Vauvojen kuulumiset

Siis voi jee! Meijän 2 vrk ikäsellä neitillä ei oo tulehusarvot noussu (seurattiin, koska mulla streptokokki) ja bilit pysyny alhaalla (kannattipa imettää eilinen ja viime yö parin tunnin välein), niin PÄÄSTÄÄN TÄNÄÄN KOTIIN! Hyvää juhannusta kaikille mammoille, me lähetään kotia grillaan makkaraa tuonne 9,9 asteen helteeseen, mutta eipä nyt kyllä paljon haittaa. :smiley-bounce013
 
Huomenna tyttönen 1 kk ja sen kunniaksi sairastaa ensimmäistä mahapöpöään. Lekurissa käyty, mutta eipä tuolle muuta voi kun syöttää tiuhaan, ettei kuivahda. Onneks paino ripulista huolimatta noussut taas 200 g viikossa. Ite jo pelkäsin allergioiden alkaneen, mutta lääkäri sanoi, että turha huoli tässä vaiheessa.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Täällä pojalla oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti, syntymäpaino ohitettu :) poitsu tänään 8päivää vanha, sellanen reipas 300g tullu painoa 6 päivässä, ollut ruoka-aikaan kotona :D kaikki oli muutenkin mallikkaasti, seuraava käynti vasta heinäkuun loppupuolelle lääkäriin :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Jospa ehtis/jaksais vähä kirjotella meidän kuulumisia. Rinsessall ikää 3 viikkoa ja melkonen yökukkuja:sad001 alkaa äitissä yövalvomiset näkymään, toki nukun päivällä jos vaan mahdollista. Jospa se rytmi löytyis jossaki vaiheessa.... Neuvolasta kävi viikko sitte kotikäynnillä ja hyvin oli kasvanu. Seuraava onki sitte 1kk neuvola ja 6vko iässä lääkäri. Täysimetyksellä mennään, välissä saa pullosta lypsettyä äidinmaitoa.
 
Meillä oli tänään neuvolantäti käymässä, poju on kans 8 pvää vanha ja syntymäpaino jo ohitettu melkein sadalla grammalla :D siitä kun kotiin päästiin viime to on paino noussu 300 g eli ruoka-aikaan ollaan kotona :wink itellä paino vaan tippuu vaiks ei mitään tee :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meidän poju vetäisi viime yönä eli toisena sairaala yönä seitsemän tunnin yöunet. Aamulla hieman ihmetytti ettei edes yöhoitaja tullut herättelemään syömään. Kaveri on ainankin toistaiseksi kovin tyytyväinen tapaus. Toivottavasti tuo yöunisuus jatkuu myös tulevaisuudessa :) Kätilö laittoi eilen kapaloon ja se tuntui olevan ihan huippua. Täytyy testata myös ensi yönä. Voi elämä miten tuo pieni ihminen voikaan olla niin täydellinen, huoh :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä samalainen nukkuja- ainakín toistaiseksi..
kotona on nyt nukkunut 7tunnin pätkän alkuun joka yö:) - huutaa ja tankkaa sinne 00 asti ja sitten nukutaan kainalokkain aamu 7! tissit herättää.. pitää nauttia niin kauan kun tätä kestää!
 
Voi kaipaus. Poitsu vietiin lastenosastolle kuus tuntia syntymästä ja siellä se on nyt sen pari päivää ollut. Tuntuu niin tyhjältä olla osastolla jossa muut kärrää vauvojaan. Onneks pikkuisella ei pitäisi olla suurempaa hätää ja onkin vain ns. Tarkkailussa mutta kyllä mä sitä mieluummin tässä vieressä pitäisin.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Tiedän hemmari sun tunteen. Esikoinen meni sokereiden takia osastolle ekana yönä. Minut onneksi siirrettiin seuraavana päivänä vauvattomalle osastolle ja sit pääsinki jo kotia ja vietin päivät lastenosastollla. Toivottavasti teidän vauva pääsee pian kotiin!
 
Me päästiin tänään jo kotiin kun pojalle tuli ikää 36h, ekan vuorokauden oli sokeri seurannassa mun radin takia, mutta jokainen arvo oli hyvä. Kertaakaan en oo lisämaitoakaan vielä antanut vaan pelkällä tissillä on menty ja tänään alkanu maito nousta kunnolla. Painon laskua tuli semmonen 200g eli syntymäpainosta vaan 5% :)
 
Meilläki tyttö kyllä nukkus vaikka koko yön, mutta pittää sitä herätellä syömään ni alkaa kasvamaan ruokahalut ja ruppeis itelläki maito nousemaan. :)myö ei päästy kottiin vielä tännään, ku täällä on semmonen käytäntö että vasta 3vuorokauden ikäinen vauva kotiutetaan, JOS lääkäri ei keksi sanottavaa vauvasta. Eli päästään huomenna. On saatu niin paljon kehuja niin vauvan ku miunki voinnista, ettei ne voi ennää täälläkään pitää. :D

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app
 
Vauva vasta kuukauden vanha ja jo kolmatta kertaa lääkäriin :sad001 tuli vakuutus nyt sitten näemmä tarpeeseen vaikka sitä kuinka muuta toivoi. Taitaa alkaa tällä mammalla maidoton ja kanamunaton dieetti tästä päivästä eteenpäin.



Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Tsemppiä skylar! :Heartblue Ilmeisesti aika voimakkaat oireet vauvalla?

Meillä poika on nyt vähän päälle kuukauden vanha. Kitinät toki lisääntyneet (etenkin iltaisin) mutta pääasiassa edelleen oikein tyytyväinen ja ihana pikkumies. Kaikki muutenkin sujuu oikein mallikkaasti näiden pienten kanssa. Vielä kun jostain sais kesäsäät takaisin, niin ei tarvitsisi pukea niin paljon ulos. :wink
 
Kiitos tsempeistä. Ripulointi jatkunut nyt 10 vrk, joten käytiin allergologin vastaanotolla, kun neuvolasta eivät sanoneet juuta eikä jaata, muuta kun että lääkäriin pitäis uudestaan mennä. Ekan kerran käytiin siis nyt maanantaina lastenlääkärillä, jolloin todettiin, että mahapöpö. Tällöinkin ripuli oli jatkunut jo 5 vrk. Jkv myös pulauttelee, refluksia ja iltaraivareita. Nyt nousi vielä nätti ihottumakin. Mutta, allergologi oli kans sitä mieltä, ettei nyt vielä tehdä tytöstä allergista, että voi olla vaan jotain bakteeritasapainon järkkymistä tuo ripuli (ja ylipäätään oli sitä mieltä, että rintalapsen tuotteesta on vaikea sanoa, mikä on ripulia ja mikä ei) ja nuo muut oireet nyt voi olla ihan normikamaa herkemmillä vauvoilla. Paino onneksi jatkaa nousuaan eikä ollut kuivahtanut. Ohjeena kuitenkin nyt sitten maidoton, kananmunaton imetysdieetti 2 vkoa poissulkumielessä. Kuulostaa melko monimutkaselta, kun ei näissä päivissä tuohon ruuanlaittoon hirveesti jää aikaa, eli miehen palattua töihin on menty eineslinjalla, jotka ei nyt sitten dieettiin käy. Ehkä mä elän salaatilla seuraavat 2 vkoa :) ja helevetti sekin pitää syyä ilman kastiketta ja fetaa, kun oon nimenomaan aina syönyt salaattikastikkeen ja fetan salaatilla enkä salaattia fetalla ja kastikkeella :) no, mut mitäpä sitä ei kestäis tuon rinsessan vuoksi, kuhan toisen maha vaan tasaantuis :Heartred


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Vaatii kyllä aika sissimieltä moinen dietti, mutta eipä kuulosta kovin helpolta tuo vauvan oleminenkaan! paljon voimia sinne!
ja kehittyypähän mielikuvitus kun joutuu perusaskareet miettiä uudelleen. tuolla toukokuisissa on ketju allergisen äideille, sieltä saattais löytyä hyviä vinkkejä tuohon ruokavalioonkin? mm vuohenjuusto:wink..
 
Vitsi mulla tekee tiukkaa jo herneistä kieltäytyminen, kun ne tuntuvat nyt sekä vauvaa että mua ilmauttavan.. Eli kovasti voimia erikoisruokavalion kanssa!
 
Minä jouduin vahtimaan edellistä imettäessäni syömisiäni tosi tarkasti. Kaikesta tuli vatsavaivaa ja hirveää huutoa heti vaikkei ollut allerginen millekään. Ei voinut syödä leipää hiivan takia tai mitään muutakaan hiiva pitoista. Ei tuoretta ruisleipää, paprikaa, sipulia tai suklaata, herneistä nyt puhumattakaan. Eikä kyllä ollut vaikea kieltäytyä, kun toinen tuli todella kipeäksi ja huusi sitten nuppi punaisena koko päivän. Lisäksi paino putosi kivasti, kun ei voinut herkutella :)

Nyt on muuten uusin tulokas saanut isän :cool:, on käyty nimittäin isyyden tunnustuksessa. Täytyy sanoa, että se on tässä koko lapsensaannissa kaikkein naurettavin juttu, täysin antiikkinen keksintö, mutta onpa hoidettu nyt pois alta.
 
Katjus, mulla oli sama esikoisesta et jouduin tekeen oman ruokavalion uusiksi vaikka mitään perus masuvaivaa ihmeellisempää ei ollut.. Ja vaikka jostain luin, et usein ne mitkä aiheuttaa äidille vatsavaivaa aiheuttais myös vauvalle mut mun maha voi oikein hyvin ja toinen huusi naama punaisena tuskaansa. Kauhulla odotan jos tää kesä menee samalla kaavalla, ei mansikoita, ei herneitä (ne päätin jo karsia pois..), ei paprikaa, ei suklaata ym. lista oli pitkä.. Mutta onneksi karsiminen kestää vaan hetken kunnes vauvan suolisto kehittyy niin pääsee taas ite mässäileen mitä haluaa :)
 
Takaisin
Top