Yleinen keskustelu

Kiitos vastauksesta 😊 neuvolan hoitajalle soittaessa sanoin, et mun tyypillinen kierto on 25-28pv ja sieltĂ€ tuli sitten, ettĂ€ olisin viikoilla 4+ jotain, joten sillĂ€ varmaan on helpoin mennĂ€, kun itekin pysyy helpoimmin kĂ€rryillĂ€ samalla laskiessa menkkojen ekasta alkupĂ€ivĂ€stĂ€. Sitten se tarkottais varmaankin sitĂ€, ettĂ€ laskettu on just siinĂ€ kuun vaihteen paikkeilla ehkĂ€ joka joulukuun puolella. Mut ehkĂ€ mĂ€ meen vielĂ€ tÀÀllĂ€ marraskuisissa, jos se ultrassa sitten tarkentuu.

Mun puoliso ei ymmĂ€rrĂ€ tĂ€tĂ€ laskutapaa ollenkaan 😄
SillÀ on varmasti helpoin mennÀ sitten :smiling-eyes:Voihan se olla ettÀ tÀssÀ matkan varrella tulee useampikin laskettu aika, eikÀ vauva synny millÀÀn niistÀ pÀivÀmÀÀristÀ, kun heitossa on useimmiten kyse muutamista pÀivistÀ. Toki sitten eri tilanne, jos ei yhtÀÀn tiedÀ millÀ viikolla menee, mutta tÀssÀ sun tapauksessa ei nÀyttÀisi olevan kyse niin suuresta heitosta. Voithan halutessasi seurata sekÀ marraskuisia ja joulukuisia, kun la on tuossa rajalla.

Puolisot ei luonnollisesti vÀlttÀmÀttÀ tajua raskausviikoista mitÀÀn, ellei ole itse ollut raskaana, kun ne on itsellekkin alussa sekavia :rolling:
 
SillÀ on varmasti helpoin mennÀ sitten :smiling-eyes:Voihan se olla ettÀ tÀssÀ matkan varrella tulee useampikin laskettu aika, eikÀ vauva synny millÀÀn niistÀ pÀivÀmÀÀristÀ, kun heitossa on useimmiten kyse muutamista pÀivistÀ. Toki sitten eri tilanne, jos ei yhtÀÀn tiedÀ millÀ viikolla menee, mutta tÀssÀ sun tapauksessa ei nÀyttÀisi olevan kyse niin suuresta heitosta. Voithan halutessasi seurata sekÀ marraskuisia ja joulukuisia, kun la on tuossa rajalla.

Puolisot ei luonnollisesti vÀlttÀmÀttÀ tajua raskausviikoista mitÀÀn, ellei ole itse ollut raskaana, kun ne on itsellekkin alussa sekavia :rolling:
Joo totta. Itelle ainakin selkein laskee sieltĂ€ edellisten menkkojen ekasta pĂ€ivĂ€stĂ€, kun en ymmĂ€rrĂ€ muusta ja siitĂ€ se ilmeisesti joka tapauksessa lasketaan đŸ˜„đŸ™đŸ» kierron pituus vaikuttaa sit enemmĂ€n siihen laskettuun varmasti.

Joo tÀÀ on kyllĂ€ itellekin melkeen ihan hepreaa jo 😂 sille olis selkein joko siittiöstĂ€ tai munasolusta tai hedelmöityspĂ€ivĂ€stĂ€, mut kun mikÀÀn noistakaan ei oo tarkasti tiedossa 😂 mun synttĂ€riviikonloppuna se hedelmöitys joka tapauksessa on pÀÀssyt tapahtumaan ❀
 
Joo totta. Itelle ainakin selkein laskee sieltĂ€ edellisten menkkojen ekasta pĂ€ivĂ€stĂ€, kun en ymmĂ€rrĂ€ muusta ja siitĂ€ se ilmeisesti joka tapauksessa lasketaan đŸ˜„đŸ™đŸ» kierron pituus vaikuttaa sit enemmĂ€n siihen laskettuun varmasti.

