Vauvojen liikkeet

manna: Minäkään en ole tuntenut liikkeitä. Nyt 18+2, ensimmäistä odotan. Eilen tosin tuntui ihme kuplintaa muutaman kerran, mitä ei aiemmin ole, mutta en lähtis vielä liikkeeksi sanomaan. Enkä kanna siitä huolta, vaikkei tunnukaan.

Parilta kaverilta oon kysynyt ja toinen heistä tunsi jotain 18+ ja toinen reilusti yli puolenvälin jälkeen. Toki toivoisin, että tuntuisi, mutta en panikoi. Onneksi ens viikolla on neuvola, nii pääsee sydänääniä kuulemaan.
 
Voi juku mikä meno oli illalla tällä meijän matkustajalla! Tulin iltavuorosta ja kyselin 10- ja 12-vuotiailta tytöiltäni minkälaista oli discossa missä he oli olleet. No minun nukkumaan mennessä tämä maha-asukas alotti oman discon, olihan perjantai:wink Laitoin käden vatsalle ja ne liikkeet (tai tässä tapauksessa muuvit) tuntui kädelle tosi napakasti! Laitoin yövalon ja otin mahaa paljaaksi niin hyvänen aika:eek: Maha heilu ja kumpuili vähän joka suuntaan! Toinen pisti niiiin parastaan ja minä itkin ja nauroin! Sitä kesti noin 10 min ja sitten kaveri uupui.

Mulla on muuten toi maha vallan rehahtanut valloilleen parissa viikossa ja mies on ruvennut kutsumaan tuota rakkautemme hedelmää "JÄTIKSI":)
 
Mäkään en voi sanoa varmaksi tunteneeni vielä liikkeitä. Monet ihmiset niistä liikkumisista jo kyselee ja ihan meinaa ahdistaa kun en tiiä onko vai ei :eek: Jotain kuplimista ollut, mutta en tiiä mitä ne on olleet kun ekaa kans odottelen ja nyt viikot 17+6. Olis ihana jo tuntea vauvan liikkeet :Heartpink
 
Mul on nyt 17+5 kasassa ja eilen oli eka kerta kun olin ihan varma että se pienenpieni "pupun kuonon hempeä töytäisy" oli liike. :) Oon aavistellut jo viikon verran mutta tuo oli ensimmäinen josta tiesin todella että no nyt.
Istukka on edessä joten en odota vielä moneen viikkoon tuntevani sen enempää, tarkemmin tai säännöllisesti mutta tuo oli aika hellyyttävää.
 
Mullakin Jodelie istukka edessä, niin voi tosiaan vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen. Tai se on tuossa oikealla edessä, että vattan vasenta puolta yritän kovasti seurailla josko siellä joku pieni kävis koputtelemassa masuun :)
 
Mulla istukka edesaä ja kohtu taaksepäin kallistuñu joten liikkeitä ei tunnu. Doplerillakaa ei meinaa sydänääni ä saada kuulumaan:/ ja viikkoja kummiski 19+0
 
Meillä tää pikkunen ei tykkää yhtään kun kissa makoilee mahan päällä :) On aika jännän tuntusta kun toinen heiluu mahassa ja kissa kehrää päällä. Kaippa kissaakin alkaa sitten toi myllerrys haittaa kun liikkeet alkaa tuntuu ulkoopäinkin :)
 
Ihan kun Naksun tekstit olis mun näppikseltä. Sama fiilis liikkeissä, en vaan uskalla sanoa onko noi tuntemukset ollut jotain liikettä vai vaan suoliston oikkuja. Samoin mulla on istukka oikealla edessä joten vasenta puolta olen koittanut ihmetellä. Mulla tosin viikkoja on "jo" 18+5.
 
Mullakin on istukka edessä koko matkalta, mutta meidän karate kid ei näköjään anna moisen häiritä. :grin Tänään just ihasteltiin tulevan isosiskon kanssa Turbon iltajortsuja, joita pystyi hyvin seuraamaan ihan silmämääräisesti mahan päältä.

