Yleinen keskustelu

Mulla on ristiselkä aivan kipeänä kun on joutunut laattaamaan, toivottavasti ei enteile huonoa..
 
Mulla on oireisiin ilmestynyt palelun kaveriksi nälkä. Siis ihan jäätävä nälkä iskee pari kertaa päivässä. En syö enempää kuin yleensäkään, mutta siinä missä aiemmin pystyin vaikka skippaamaan aamiaisen tai odottelemaan lounasta pari tuntia pitempään jos töissä oli joku juttu kesken, niin nyt ei puhettakaan. Käsittämätön nälkä tulee aina tasaisen varmasti aamupala- lounas- ja päivällisaikaan.
 
@Kajastus Mietinkin kirjoitanko heti, että kiva nähdä sutkin täällä 🤭

Testiketjuun kirjoittelinkin, hämmentävää kun testissä vahvempi viiva kuin eilen ja alavatsassa edelleen tuntemuksia, voisiko sittenkin kaikki olla toistaiseksi hyvin. On nää ekat päivät ja viikot niin raastavia kun kaikki on niin epävarmaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Keskenmeno myös taisi viedä kaikista tulevista odotuksista vaaleanpunaiset lasit, mitä vielä ekassa raskaudessa oli. Tekisi mieli jo asennoitua niin, että syksyllä tulee vauva, muttei vielä uskalla.
 
Tän alun epävarmuus tosiaan on ihan hullun raastavaa, varsinkin kun aiemmin kokenut keskenmenon. Vuoroin olo, että uskaltaa iloita ja vuoroin pelkää pahinta.

Mä päätin etten testaa enää ennen kuin ensi viikolla. Mun psyyke ei nyt kestä noiden viivojen tiiraamista...näyttääkö yhtään vahvistumista vai ei. Luotan nyt tähän että haaleampikin on plussa ja omiin tuntemuksiin.

Mullakin tänään ollut voimakas nälkä! Huvittaa kun lähdettiin Leosiin.. sitä ennen juuri söin. Ja tunnin siellä oltua oli saatava isot ranskalaiset 😅 Tää ranskalaishimo oli myös kuopuksen raskaudessa. Ja tämäkään ei mulle tyypillistä muuten! Normisti en erityisemmin ranskiksista välitä, vaan tilaan hamppariaterian kanssakin pikkuporkkanoita.

Tänä aamuna kunnon muutamaan tunnin itkut, jos ei vauvalla olekaan kaikki hyvin 🫢 Nyt se alkaa.. oon ollut tosi itkuherkkä raskausaikoina..
 
Tän alun epävarmuus tosiaan on ihan hullun raastavaa, varsinkin kun aiemmin kokenut keskenmenon. Vuoroin olo, että uskaltaa iloita ja vuoroin pelkää pahinta.

Mä päätin etten testaa enää ennen kuin ensi viikolla. Mun psyyke ei nyt kestä noiden viivojen tiiraamista...näyttääkö yhtään vahvistumista vai ei. Luotan nyt tähän että haaleampikin on plussa ja omiin tuntemuksiin.

Mullakin tänään ollut voimakas nälkä! Huvittaa kun lähdettiin Leosiin.. sitä ennen juuri söin. Ja tunnin siellä oltua oli saatava isot ranskalaiset 😅 Tää ranskalaishimo oli myös kuopuksen raskaudessa. Ja tämäkään ei mulle tyypillistä muuten! Normisti en erityisemmin ranskiksista välitä, vaan tilaan hamppariaterian kanssakin pikkuporkkanoita.

Tänä aamuna kunnon muutamaan tunnin itkut, jos ei vauvalla olekaan kaikki hyvin 🫢 Nyt se alkaa.. oon ollut tosi itkuherkkä raskausaikoina..
Uskon kyllä että on tosi raastavaa kun ei vielä tiedä. Mullakin ajatuksiin se vilahtaa välillä, mutta päätän aina ajatella positiivisesti että tää on se meidän vauva joka syntyy 🥹 ehkä kun en ole kokenut keskenmenoa niin en oikeasti tiedä miltä se tuntuu, kuvittelen kyllä että aivan hirveeltä. Tässä kerkee kuitenkin jo heti alkaa suunnittelee plussan saatuaan että kaikki muuttuu.

Hyvä jos maltat olla testaamatta, kaikille se ei vain onnistu😉 ( viheltelee) .

