Viimeisen kolmanneksen olot

Joo me varmaan kärvistellään viel tammikuussakin mahojemme kanssa, muilla ollut nyytit jo pitkään sylissä paijattavana :grin parin viikon päästä alan kyllä vetämään semmosta rundia kotona, että oksat pois -> makaan siis raatona sohvalla kun en kykene enää edes keittiössä hääräämään mahani kanssa :laughing021Tiskaaminen menee jo sivuittain, kun maha ottaa kiinni, työtasolle keittiöön pitäisi jo tehdä aukko mahalle, jos meinaa pidempään jotain leipoa, siivoaminen yhtä ähellystä kun nurkkia menee puunaamaan, niin ei sitä niin vaan enää sinne mennä kyykkimään saati nousta ylös. Alasmennessä pääsee aika paukku peräpäästä ja ylösnoustetta tulee röyhyt ihan puuntakaa, oikein rinsessa olo. Isäntä nauroikin yks ilta, että kyllä raskaana oleva nainen on oikein hehkuu ulospäin ihanuutta :angel1 :laughing021
 
Eikä se syöminen pöydän ääressä ole myöskään mikään helppo homma,maha ottaa niin paljon jo vastaan et on ihan turha toivo edes yrittää päästä lähelle ruokaa, niinpä se ruokalista on kaikkien nähtävillä paidalla :grin nostan joskus jopa lautasen tohon masun päälle ja toimii kuulkaas hyvin apupöytänä! :laughing002
 
maha on kyllä sen verran iso ja alhaalla että joutuu istumaan pöntölläki ku "äijät shaiballa"...valkovuoto on tääläki aika runsasta ja välillä sitä oikeen lorahtelee,,
piru mä kirosin aamulla taas..toi auton lasien raaputtelu..mulla tollanen iso tilauto ja pituutta 159cm ja maha verottaa aika paljon sitä auton lähelle pääsemistä...ainoo mitä meikäläinen yltää sitä raapimaan on noin 15 cm reunoista ja sitten pystyy tökkimään pitkävartisella harjalla tuohon tuulilasin keskelle "silmä aukot" että sulais nopeemmin,voi että miten urpo olo!

ja juu tuo ruokalista on aina rinnuksilla ja tissien välistä saa kaivaa leivän murut ja ruuan murut...kai se ois jo ihan sama ku vielä pyyhkäsis suunpielet hihaan ruokailun lopux..mää tahoistin tän vauvan 19 päivä...se ois just passeli..
ja ny iski sit taas tää kamala ressi..en oo vielä ainuttakaan lahjaa lapsille ostanu...jotenki ajatellu että kerkeehän sitä..mjutta kerkeekö?...ja sitte noi vauvan kamat...oon sen verran alottanu että vaatteet on haettu kellarista ja lajiteltu tyttö ja poika ja neutraali pussiin ja thjentäny kaappiin tilaa niille vaatteille ja nii..patjan ostin vauvan sänkyyn...kaikki muu on hankkimatta!iiiiks...ja hemmetti ku on vaikee löytää avent tuttipulloja..
 
Mulla kans la loppukuusta, et kyllä meitä kärvistelijöitä riittää:wink mulla kyllä ollu kaikenlaisia supistuksia jo pitkään mut ei oo tainnu paljo mitään aikaseksi saaha... Torstaina lääkäri niin selviääpähän sitte:).
Tämän toisen lapsen kohalla tuntuu jotenki ettei mahakaan oo niin paljo eessä ku ekalla... Pakko kuitenki tuota taaperoa pukea ja kannella. Tai sitte mulla on maha vaan vielä niin ylhäällä et nousee sopivasti tiskipöydän päälle:wink Mutta kyllä tämä melkosta puhisemista on! Just oltiin muskarissa pojan kans ja enhän mä pysy siellä enää yhtään perässä ku meinaa taju lähtä siellä riehuessa...
Tuo ruokalista on kyllä niin totta. Ärsyttää jo valmiiksi et kohta kaikki vaatteet on maitotahroissa ja puklussa. Pitää muistaa pitää itellekki vaihtopaitaa mukana hoitolaukussa;D
En osaa jotenki aatella et meillä vielä jouluna ois vauvaa mut en kyllä osaa astella et uuen vuojen ylikään menis.. Jännää:)
 
