Vitamiinit ja lisäravinteet

Tän raskauden ajan oon ottanu aikalailla päivittäin vitamiinit aina nukkumaan mennessä. Helpompi olis toki aamul, mut ku lääkärit määräs thyroxiinin raskaudrn ajaksi, niin ei voi yht aikaa aamul ottaa.
Mut tyttöä odottaessa en pystyny syödä vitamiineja ollenkaan, ne tuli heti ulos koko raskauden ajan. Mut terve ja fiksu tyttö tuost esikoisesta tuli ilman vitamiinejakin. :)
Maitohappobakteerin otan nykyisin myös joka ilta, maha pysyny sil kunnossa.
Nyt oon pystyny syödä taas ruisleipää, mitä on vältelly 10v siitä johtuneiden kovien mahakramppien & mahan sekaisin menon takia. Lääkärit totes silloin 10v sit ruisallergian/herkistymisen ruisviljalle.
Tiiä sit kumpi muuttanu kroppaa, ne tabletit vai raskaus kun saa/pystyy taas ihanaa ruisleipää syödä. :)
 
Mä just kävin eilen neuvolassa ja hb oli 138. Terkka sano et uusien ohjeiden mukaan nyt alotettas lisätöitä, mut ei taida tarvita :D
 
Mä sain muuten viime neuvolassa kuulla, että omegat olis hyvä lopettaa 1-2kk ennen laskettua. Lisäävät kuulemma veren juoksevuutta. Eli esim ihan ennen normileikkauksiakin olisi hyvä jättää pois, kun lisäävät verenvuotoriskiä. Ihan mennyt itsellä esikoisen kohdalla ohi :O
 
Eräs tuttu sano vuosia sitte mulle, et muutama päivä myös ennen kuukautisia kantsis omegojen napsiminen lopettaa, et vuoto ei sit olis niin paha. Tuosta väitteestä en nii varma ole, mut kuullu kans et ennen leikkausta yms ei sais omegoit syödä kun lisäävät verenvuotoa. En nyt muista missä tilanteessa multaki lääkäri/hoitaja kysy, et oonko syöny omega3 kapseleit viime aikoina, vaik leikkaukses yms en oo ollutkaan.
 
Mä söin viimeks loppuun asti omegoita koska syntyi aiemmin kuin uskottiin. Ei onneksi mitään ongelmia sektiossa ja vuotomäärä oli normaali. Että eipä ne vauvat aina ilmoittele viikkoja aikaisemmin koska syntyvät. :rolleyes: Mulla on normaalisti melko niukat menkat, mulla ei ainakaan oo vaikuttanut vuodon määrään, mutta ehkä sellaisilla joilla on tosi runsaat. :)
 
Takaisin
Top