Vauvat 6kk ->

Kiitos tsempeistä... Hmm, mitenköhän sitä unikoulua pitäis, tavallaanhan me ollaan tässä jo kauan aikaa tehty sitä ns.tassuttelua. Ei Liekki onneks paljoa herätessään vaadi, välillä nukahtaa itekseen ennen kun ehdin nousta ja yleensä riittää kun laittaa kättä päälle. Katjuskainen, joo imetän vielä. Ennustan et noi yösyömiset vois täs pian loppuu itestään, koko ajan myöhemmin ja myöhemmin haluu tissiä, tällä viikolla 4-5 aikaan vasta.... Ja niin, haudassa saa sitte nukkua emoticon Meil taas nukutaan sisälläkin ihan ookoosti, ei tietenkään sellasia maratooniunia kun ulkona. Harva se aamu herra meinaa simahtaa syliin, ja toissapäivänä otin kainaloon kattomaan telkkaria ja siihen simahti, oli jotenki ihanaa, tuli ne pikkuvauva-ajat mieleenemoticon  Mut helpottaa kuulla et on kohtalontovereita niinku kattili. Tai siis meillä taitaa olla vielä helpompaa kun herra nukkuu sentään päikkäreitä pitempään, useina aamuina sitä jaksaa sillä et tietää et aah, pari tuntia ja sit saa päikkäreitten ajan hengähtää....

Anskulle viel onnea omasta kodista!
 

Tulipas suru puseroon Taatun puolesta :,( Varmasti kamalaa.. Itel meni kans pitkän aikaa ennenku totuin ettei oo koiraa talos (jäi miehelle koska olikin alunperin miehen kultain), ja ikävä on vieläki. Exä ei oo suostunu ku oon pyytäny et tois koiran meil käymää tai et veisin lenkille... =/
Ja oon kyl samaa mieltä siit et tuntuu varmast eritaval pahalta ku kysees vaativampi rotu, ite tyydyn vaan ihailemaan dogoi ja rotikoit, ei riitä itel luonne ottaa sellast koiraa vaik kuinka haaveiliski :) vaatii kuitenki Pikkasen eri taval...
Mut toivotaa että löytyy hyvä koti Nerolle :) Hyvä ainaki et tottunu lapsii ni jos löytys helpommin koti vaik.. Ihan mielenkiinnost kysyn vaan, että miten työ saitte dogon tulee hyvin toimee pojan kaa?? Käviks helpost vai miten miten? :)

Siirtyy keskustelut vauvoista koiriin... :D

 
Skallo Meillä oli just sillon ennen yösyöttöjen lopetusta kanssa muutama yö jo sellanen, et neiti heräs vasta 5 - 6 välillä syömään, et siinä mielessä meillä tais ajotus olla hyvä. Kun ei oo sen kummempia huutojakaan sitten tullut, eli neiti tosiaan tais olla valmis jo tähän. Ehkäpä teidänkin poitsu jo on emoticon Suosittelen siis kokeilemaan kun tuntee itsensä siihen valmiiks (= jaksaa ne muutamat ekat yöt jos ne sattuu olemaan hankalia). Tosin sitten tiedän kaverin tapauksen, joka on lopettanu yösyötöt jo viikkoja ennen meitä, ja heillä vauva vieläkin vaatii tissiä öisin ja huutaa tuntikausia, jos ei sitä saa. Heidän vauva on hieman nuorempi kuin meidän neiti, eikä varmaan vielä ole sitten valmis nukkumaan yötä syömättä. Mut mun mielestä onki tärkein tehä silleen et saa ne yöt sujumaan mahollisimman hyvin, ihan sama syökö vauva yöllä vai ei, kunhan kaikille sais hyvät yöunet. Mun omalla kohdalla on ollu kyllä helpottavaa, kun tietää, ettei tarvii yöllä alkaa syöttämään, ja kun voi yöllä yhtä lailla herättää miehen apuun rauhottelupuuhiin, kun ei sitä tissiä enää tarvii antaa. Monesti mies saakin neidin paremmin rauhottumaan.

