Vitamiinit

Onko kenelläkään kokemusta minisunin mama vitamiineista?
Onko samanlaisia kuin multivitan raskaus & imetys?
 
Mulla. Vaikea verrata kun en oo syöny multivitaa :) Samaan tarkoitukseen nuo on. Apteekissa vertasin sisältöjä ja päädyin minisuniin niin ei se huono voi olla :)
 
Mulla on Minisunia nyt ja viime kerralla muistaakseni Multivita. En sen kummempia vertailuja ole tehnyt, mut Minisunit on vähän isompia tabletteja.
 
Mullla käytössä Fitline tuotteet ja tilasin just omega 3 perus optimaalisetin lisäksi. Oon käyttäny näitä nyt tän kevään ja meinaan jatkaa koko raskausajan.
 
MaMaMehiläinen onko sulla mitkä fitlinen tuotteet?
Itseltä löytyy 3 erilaista fitskupurkkia ja oon arponu uskaltaako niitä syödä ja onko niistä hyötyä :)
 
Basic+Resto+Acti+Isoflavon+solusuoja ja sydän duo Itselleni on ollut tosi paljon hyötyä tuotteista, joten aion jatkaa niitä myös raskaus- & imetysaikoina.

Viime raskaudessa käytin mama monivitamiinia, lisäks d:tä ja omegaa.
 
Itseltä löytyy basics, restorate ja activize mutta en ole käyttänyt taas hetkeen noita..

Multisunin mama tabletteja löysin apteekista mitkä otin käyttöön..
 
Lavinia, kalaöljyä saa syödä raskauden aikana mutta ei kalanmaksaöljyä koska sisältää a-vitamiinia.

Tässä oli aiemmin noista kalaöljyistä :)

Muoks. Itse en tiedä mistään mitään, kun en käytä :confused:
 
  • Tykkään
Reaktiot: iLa
Onko kellekään muulle sanottu, ettei Omega 3 suositella? Mulla on Omega 3 Raskaana, ja neuvolan täti sanoi, etteivät suosittele Omega 3. Kuitenkin monet artikkelit ja tutkimukset suosittelevat tuota ja kutsuvat sitä sikiön lempivitamiiniksi.. apua....
 
Foolihapon merkitys ilmeisesti on todella tärkeä, mulle määrättiin perussairauden takia 5mg päivässä! Ihan hullu määrä:)
 
Se riippuu valmisteesta, jotkut sisältää aika reilusti A-vitamiinia joten niitä ei saisi ottaa. Ite esikoisen aikaan otin apteekkarin avuksi ja päädyin lysin forte kalaöljy kapseleihin. Varmistelin vielä tässä raskaudessa niin ainakin lysin sivuilla oli että voi käyttää raskaana.
 
Mä käytin esikoisen kanssa multi tabs raskaus&imetys vitskui ja raskaus omega 3, joka edistää sikiön silmien yms kehitystä. Sen uskoisin ainakin olevan turvallinen, koska on suunnattu juurikin raskaana oleville. Muita en sitten käyttänyt, olen kyllä syönyt noita samoja vitskuja nyt putkeen sieltä esikoisesta lähtien, koska ne oli juurikin myös imetykseen tarkoitettuja nyt sitten vain lisäsin ton raskaus omega 3:sen mukaan taas :)
 
Joo, tuossa mun käyttämässä ei ole A-vitamiinia ollenkaan, vaan ne kaksi tarpeellista, joita suositellaan raskaana oleville eli se joku DHA ja joku toinen.

Mä syön Femibionia ja lisäksi vedän päivittäin greippiä lisäfoolihapon saamiseksi. Tän lisäksi sinkkiä ja magnesiumia vielä erikseen, niitä syön muutenkin, eikä käsittääkseni ole mitään syytä lopettaa raskaanakaan? :)
 
Magnesium auttaa jos tulee kramppeja tms loppuraskaudesta. Tuskin siitä haittaakaan tässä vaiheessa on. :) Onhan noissa mamma vitamiineissakin magnesiumia ja sinkkiä.
 
Kävin tänään apteekissa ostamassa omega3. Apteekin täti neuvoi samantien hyllyltä raskaanaolevilla 2 vaihtoehtoa jotka ovat ilman a-vitamiinia. Ja kertoi myös että suositellaan lopettamaan 2 viikkoa ennen laskettua aikaa.
Mietin vain kun neuvolassa oltiin enemmän huolissaan kalsiumin saannista kuin tuosta? Kun kalansyönti jäänyt minimiin elohopea ja muiden pelkojen takia.
 
On varmaan neuvola ja terkkarikohtaista mitä pidetään tärkeänä. Ilmeisesti vauva ottaa tarvitsemansa kalsiumin, vaikka äidistä. Siksi kalsiumia olisi hyvä saada ravinnosta tai purkista riittävästi ettei itselle tule osteoporoosia tms myöhemmin.
Omega3 ohentaa verta siksi pitää lopettaa ennen synnytystä.
 
Mua rupesi nyt pelottamaan, kun kaikkialla suositellaan foolihappoa syötäväksi 3 kk ennen raskautta. Mä aloitin foolihapot vasta n. pari viikkoa ennen hedelmöittymistä, koska en tosiaan edes tiennyt ennen sitä niistä ja en olisi uskonut tulevani raskaaksi näin nopeasti. Onkohan tämä kuinka huono juttu?
 
Korhis, mä en edellisessä raskaudessa syönyt ollenkaan lisä foolihappoa en ennen raskautta enkä raskauden aikana ja kaikki oli hyvin silti.
 
Korhis elä huoli.. Mie aloin syömään fooliahappoa (+muita mitä siinä purkissa) vasta sen jälkeen kun olin plussannu :)
 
Takaisin
Top