mulla meinas silmät tipahtaa :grin:grin
Ainoa ajatus taisi olla, että "hirveän pitkä ja hirveän hoikka" :hilarious:
Sitten aivotoiminta alkoi palautua, kun korjasit oikean pituuden. Mun aivot ei vaan käsittäneet miten joku voi olla niin pitkä ja painaa niin vähän. Enkä mitenkään kyseenalaistanut, etteikö olisi totta.

Mä olen jotenkin mieltänyt, että IceQueenilla ja NiBaBalla on kookkaat pojat, eikä meidänkään poika nyt pieni ole, mutta on aika lailla keskikäyrillä eli jos vaikka katsoo Reiman kokotaulukkoja niin iän mukaan pystyisi vaatteet ostamaan. Sitten jotenkin miellän että Kotimamalla ja Kolibrilla on sirpakat tytöt. Jossain vaiheessa Marielin tyttö kuului mun päässä samaan joukkoon, mutta mulla on muistikuva että olisi kirinyt kasvussa. Sitten kaikkien muiden lapset on mun päässä ihan sekaisin.

Miulla menee teiän kaikkien lapset sekasin, taitaa olla suurimmaks osaks keskikokosta sakkia :grin Oma laps on jättiläinen ni aina kun joku tänne kirjottaa mitat, mietin et onpa siro :) NiBaBan poika samaa kokoo kun meiän jätkä, sen muistan. 8kk iässä siis 11+kg ja n.78cm, eikä oo tarvinnu koko taulukoita vaatteissa iän mukaan kattoo...

Meillä ei tyttö oo musta ainakaan pieni ja siro ku painaa n. 10kg ja on 71cm pitkä. Mut ei kyl mitenkään erityisen pyöreekään ole ja tosi kova liikkumaan. Tapailee jo sillon tällöin askelta ottaa kun nousee keskellä lattiaa seisomaan. :)

Mä en muista hirveen hyvin kokoja, muutakun, että monella on siroja neitejä :) Ja, että IceQueenilla on kanssa potrapoika :P Aika hyvin kyllä muistan jo, että kenellä on poika ja kenellä tyttö :)

Ja muistan, että Mariel ja Kobe on molemmat ollut synnärillä samaan aikaan kun itse :D Yllättävän hyvin muistan teidän "tarinat" kyllä :)

10kk neuvolassa käyty ja strategiset mitat 68,4cm ja 7370g. Pituutta oli tullut 2kk:ssa 2,6cm ja paino oli laskenu (?) 35g. Ei siis mitenkään hälyttävästi, mutta saatiin kuitenkin kasvukontrolliaika kuukauden päähän. Motoriikka edennyt kovasti edellisen käynnin jälkeen, jolloin juuri oppi ryömimään ja nyt kävelee tukia pitkin, joten terkkarikin totesi että energiaa kuluu liikkumisessa ja pituuskasvu vienyt kaiken ekstran, että eiköhän se siitä tasoitu. Ruoka maistunut huonommin muutenkin kun hampaita tehnyt ja ollut flunssainen. Reipas, sopusuhtaisen näköinen ja energinen tyttö, niin ei huolta. :)

Me käytiin kans kasvukontrollissa ihan huvin vuoksi, ku olin vaan ite kiinnostunut kasvusta. Pituutta oli tasan 74 cm ja painoa 9890 g. Suunnilleen sama, ku meidän neidillä vuoden iässä. :D Paria viikkoa vaille 10 kk siis pojalla ikää.

Meillä 10 kk tuli täyteen keskiviikkona ja tiistaina käytiin neuvolassa. Neidin mitat 7,940kg ja 69,9cm, hyvin ja tasaisesti kasvaa omilla käyrillä (-15%). Hienosti neiti näytti taitonsa ja tutki leluja sekä käveli ympäri huonetta koko käynnin ajan. Ja meillä tosiaan opittiin kävelemään 9 kk iässä :happy:, neidillä on kova kiire päästä näkemään maailmaa:joyful:

Meillä oli tänään 10 kk neuvola. Paino oli tullut hyvin eli 9,3 kg. käskettiin aloittaa unikoulu ja lopettaa yöimetykset. En kyllä varmaan jaksaa... Suositteltiin myös influensarokotusta, mutta en ottanut. Mitäs muut? Oletteko ottaneet rokotuksen?

Takaisin