Halit sulle 🤗
 
Mä uskaltauduin eilen jo kirpparille katselee vauvanvaatteita ja myöskin itselle mutta ei ollut kokoja tällä kertaa tai semmosia mitä haluis käyttää. Esimerkiksi joustamattomia housuja, mutäh?? En pysty 😆

Vauvalle sentään löytyi vaikka mitä. Olen ostanut jo yrirysaikana jonkun verran 🥰 Ja en tiedä vielä kuka mutta joku on siellä laatikolla käynyt joskus kun se jäänyt raolleen, vanha lipasto. Selviää sitten kun kerrotaan lapsille, kumpi tytöistä 🤭 Poika ei varmaan ole kyllä käynyt tai en ainakaan usko.
Päätettiin eilen että kerrotaan lapsille ennen varhaisultraa, en malta vaan odottaa enää. Ostan jonkun kivan rasian ja teen sinne digitaalisen. Ja jotkut ihanat vauvan töppöset tai sukat. Ne vois olla vaikka mun oma kutomat ja pipo minkä tein. Mä vaan kudoin silloin niitä omalle tietämättä että milloin hän saapuisi maailmaan. Nyt meneekin aika sopivasti 😌
Olisko semmonen hankinnat vauvalle ketju kans kiva? Sinne vois halutessaan kuvia laittaa 🥰 Ihanaa kun saa seota oikein luvalla ja kukaan ei katso (toivottavasti🤣) kieroon😌

Miten teillä miehet mukana? Mun mies tykkää kun näytän sille noita vertailuja. Sanoo aina, ”ai toiko? Vau kyllä se vahvenee, kyllä se varmaan sit nyt on ”🥰 Ja hän kun hieman muissa asioidsa nyt stressaa ja jää vatvomaan tiettyjä asioita niin toivoo kovin että voisi sen lopettaa kun ei se mullekaan ole niin hyväksi ❤️

Kun ollaan niin pitkään ja hartaasti tehty niin onhan tää ihan erilaista. Ja tietysti ikäkin tekee jo että osaa ottaa toista paremmin huomioon ku sillon nuorempana kun oli kaikki maailman stressiä samaan aikaan. Talot/työt ja miehelle jäi kaikki kun itse kiinni vauvassa.
 
Mä uskaltauduin eilen jo kirpparille katselee vauvanvaatteita ja myöskin itselle mutta ei ollut kokoja tällä kertaa tai semmosia mitä haluis käyttää. Esimerkiksi joustamattomia housuja, mutäh?? En pysty 😆

Vauvalle sentään löytyi vaikka mitä. Olen ostanut jo yrirysaikana jonkun verran 🥰 Ja en tiedä vielä kuka mutta joku on siellä laatikolla käynyt joskus kun se jäänyt raolleen, vanha lipasto. Selviää sitten kun kerrotaan lapsille, kumpi tytöistä 🤭 Poika ei varmaan ole kyllä käynyt tai en ainakaan usko.
Päätettiin eilen että kerrotaan lapsille ennen varhaisultraa, en malta vaan odottaa enää. Ostan jonkun kivan rasian ja teen sinne digitaalisen. Ja jotkut ihanat vauvan töppöset tai sukat. Ne vois olla vaikka mun oma kutomat ja pipo minkä tein. Mä vaan kudoin silloin niitä omalle tietämättä että milloin hän saapuisi maailmaan. Nyt meneekin aika sopivasti 😌
Olisko semmonen hankinnat vauvalle ketju kans kiva? Sinne vois halutessaan kuvia laittaa 🥰 Ihanaa kun saa seota oikein luvalla ja kukaan ei katso (toivottavasti🤣) kieroon😌

Miten teillä miehet mukana? Mun mies tykkää kun näytän sille noita vertailuja. Sanoo aina, ”ai toiko? Vau kyllä se vahvenee, kyllä se varmaan sit nyt on ”🥰 Ja hän kun hieman muissa asioidsa nyt stressaa ja jää vatvomaan tiettyjä asioita niin toivoo kovin että voisi sen lopettaa kun ei se mullekaan ole niin hyväksi ❤️

Kun ollaan niin pitkään ja hartaasti tehty niin onhan tää ihan erilaista. Ja tietysti ikäkin tekee jo että osaa ottaa toista paremmin huomioon ku sillon nuorempana kun oli kaikki maailman stressiä samaan aikaan. Talot/työt ja miehelle jäi kaikki kun itse kiinni vauvassa.
Mä en edes ole ajatellut vielä, koska aiotaan kertoa. Varmaan kun maha alkaa näkyä, niin ekat lapset jo tajuaa 🤣 ostettavaa meillä ei hirveästi ole, löytyy kaukalot, useat vaunut... Tosin kaukalon haluan ehkä vaihtaa parempaan malliin 🤣🫣 ja toki vaatteita pitää ostaa.. Joskus sitten...
 
