Vihdoin heinäkuu!

Basin

Vauhtiin päässyt keskustelija


Kyllä se heinäkuu sieltä sitten vihdoin alkoi.

Nopeastihan se aika on lopunkaiken mennyt, tuntuu että nämä viimeiset viikot ovat hitaimpia...
 
Foorumihan on ihan hiljaiseksi heittäytynyt, liekö kaikki siirtyneet facebookin puolelle?

Kyllä tuntuu aika niin matelevan, kun tietää että kolmen viikon päästä käynnistetään.
Kuinkas muut saavat aikansa kulumaan?

Oon huomannu että pinna on lyhyt, esikoinen 7v riehuu kaverinsa kanssa ja 2v painaa siinä sivussa ja kaikki kiljuu vuorotellen, nyt tuntuu etten jaksaisi moista yhtään ja sitten siihen väliin vähän väliä menenkin ja jaan tytölle arestia, puuh...
 
juu, kovin on hiljaista...
Kamalasti jo odotetaan että syntyisi... Tänään olisi laskettuaika... 
Supistelut alkoi taas epäsäännöllisinä pariyötä sitten, mutta päivisin vain menkkasärkyjä, ei supisteluja lainkaan :(

Kyllä odottavan aika on pitkä.. !!
:)
 
Kaikki taitaa olla karanneet kesälaitumille kun on niin hyvä keli:) Täällä päin ainakin tänään ollut ihan huippu ilma:) Harjoitussuppareita täällä tulee aina iltaisin kun rauhoittuu sohvalle tai sänkyyn. Liikeet myös hieman vähentyneet, mutta aina kun teen liikelaskentaa tulee se 10 tai enemmän ensimmäisen vartin aikana:) Miten teillä muilla vauvan liikkeet tuntuu?
Mulla oli vauvakutsut perjantaina. Menin ensin jalkahoitoon ja ah kuinka hyvää se teki turvonneille jaloille:) Ja kun itse ei ole kunnolla jalkoja enää pystynyt hoitamaan. Nyt on nätti lakkaus ja jalat pehmeet:) Tämän jälkeen matka jatkui ravintolaan syömään, ah rakastan ruokaa:) Pikkuinen ja minä saatiin lahjuksia. Oli pakko häpystellä niitä heti täällä kotona:) Miehellänikin alkoi vihdoinkin loma, peräti kolme viikkoa, suunnitelmissa mökkeilyä ja muuta puuhastelua yhdessä.
Onko teillä muilla kummit jo päätettyinä? Oletteko jo pyytäneet heitä kummeiksi vai pyydättekö vasta kun lapsi on syntynyt? Me löysimme netistä nätin kirjeen, jolla pyytää haluamaansa henkilöä kummiksi. Kirje luovutettaisiin henkilökohtaisesti ja lisäksi itse hieman tuunaisin sitä scräppäämällä:)
 

basin mulla on kans pinna NIIIIIIIIIN KIREELLÄ !! Siis ihan pienestäki menee hermot enkä kestä yhtään mitään kiukkuja... Ihan kauheeta ku näin pienestä hermot menee ja tulee taas huono omatunto ja kaikkee... Mutta kai ne on ne hormoonit?? :/

Mä en sinne faceen ainakaan ole siirtymässä, jotenki tykkäisin enempi täälä höpötellä. Mikäs se ryhmä sielä ylipäätään olikaan? Ja miten sinne pääsee JOS sinne joskus tahtoo liittyä? :)

 Berliininmunkki täälä ainaki vauvan liikkeet tuntuu lähinnä epämääräisenä pyörähtelynä kun kylkeensä hän kääntää ja jalat rullaa eestaas...ei siis niinkään potkuja enää. Ja toi peppu......voi apua!! Siis oikeesti vauvan peppu on ihan kiinni mun rintalastassa välillä ja voitte uskoo että on kamalaa ja tuskasta ja ärsyttää jo sekin kun ei siinä sit oikeesti pysty ees istuun kunnolla ja tekis mieli tuuppia väkisin toista alaspäin!! :D

Me ollaan pyydetty kummit joskus varmaan pari kuukautta sitten. Ihan vaan suullisesti pyydettiin ku olivat meillä syömässä ja saunomassa. 