Tuli kyllä jo vähän sellainen alien-fiilis, että tuostakohan se meinaa läpi puskea. o_O On tää aika scifi-meinikiä välillä koko raskaus, vaikka ei edes ole eka kierros menossa...
 
Loppuraskaudessahan ne liikkeet tuntuu jo aika ikäviltä.. Ja muistan tunteneeni niitä pitkään synnytyksen jälkeenkin. Siis unissani. Meni monta vuotta, että näin raskausunia!
 
Viikonloppuna tuntui ensimmäisen kerran jotain ulospäinkin :) Mies koitti kovasti kuullostella mahaa ja piti siis korvaa kiinni mahasss. Pikkukaveri päätti sitte tervehtiä iskää kunnon potkulla poskeen :D Sen jälkeen ei ole niin kovasti tuntunut. Mutta oli kyllä kiva kun mieskin sai pikkusen tuntumaa :)
Pikkunen taitaa myös tykätä siitä kun iltavuoron jälkeen ajelen kotia päin ja kuuntelen rockia meidän vanhan kaaran hädintuskin toimivista kaiuttimists. Lähes poikkeuksetta alkaa silloin semmonen hulina! Joka rauhoittuu heti kun pääsen kotipihaan ja ulos autista. Ja samaa ei käy esim. aamuvuoron jälkeen vaan on oltava yö :D
Viikkoja siis nyt 18+2
 
Siis minä just mietin, että missä vaiheessa nämä alkaa kuulemaan vai joks ne kuulee? Kun minusta tuntuu, että tuo pikku kaveri lopettaa potkut/liikkeet aina kun miehen ääni kuuluu lähellä. Ihan ku se kuuntelis isäänsäo_O
 
Tuotti näköjään tulosta avautua tänne eilen noista liikeasioista, sillä kun menin illalla sänkyyn maate, niin sain tuntea ekat varmat vauvan liikkeet! :smiley-bounce012:Heartpink Joten kyllä teidänkin vauvat Elya ja Mammuska, ihan varmasti antaa lähitulevaisuudessa merkkiä itsestään :):Heartpink
 
Täällä mahassa on myös joka päivä jotkut potku-treenit tai vastaavaa.. Keskellä vattaa tuntuu käsiin koviten ne ja täysin selkeästi mutta sitte kun myllertää jonnekkii lantion suojiin joka tuntuu kyllä aika epämiellyttävältä ni osasin kaverille sanoo just oikeella hetkellä et noni käsi tohon noin, koht potkii ja saipa sekin tunnettua liikkeen selvästi :) Aina joku 4-6 potkuu samaa kohtaa, vissii selkee rytmi täl ipanal.. :D
 
Aamulla kun heräsin, niin rupesin selälläni tutkailemaan paljasta massuani. Maha oli ihan pehmeä ja tasainen vasemmalta puolelta ja oikealle puolelle hieman navan alapuolelle oli ilmestynyt korkea kova möykky. Ajattelin mielessäni, että onpas kohtu jotenkin ihmeellisessä paikassa ja hellästi tunnustelin, että erotanko kohdun rajat. Tästä tunnustelusta johtuen möykky heräsi. :grin Kun koskin möykyn kohtaan, niin heti tuli potku takaisin tyylillä: "HEI, MÄ NUKUN VIELÄ!".

Miehen herätin ja sanoin, että katsoppa mun mahaa, niin heti tokaisi "sehän on ihan toispuoleinen". Ei ollut uskoa, että pikkuinen siellä puski toista puolta ylöspäin. :) Ei enää suostunut liikkumaan vaan nyt vasta töissä tässä tietokoneella istuessani potkaisi muutaman kerran. :Heartpink Vielä pitäisi viikko maltaa odottaa ultraan. :)
 
Mä kans hirmusesti odottelen et tunnistaisin liikkeitä. Muutenki tuntuu epätodelliselta koko raskaus. Viikkoja 19+1. Puolentoist viikon päästä rakenneultra. Toivottavasti kaikki hyvin siellä.
 
Takaisin
Top