Mä olen ostanut jo yritysaikana kaikenlaista kirppiksiltä. Olen säästänyt varmasti satasia. Joo olis huippua semmonen kuvaketju hankinnoista 😍 Meiltä puuttuu vielä ainakin vaunut ja kantoreppu. Tiedän millaiset vaunut haluan, mutta en ole varma raaskinko niitä uusia vaunuja kuitenkaan ostaa. Voi olla että päädyn käytettyihin.

Mä tarvin myös jo äitiysliivit ja -leggareita hankkia pian.

Mun mies maailman suloisin. Täysillä mukana odottaa ja on onnellinen. Silittelee ja pussailee jo mun mahaa ja toivotti hyvää yötä molemmille rakkaille 😍 Passaa mua.. eilen hieroi hartioita.

Mä kerron lapsille ja vanhemmilleni synttäreitteni aikaan helmikuussa.

Huh miten kipeät tissit onkaan. Ihanaa kun on oiretta 💗
 
Mä olen ostanut jo yritysaikana kaikenlaista kirppiksiltä. Olen säästänyt varmasti satasia. Joo olis huippua semmonen kuvaketju hankinnoista 😍 Meiltä puuttuu vielä ainakin vaunut ja kantoreppu. Tiedän millaiset vaunut haluan, mutta en ole varma raaskinko niitä uusia vaunuja kuitenkaan ostaa. Voi olla että päädyn käytettyihin.

Mä tarvin myös jo äitiysliivit ja -leggareita hankkia pian.

Mun mies maailman suloisin. Täysillä mukana odottaa ja on onnellinen. Silittelee ja pussailee jo mun mahaa ja toivotti hyvää yötä molemmille rakkaille 😍 Passaa mua.. eilen hieroi hartioita.

Mä kerron lapsille ja vanhemmilleni synttäreitteni aikaan helmikuussa.

Huh miten kipeät tissit onkaan. Ihanaa kun on oiretta 💗
Ihana kuulla kun mies on noin mukana 🥰

Hei mullakin helmikuussa synttärit🤗 40v 🤭

Mä kävin lastentarvikeliikkeessä kattelee jotain sopivaa siihen pikku lahjarasiaan johon laitetaan mun testi ja pieni body ja sitten kans mun kutomat pikkuruiset sukat. Oli vaikeeta olla siellä ku meinasin koko ajan ruveta itkee 🥹❤️

Mullahan ei ole yhtään mitään jäljellä 🤭 Edellisestä synnytyksestä tulee kesällä 11v. Ihanaa kokea tää uudestaan❤️ 😭
 
Moi!
Varovasti vähän jo kurkin tänne lasketun ajan ryhmään, tänään testattu eka haamulainen🥰 On kyllä vahva tunne siitä etä kyllä sitä ihan oikeesti on raskaana eikä vaan kemiallinen. Nyt menkoista laskettuna viikkoja ois 3+4.

Miu pitää hankkia ihan kaikki tavarat! Oon aikoinaan myyny/antanut kaiken pois ku olin ihan varma etten halua lisää lapsia. Mutta kuinkas kävikään😀
 
Nii ja tosta varhaisultrasta. Ite todennäköisesti varaan ajan johonkin 7+ viikolle. Muutaman keskenmenon kokeneena se on pieni hinta hetkellisestä mielenrauhasta😅 Ja täälläpäin pääsee suht edullisesti ultraan! Neuvolaan soitan todennäköisesti heti ensi viikolla. Miulla on verenpainetauti ja tällä hetkellä ei oo lääkitystä ollenkaan käytössä, koska raskauden aikana sopivassa lääkkeessä on saatavuushäiriö koko maassa🙄 Tuo lääke määrättiin heti jo yrityksen alkaessa mut sitä ei oo edelleenkään saatavilla😶
 
Mä kans ajattelin mennä 7+ varhaisultraan. Ollaan aiemmin käyty 3 kertaa samalla kätilöllä ja hänelle aiotaan nytkin. Vahva suositus Sydämen Syke Tampereella jos joku muukin Pirkanmaalta :smiling-eyes: En ikinä malttais odottaa nt-ultraan asti, etenkään keskenmenon jälkeen. Nyt ollut kuitenkin luottavaisempi olo, oireita on jo selkeämmin kuin viime raskaudessa. Jopa lievää pahoinvointia, mitä en muista ekassa raskaudessa olleen näin aikaisin. Oispa se hyvä merkki :folded:

Juhlitaan kahden viikon päästä esikoisen synttäreitä, mutta en halua vielä siellä vieraille kertoa. Ultraankin kun mennään vasta sitä seuraavalla viikolla. Perheelliselle siskolle jo kerroin, hän on se jolle nykyään uskoudun näissä jutuissa ekana. Jos raskaus jatkuu normaalisti, niin vauvan syntymä voi osua ainakin hyvin lähelle siskon synttäreitä :Two-hearts:
 
On kyllä tosiaankin ihana kokea vielä tämä kaikki 🥰 Ja aion ottaa kaiken irti! Koska todennäköisesti jää mun vikaksi raskaudeksi.

