Viimeisin neuvolakäyntisi

Mä varaan ajan ens viikolla ja luultavasti ensimmäinen aika on rv 8. Niin oli ainakin viimeks...
 
Mulla on neuvola vasta 12.7. muistaakseni. Onhan sinne vähän odottelemista, mutta kyllä sen jaksaa.
 
En ole vielä soittanut aikaa, täytyy alkaa soittelemaan kun ei tiedä hoitajien kesälomista.
 
Mä varasin jo eilen neuvola-ajan, lähinnä sen takia että saisi nt-ultraan heti lähetteen kun mulla on elokuussa niin paljon työjuttuja että sopivan ajan löytäminen voi olla hankalaa (meillä aikaa ei voi varata itse vaan se tulee lähetteen perusteella kirjeellä kotiin). Eka neuvola on 20.7 eli viikolla 8+6.

Ihmetytti muuten vähän kun neuvolan th oli kiinnostunut ainoastaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä eikä lainkaan kierron pituudesta; sanoi vaan että nt-ultran perusteella vasta muutetaan laskettua aikaa jos muutetaan :woot: Mulla nyt tulee vain yhden päivän ero joten ei ole niin justiinsa, mutta joillainhan voi tulla tosi isokin ero... Onko teillä muilla huomioitu kierron pituus neuvolassa?
 
Mulla ei ainakaan edellisessä raskaudessa huomioitu. Ja nt-ultrassa LA muuttuikin kuudella päivällä.
 
Multa kysyttiin viimeks kyllä kierron pituus. Nyt en oo vielä soittanu neuvolaan mutta täytyy tällä viikolla soittaa...
 
Ei minultakaan kysytty kuin edellisten kuukautisten alkamispäivä ja sen perusteella tuli la. Meillä on eka neuvola 2.7. Käyn sitä ennen yksityisellä alkuraskauden ultrassa. Tuntuisi hölmöltä mennä neuvolaan (jossa ei ultrata, yritetään vain kuunnella syke), jos ei edes tietäisi onko siellä oikeasti ketään :confused004 Kun ei tarvinnut mitenkään "todentaa" raskautta esim. virtsanäytteellä, senkun sanoi vaan että on tehnyt positiivisen raskaustestin.
 
Tänään oli eka neuvola, laskettu aika kuulema nyt sit se aiempi 29.1.19 eli viikkoja menkkojen mukaan 8+0 :) oon nyt täällä ryhmässä kun en viiti koko ajan vaihtaa tammi ja helmikuun välillä :laughing002 oli aika höpsö neuvolatäti. :D
 
Multa kysyttiin neuvolasta kiertoa, kun soitin. Ja lisäksi sanottiin, että ekalla kerralla kävisin samalla verikokeissa seulontaa varten. Käyhän se, ei tarvi käydä niin usein siellä. [emoji4]
 
Aika paljon taitaa siis vaihdella että kysytäänkö kierron pituutta vai ei. Muistaakseni erikoisesta kyllä kysyttiin, mutta silloin mun kierto oli keskimäärin juurikin sen 28 päivää. Nyt on terkka vaihtunut muuton vuoksi niin varmaan noissa on ihan työntekijäkohtaisia eroja.
 
Täällä sai jostain syystä ajan ekaan neuvolaan tosi aikasin. Oli jotain 6+rapiat. Mut peruskäynti oli, paino, hemoglobiini, ruokavaliokeskustelua, lähetteet verikokeisiin ja ultraan yms.

Oli pakko varata kuitenkin alkuraskauden ultraan aika, kun en ois kestäny odotella tuonne seuraavaan neuvolaan ja ekaan varsinaiseen ultraan. Tiistaina kävin ja siellä tieto 7+1 ja pieni, vauhdikas sydämen tykytys :)
 
Olipa neuvola tosiaan melko aikaisin. Ihania ultra kuulumisia Rölly, onnea :Heartred
 
Meillä eka neuvola ens to. Silloin viikkoja 7+6. Varmaan tarkoitus Th rauhoittaa mieltä kun taustalla spontaani keskenmeno viikolla 12.
 
Takaisin
Top