Mutta joo... hassua puhua vauvoista kun pitäis jo alkaa melkeen puhumaan taaperoista! Meidän neitikin kun kävelee jo, monta metriä menee kun jaksaa keskittyä! Mutta jos nopeasti jonenkin haluaa, niin sitten kyllä konttaa. Ensiaskeleet neiti otti vähän päälle 10-kuisena, ja siitä lähtien on päivä päivältä matkat vaan pidentyneet ja askeleet muuttuneet varmemmiks. Kolmen viikon päästä neiti on sitten jo 1 vee. Hurjaa!

Tänään oltiin pienen pojan nimijuhlissa. On se kyllä niin hurjaa ajatella, kun se pieni on niiiin pieni ja onneton vauveli vielä, ja vasta kymmenen kuukautta sitten meidän neiti oli ihan samanlainen! Niin tajuttoman hurjaa tuo kehitys! Reilu viikko sitten kun olin meidän neidin kanssa moikkaamassa samaista pientä poikaa, meidän neiti alkoi ihan maansa myyneenä itkemään kun pidin sitä pientä poikaa sylissä! Nyyhkytti vielä pitkään sen jälkeen, kun olin jo ottanut neidin syliin. Sillon mietin, että meidän neiti ei taitais kovin helpolla hyväksyä tässä iässä vielä uutta siskoa tai veljeä. Kova paikka se ainakin olisi. Vaikka enpä tiedä onko tilanne sen parempi sitten kun neiti on parivuotias uhmaikäinen...!!

On niin ihanaa kun on kesä ihan nurkan takana, mekin ollaan pian vuosi asuttu omassa talossa. Ja kyllä voin sanoa, ettei mikään voita omaa pihaa. Tää on ollu kyllä ihan paras kevät ikinä. Tänään ostin kesäkukkia ja laittelin niitä neidin kanssa ruukkuihin ulos.

Mutta hyvää huomista äitienpäivää tosiaan kaikille! Meikäläinen saa omasta toivomuksestaan äitienpäivänä ihan omaa aikaa! Mies lähtee (ihka ensimmäistä kertaa kahdestaan) neidin kanssa äitinsä luokse päivällä kyläilemään! En oo vielä ihan varma mihin käytän sen oman ajan, mutta enköhän mä siitä ota irti kaiken minkä saan!!
 
Mä taas sain lahjaks miehen kanssa yhteistä aikaa! :D Tai alunperin mies oli kait suunnitellu, että Nea lähtee piknikille mukaan, mutta anoppi oli tulossa meille miehen tekemää kakkua maistamaan, niin joutu lapsenlikaks kun käytiin kumoomassa meiän tulevan hääjuhlapaikan puistossa kihlajaislahjaks saatu kuohari ja mies oli ostanut vielä litran mansikoita ja pensasmustikoitakin oli. NAM NE OLI HYVIÄ! (toivottavasti raskaana-olevat ei lue tätä, koska muistan miten teki aina kaikkee mieli mistä toiset puhu :D) Mitään sen kummempaa lahjaa ei tullut, mutta Neasta valokuva aamukahvin kanssa sänkyyn, ja sitten mies tosiaan väkersi ihanan täytekakun sitruunatahnoineen ja yllämainittu piknikki illemmasta. Niin ja grilliruoan teki, makkaraa, kanaa, salaattia, perunaa&porkkanaa foliossa.. NAM! Herkullinen ja lämmin äitienpäivä <3

Nea on oppinut tässä tosi lyhyen ajan sisään uusia sanoja kamalasti sisäistämään. Vappuna kun oppi ilmapalloa osoittamaan siitä puhuttaessa, niin nykyään osottelee sormellaan kaikkee mahollista. Nyt on sitten kellot ja lamput sekä taulut ja muut seinillä/katossa roikkuva toistettava moneen kertaan. Käsittämätöntä, että joskus potalla näytin missä Nean napa on ja kun seuraavana päivänä kysyin "missä Nean napa on?" niin se osas näyttää senkin. Ihanaa, kun koko ajan oppii enemmän ja ei oo enää niin avuton (meillä ei oo vauva-aikaa ollenkaan ikävä).
Pottailu meillä on edelleen sujunu hyvin, kakkaa ei oo tullu vaippaan kun ehkä kaks kertaa potan hankkimisen jälkeen. Kiva kun roskis ei aina haise ihan p*******! :) Ainakin kerran Nea on mulle viestiny ilman vaippaa ollessaan, että kohta tulee pissa ja säästi senkin sitten pottaan :)
Moniko meinaa hankkia kesäks aurinkorasvan? Alle 2v:lle ei sitä suositella ja meinaattiinkin miehen kanssa että eiköhän me tää kesä pärjätä vielä ilman, vaatteilla suojataan tai varjossa oleskellaan. Mä muuten tilasin liberolta vaippapisteillä sen sellasen aurinkolippahatun missä on niskasuojuskin, sopii just Nean päähän ja on kiva tossa meiän takapihalla missä aurinko paistaa 24/7 ja jos kesällä mennään uimaan nii ajaa varmasti asiansa. Vaikka kovin kaunis se ei oo :/