Minkki88:lle paljon onnea ja vahvistumista 💗💗💗

Mun rinnat siis niin raskaat ja kipeät. En muista ihan tämmöistä olleen aiemmissa raskauksissa.

En vielä uskaltanut tehdä uutta testiä. Pelkään, että edelleen näyttäisi haaleaa ja ahdistuin siitä niin paljon silloin pari päivää sitten. Vahva tunne, että tämä raskaus kyllä etenee hyvin 💗
 
Ai niin tilasin Suomalaisesta kirjakaupasta Ennen kuin synnyit -odottajan päiväkirjan. Ihana kirjoittaa sinne oireita ja tuntemuksia joka viikolta, ja teippailen sinne myös ultrakuvat. Siinä myös valmiiksi erilaisia kysymyksiä, joita voi käyttää kirjoittelun tukena halutessaan.

Aloin myös Solgar prenatal -monivitamiinin lisäksi ottaa Solgarin B6-vitamiinia, koska luin että tämä B6 voi auttaa raskauspahoinvointiin. Sitten käytän omega 3 ja vahva d-vitamiini. Mietin missä vaiheessa kannattais alkaa ottaa rautaa ettei hb tai varastorauta laskisi paljoa.. Mitä ravintolisiä te muut käytätte?
 
Miulla on d-vitamiini ja mamavitskut. Rautaa pitäis myös syödä mut en oo vielä löytäny vatsalle sopivaa😬 Ootteko ladannut jo jotain raskaussovellusta? Tykkäsin aiemmin tästä vau.fi omasta sovelluksesta mut sitä ei näköjään enää ookaan😶
 
Who suosittaa kaikille raskaana oleville rautalisää, suomen suosituksiin ei ole tainnut vielä ehtiä.

Mulla on raskausvitamiini ja muistaakseni tällä hetkellä kaapin perältä spartofer rautana, on sopinut ainakin toistaiseksi vatsalle, söin ferrodania juuri ennen raskautta 3kk jolla sain ferritiinin nousuun. 😊 lisäksi d-vitamiinia otan lisäksi erikseen kun muistan.

Mä latasin raskaus+ -sovelluksen, joka näytti kivalta! Esikoisen raskaudessa oli muistaakseni preggers ja joku toinen, mitkä oli ihan ok, toisessa oli vain tosi paljon mainoksia.
 
Mä oon syönyt vitamiineja yli suositusten jo pitkän aikaa ja sain sillä mun kaikki reumakivut pois ja viimeisenkin lääkkeen tiputettua. Kortisoonin siis. En haluaid mitään lääkkeitä syödä jos ei ole aivan pakko. Varsinkaan noita reumalääkkeitä. Kävin testaa kuitenkin d vitskut ja ferritiinit puhdin kautta ja d oli 100 luokkaa ja ferritiini 50 luokkaa. Mulla on rauta siinä prenatal vitskussa mutta tarkistan riittääkö se määrältään.

Eli hyvin toiminut nyt vitskut mulla 😌 Vaihdoin vaan plussatessa nyt omasta mielestäni laadukkaampaan valmisteeseen että on niitä tärkeitä oikeassa muodossa.

Kerrottiin eilen lapsille, mä olin niin hermona ja sitten aloin vielä itkee ennen ku lapset sai sen rasian avattua. Tytöt kiljahti samaan aikaan ja hyökkäs halaamaan mua itkien. Ja poika huutaa mitä siellä ooooon. Sitten ku näkee ni alkoi itkee mutta ihan eri syystä ku tytöt 🥹🥺 No otin halaukseen ja käytiin vielä monta kertaa läpi että hän on mun vauva ollut jo kymmenen vuotta eikä se muuksi muutu😭❤️ Ja kukaan ei menetä omaa huonettaan ja ostetaan korvatulppia jos tarvitsee 🤗😍 keskimmäinen itki vielä monta kertaa kun oli niin onnellinen.

Ihana kun he tietää❤️
 
Mulla on raskausvitamiini käytössä. Mutta siinä on rautaa, niin en ole ajatellut että sen lisäksi pitäisi vielä ottaa rautaa erikseen 🤔 Sovelluksista oon jo aiemmin käyttänyt Preglife ja Flo, nyt uskalsin merkata niihin uuden raskauden.
 
Takaisin
Top