Eipä tällä erää kummempaa, pinna niin kireellä että ei jaksa ees omia kuulumisiaan kirjotella.

 
Heippa mammat!

Täällä supisteli viime yönä tiuhaan tahtiin, 5min välein ja 1,5h kesti koko touhu. Ehdin jo innostua että nyt tuli lähtö, mutta loppuivat kuin seinään lopulta :( Laskettuun aikaan 5 päivää enää jippii! :)
Käytiin perjantaina synnytystapa-arviossa. Siellä ihmeteltiin ja kummasteltiin lapsiveden määrää. Menin siinä sitten kysymään että mistä tuo voi johtua että lapsivettä on noin paljon. Yleiset syyt siihen ovat kuulemma äidin diabetes tai vauvassa oleva jokin rakenteellinen vika (nieleminen ei toimi kunnolla, virtsarakko väärin kehittynyt). Kauheessa paniikissa siinä sitten olin kunnes kätilö sanoi ettei mulla kumpaakaan ole, joka tekee tästä tilanteesta kummallisen. Vauvan rakenteethan on ultrattu nyt varmaankin 5 kertaan kun oon joutunu Jorvissa juoksemaan. Suurin huolenaihe itsellä oli vauvan koko ja mitattiinkin pienokaisen olevan nyt vajaa neljä kiloinen, meinasin tippua pöydältä. Ens perjantaina, laskettuna päivänä, mennään uudestaan ja mietitään mitä tehdään. Tod näk aloittavat käynnistyksen. Mullahan esikoinen meni reippaasti yli ja nytkään ei mitään tietoakaan että vauva olisi vielä hetkeen tulossa. Mitään muutoksia tuolla alakerrassa ei ole. Kaikki kiinni ja niinkuin pitää. Ehdin jo hieman innostua kun toinen kätilöistä oli sitä mieltä että käynnistetään mutta päädyttiin sitten toisen mielipiteen jälkeen kuitenkin odottamaan vielä viikko. 

Kyllä se aika menee hitaasti! :)

Berliininmunkki: Me ollaan jo pyydetty kummit, kaikki neljä kappaletta. Taidettiin pyytää rakenneultran tienoilla. Kaikki onneksi suostuivat ja ovat innoissaan pienokaisesta :)

 
iines: Facebookissa tosiaan juttu luistaa enemmän, kun täällä.
Sinne pääsee niin että vaikka minä pyydän sua kaverikseni ja sit kutsun sut ryhmään, sitä ryhmää ei näy muille kavereille, eli siellä saa jutustaa ihan rauhassa. :)
 
Juu tosiaan, heinäkuu vihdoin! Meikäläisellä tänään 30-vee synttärit, ainakaan samaa synttäripäivää ei vaavin kanssa sentään tulla jakamaan. Tai siis vielähän kerkee, mut ehkä ei! :D Rauhalliset pileet oli eilen, ei tän mahan kanssa ihan hirveen isoja kekkereitä jaksa järjestää, saati juhlia. Et sit ehkä kun tulee 35 mittariin, heivaan lapset koko vkonlopuks hoitoon ja pidän iiiiiiisot juhlat!! :D :D

Nyt ei oo taas mitään tuntemuksia, et täältä oltas ikinä syntymässä. Vaikka onhan tässä laskettuun aikaankin vielä melkeen neljä viikkoa, mut kun tuo esikoinen synty jo niin aikasin, niin en oo koskaan ollu näin pitkällä raskaana :D :D Hassua. Kaks päivää jo kauemmin on tää tyyppi viihtyny mahassa, kun mitä esikoinen pari vuotta sitte. Mut ihana ajatella, et ei haittaa vaikka poitsu haluis jo maailmaan, kun on kuitenkin jo hyvinkin valmis tänne syntymään.