Joo tÀÀ on kyllĂ€ itellekin melkeen ihan hepreaa jo 😂 sille olis selkein joko siittiöstĂ€ tai munasolusta tai hedelmöityspĂ€ivĂ€stĂ€, mut kun mikÀÀn noistakaan ei oo tarkasti tiedossa 😂 mun synttĂ€riviikonloppuna se hedelmöitys joka tapauksessa on pÀÀssyt tapahtumaan ❀
Juuri nÀin, se on vÀhÀn epÀselvÀÀ hommaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla kolmas lapsi tulossa ja tÀytyy sanoa, etten muista raskausviikkoja ja niitÀ saa laskea ja tarkastella :rolling: Saitpa ihanan synttÀrilahjan! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
 
MielestÀni kannattaa yrittÀÀ tuo raskauden kesto selvittÀÀ suht pian. Neuvolan kautta pÀÀsee halutessaan sikiöseulonnan verikokeisiin, joissa on on raskauden kestoon sidottu takaraja...
Soitan tiistaina meidÀn Àitiysneuvolaan asiasta. Katotaan mitÀ ne siellÀ sanoo.


Vantaalla ja HelsingissĂ€ pÀÀsee varhaisultraan Kaunis odotus nimiseen paikkaan. He palvelevat myös viikonloppusin ja hinta on 89€
 
JyvĂ€skylĂ€ssĂ€ ei oo đŸ„Č
Oi ei, muistin siis vÀÀrin 🙈 mut eihĂ€n Tre oo liian kaukana JyvĂ€skylĂ€stĂ€? MĂ€kin tonne Treelle joutuisin tÀÀltĂ€ puolentoista tunnin pÀÀstĂ€, kun ei taida lĂ€hempĂ€nĂ€ olla 😅
 
Mun paikkakunnalla katsoin ettĂ€ varhaisultra on yli 300e đŸ„čđŸ„č jos olis aikaa ni halvemmalla pÀÀsis ajaa helsinkii. đŸ€Ł
 
Oi ei, muistin siis vÀÀrin 🙈 mut eihĂ€n Tre oo liian kaukana JyvĂ€skylĂ€stĂ€? MĂ€kin tonne Treelle joutuisin tÀÀltĂ€ puolentoista tunnin pÀÀstĂ€, kun ei taida lĂ€hempĂ€nĂ€ olla 😅
Mulla ois ollu Jkl matkaa semmonen 140km ja Tampereelle on 240km, Jkl ois ollu vielĂ€ semmosen sopivan matkan pÀÀssĂ€ 😂 mutta yritĂ€n vaan tsempata ettĂ€ about kk pÀÀstĂ€ on sitte eka julkisen puolen ultra... Siihen asti vielĂ€ uskotaan viivoihin tikuissa đŸ«Łâ€ïž
 
Mulla ois ollu Jkl matkaa semmonen 140km ja Tampereelle on 240km, Jkl ois ollu vielĂ€ semmosen sopivan matkan pÀÀssĂ€ 😂 mutta yritĂ€n vaan tsempata ettĂ€ about kk pÀÀstĂ€ on sitte eka julkisen puolen ultra... Siihen asti vielĂ€ uskotaan viivoihin tikuissa đŸ«Łâ€ïž
Voi itku! 🙈 TÀÀ on just tĂ€tĂ€, kun ei asu isossa kaupungissa 😂 joutuu miettiin kaikki eri tavalla. Mulla on vasta eka neuvola 19.4. ja sekin on sitten viikoilla 7+4 eli ekaa ultraa saa odottaa vielĂ€ hyvĂ€n tovin. Mietin, ettĂ€ pitÀÀkö just tikuttaa tĂ€ssĂ€ vĂ€lissĂ€, et nĂ€kee kulkeeko matkassa mukana ❀ toivotaan, ettĂ€ kaikilla pysyy mukana đŸ«¶đŸ»
 
