Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me asutaan suvelassa ja kyllä komppaan cicadoa. Enemmän toi Kirstinharjun puoli sitä levottomuutta mutta sitä kyllä tänne tien toisellekin puolelle osansa saa, jos oltaisiin tää tietty ennen kuin tämä ostettiin niin olis jäänyt ostamatta! Haaveena muutto:/

Niin ja pakko lisätä että iso koira kyllä turvaa tuo että uskaltaa ulos pimeellä mennä, olen vähän herkkä nynnerö joo:)

Noissa unettomuuslääkkeissä just on se hullu sivuvaikutus, että kun niitä käyttää hetkenkin liian kauan, niin vieroitusoireena on unettomuutta ja painajaisia... Tai ainakin niissä mitä lekurit tyrkytti viime kesänä, mut pärjäsin sit onneks ilman. Että mäkin suosittelisin kyl tosi pientä annosta ja tosi lyhyen aikaa.

Komppaan Tytsyä. Kaikki univaikeuksiin tarkoitetut lääkkeet on aina tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön ja useimiten ne on määrätty otettavaksi tarvittaessa. Jos ihan hoito-ohjeiden mukaan mennn niin, lääkärin kuuluisi ryhtyä etsimään unettomuuden syytä ja muita hoitokeinoja, jos ongelma ei katoa.

Silloin kun asuin Espoon keskuksessa (ihan radan vieressä), en kokenut paikkaa yhtään pelottavaksi. Oli muuten yksi rauhallisimmista ja hiljaisimmista taloista missä olen koskaan asunut. Länsimäestä (Vantaa) en voi kylläkään todeta samaa. Nykyisellä asuinalueella me taidetaan olla ne, jotka aiheuttaa pelkotiloja muissa asukkaissa. :joyful: (Koiran takia)

Minä itse lopetin kaikki lääkkeeni vähän ennenkuin tulin raskaaksi. 10 vuoden ketipinorin syönnin (päiväannostus oli suuri...) bentsot, sekä kipulääkkeeni selkään, lyricat + särkylääkkeet. En ole yhtäkään pilleriä suuhuni laittanut raskauden aikana muutakuin vitamiinipillereitä. Minusta lääkkeet eivät kuulu raskauteen, varsinkaan bentsot, jotka koukuttavat helposti ja aiheuttavat vieroitusoireita. Myöskään ketipinor ei tod kuulu raskauteen. 10 vuotta tuota päivittäin söin n.400mg päivä annoksena ja vasta myöhemmin aloin ottamaan selvää lääkkeestä. Eieiei.. yksi yleisimmistä ja huonoimmista... tämä vain minun jyrkkä mielipiteeni.

Tervehdys. Hyppään mukaan mattimyöhäsenä :grin. Laskettu aika on 21.12 ja toista lasta odotellaan. Ensimmäinen syntyi keskosena 1,6kg ja hätäsektiolla saatiin just ja just ulos hengissä niin siksi tämä raskaus on pelottanut ja jännittänyt. Nyt kun viikkoja on 14+0 ja np-ultrassa kaikki näyttäs olevan kunnossa niin nyt voi vähän huokasta helpotuksesta ja ruveta nauttimaan raskaudesta :happy:

Syytän hormoneja ja tiedän olevani hölmö: oli itkupotkuraivari-fiilis, kun tulin kotiin. Mies kävi kaupassa ja pyysin tuomaan paahtoleipää ja Oltermanni-levitettä. Näistä haaveilin koko matkan töistä kotiin. Kotiin tultuani huomasin, että mies oli ostanut ruispuikuloita ja Olympia-levitettä... Onneksi mies on nukkumassa, eikä nähnyt kun lasittunein silmin tuijotin leipäpussia. :joyful:
On hämmentävää ja hauskaa, kuinka mitä ihmeellisemmät asiat saavat tunteet vuoristoradalle. Mä en voi katsoa koiravideoita itkemättä. Mitä taitavampi/söpömpi koira, sitä vuolaammat virrat. Mites teillä muilla?

Silloin kun asuin Espoon keskuksessa (ihan radan vieressä), en kokenut paikkaa yhtään pelottavaksi. Oli muuten yksi rauhallisimmista ja hiljaisimmista taloista missä olen koskaan asunut. Länsimäestä (Vantaa) en voi kylläkään todeta samaa. Nykyisellä asuinalueella me taidetaan olla ne, jotka aiheuttaa pelkotiloja muissa asukkaissa. :joyful: (Koiran takia)
Mut on tuntematon musta mies tuupannu ne radan rappuset alas yhentoista aikaan illalla juostuaan mun perässä eka pitkän matkaa :( olin vielä silloin 16v. Onneks sain kaiteesta kiinni enkä satuttanu itseäni ja pääsin jatkamaan juosten raput alas jossa oli ihmisiä.
Ja siis muutenkin se on kyllä useimpien espoolaisten mielestä hyvin levotontaaluetta.

