Vitamiinit ja lisäravinteet

Mä oon kokeillu välillä jättää ton mama vitamiinin pois ja esim kokeillu ottaa illasta etten aamulla, kun sillon yleensä pahin pahoinvointi. Mut en oo kyllä huomannu mitään eroa otanko vai enkö ja ajallakaan ei oo väliä. Et mulla ei ainakaan huonoa oloa oo toi tehny.
 
Tänään en oo nyt tuota mama vitamiinia ottanu ja olo ollu miltei normaali. Ei oo kertaakaan edes etonu vaikka yhessä vaiheessa kerkes nälkä päästä jo sille asteelle et maha muris. Ja mitä ite lueskelin just tuosta Minisun mamasta, ni on aiheuttanu muillekin tosiaan huonoo oloa. Sikäli ku nuo vitamiinit voi ottaa muutenki kuin tuossa muodossa, niin ei kai tässä hätää. Helpompihan se ois kun ei tarviis ottaa ku se yks tabu päivässä ja se ois siinä, mut minkäs teet :rolleyes:

Eilen neuvolantäti kans sanoi että tosta tullut paljon palautetta, meinas että se olis joku sidos(?)aine mikä sitä aiheuttaa. Ite syön foolin ja deen ja kalkin omina tabuina, paha sanoa onko vaikutusta oloon vai ei.
 
Mamavita mulle aiheutti aikanaan kamalan huonon olon. Sittemmin olen syönyt odottaessa vaan fooliohappoa, d vitamiinia ja magnesiumia ihan omista purkeistaan
 
Mulla on raskausaikana hb tippunut 136:sta 116. Mietin aloittaisinko raudan syönnin. Mitä rautavalmistetta te syötte, jos syötte? Aika moni ottaa vatsan päälle.
 
Obsidan käy raskaana oleville, jostain syystä joskus ostin sitä ja jäi mieleen :) Yleensä oon ite käyttäny juotavia kuten Floradix, sekin käy odotusaikana.
 
Ostin tänään Lifestä Multipregnant-ravintolisän. Onko jollakin kokemusta? Ruuan kanssa pitää ottaa, mietin että riittääköhän jod aamupalan jälkeen söisi aina tuon kapselin? Tässä B-vitamiinit luonnollisia synteettisten sijaan.
 
Eikö kukkaan? ..nää tuoksuu niin ihanilta! :D mies oli sitä mieltä että haisevat ihan pieruilta, eli taitaa olla joku oire tää hajuaistin muuttuminen sitten! :D
 
Repertuaariin kuuluu Solgarin prenatal multivitsku, maitohappobakteerit ja D-vitamiini (50 mikrogrammaa).
Toi Solgar on ehkä aika tuju, joinakin päivinä otan vain yhden sen suositellun kahden sijaan.

Sitten lisäksi käytän silloin tällöin pellavansiemenöljyä omega3-tarpeeseen.
 
Syöttekö möllerin tuplaa? Omega 3 rasvahappoja (DHA+EPA) Siinä A-vitamiinia 2-3kapselissa 250-375mikrogrammaa.
 
Repertuaariin kuuluu Solgarin prenatal multivitsku, maitohappobakteerit ja D-vitamiini (50 mikrogrammaa).
Toi Solgar on ehkä aika tuju, joinakin päivinä otan vain yhden sen suositellun kahden sijaan.

Sitten lisäksi käytän silloin tällöin pellavansiemenöljyä omega3-tarpeeseen.

Väärään tuli lainaus. Heh :)
 
Mullakin oli tänään todetusta hemoglobiinimittailuista päätellen arvot riskirajoilla (110), niin täytyy panostaa tohon rautaan.. :sorry: Muuten oon lähinnä säännöllisen epäsäännöllisesti ottanut raskaana olevalle sopivaa monivitamiinivalmistetta. Luotan kuitenkin siihen, että monipuolisesta ruokavaliosta saa tarvittavia vitamiineja yms. Mut näköjään sitä vähän pitää täydentää..
 
Voitko kertoa sitten oliko hb noussut? Voisin itsekin kokeilla sitten tuota obsidania jos se on sinulla toiminut.

Rautavarastoni oli nyt 132 ja ekassa neuvolassa 131, joten väsymys on varmasti minulla johtunut jostain muusta. Rautalisää jatkan raskauden loppuun saakka kuitenkin sen 100mg tabletin/joka toinen pv. Pysyypä synnytyksen jälkeenkin balanssissa arvot.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon syönyt nyt kuukauden Ferrodan 100mg rautavalmistetta, koska hemoglobiini ennen joulua oli 109. Tänään kävin neuvolassa ja hemoglobiini edelleen 108[emoji21] nyt tuli sit määräys syödä tuota tupla-annos, ja koettaa ottaa se vaikka yöllä vessakäynnin yhteydessä, jotta tulisi taukoa ruokailuiden väliin. Tuon piti olla vastaava kuin Obsidan, ja vatsaystävällinen. Lisäksi siinä on C-vitamiini mukana, minkä pitäisi auttaa imeytymisessä. Ei ainakaan näytä mulla toimivan tarpeeksi tehokkaasti.
 
Mä syön multivitan raskaus ja imetys, multivitan omegalive raskaus ja sit obsidan rautaa kun rauta-arvot tippui jo muutama kuukausi sitten kuten kävi esikoisen raskaudessakin :-)
 
Mulla rauta-arvot edelleen niinkun pitääkin kuulema. Alussa hemppari oli yli 140 ja nyt oliko 115. Eli vielä oikein hyvä kuulema.
 
Mul ei käsketty viel rautaa aloittaa, et kuulema pelkkä mammavita riittää, ainakin vielä.
Mul hemppa oli viime mittaukses laskenu 143->139, et eipä kummoista laskua oo tullu. :)
 
Suurinpiirtein. En ole ottanut stressiä aiheesta, vaikka olis tärkeää muistaa kun olen kasvissyöjä. Sitten ajattelen että pulaaikanakin on syntynyt terveitä lapsia, eli ei varmaan isoa vahinkoa tapahdu jos välillä unohdan vitamiinit
 
Takaisin
Top