Viimeisin neuvolakäyntisi

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 10.7
Mun mielestä esikoisen kanssa olin jo aiemmin. Samalla sovittiin että menen labraan 12.7
Terkkari on onneksi vaihtunut esikoisen jälkeen koska silloin en oikein tullut juttuun...
Nyt on vielä muutama päivä ennen kesälomaa ja hankala on pitää suunsa kiinni.
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola ja laskettu aika olisi jo 1.2., noh tällä mennään kunnes ultrassa varmistetaan :)
 
Meillä oli myös tänään eka neuvola, laskettu aika 3.2. Nyt sovittu jo seuraava neuvola ja lääkäri, pissapurkit mukana labroja varten ja sitten odotellaan vaan kutsua ultraan
 
Tänään oli eka neuvola. Kaik meni hyvin ja oli tosi kiva terkka. Elokuussa onki sit ensin ultra ja sit lääkärineuvola, ens kuussa kaik labrat :)
 
Eilen ekassa neuvolassa. Tarkisteltiin tiedot vuoden takaisten pohjalta (km) ja varasi labrat. 10pv päästä saa käydä antamassa näytteet ja jäädään odottelemaan nt-ultra aikaa. Seuraava neuvola-aika sitten lomien jälkeen elokuussa, jos päästään niin pitkälle
 
Mulla eka neuvola 12.7. omasta pyynnöstä kun ollaan reissussa 10.7. saakka. Silloin olisi 9+2 mutta saas nähdä paljonko muuttuu.
 
Minulla oli tänään eka neuvola. Ei siellä nyt ollut oikeastaan mitään erikoista, ei edes yritetty kuunnella sydänääniä. Sain pissapurkit ja lähetteen verikokeeseen ja varattiin seuraava aika (elokuulle) sekä lääkäriaika. Itse pitää varata labroihin aika sekä seuraavaan ultraan, joka on nt-ultra. Pitää myös varata sokerirasitukseen aika, kun sukurasitteiden takia joudun siihen aikaisempaan.
 
Minulla oli tänään eka neuvola. Ei siellä nyt ollut oikeastaan mitään erikoista, ei edes yritetty kuunnella sydänääniä. Sain pissapurkit ja lähetteen verikokeeseen ja varattiin seuraava aika (elokuulle) sekä lääkäriaika. Itse pitää varata labroihin aika sekä seuraavaan ultraan, joka on nt-ultra. Pitää myös varata sokerirasitukseen aika, kun sukurasitteiden takia joudun siihen aikaisempaan.

Höh, aina välillä ihmettelen miksi sinne pitää mennä jos kaikki on sellaista että tyyliin itse voit puhelimella tai meilillä hoitaa? Mulla oli edellisissä aivan järtsi hyvä palvelu, koska neuvolatäti oli vanha sekä kokenut ja se käytti lääkärin kanssa yhteistä huonetta. Ihan joka kerta ultrattiin, mikä tietty oli hyvä kun muuten ei olisi ehkä huomattu laittaa makuutukseen rv. 21 alkaen.
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola, seuraavana sitten ultra n. rv 12 ja seuraava neuvola elokuun lopulla.
 
Onko teillä, joilla ennestään jo lapsia neuvoloita harvemmin? Onko tietoa? Mä kysyin thlta onko nyt harvemmin, kun olen joiltain kuullut että toisen kanssa olisi vähemmän, niin sanoi että samalla tavalla kuin esikoisestakin. Nyt siis oli pe neuvola, seuraava on elokuun alussa ja syyskuun alkuun varattiin lääkäri.

Meillä nykyään tulee np-ultra aika postissa, aiemmin piti itse varata.
 
Meillä ei ole neuvolassa ollenkaan ultraa vaan ne on toisessa kaupungissa. Pienen kaupungin "iloja"... :mad: Ihme, että edes neuvolan pitivät täällä. Ja vaikka lääkäri on siellä neuvolassa niin hänkään ei ultraa.
 
Eka neuvola takana ja seuraava pikavisiitti kolmen viikon päästä, kun käyn labroissa. Ultraava lääkäri on kesälomalla joten eka ultra onkin sitten np-ultra, jonne tulee aika postitse. Mukava, nuori terkka joten ihan hyvillä mielin. Ekaan sokerirasitukseen joudun, mutta se oli vähän odotettavissakin.
 
Mulla seuraava on se lääkärineuvola. Eli yks vähemmän ku sakababylla ja pumpeilla. Heinäkuulla ei siis käyntiä ollenkaan kun neuvolalääkäri on 15.8 ja nt-ultra viikko aiemmin
 
Onko teillä, joilla ennestään jo lapsia neuvoloita harvemmin? Onko tietoa? Mä kysyin thlta onko nyt harvemmin, kun olen joiltain kuullut että toisen kanssa olisi vähemmän, niin sanoi että samalla tavalla kuin esikoisestakin. Nyt siis oli pe neuvola, seuraava on elokuun alussa ja syyskuun alkuun varattiin lääkäri.

Meillä nykyään tulee np-ultra aika postissa, aiemmin piti itse varata.
Yksi neuvola vähemmän, viiikkojen 26-28 käyntiä ei meilläpäin ole kuin esikoista odottaville.
 
Mulla oli ensimmäinen hätäneuvola jo viime viikolla, kun sain ajan heti seuraavalle päivälle plussaamisen jälkeen. En tosin omalle neuvolatädilleni kun oli just lomalla. Käytiin aikalailla samat asiat läpi kuin esikoisen aikana, paitsi nyt kyseltiin myös synnytyksestä ja se piti pisteyttää. Sain pissapurkit mukaan ja kävin heti neuvolan jälkeen antamassa verikokeen (kun raskauden kesto on iso kysymysmerkki). Sain seuraavan ajan heinäkuun lopulle, mutta en tajunnut kysyä että oliko tää nyt lääkärille vai millon se on... o_O
 
Mulla oli tänään neuvola 7+3.
Ei siellä ihmeitä, verenpaine, hemoglobiini, paino ja jutustelua..
Muutaman vkon päästä verikokeisiin ja odotellaan aikaa ekaan ultraan äippäpolille..
Syyskuun alussa seuraava neuvola
 
Minullakin oli eka neuvola tänään ja toinen ultra. Kaikki pikkusella vallan mainiosti ja sykekin näkyi. Viikkoja arviolta 6+5. Paino otettiin, verenpaineet ja hemppa. Hemppa oli laskenu niin alas, että nyt jo pitää alottaa rautaa ottamaan.
Ilmankos se väsyttää ja heikottaa.
 
Tosi aikaisessa vaiheessa neuvolat teillä. Meillä eka vasta rv 9+5, tosin pakollinen ultra viikon päästä rv 7+0, kun on saanut alkunsa hoidoilla.

Noista rv-laskutavoista. Sillä ei tosiaankaan ole merkitystä kuinka pitkä kierto on, kun kuukautisten ensimmäinen päivä on rv 0+1 aina. Paitsi hedelmöityshoidoissa jossa realistisesti nähdään hedelmöitys ja näin tiedetään hedelmöityspäivä johon sitten lisätään 2 viikkoa.
Esikoinen joka oli luomulapsi niin ultrassa la heitti päivän ja kätilö välttämättä halusi siirtää sen päivän vaikka kuulinkin ettei noin pientä heittoa yleensä edes korjata.
 
Takaisin
Top