Meillä alko miehelläkin nyt kesäloma, ihanaa :) Neljä viikkoa ainakin siis ollaan kaikki lomilla. Ja jos vaan tää mahan tyyppi tajuaa syntyä tässä loman aikana, niin sitten ollaan kaikki lomilla seittemän viikkoa tästä eteepäin, kun mies pitää isyysloman sitten kesäloman perään. Ihan jees :) Varsinki ku nyt näyttäis ilmojenkin puolesta ihan kesältä!

No joops... suklaa maistuu täällä, taas oli viikossa tullu kilon verran painoa... huhheijaa. Eikä varmaan ens viikon neuvolassa sen vähempää vaakaan paukahda, ku on tullu nyt synttäreiden tiimoilta herkuteltua... synttärilahjakskin sain hirveesti suklaata, kaverit tietää mitä tää mamma tarvii tässä vaiheessa :D :D

Mutta semmosia. Jatkan sohvalla löhöömistä, aurinkoista heinäkuun alkua kaikille! Tässä kuussa suurin osa meistä varmaan pääsee jo taas uudenlaisen elämän alkuun :)
 
meillä oli sitten muutto ja oon ollu aika huonossa kunnossa, nyt vasta pääsi tarkistamaan keskustelut :).

tai voiko sanoo et muutto "oli", kun kaikki tavarat on edelleen laatikoissa ja jätesäkeissä levällään kun en niitä pysty laittelemaan paikalleen kun äärimmäisen hitaasti ettei pyörry..:D mies kasaa huonekaluja minkä kerkee..muuttopäivät mä makasin patjalla uudella kämpällä kun toiset kanto tavaroita ja siivos. luulin jo että tulee lähtö sairaalaan, kun alko kuume nousta ja supisteli 5 min välein, mutta eipä sitten.

vielä ois kolme viikkoa, oishan se kiva jos ainakin viikon sais vielä kotia järjestellä, eihän tänne ois kiva tuoda vauvaa kun ei oo ees sänky valmiina ja on niin likasta ja sekasta..viime neuvolassa oli kanava lyhentyny sentillä ja pehmeä, joten odottelen josko tulis vähän ennemmin kun esikoinen. vessassa ainakin käyn jo puolen tunnin välein, että aika alhaalla on!!

ai joillain maistuu herkut..mulla ei maistu oikein mikään! väkisin pitää syödä. mutta tosiaan herkkuja on ehkä helpoin saada alas.
 
Ah, heinäkuu<3 
Jännää, kun ei tiedä yhtää et lähetäänkö viikon,kahen vai kolmen päästä =D

Huomenna lähetään kuitenkin painoarvio-ultraan & synnytystapa-arvioon:)
 
Täällä jatkuu tasainen odottelu. Ei mitään merkkejä, että pikkuinen olisi syntymässä lähiaikoina. Huomenna on laskettu aika, mutta viime viikon tiistain jälkeen ei ole ollut pidempää jaksoa säännöllisiä supistuksia. Voihan synnytys toki käynnistyä äkkirysäyksellä, kuten alan jo toivoa...

Yritän varautua vielä kahden viikon odotteluun. Onneksi vointi sallii edelleen kävelylenkit ja liikkumisen kaupungilla. Mun ruokahalu on kanssa surkea. Lähinnä maistuu salaatti, hedelmät, mansikat ja jäätelö. Kun vielä turvotuksetkin ovat laskeneet viime viikkoina, olen joutunut oikein panostamaan syömiseen, ettei paino kääntyisi laskuun. Tämä odottelu alkaa vähitellen pitkästyttää.
 