Se oli joku Perhe-Arte 😊 toimipaikkoja olikohan ainakin Hki, Tre ja Jkl?
Me kÀytiin tÀÀllÀ ja voin suositella :) hintaero tulee siitÀ ettÀ kÀtilö ultraa, ei lÀÀkÀri. Mutta eipÀ siellÀ varhaisultrassa nÀy hirveesti vielÀ mitÀÀn, sikiö oli cashew-pÀhkinÀn nÀköinen ja otetiin pituusmitta ja katsottiin löytyykö syke. Ei siihen mun mielestÀ lÀÀkÀriÀ tarvi, myöhemmin löytyy sit enemmÀn tutkittavaa jos haluaa mennÀ.
 
Me kÀytiin tÀÀllÀ ja voin suositella :) hintaero tulee siitÀ ettÀ kÀtilö ultraa, ei lÀÀkÀri. Mutta eipÀ siellÀ varhaisultrassa nÀy hirveesti vielÀ mitÀÀn, sikiö oli cashew-pÀhkinÀn nÀköinen ja otetiin pituusmitta ja katsottiin löytyykö syke. Ei siihen mun mielestÀ lÀÀkÀriÀ tarvi, myöhemmin löytyy sit enemmÀn tutkittavaa jos haluaa mennÀ.
Kiva kuulla 😇 pitÀÀ miettiĂ€, jos sitĂ€ tosiaan oman mielenrauhan vuoksi kĂ€visi!
 
Soitan tiistaina meidÀn Àitiysneuvolaan asiasta. Katotaan mitÀ ne siellÀ sanoo.


Vantaalla ja HelsingissÀ pÀÀsee varhaisultraan Kaunis odotus nimiseen paikkaan. He perhearten viikinloppuhinnat oli +30%. Ja toimipiste oli myös Lahdessa.
Valitettavaa, miten vÀhÀn noita kÀtilöulrta- yrityksiÀ (eli yksityisiÀ neuvoloita) oli vuonna 2022 ja ilmeisesti uusia ei ole vielÀkÀÀn keski- tai pohjoisSuomeen perustettu vaikka kysyntÀÀ varmasti olisi.
 
Muokattu viimeksi:
Valitettavaa, miten vÀhÀn noita kÀtilöulrta- yrityksiÀ (eli yksityisiÀ neuvoloita) oli vuonna 2022 ja ilmeisesti uusia ei ole vielÀkÀÀn keski- tai pohjoisSuomeen perustettu vaikka kysyntÀÀ varmasti olisi.

NiimpÀ!

MĂ€ varasin sinne Tampereelle Perhe-Arteen ajan, on kyllĂ€ niin paljon edullisempi kuin tÀÀllĂ€ Porissa. Kilsoja tÀÀltĂ€ tulee noin 100 sinne. Aika on 19.4, sillon mulla rv 8+4 😊
 
NiimpÀ!

MĂ€ varasin sinne Tampereelle Perhe-Arteen ajan, on kyllĂ€ niin paljon edullisempi kuin tÀÀllĂ€ Porissa. Kilsoja tÀÀltĂ€ tulee noin 100 sinne. Aika on 19.4, sillon mulla rv 8+4 😊
Hieno ratkaisu, on varmasti hintansa ja ajomatkan arvoinen kÀynti.
MitenhÀn pitkÀ matka teiltÀ on Lietoon? Tarkistin, kaveri on kÀynyt siellÀ ultrassa: neuvola sivutasku.
 
Hieno ratkaisu, on varmasti hintansa ja ajomatkan arvoinen kÀynti.
MitenhÀn pitkÀ matka teiltÀ on Lietoon? Tarkistin, kaveri on kÀynyt siellÀ ultrassa: neuvola sivutasku.

Nyt kun tarkistin, niin noin 130km Lietoon 😊
 
Takaisin
Top