Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep maatessa ku koittaa vaihtaa asentoa ni tuntuu että "hajoaa". En ymmärrä miten sitte käy ku vauva isompi... Neuvolassa käskettiin vaan sinnillä kävellä vaikka sattuu, kuulemma auttaa. Joopa joo.

Tuota kovettumista + välillä maha kipeä sen kanssa yhtä aikaa tai erikseen niin miten erottaa sitte oikeasti kipeät supistukset? Neuvolaan soitin ja Sanoki tuota samaa että kuuluu jo asiaan jos tulee sitä kovettumista ja joillaki vaan on kaikkia kipuja enemmän.
Mulla nuo on selvästi yhteydessä rasitukseen niin kai tässä sitte jatketaan sairaslomaa ja koitetaan vaan maata ja juoda nestettä neuvolan ohjeistuksen mukaa

Meillä esikko oli jo päivä ja yö kuiva just ku 2 vee täytti. Nyt sit toka ja kolmas ovat olleet päiväkuivia tammikuusta asti, vaikkaki tuolla tokalla nyt 4vee on jo yritetty opetella edelliskesästä asti kuivana olemista. Yöksi en viel oo ottanu vaippoja pois, vaikka aamulla kummallaki poijalla on ne kuivana :) Eli kyllä se on niin yksilöllistä toi kuivaksi opettelu ku meillä 2,5vee on yhtä aikaa isonveikan kans kuivaksi opettelemassa... Mutta ku vauva tulee ni mulla ei oo ku yks vaipatettava ja sekin käyttää kyllä kestoja.... Täällä alkoi viikon kesäloma:cool05 ja saa nähä jaksaako sitä enää kauheesti töissä käydäkkään... Talviloman aattelin pitää viel lokakuussa ennen äippälomaa ni eihän tässä kovinkaan paljon töitä ois...

Nyt saatu muutto onneksi alta myös pois vaikka vähän remonttihommia pitäs vielä tehdä.. Muuten kyl raskauden kans jaksaa ja menee hyvin. Rakenne ultraa en oo saanu vieläkään varattua, vaan maanantaina soitan sen :) alkaahan mulla olla jo ihan hyvin viikkojaki... nyt siis rv 18+2...

Ninnukka mä tunnistan oikeat supistukset siitä että ne on enemmän aaltomaisia eikä liikkeessä katoa toisin kun harkkarit tulee ja mene miten sattuu ja loppuu samoin tein kun liikahtaa... Mutta jokaisen tuntemukset erilaiset :)
Oikeista synnytys supistuksista ei kyllä sitten ole sitten enää epäilystäkään kun mulla se ne vetää reisiin ja alaselkään ja tuntuu paineena alapäässä:)

Harkkaritkin saattaa tuntua epämukavalta/kipeältä kun mahan kovettaa.

Huh huh mikä päivä :(
Nukahdin eilen pienen päänsärkyn ja tänään heräsin migreeni :( tunnin palloilin ja menin rakas nukkumaan. Nukkuisin 3h heräsin ja takas nukkumaan 3h
Oli pakko lähteä kauppa ja kotimatkalla oksensin..
Ja tämä on keskiraskaus :(

Paljon onnea tyttösestä Catherine! :dummy1:

Hienoa Äippä, että selvitit neuvolasta verensokeri ja pahoinvointi asiaa. Nyt voit paremmin mielin hoitaa itseäsi ja vauvaa. Onko pahoinvointi yhtään helpottunut?

Tuo Nepsun kisu on kyllä niin suloinen! Kiva että sulla on karvakaveri vierellä ottamassa rennosti ja pitämässä huolta :happy:
Hyvä Rahi, että sulla on karpalot ja maitohappobakteerit auttanut. Mullakaan ei ole ollut mitään ongelmia tuolla alaosastossa sen jälkeen kun rupesin käyttämään tuota apteekin Lactolady valmistetta. Pysynyt poissa pissitulehdukset ja hiivat.

AryA vois tää olo parempikin olla, vähän auttoi ne mehu jäät:)
Pahin olo on aamusta iltapäivään, ilta himpun siedettävämpi...tein suolapähkinöitä naposteltavaksi ja aika namia:)

Tsemppiä kaikille, joita vaivaa huonot olot ja/tai kivut! Toivottavasti tilanteet helpottaa ja pääsette välillä nauttimaanki keskiraskaudesta. Hyvä, että oot äippä kuitenki saanu luvan syödä vähän ekstraa niin voi edes vähän sitä oloa helpottaa välipaloilla :)

Mukavaa kesäloman aloitusta madonnalle ja Metsäläiselle! :)

Mullakin on noita harkkasupistuksia jo jonkun verran ollut. Just semmosta epämääräistä kiristelyä ja ahistusta. Vähän meinaa huolettaa, että miten ton esikoisen vauhdissa pysyy, kun meinaa alkaa lonkat, kyljet ja alamaha ajoittain kipeytyyn kanniskelusta ja kykkimisestä. Parivuotiaalla kuitenki on painoa jo lähemmäs 15 kiloa niin sen alkaa pikkuhiljaa iteki tuntea o.O Miten te useamman lapsen äidit ootte jaksaneet nuorempien raskausaikana? Ootteko joutuneet kuin paljo rajoittaan kantamista ym. ja missä vaiheessa?