 
Cira; aivan aivan. emoticon
Kysyit taatulta; miten saivat dogon tulemaan toimeen pojan kanssa...
Meillä siis tuo rottweiler niiin vaikket multa mitää kysynykkää niiin
kerron siltiki meidän nallukan ja pojan ensitapaamisesta emoticon
Eli kun sairaalasta kotiin päästiin niin annoin kaukalon miehelleni; koska
tiesin, että Siru tulee ihan onnessa mua vastalle kun ei oltu moneen päivää nähty.
Siru ei koskaan hypi; mutta jos nyt olisikin sattunut innostumaan näkemästään
niin lujaa, että oliskin hypänny, niin ei kaukaloon hyppää.
No siru ei meinannu housuissaan pysyä kun kodin ovi avattiin. 
Siinä kauan aikaa rapsuttelin Sirua. Sitten Siru huomas että jaahas, tuli 
iskäkin sieltä kotiin ja iskällä on nyt joku ihme paketti sylissään.
Mies sitten laittoi kaukalon keskelle lattiaa, että koirat sais haistaa ja tutustua
uuteen tulokkaasen. Meidän perhoskoirahan olis menny sinne
kaukaloon itekkin nukkumaan; mutta tämä rotikka haistoi 
kerran varovasti ja meni metrin päähän maate.
Illalla kun Turo-Eemil meni sänkyynsä nukkumaan; kävi Siru vielä varovasti katsomassa oliko vauva varmasti sielä.
Meni kuukauden päivät; ennen kun SIru kunnolla haistoi T-E:tä, ja ne oli alusta asti ihan erottamattomat. Ja on edelleen.  Siitä sitten pikkuhiljaa, Siru on ottanut
paikkansa Turo-Eemilin vierestä. Kun T-E leikkii, makaa Siru vieressä, kun T-E nukkuu, makaa Siru sieläkin vieressä, ulkona makaa vaunujen vieressä. Nyt kun ollaan oltu leikkipuistossa keinumassa ja hiekkalaatikolla ja Siru ollut mukana; makaa se sieläkin vieressä.
Eli meillä kaikki vaan meni itsestään....
Mutta en ollut koskaan edes ajatellu, että koira+ vauva tulis mitään 
ongelmaa! Luotin ja luotan ihan 110%:sesti.
Ja nyt kun TUro-Eemil kontti; niin jää koirat alle. Eli aina pakko yrittää konttia
koirien päältä. Ja aina kun Siru läähättää, niin vetää toista kielestä. Ja tässä yks
päivä T-E löysi Sirun hampaat ja yritti niitä kiskoa. 
Me tottakai aina kielletään ja opetetaan lapsille; että koiria kohdellaan hienosti, hellästi ja  eläimiä pitää kunnioittaa; mutta ihan mahdotonta  koko ajan olla vahtimassa!
Hetkeksi kun kääntää selän, niin Turo-Eemil jo tekee pahuuksiaan !
Ja koirat kuitenkin ymmärtää; että lapsi on vielä pieni, eikä tee pahalla; vaan tutkii ja oppii elämästä.
Ja meillä siis Siru sietää kaikilta lapsilta saman ! Eikä vain pelkästään omilta perheenjäseniltä....