Mutta siis itse asunut aina rauhallisilla alueilla niin olen herkempi kuin ns kunnon kaupunkilaiset :)

Mä oon Oulussa asunut kahdella alueella, jotka on huonomaineisimpien joukossa, Rajakylässä ja Toppilassa ja molemmissa kaikki sujui hyvin. Tuuriakin varmaan matkassa.
Kovin lintukodolta tuntuu nyt tämä Kempele ja omakotitaloalue, johon kaks kuukautta sitten muutettiin. Tänne on hyvä lapsenkin syntyä :)

Mutta ainahan se on itsestäkin kiinni, miten asuinalueensa kokee ja miten siellä toimii: ei olisi kummassakaan noista asuinalueista tullut mieleenkään poiketa paikalliseen tai kamalasti edes kuljeskella niiden läheisyydessä iltaisin.

Minäkää en ennen tiennyt, että neulamäessä on levotonta ennenkuin asuin siellä. Siksi olikin kauhee järkytys herätä aamulla siihen kun joku tuntematon tuli hakkaa ovee ja huutaa et "tuu huora ulos" tai kun naapurissa oli kissan tappajaiset.. Sen jälkeen halusin sieltä äkkiä pois enkä takas palaa.. Asuin myöhemmin siellä ylänepalissa ja siellä oli hiljasta, koska lapsiperheitä. Tässä missä nykyää asun, särkiniemi, niin on myös hiljasta vaikka opiskelija kämppiä on.

Mua kanssa hirvitti etukäteen, kun jouduin opiskeluaikana muuttamaan Helsingin Kontulaan. Oma kämppä olikin suht rauhallisella alueella ja ostarilla kävin vaan kaupassa ja kun tarvitsi liikennöidä muualle. Yöllä kyllä jännitti kulkea yöbussilta kotiin, mutta onneksi ei mitään koskaan sattunut. En monen vuoden aikana edes nähnyt mitään tappelua tms., juoppoja vaan hengaamassa ostarin nurkissa.

Ala neulamäessäkin on ne tietyt talot mitkä on pahimpia, mutta nythän niitä ymmärtääkseni on "siistitty". Ylhäällä tosiaan ihan eri meininki. Särkiniemessä ei tosiaan ole kamalan levotonta ja sillan toisellapuolen myös hyvin rauhallista :) saako udella ootko pitkäänkin siellä asunut? Itse asuin noin 6 vuotta sillan toisellapuolella. Tuli mieleen ollaanko joskus vaikka samassa bussissa matkustettu :D

Muokattu viimeksi:
Heh, Nepatti meillä kävi kotona tomaattien kanssa yksi päivä vähän samanlainen tilanne kun sulla paahtoleivän ja levitteen kanssa. Käytän vain kotimaisia kirsikkatomaatteja ja mulla on ihan himo niihin. Kotona ootti sitten miehen kauppareissun jälkeen espanjalaisia tavallisia tomaatteja. No joo, tosi pieni juttu mutta niin se vaan suututtaa nykyään pienempikin asia. Sain just nielaistua myrkyt ja pyysin, että muistathan ensi kerran ostaa oikeita tomaatteja :D Miehelle tomaatti nyt vaan on tomaatti.

Ite asuin kanssa neulamäessä mut ilmeisesti kai siellä ylemmällä puolen? K-kaupan kohdilla ja se oli tosi rauhallinen talo ja seutu. Porukat asuu neulamäessä vieläkin.

Se on niin miten kukakin kokee asiat :) Sukulaistyttö asuu särkiniemessä opiskelija-asunnossa ja harvase päivä on poliisit hiljentämässä jotain bileitä.

Täs meidän nykyisessä talossa oli just viikonloppuna iloset pippalot vitoskerroksessa. Oikein biisin ja bändin tunnisti meille asti kakkoskerrokseen. Eipä huvittanu mennä itte kolkuttelee ovea kun viimeks ottivat kyl ihan asiallisesti kun kerroin klo 23 maissa et vois hiljentää, mutta sitten kuitenkin seurasivat hissillä perässä meidän kerrokseen huutelemaan jotta kuka se oli joka valitti... Tällä kertaa tuli sinitakkinen hiljennys sinne sit :D

TiuH asun siinä särkiniemen salen vieressä. Oon itekki asunu siellä sillan toisella puolella tooosi monta vuotta ku porukoiden kanssa vielä asuin. Se oli siinä kiiskenkujalla ja sit oon asunu siinä ihan hotellin vieressä :) Voihan se olla että samassa bussissa joskus mentykki ;)

Hilla, täällä oululainen! Olen täällä syntynyt ja täällä pysytään :happy:. Asumme Toppilansaaressa, ja on kyllä aivan ihana alue.

Mua turvottaa ihan hirveästi. Inhottavaa.

Pian äitipolille.

15+3

Ninnu niin minullakin asuu porukat siellä suunnalla :) Minä oon vaan aina pitänyt särkkäriä rauhallisena.

Wildside mekin asuttiin samalla kujalla joskus muutama vuosi :D sitten muutettiin lähemmäs siltaa.

Muokattu viimeksi:
Meillä porukat muutti sieltä pois joku kaks vuotta sitten. Asuvat kymmenen vuotta siellä kiiskenkujalla. :) Siinä ekassa kerrostalossa päiväkodin vieressä :)

Takaisin