Huhu sanon minä. Kohta ei kyllä pääse enää liikkuun. Noustessa polviin sattuu ihan hirveesti ja kävellessä lonkat on kipeenä ja meinaa mennä jalat alta... Onneksi tämä kärvistely on huomenna ohi ja alkaa ihan muut jutut. Ajattelin että tässä vaiheessa jo jännittäis mutta ei, ehkä sitte aamulla ku lähetään laitokselle tai viimestään salissa. No joka tapauksessa huomenna on erilainen päivä tiedossa ja tapaamme viimein tyttäremme :Heartred
 
Mulla on nukkuminen menny ihan mahdottomaksi - ja kaiken lisäksi ilman järkevää syytä! Unentarve on aina ollu iso, arkenaki pitää nukkua 9 tunnin unia mutta nykyään en voi öisin nukkua ollenkaan. Ihan sama paljonko on univelkaa mutta nukahdan vasta kun mies on lähtenyt töihin eli 6.30. Viime viikolla järkkäsin arkipäiviksi aina jotain pakollista puolille päivin että saisin nukkua sen muutaman tunnin mutta nukahtaisin illalla järkevään aikaan. Ei muuten onnistunut. Loppuviikosta olin nukahtaa pystyyn mutta kummasti aina piristyi mitä myöhempää kello näytti. Ja mulla laskee mielialat suoraan suhteessa univelan määrään. Ihan tyhmää pillitystä ja ahdistusta vaan koska ei saa nukutuksi.

Ja tässä sitä taas ollaan. Aattelin kohta lähtä köllöttään ja hellua herätteleen mutta 12.00 pitäs viimestään olla ylhäällä niin ei paljoa naurata. Lisäksi nämä yöt hereillä on ihan turhaa aikaa koska en mää osaa öisin tehä mitään järkevää. Ulkona ei oo kiva olla, mikään ei oo auki eikä voi melutakkaan ku yks nukkuu. Onneksi on telkkari ja tietokone, niinku en tuntis oloani turhakkeeksi jo muutenkin.. Tällä viikolla tulee uus sänky niin elättelen toivoa että se auttas.
 
Mikka mulla on samanlaista nukkumisen suhteen. Vaikeaa saada nukutuksi yöaikaan ja aamulla kun mies lähtee töihin, niin nukun yleensä kuin tukki seitsemästä kahteentoista-kahteen. Oon myös yrittänyt herätä aikaisin ja olla vähillä unilla joitakin päiviä, mutta ei auta ei. Nukahdin eilenkin joskus puoli 4-4 ja nyt tekee tiukkaa lähteä kymmeneksi neuvolaan. Joku sanoo että tää on tyypillistä loppuraskaudessa. Silti mua mietityttää, että onko kyse vain kääntyneestä rytmistä.
 
Täällä sama homma. Viime yönä taas kolmen aikoihin kukuin hereillä. Eikä auta aikaiset herätykset, lukeminen tai mikään muukaan. Valvottaa vaan . Todella ärsyttävää!
 
Valvotuttaa täälläkin! Onneksi välillä on jonku yön saanu nukuttuaki mut tänä aamunaki neljältä heräsin eikä millään enää unta.. Sitte tietenki ku poika herää nii nukuttais taas
Lisäksi pahoinvointi näköjään palannut. Koko aamun ollu tosi etova olo!
 
Täällä myös unirytmi on sekaisin ja valvottaa. Mies sairastui sopivasti flunssaan lasketun ajan kunniaksi. Aiheuttaakohan flunssa jotain varotoimenpiteitä tms synnytyksessä mukana olemiseen? Sopii toivoa ettei tartuta minuakin.. RV 40+4.