Juuri pääsin kotiin taysista. Jouduin päivystykseen neuvolan lähetteellä kun oli niin korkeat verenpaineet ja sellanen vannemainen kipu ylävatsalla.
Sairaalassa todettiin taas että vauvalla on kaikki hyvin :) onneksi :)
Lisäksi reuma on alkanut taas oireilee pahasti joten huomenna olisi sitten sen takia käynnistys *jeee!!*
vähän jo alkoi jännittää kun noin nopeasti päättivät käynnistysajankohdan. Vihdoin saadaan muru pihalle <3 :))
 
Heinäkuu, toivottavasti tässä kuussa syntyy, vaikka voihan tuo mennä elokuun alkuunkin... Välillä sellainen tunne, että nyt se tulee, mut eipä oo viel tullut.

Poika oli tänään pitkästä aikaa hoidossa ja ajattelin, että ihanaa, voi olla vielä heinäkuussa hoidossa, niin ehkä saisin jotain vauvajuttujakin tehtyä. Mut tänään sit sit heti alko taas ripuli eli kotona taas vähän aikaa ainakin. Meinas kyllä tulla itku, kun on niin herkillä nykyään. Sunnuntaina meinasin alkaa itkemään, kun alakerran vessan ovi oli mennyt itsekseen lukkoon ja mun piti kiivetä portaat ylös. Tuntu, et oon niin poikki etten jaksa... Tänään jaksanut paremmin, kun poika oli päivän hoidossa. Lepäsin kunnolla, kun aattelin, et sitä luksusta ei oo sit enää vauvan syntymän jälkeen useinkaan tiedossa ja eipä nyt taas vähään aikaan muutenkaan. Onneksi tänään lepäsin!

Tsemppiä kaikille viimeiseen kuukauteen, ne tulee sitten kun tulee :)
 
Pikkuinen prinsessamme syntyi keskiviikkona 27.6.klo 5.06. Pituutta oli 51,5cm ja painoa 3960g. Synnytin alateitse epiduraalilla ja pudendaali puudutteella höystettynä :D Lapsivesi alkoi tiputtelemaan tiistaina aamulla vähän ennen seitsemää, säännölliset supistelut alkoivat noin klo 23 ti iltana. Tuntui kyllä aika pitkältä vaikka kätilöt sanoivat että nopea synntys ensisynnyttäjäksi kun 6h10min laskettiin siitä kun alkoi säännöllisesti supistamaan :D
 
Onnea paemko prinsessasta!

Täällä laskettupäivä lähenee mutta ei varsinaisesti mitään lähenevään synnytykseen viittaavia merkkejä.
Nyt alkanut hieman ärsyttämään tämä unettomuus... viime yönä menin nukkumaan n. klo 2 ja tässä oonkin ollut sitten melkein tunnin hereillä 5:30 asti. Jippii! Sopivasti näytti tämän päivän kohdalla olevan vau.fi viestinä: "Oletko liian jännittynyt nukkuaksesi, kun mietit, alkaako synnytys tänä yönä?" Sitäkö tämä on? Mietinkö alitajuisesti tulevaa synnytystä vai miksi ei uni tule..?

Leppoisia viimeisiä viikkoja kaikille. Nyt alkaa ilmatkin lämpenemään joten toivotaan ettei tule liian tukalat oltavat kenelläkään! :)
 
Jah, se ois sitten 40+0 :)

Ainakaan vielä ei oo mitään kummosia tuntemuksia. Vaavi pökkii tuonne alas jonkun verran, yläselkä vähän kipeä, ei muuta...
Katsellaan, josko se tänä yönä olis se maaginen yö, vai ootellaanko täällä vielä pari viikkoa?
 
Hei, pikaisia kuulumisia. emoticon
Meille syntyi poika 1.7 klo 15:12, 3350g/51cm, rv 39+3. Synnytys oli ihana, ja minulle jäi todella hyvä mieli synnytyksestä ja osastoajasta. Olisin voinut päästä kotiin jo 1.7, mutta jäin varmuuden vuoksi osastolle hb:n takia. 106 hb:lla sitten kotiuduin eilen (2.7) pojan kanssa :) Voin erittäin hyvin ja särkylääkkeitä en ole tarvinnut yhtään :)

Kirjoittelen tarkempia kuulumisia hieman tuonnempana. Halit kaikille emoticon
 
Takaisin
Top