Työ ja raskaus

Mä laitan ne äitiyslaput palkkikseen heti ku saan ne neuvolasta ja saan ne laput jo tän kuun lopussa. Työantaja on tiennyt jo pitkään, niinkuin koko työpaikkakin :)
 
Joo, miun mielestä kaks kuukautta ennen.
Te jotka teette vuorotyötä, teettekö vielä yövuoroja ja millä viikoilla? Ajatuksia, mihin asti meinaatte niitä jatkaa?
Miulla täl viikol taas yövuorot ja meillä ne tehdään yksin 21-7.15. Neuvolasta suositeltiin, että lopettaisin ne jossain vaiheessa just tuon takia, kun ollaan niin pitkä aika yksin ja silloin suurempi riski, että sattuukin jotain. Miulla nyt menossa 19+4. Tähän mennessä en muuten oo tuntenu niitä mitenkään liian raskaina, katsotaan sitten mitä mieltä oon tän viikon jälkeen :p.
 
Mie lopetan tän kuun jälkeen yöt.. Juurikin siksi että yksin valvotaan.
Ja oli pakko suunnitella ajoissa se koska listojen teko menee jo maaliskuun loppuun ku itse suunnitellaan ne.
Nyt on 17+2
 
Muokattu viimeksi:
Miulla on nyt viimiset yöt työvuorolistoissa maaliskuun alussa ja silloin rv 22+5 - 23+1.
Tällä viikolla pitäisi päättää, että teenkö sen jälkeen vielä....? :wideyed:
 
Meillä onneksi oli se tilanne että pysty jakamaan öitä muille ni pysty lopettamaan yöt jo nyt helmikuussa.. ajattelin myös sitä että jos öitä suunnitellaan pitkälle kevääseen ja joutuukin ottamaan sairaslomaa niistä (jos ei jaksaiskaan) niin se on hankalampaa työnantajallekin kun meille ei oikein saa sijaisia kun lääkeluvat pitää olla ja tuntea asukkaat.
 
Mutta meillä monet on sanonu että hyö on tehny sillee öitä et kuukausi ennen pois jäämistä lopettanu (eli se olis toukokuussa) mut sillon työyksikkö oli semmonen että valvottiin kahdestaan..
 
Joo, ei meilläkään se onneksi ongelma oo, jos yöt jättää pois, kun nytkin on niitä jotka ei tee ollenkaan öitä. Kuukausi ennen pois jäämistä kuulostaa kyl aika vähältä, mut eri asia tietyst jos on kaks. Täytyy vaan kuunnella omaa jaksamista tää viikko, ja miettiä sitte.
 
No oho, täällähän olikin yövuoropohdintaa! :)

Just tein omaa topikkia aiheelle tonne salaisten puolelle...

Mä siis just pohdin, että koska lopettaa. Meillä tehdään kans yöt periaatteessa yksin, mutta meillä on kolme osastoa ja jokaisella kyllä on oma yökkö. Ja yöllä ei siis sinänsä ole mitään tehtävää (oon lastenkodissa, mutta meillä asuu lähinnä siis teini-ikäisiä) eli pystyy ottamaan tosi lungisti kyllä, vaikka itellä alkaa olla jo tuskaa pysyä sitten hereillä!

Tuplaöitä en halusi tehdä, mutta nyt niitäkin oli pari laitettu listaan.... lisäks oon ainakin tähän asti tehnyt pitkiä öitä (eli klo 17:30-8.15 vuoro) mutta mietin, että oisko yöt kevyempiä, jos tekiskin vaan lyhyitä. Ihan loppuun asti en kyllä varmasti halua öitä tehdä, toisaalta mun sopparikin loppuu kyllä jo 31.5. eli jäähän siihen vielä se 1.5kk ennen laskettua ylipäänsä aikaa. Mutta ehkä pitäis vaan alkaa vähän himmailemaan tätä työtahtia kuitenkin.
 
Hyi että, miten voi olla noin pitkiä yövuoroja. Meillä jotkut tekivät ilta-yön putkeen joskus 15-7.15 mutta ne on nykyään liian pitkiä eikä työehtosopimus niitä salli.
Itse tosiaan teen viimeiset yöt kuun lopussa ja se on hyvä päätös kun olen huomannut että mitä enemmän touhuaa ja repii niin mahaa nipistelee. Ja kun meillä joutuu niitä mummoja yksin nostelee ja kääntelee ni ei hyvä.. Yö on meillä 21-7
 
Meillä yöt on joko 15:30-03:30 tai 02:30-12:00 ja autokuski oon eli yksin tiellä ollaan tavaran kanssa. Pomon kanssa asiasta juteltiin niin tuumasi ettei taida olla mahdollista jättää öitä pois :eek: toki lomat ja muut pidän ennen äippälomaa alta pois että toukokuun alakuun jos sinnittelis :/
 
Vihurituuli, saikkua haet sitten jos tuntuu että menee liian raskaaksi :)
 
Tulin kuokkimaan kesäkuun puolelta...Aiemmin puhuttiin neuvolakäynneistä ja kvtes:sta.Tämä on minulle työn puolesta tuttua ja kyllä neuvolakäynnit kuuluvat niihin synnytystä edeltäviin tutkimuksiin,mitkä ovat työaikaa.Jos neuvolakäyntiä ei voi ajoittaa työajan ulkopuolelle (harva voi kvtes:n piirissä) niin kyllä se luetaan työajaksi.Ja tämä ei ole tulkintakysymys vaan koskee kaikkia kvtes:n piirissä olevia.Eli pitäkää puolenne!
 
Vuorotöissähän se kyllä onnistuu. Ite en ainakaan viiti tarkoituksella varata työajalle ja jättää muita liriin hommien kanssa
 
Mä ajattelin pyytää että tän vuoden lomat sais pitää vasta ens vuonna. Jos en kykene töihin ennen mammaloman alkua niin saikulla meen ja mammaloman jälkeen kesäloma ennen töihin palaamista. Pidentää kotona oloaikaa , hoitovapaalle en näillä näkymin ole jäämässä koska ei todellakaan ole sellaiseen varaa. Haluaisin kyllä mutta miten :/

Luen mielelläni hoitovapaan kokemuksista ja varsinkin sen ajan budjetoinnista! :)
 
Mä haluaisin myös säästää kaikki lomat sinne äitiysloman loppuun, mutta en tiedä, onnistuuko se meillä. TES:ssä sanotaan, että säästövapaiksi saisi jättää mun lomakertymillä max 10 päivää, eli sen mukaan joutuisin kuitenkin lomalle jo toukokuun alkupuolella. Esimies ei ollut tänään paikalla, että olisin voinut kysellä asiasta, huomenna uusi yritys... Olisin mielelläni töissä niin pitkään kuin mahdollista jos vaan vointi on jatkossakin näin hyvä, kotona ehtii kyllä möllöttää ihan riittävästi.
 
Niinhän sinä kävi kuten pelkäsinkin, kahelta lääkäriltä tuli tuomio selän takia et ennen mammalomaa ei oo paluuta normaaliin hoitotyöhön. Huomenna juttelemaan pomon kans et oisko mahollista palata edes hetkeks töihin esim osasairaspäivärahan turvin. Jos sitä joutuu kotona lorvimaan seuraavat kuukaudet niin taitaa seinät kaatua päälle.. :shifty:
 
Takaisin
Top