Vauvojen kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Skylar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitenkäs Zenin ja jenni89:n raskaudet etenevät? :) mullakin olis jo kova kuume toiseen vauvaan <3 :D

Hyvä että Unajama saitte tietää mikä pojalla on ja saa varmasti hyvää hoitoa! Paranemisia paljon! :)

Tässähän tää etenee, nyt viikkoja 28+4. :)Painosta saanu kuulla neuvolassa, mutta eihän nuo onneks niin kauheesti paasaa, tullu lähtöpainoon ainaki 9kg. Kaikki menny hyvin ja kovasti kasvaa. Varovasti tyttöä lupailivat rakenneultrassa. :)eiku vaan toinen vauva aluille ;)

Onko tää sulle sitten jo kolmas prinsessa? :) kiva että kaikki on sujunut :) eipä tuo 9kg mun korvaan kuulosta edes pahalta, mulle tuli 25kg pojasta kokonaan :D onneks niistä 20kg lähtikin parissa viikossa...

Kierukka varmaan lähteekin hiiteen ens viikolla, mutta en taida saada ylipuhuttua tuota miestä toiseen, kun se on vakaasti päättänyt että vaan yksi. :( toivon kyllä että joskus mielensä muuttaa!

On kolmas tyttö :)mutta katotaan kumpi sieltä sitte synnärillä aikanaan tulee :D no ihan hyvinhän tuota painoa sitte tuli, mutta on näköjään nopeesti lähtenykki :)
Ai jaa. Höh. Toivottavasti muuttaa mielesä vielä ja saatte ainakin sen toisen lapsen :)

Toivottavasti pääsisitte pian kotiin :Heartred Toi rs-virus on tosi kurja ja tiedän monta jotka on joutuneet pienen kanssa sairaalaan sen takia. Hyvä kun tutkitaan.
Sun ei sit auta kun suostutella sitä miestä :wink Josko se vaikka lämpenis :)

Täällä raskasu etenee kuin huomaamatta, viimeinen kolmannes käynnistyi viime sunnuntaina :) Jälleen on kipeät supistukset vaivana ollut jo monta viikkoa, mutta vasta ensi viikolle sain lääkäriajan. Tuskinpa kuitenkaan sen suurempaa vahinkoa on aikaan saaneet, kaikistahan mulla on supistellut jo hyvissä ajoin ja täysaikasia vauvoja silti tullut :) Rakenneultrassa meillekin varovaisesti veikattiin tyttöä :Heartpink Se sopiskin hyvin, sais sitten laitettua tyttöjen ja poikien huoneet ja voisin kuvitella, että siskoksista tulisi ehkä läheisempiä kuin siskosta ja veljestä. Ja onhan nuo kaikki tyttöjen kamppeetkin varastossa ekana :)

Kyllä mä tasaisin väliajoin sanon että olis ihana saada toinen vauva, välillä se sanoo että joskus mutta useammin et ei yhtään enää. Kyllä mä sitkeästi meinaan ainakin yrittää suostutella :D

Mullakin alkoi supistelu silloin jo 25+ viikolla, ihan pienestäkin supisti mutta silti poika syntyi 40+0 :) mulla on 3vuotta vanhempi sisko ja 3vuotta nuorempi veli niin kyllä mäkin tuun paremmin siskon kanssa toimeen :) paitsi pienenä nyt kaikki tappeli keskenään ikään tai sukupuoleen katsomatta :D
Mutta on varmaan helpompaa just tavaroiden kannalta jos peräkkäin tulee kaks saman sukupuolen edustajaa niin ei tarvii hirveesti uuttakaan hommailla :)

Toivottavasti Unajama pääsisitte pian pois sairaalasta! Hyvä kyllä, kun tutkitaan se astmakin. :) Astma on kyllä inhottava vaiva, ja siihen on kuitenkin onneksi hyvät lääkkeet olemassa.

Mulla on kanssa ollut vähän vauvakuumetta, mutta mies myös sanoo, ettei halua enempää. Mä kyllä luulen, että se muuttaa mielensä sitten, kun tää yks on vähän kasvanut ja aika kullannut vauva-ajan muistot. :D Mutta meillä ei kyllä sinänsä ole kiire, haluaisin valmistua ja saada töitäkin tehtyä ennen seuraavaa ja mietin itsekin, että olisi helpompi jos olisi muutama vuosi väliä, niin jaksaa itse paremmin kun ei molemmat lapset olisi ihan pieniä. Mutta ei se kyllä tähän vauvakuumeiluun yhtään auta.