Meillä oli tänään toisaalta kiva ja toisaalta totaalinen hermotriekaleina-päivä. Käytiin aamupäivästä tytön kanssa lastenfestareilla ja teatterissa, kummallakin oli kivaa ja varsinki tytsyn touhua ja riemua oli niin mukava kattoa :) Kotona sitten alkoki alamäki kun ipana pissasi sohvalle, eikä meinannu millään suostua pysymään kylppärissä sen aikaa kun ite pelastin sohvaa (ettei pissat valu sisään asti mekanismeihin). Siitähän sitte tietenki raskaushormonipäissäni hermostuin, nivusiin sattu ja kiristi ja kummalleki tuli paha mieli. Sotkut sain siivottua ja tyttökin on nyt hyvillä mielin, mutta hirveä morkkis taas jäi kun tuli hermostuttua, sanottua rumasti ja kiroiltuakin :sorry: Välillä kyllä tuntuu, että tää uhmaikä on oikea paskaäiti-fiilisten ehtymätön kaivo...

Milloin sulla on ninnukka89 rakenneultra?
18.8 vasta. En jaksais odottaa. Onneks kotona on doppleri ni sillä saa mielenrauhaa että ainaki on vauva hengissä. Oon miettiny myös että voiko ne liikkeet tuntua kipuiluna alamahalla? Semmoisena painon tunteena/muljuamiselta tietyssä kohdassa

Kyllä voi ninnukka ainaki mun kokemusten mukaan olla tommosiakin liiketuntemukset, varsinkin jos tosi alas potkii :) Ei ehkä varsinaista kipua, mutta välillä voi just semmoselta epämiellyttävältäkin muljahtelulta tuntua.

Voin Poodle samaistua tuohon! Meilläkin joskus ollut samanlainen tilanne. Tai sekin saa hermostumaan, kun tekee pissat johonkin nurkkaan ja sitten niillä pissasilla sukilla/paljailla jaloilla kerkee läpytellä ympäri kotia :shifty:

Mulla sattuu välillä potkut alas ihan julmetusti. Vauva on viihtynyt kokoajan tuolla ihan alhaalla ja potkii välillä virtsarakkoon ja kohdunsuulle. Kätilö ainakin sanoi et voi sattua jos osuu herkkiin paikkoihin.

Poodle minä niin tiedän ton paskaäitifiiliksen, kun hormoonit heittää, pahaolo, oksettaa,
kaikki menee päin persettä, kukaan ei tottele tai alun alkujaan yhteistyökykyinen niin on siinä pitkän pinnan venyvyytenkin rajansa...
Ja sit tulee morkkis kun tulee vähän ääntä korotettua :( ei ole helppoa uhma-aika sitten kenellekään!!!

Edellinen raskaus oli kamala kun odotin meidän kolmatta kun iski viimeisille kuukausille järkyt kiinnarit ja pikku 2 oli jotain 10kk sattui joka ikinen nosto ja toinen ei hirveästi osannut kävellä, oli aivan kamalaa!!!
Nyt onneksi muksut "isoja" (4v,2,5v ja 1,5v) ja toi pienin kiipeää itse syliin tai istun lattialla, vaipat vaihdan lattialla että ei tarvitse nostaa ylös hoito tasolle, isoin on niin reipas apulainen että auttaa äitiä todella reippaasti<3 (siitäkin pieni morkkis kun siltä apua pyytelen:()
Innon ja kauhun sekaisin mielin odotan vikaa kolmannesta miten nää kiinnarit intoutuu jomottamaan...
Ainakin isot tytöt on todella innoissaan vauvasta ja haluaisivat sen jo ulos mahasta leikkimään, pienin ei nyt vielä tajua asiasta mitään vaikka sai potkun tänään päähän kun tuli makoilemaan mahan päälle:)

Helvetti jotta alko vihlomaan ympäriämpäri kohtua. Tuli oltua liikenteessä ihan koko päivä ja ei vissiin ois kannattanu :(

Takaisin