Mutta on huonokin asia, ettei meillä T-E pelkää yhtään koiria. Koska se menee heti kaikkien koirien luo ja  antaa aika kova kouraista rakkautta.... Vieraisiin koiriin kun ei voi luottaa niin kun omaansa. . . 

mohomaha mä tilasin jotain lalsten aurinko rasvaa; mutta en oo sen kooommin, edes

ajatellu, että käytänkö vai en... Tuola kaapissa se on.Ihanalta kuulosti sun ensimmäinen äitienpäivä!

Eilen tosiaan oli mullakin ensimmäinen äitien päivä.  Oltiin lauantaina jo miehen mummon luona ja sitten jäätiin miehen äidin luo yöksi...
Kun sitten sunnuntaina meillä menee koko  päivä kierrellä kaikki mun suvun äidit; kun on jo viidessä polvessa...
Muuten oli ihan mukava nähdä kaikkia sukulaisia pitkästää aikaa; mutta mun oma äitienpäivä oli maailman paskin !!!!
- Mies ei edes onnitellut.
-Ei muistanut millään tapaa; ainoa, mitä aamulla kysyi, oli "haluat aamiaisen sänkyyn" ja sanoin, että en; että haluan syödä muiden kanssa yhtäaikaa!
- Mä hoidin koko päivän Turo-Eemiliä; syötöt, ihan kaikki !
- Olin nukkkunut sen yön tosi huonosti kun närästi koko ajan, vauvalla masussa hikka, kuuma, veiras sänky ja kun T-E nukku meidän kanssa samassa huoneessa; niin heräsin sen joka ähellykseen. Silti mun piti jaksaa koko päivän hoitaa T-E:tä. Mies laittoi mut ajamaan kotiin mun vanhemmilta, sieltä semmonen tunnin ajo matka, että sais ite nukkua ! No ajoin, koska mulla niiiiin kallis lasti autossa mukana!
Kotiin kun tultiin, kello oli jotain  kuusi illalla, niin mies laittoi sohvalle maate ja nukkui puoli 9 !!!!!!!!!  Mä sitten yksikseni  kylvetin Turo-Eemilin, syötin iltapuurot, leikin ym.... SItten mies heräs tosiaan sillon puol 9 ja näki, että vien  Turo-Eemili' nukkumaan. Ei sanonut mitään !!!!!!!
Kun olin saanu pojan nukkumaan;  niin mies täälä oli vaan facebookissa. No keräilin sitte lelut, ruokin koirat ym.  SItten mies sanoi, että menee nukkumaan; kello  oli varmaan joku puoli 10. En vasatnnu edes mitään...
SItten ite katoin vielä helpon elämän ja menin ylös; niin kuulin kun rupesin kävelemään ylös, niin mies laittoi saman tien tv:n kiinni ja esitti  nukkuvaa!!!! MIKÄ VITUN LOGIIKKA !!?
En sanonu mitään.
Rupesin nukkumaan. SItten mies yritti tulla ottamaan kiinni ja sanoi, miksen kerro, kun näkee että mua painaa joku......
En edes vaivautunu  vastaamaan. Sitten heräsin puoli 11 kun närästi niinn mies oli alhaalla syömässä ja koneella !  Tiedä sitte koska on edes tullu nukkumaaan... Aamulla lähti sitten töihin kuudeksi.....
Mutta siis en mä odottanutkaan mitään 1000 euron korua lahjaksi, vaan vittu sen, että muistais jollain tapaa ! Ei olisi maksanu mitää, tehdä ite kortti Turo-EEmilin kanssa, ja aikaa se ois vieny ehkä sen 5 min !

Samoin mä en saanu edes joululahjaa mieheltä! Mä ostin miehelle uuden kännykän.... mmmm.... no jooo; en mä odottanutkaan mitään ja ollaan sovittu, että osetaan aina jotain yhteistä kotiin; mutta  nyt jouluna odtin koska mies oli luvannut, että maksaa mulle kunnon parturin jouluksi. No nyt on vasta toukokuu. Ei sinänsä......


Jotenkin vaan oon ihan rikki. Mä teen kotona kaiken, hoidan koirat, lapseni, kodin, ruuat IHAN KAIKEAN ! ja siivoan vittu vielä jäljet; ja mun eteen ei voi tehä mitään, edes sinä yhtenä päivänä vuodessa ! Ollaan niin monet kerrat riidelty tästä, kuinka mua pidetään niiin itsestään selvyytenä... Tätä samaa nyt pian 4 vuotta; joko pian riittäis? En vaan jaksa enään....