Hurjan pitkällä teillä on jo raskaudet, jenni89 ja zeni! Aika on kyllä kulunut niin nopeasti. Vähänkö ihanaa, ettei mene enää kauaa ja saatte uudet pikkuiset syliin.

Mulla nukahti tää meidän yli 80-senttinen pikkumies iltaunille syliin, just ja just vielä mahtuu. :D

Tänään päästiin kotiin <3 yskä ja limaisuus voi kuulemma jatkua vielä parikin viikkoa, mutta on tosi ihanaa päästä kotiin nukkumaan!

Mäkin olen järjellä yrittänyt ajatella että ollaan jonkun aikaa töissä ja olisi hyvä että poika olisi ainakin sen 2v ennen toista mussukkaa, mutta ei se vauvakuume tosiaan helpotu ollenkaan :D

Jotenkin kuitenki ajattelee että tässähän se toinenkin samalla menisi, ei tarvisi montaa kertaa erikseen kärsiä unettomista öistä... :D

Sain vakkariduunipaikan perjantaina, ja miehen kanssa keskusteltiin että voitais alottaa kakkosen yritys kesän jälkeen kun koeaika loppuu :happy: oon niin iloinen, seurustelun alussa ettei se halua yhtään lasta, ja vaikka se on sanonu nyt ekan jälkeen et ei enää niin nyt se jo pehmenee! Ilmeisesti vakityö taisi olla sille aika suuri kynnyskysymys, edellisen työn nimittäin menetin juuri raskauden takia.

Onko teillä Unajama jo parannuttu?

Taas huutelen Skylarin perään, onhan kaikki kunnossa??

Kauheasti poju taas kehittynyt, nyt noustaan sujuvasti polville istumaan ja tukea vasten seisomaan ja otetaan jo muutamia sivuaskelia tukea vasten. Ihana poika joka juttelee ja laulaa ja tanssii :) jopa nytkin vaikka on vesirokko ;) miehellekin tuli vesirokko ja odotan vaan koska on mun vuoro :/

Joo poika on kun mitään ei olisi ollutkaan :) ei tarvinnut kotona antaa ollenkaan ventolineäkään vaikka saatiin se varuiksi matkaan. :)

Kauheasti poju taas kehittynyt, nyt noustaan sujuvasti polville istumaan ja tukea vasten seisomaan ja otetaan jo muutamia sivuaskelia tukea vasten. Ihana poika joka juttelee ja laulaa ja tanssii :) jopa nytkin vaikka on vesirokko ;) miehellekin tuli vesirokko ja odotan vaan koska on mun vuoro :/
Eikö sullakaan ole vielä ollut vesirokkoa? Oottepas te myöhään sairastamassa sen! Sun ei hei olis välttämättä liian myöhäistä ottaa siihen rokotus jos ei vielä ole oireita, ei varmaan enää estäisi tautia jos se on tarttunut, mutta voisi lieventää. Ja paranemisia teidän pienelle, toivottasti menee helpolla ohi kun sai sen niin nuorena. :)

Me otetaan 1-vuotisneuvolassa pojalle vesirokkorokotus ylimääräisenä rokotteena. Ihan vaan koska muistan kuinka kurja se oli mulla lapsena, niin miksipä ei, kun sitä vastaan voi rokottaa. Ja kyllähän siinä voi olla myös inhottavia jälkitauteja, vaikka ne on onneksi harvinaisia.

Komppaan Zenin huutelut Skylarin perään. Olette olleet paljon ajatuksissa, toivottavasti kaikki on siellä hyvin?!:Heartred

Pitää nyt tuosta vesirokkorokotteesta vielä spämmätä, kun menin siitä lukemaan. Tarkistin vielä Duodecimin Infektiotaudit- ja Mikrobiologia -kirjoista, onko sitä mitään järkeä ottaa, jos on mahdollisesti saanut jo tartunnan, muttei ole oireita. Kuulemma sillä voi altistuksen jälkeen vielä ehkäistä vesirokon, mutta rokote pitäisi antaa 72 tunnin sisällä altistuksesta (ja vesirokko alkaa tartuttamaan 1-2 päivää ennen ihottuman ilmaantumista, eli aika kiire tuossa kyllä tulisi jos perheenjäsenellä on jo selkeä vesirokko). Toisaalta taas, jos saattaisi kyllä vielä myöhemmin otettuna lieventää vesirokkoa, vaikkei ehkäisisi sitä.

Noissa kirjoissa myös sanottiin, että rokotteen voi antaa 12kk iästä eteenpäin mutta sitä ei suositella imeväiselle, koska äidiltä rintamaidosta tulleet vasta-aineet estää rokotteen tehon. Eli ei ole ilmeisesti järkeä antaa rokotetta niin kauan kuin vielä imetän, joten ei me sitten sitä 12kk-neuvolassa vielä voida ottaa. Jännä kyllä, ettei tämä tullut neuvolalääkärin kanssa ilmi, kun kysyin tästä rokotteesta viime neuvolassa. Onneksi menin lukemaan!