EDIT: Luin HUS:n sivuilta "Mikäli tukihenkilö sairastaa tarttuvaa tautia (flunssa, mahatauti, rokot) hän ei voi tulla mukaan synnytykseen." Tämähän helpottikin oloani! o_O
 
Muokattu viimeksi:
i-p nyt sit mustaherukkamehua ja mitähä kaikkee ukolle, inkivääriteetä hunajalla yms että saa flunssan pois :) sanot että vastaan ei mukista vaan se juo kiltisti mitä tuot. :)

täällä supparei lähinnä nukkumaan käydessä tai kun rentoutuu makkarissa. eilen lääkäri sano että 3-4pvä ja voi olla paikat valmiit, tarttis vaa suppareita nyt kunnolla. nukkuminen on muisto vaan aika pitkälti, ukko otti koko peiton itellee viime yönä ni pikkusen alko tulla vilu...aamulla totesin että sitä otettii sit koko peitto itelle ja peittoha on siis iha järkyttävän iso meillä peittää kahen hengen sängyn helposti ja osuis melkei lattiaanki eli kokoa riittää mut ukko otti sen sit.
 
Eipä onnistu nukkuminen kovin mallikkaasti mullakaan. Illalla nukahdan kyllä nopeasti, mutta vessareissut alkaa tunnin puolentoista päästä ja sitten nälättää, pissattaa ja janottaa vähintään aamuneljään asti. 6-7:n jälkeen saa sitten nukuttua ehkä ruhtinaalliset 3 tuntia yhteen menoon. Normimeininkiä kuulemma - onneksi ei enää kukaan uskalla tulla sanomaan, että nuku nyt kun vielä on tilaisuus. Kaverin mies oli sanonut sille, että koita nukkua niin muistat sitten myöhemmin millasta se on :grin Mäkin olen yrittänyt tässä palauttaa mieleen kauniita muistoja pitkistä yöunista :sleep002
 
Mä taas nukun kuin tukki! Meen illalla 23 aikoihin sänkyyn ja aamulla herään siinä 7-8 aikaan. Yöllä herään vain kun kylkeä käännän ja juon samalla. Pissalla ei oo nyt tarvinnut käydä. Silti tarviin päikkärit myös :) voi olla shokki sitten kun vauva onkin kauhea yökukkuja :eek:
 
Tääläkin välillä saa nukuttua oikein mallikkaasti ja välillä menee unet ihan pipariksi. Mua nykyään valvottaa vauvan liikkeet jotka tekee välillä tosi kipeetä. Viime yönä valvottu kolmisen tuntia kun ei pysty sängyssä makaamaan kun tulee kovia potkuja/liikkeitä jotka tekee helkatin kipeetä! Sit niiden seurauksena kun kävelet ympäri kämppää ja toivot et tyyppi nukahtaa, alkaa alavatsan polttelut ja lonkkia särkee. :D niin ihanata! No onneksi näinä päivinä voi sitten ottaa päikkäreitä yms niin ei ole aivan zombi koko päivää.
 
Mulla aika sama kuin eevis4:llä eli suht hyvin saan nukuttua. Toki heräilyä on kun mahn kanssa kyljen kääntämoinen on vaikeaa ja lonkkia alkaa helposti särkeä vaikka on tukityynyjä. Joskus nousen käymään vessassa. Ok yöunista huolimatta päiuvällä väsyttää hullun lailla ja joutuu ottaa päikkäreitä.
 
Eilisen äitipolin rajun ultrauksen ja sisätutkimuksen jälkeen supistuksia alko tulemaan ihan järkyttävät määrät! Maha oli kivikova lähes tulkoon koko illan ja asia paheni vaan ku menin sänkyyn. Olin aivan poikki klo 22 ja ku pääsin kyljelleen vattan viereen niin siitä oli ihanuus kaukana. Lonkat, reidet, nivuset, alaselkä ja alamaha aivan tulessa kolmisen tuntia! Yhen jälkeen kivut vähän helpotti ja pääsin uneen. Tasasin väliajoin kuitenki heräilin vessaan ja siihen että maha pingotti ihan kovana. Nyt on sitte alaselkä ja alamaha kipeänä, ja supistuksia tulee vaikka vaan istuu sohvalla. Jokohan me kohta päästäis synnyttään? :)
 
Olikos sinulla enmastina mikä rv nyt menossa, että saisko bebe jo tullakin? :)
Minäkin kävin tänään taas ultrassa äitipolilla mutta sisätutkimusta ei nyt tehty, kivuttomia supistuksia on minullakin nyt parhaillaan mutta muista ei tietoakaan, nyt rv 37+3.
 
Takaisin
Top