Ylipaino

En oo nyt kuukauteen käynyt vaa'alla mutta luule että ei ole paljoa voinut nousta jos on ollenkaan. Oon saanut kommentteja, että näytän hoikistuneelta.. Mutta tiedä sitten:/ torstaina neuvola jossa kuulee totuuden :D oon pyrkinyt syömään mahdollisimman terveellisesti ja herkutella mahdollisimman vähän. Liikuntaa ei oo tullut kauheesti harrastettua, siihen tarvis panostaa. Oon kyllä tässä vaiheessa ainakin ihan tyytyväinen. Tietysti olis mukavaa olla normaalipainoinen odottaja, mutta näillä nyt mennään! Tsemppiä Sulle:)
 
Mulla on paino pysyny tähän mennessä samassa (tänään 19+3). Oon kyllä syöny mitä sattuu viime aikoina eli olis varmaan todellisuudessa laskenutkin jos viittis panostaa.. liikunnatkin jääny oikeestaan pelkkään lentikseen kerta/viikko :sad001
Osallistun ensi viikolla alkavaan fitmama-valmennukseen, jospa sillä sais tsempattua ittensä ruotuun :D
 
Tähän mennessä tullut (rv20) vähän reilu 3kg. Hirmuisesti yli 10kg ei tarvitsisi koko raskauden aikana edes tulla, kun on edelliseltäkin kierrokselta vielä kiloja jäljellä, joten olen melko tyytyväinen. 500g oli noussut rv16 mennessä ja loput tulleet nyt pääsiäisen herkuttelun myötä.. hups! Syödään kohtuullisen terveellisesti, kun on kaksi alle 2v lasta kotona ja syön samaa ruokaa heidän kanssaan eli vähäsuolaista/suolatonta ja vähäsokerista, reilusti kasviksia jne.

Meillä on keskikokoinen koira, jonka kanssa tulee lenkkeiltyä joka päivä vähintään 5-7km ja lisäksi muut kävelyt päälle. Yleensä mukana on nuo tuplarattaat, joilla painoa on noin 40kg ja antaa kyllä ihan hyvän vastuksen menoon. Lisäksi koiran kanssa harrastetaan agilitya, mutta se nyt ei meidän tasolla ole ohjaajalle mikään superurheilusuoritus vielä.. Enemmänkin voisin liikkua, jos olisi aikaa. Joku jumppa tai muu voisi olla ihan mukava lisä vielä.. :)
 
Niin ja tähän mennessä paino tippunut n. 11 kg

Oho, mahtavasti olet saanut painoa tippumaan! :)

Mulla on paino noussut noin 2-3 kg. Suurin osa nyt parin viikon aikana... Tällä hetkellä eletään siis rv 20+2. Olen ihan tyytyväinen, joskin mitä vähemmän paino nousee, sen parempi. Alku meni tosi hyvin, kun makeanhimo katosi täysin ja oli helppoa syödä terveellisesti. Nyt viime viikkojen aikana on tullut herkuteltua ja syötyä ulkona paljon enemmän. Ruokahalua on muutenkin vähän liikaakin. Liikun kuitenkin säännöllisesti (useimpina päivinä viikosta joko kuntosalia, zumbaa, vesijuoksua, mammajoogaa, sauvakävelyä tai kävelyä), joten jospa se auttaisi, ettei painonnousu lähtisi ihan käsistä.
 
Mites teillä muilla tuntuu vauvan liikkeet mahan päältä/ulospäin? Olen melkein kuukauden ajan tuntenut liikkeet itse, mutta ulospäin niitä ei vielä tunnu. Eikä siis mies ole vieläkään päässyt tuntemaan niitä, vaikka on kovasti kokeillut :sad001 Nyt siis rv 23+2. Mietin, voiko se johtua siitä, että mahan kohdalla on ollut jo entuudestaan tavaraa (ja se jotenkin "eristää" liikkeiden tunnun ulospäin)?
 
Täällä on pari viikkoa tuntunu liikkeet ulospäin, vaikka vatsan päällä on runsaasti pehmustetta. Nyt rv 22+6 menossa.
 
haaveilija31: Okei, kiva tietää! Jospa ne alkaisi vähitellen täälläkin tuntumaan. :)
 
Mulla nyt 23+6 ja kerran on mies tuntenut potkun monta viikkoa sitten. Nyt en oo itekään tuntenut käteen vaikka melkein joka päivä tunnustelen kun vauva liikkuu. Istukka on toki edessä ja pehmikettä löytyy lisäksi mitkä varmasti vaikuttavat. Mut innolla odotan milloin alkaa enemmän tuntumaan myös ulospäin! On tää niin jännää!
 
Niin varmasti onkin yksilöllistä, mutta mietin vain, mahtaako tuo omasta takaa oleva mahareppu vaimentaa potkuja :D Toivottavasti alkaisi pian tuntua ulospäin, niin pääsiis mieskin kokeilemaan. :)
 
Takaisin
Top