Muokattu viimeksi:
Hyvä että Unajaman vauva on jo kotiutunut. Ja mitä tulee miesten "ei enää ikinä vauvaa", niin sehän on ihan normaalia. Useimmat muuttaa mielensä! :wink

Toivottavasti Skylarin perheessä on kaikki hyvin! Tai niin hyvin kun vaan voi olla vaikeassa tilanteessa. Ajatuksissa olette jatkuvasti! :Heartpink

Mulla ei ole tällä hetkellä vauvakuumetta. Siis pojan synnyttyähän mulla oli pahakin vauvakuume, mutta ohi on ainakin tällä hetkellä. Luulen että näissä kahdessa vilkkaassa lapsessa on ihan tarpeeksi meille. Ei pidä silti sanoa ei koskaan - paitsi miehen mielestä!

Poitsu opettelee tällä hetkellä kävelemään. :Heartblue Metrin parin matkat menee jo varsin mallikkaasti kävellen, pidemmät matkat -tai jos on menossa tekemään jotain kiellettyä - menee kontaten, jotta pääsee lujaa.

Ai niin, unohdinpa tehdä tämän listauksen, poika 11 kk.

- Harjoittelee kävelemistä. Lyhyet muutaman metrin matkat menee jo huterasti kävellen ilman tukea. Seinistä tukea ottaen kävelee aika usein, taaperokärryllä mennään lujaa!
- Konttailee tosi kovaa, vauhti kiihtyy jos haluaa tehdä jotain kiellettyä.
- Kiipeilee paljon. Keittiöjakkara on suosikki, portaatkin menee sujuvasti.
- Allergiat/yliherkkyydet alkaa helpottaa, tomaatti ja muutama muu on vielä ongelmia.
- Vilkuttaa, ei vaivaudu taputtamaan, vaikka muutaman kerran on osannut niin tehdä.
- Suosikki hokemia, eiei ja äiti.
- 6 hammasta, yläkulmuritkin tulossa läpi.
- Omaa tahtoa löytyy, mutta siitä huolimatta vaikuttaa vähemmän tuittupäältä kuin isosiskonsa. :grin

En mä sellasta rokotetta viiti ottaa. Päätin että jos ei se nyt tartu ni ei sitten koskaan :D mä kävin sillon kun poju oli viikon vanha tyksissä testissä että onko mulla niitä vasta-aineita kun synnärillä oli käyny joku lapsi jolle oli puhjennut vesirokko. Vasta aineet löyty, mutta kävi ilmi että joko mulla on ollu tosi laimea vesirokko tai sitten joku muu samankaltainen. Todettiin äidin kanssa et kyllä se on joku muu sitten ollu. Sais se nyt kyllä tulla ni ois sitten pois alta :)

Oi kun teillä on jo taitava poika satsuma! Meillä poika nousi viikonloppuna ekaa kertaa itse sohvaa vasten seisomaan, aiemmin on jo mua/ matalampia kohteita vasten noussut. Tasapaino on kyllä sen verran huono että saattaa tulla välillä mitenpäin vaan alas... :D

En mä sellasta rokotetta viiti ottaa. Päätin että jos ei se nyt tartu ni ei sitten koskaan :D mä kävin sillon kun poju oli viikon vanha tyksissä testissä että onko mulla niitä vasta-aineita kun synnärillä oli käyny joku lapsi jolle oli puhjennut vesirokko. Vasta aineet löyty, mutta kävi ilmi että joko mulla on ollu tosi laimea vesirokko tai sitten joku muu samankaltainen. Todettiin äidin kanssa et kyllä se on joku muu sitten ollu. Sais se nyt kyllä tulla ni ois sitten pois alta :)
Jos sulla löytyi vasta-aineet, niin sitten luultavimmin selviät ilman tautia! :) Eikä kyllä järkeä ottaa rokotusta. Mutta paranemisia muille teidän perheeseen!

Ja Satsuman poika on kyllä tosi taitava jo! Meillä kanssa vähän aika sitten opittiin kävelemään taaperokärryillä, mutta ei vielä osata seisoa ilman tukea ja tuetta kävelemään oppiminen on varmaan aika kaukana. Me ollaan nyt aloitettu viemään poikaa puistoihin konttailemaan, kun on niin kovasti kiinnostunut ympäristöstä ja kotona tuntuu usein olevan tylsää. :D

Takaisin