Yleinen keskustelu

Nenä kuiteki kutistu takasi? Ku musta tuntuu että mun nenä on paisunut 😬
Jep kuulemma😂 onneksi...😬Mutta kun katson kuvia taaksepäin siltä ajalta niin tuntuu että siinä vaiheessa oli semmonen tasanen turvotus päällä vähän koko kasvoissa plus kädet ja jalat. Vaikka en mikään pökkelö ollutkaan😅
 
Mulla tuntui ihmeellisen ylhällä jo muutama viikko sittten kun kävin kuunteluttamassa sydänäänet neuvolassa. Mietin että miten se voi tuntua siellä, samassa kuin @KermaKannu vaikka kohdunpohjan korkeus navassa. No toisaalta nt ultrassa se vauva oli navan alla, vaikka kpk oli paljon alempana.

Mutta mitä noihin liikkeisiin tulee, niin kylläpä tuntuu hentona kun on etuseinässä istukka.. viimeksi neuvolassa täti kyseli tunsitko tämän ja tämän liikkeen, niin en kyllä tuntenut mitään.
 
Mulla tuntuu pääosin vaan tosi alhaalla ja kyljissä, ja ainakin nyt rakenneultrassa oli perätilassa joten ehkä hän viihtyy jotenkin niin päin ettei hirveästi ylös potkiskele 😄
 
Mullakin tuntuu vielä reilusti navan alapuolella vaikka kohta vaihteleekin. Oon yrittäny tiirailla että näkyiskö päällepäin mutta heti kun katson mahaa niin pikkutyyppi hiljenee ja alottaa sitten taas uudestaan kun en katso😂🥷
 
Mulle selvis rakenneultrassa, että istukka onkin takaseinässä 🤨 Joko ymmärsin neuvolalääkärin ihan väärin tai sit hänkin katto antiikkiultralla pieleen, että ois edessä keskellä. Mutta tämä vois selittää miks potkut ja liikkeet tuntuu aika hyvin. Kaikki alavatsalla, harvoin edes navan korkeudella. Hän on myös tapuvainen välillä monottamaan mun rakkoa ja muita herkkiä elimiä siellä suunnalla, ei mukavaa 😖 Vähän huolestuttaa, että mitä tästä tulee kun hän kasvaa ja voimistuu. Joku päivä vielä lirahtaa.. 🙈
 
Mulle selvis rakenneultrassa, että istukka onkin takaseinässä 🤨 Joko ymmärsin neuvolalääkärin ihan väärin tai sit hänkin katto antiikkiultralla pieleen, että ois edessä keskellä. Mutta tämä vois selittää miks potkut ja liikkeet tuntuu aika hyvin. Kaikki alavatsalla, harvoin edes navan korkeudella. Hän on myös tapuvainen välillä monottamaan mun rakkoa ja muita herkkiä elimiä siellä suunnalla, ei mukavaa 😖 Vähän huolestuttaa, että mitä tästä tulee kun hän kasvaa ja voimistuu. Joku päivä vielä lirahtaa.. 🙈
Minulle kerrottiin että kun kohtu kasvaa niin se ei laajenee tasaisesti vrt puhallettava ilmapallo. Ja istukka "kulkee" siinä sisäpinnan mukana alkuvaiheessa joskus aika oudostikkin. Voisiko siinä olla selitys antiikkiultran ja ry välisille sijaintieroille.
Lirahtamisvaara on yksi raskausmaratoonin peruspeloista! Ylimääräiset pikkarit on hyvä kuljettaa mukana. Tsemppiä !!
 
Minulle kerrottiin että kun kohtu kasvaa niin se ei laajenee tasaisesti vrt puhallettava ilmapallo. Ja istukka "kulkee" siinä sisäpinnan mukana alkuvaiheessa joskus aika oudostikkin. Voisiko siinä olla selitys antiikkiultran ja ry välisille sijaintieroille.
Lirahtamisvaara on yksi raskausmaratoonin peruspeloista! Ylimääräiset pikkarit on hyvä kuljettaa mukana. Tsemppiä !!
Ihan loogista, että voi vähän siirtyä kasvun mukana, mutta kolmessa viikossa etuseinän keskeltä takaseinän keskelle pistää kyllä vähän epäilemään 😅

Kyllä se taitaa niin olla, että varapikkarit pitää kohta lisätä nyssäkkään. Mieluummin varautuu ennalta kuin että päätyy yllättäen "kusiseen" tilanteeseen 😂
 
Huhtikuussa kun olin pitkään kipeenä, niin ykskin päivä oli sellanen kun kuumetta ja voimat ihan pois plus kauhea yskä, että herkästi yskänpuuskassa lirahti housuun jos rakko ei ollut ihan tyhjä 🙈 Onneksi olin ihan vaan kotona, mutta oikein turhautti kun tuntui ettei lihaksissa ollut mitään voimaa. Normaalisti ei sentään noin paha, vaikka huomaa kyllä että raskausaikana lantionpohja löystyy.
 
Muokattu viimeksi:
Kuinka ylhäällä teillä tuntuu liikkeet jo? Jotenkin tuntuu, että kauhean ylhäällä tää potkii jo. Laitan hienon pikanappaistun kuvan päivystyksessä istuessani, mihin mini potkii 🫣🤣
Samassa kohtaa tuntui just kun katsoin sun kuvaa ja samalla puolellakin vielä 😅
 
Mä oksennan vessassa ämpäriin ja istun pöntöllä ja varapikkarit on aina mukana. Varmuuden varalta. Ja yks terveysside ja pikkuhousunsuoja. Hyvin oon vielä vahingoilta välttynyt mutta aikaisemmista raskauksista tietää että mitä pidemmälle mennään niin sitä todennäköisempää on että käy joku pieni vahinko 😅 varsinkin jos tulee joku yllättävä yskäkohtaus.
 
Mä oksennan vessassa ämpäriin ja istun pöntöllä ja varapikkarit on aina mukana. Varmuuden varalta. Ja yks terveysside ja pikkuhousunsuoja. Hyvin oon vielä vahingoilta välttynyt mutta aikaisemmista raskauksista tietää että mitä pidemmälle mennään niin sitä todennäköisempää on että käy joku pieni vahinko 😅 varsinkin jos tulee joku yllättävä yskäkohtaus.
Toi sun pahoinvointi vaan kestää...😓😓 toivottavasti loppuis kohta..
 
Takaisin
Top