Eilisen itkin ja tänään taas itku herkässä, kun tätä tilannetta mietin....
Mua niin pelottaa sekin kun toinen vauva tulossa; kuinka tiukoilla olen. Koska
mä senkin kaiken joudun hoitamaan........

Onneksi mulla on Turo-Eemil ja sain siltä äitienpäivän paljon ihania hymyjä ja haleja! Ei sitä äiti enempää enempää tarviikkkaan <3

 
Kirjotan nopeesti ennenku neiti herää.
Jenniä ymmärrän hyvin! todella kurja tilanne. Meillä mies intoili aikoja sitte että sillä on suunnitelmia äitienpäiväks ja sit tuli viime viikolla muita juttuja mitkä vei sen aikaa ni ei sitte tehty äitienpäivänä mitään. Olisin toivonu vaikka vähän kahenkeskistä aikaa vaan, ei muuta. Ja eka äitienpäivä vielä ni oli itelle aika tärkee juttu! huoh noita miehiä.
Just yks päivä sanoin miehelle et ois kiva jos joskus huomaisit mitä oon tehny täällä kotona kun tuntuu et molemmat vaan lapsellisesti illalla valittaa et kumpi on väsyneempi. :D

Meillä neiti kans on pahanteossa, eilen löysi mun huulirasvapurkin ja levitti sitä just vaihdetuille lakanoille. Pyykit vedetään telineeltä sun muuta mukavaa. Mutta ei kävele vielä, sitä odotellaan. :)

Ootteko puhnu synttäreistä täällä, millaisa 1v- synttäreitä tulossa? meillä mennään anoppilaan ja sinne tulee sitte tätejä ja serkkuja.

Nyt on mentävä, mukavaa päivää kaikille!
 
Ehtisköhän tässä hetken kirjoittaa, tuo neiti ollut nyt pari päivää niin känkkis kun vaan olla voi emoticon  Ei haluu olla sylissä mutta sittenkun laskee lattialle niin voi elämä mikä huuto..
Paljon tullut tekstiä, en varmaan kaikkeen ehdi kommentoimaan mutta nyt ainakin alkuun heti Taatulle paljon voimia emoticon  Varmasti ottaa koville, mulla ei omakohtaisia kokemuksia niin en voi sanoa että tiedän miltä tuntuu mutta voin kuvitella että sattuu..
Mulla on aina ollut vain noita pienempiä elukoita ja koiran ja kanin menetystä ei oikein voi lähtee vertailee kun koira on kuitenkin niin paljon enemmän mukana siinä perheen arjessa.

Jenni90 Sun mies kuulostaa ihan samanlaiselta kun mun, sillä erotuksella että sun mies käy töissä, mun vaan istuu himassa koneella / sohvalla emoticon  Silloin kun olin itsekin kotona olin niin kypsänä siihen että mies oletti mun tekevän kaiken eikä voinut mitään tehdä vaikka oli myös kotona kaiket päivät, sitten vasta kun suutuin kunnolla niin sai jotain aikaseks. Nyt vähän tilanne helpottanut kun oon töissä ja miehen on pakko hoitaa lapsia mutta siivoomiseen ym. se ei kykene, "kun pitää noita lapsia vahtia".. sitten se olettaa että mä työpäivän jälkeen tai vapaapäivänä siivoon täällä niitten sotkuja, ja vahdin lapsia samaan aikaan. Silloinhan ei tietenkään voi niitä lapsia kattoa kun mä oon kotona..

Anskulle onnea uudesta kodista!

Meidän äitienpäivä meni vähän tähän tapaan emoticon emoticon  Iida sai jostain napattua itselleen oksutaudin.. Lähdettiin lauantaina kun pääsin töistä niin espooseen mun vanhempien luokse ja siellä sitten alkoi tyttö oksentelemaan. Tää on Iidalla jo neljäs vatsatauti alle vuodessa, esikoisella ei ole ollut yhtään koko ikänsä aikana, poika on oksentanut vain silloin kun opetteli syömään karkeampaa ruokaa eikä oikein tykännyt.
Tuosta huolimatta sunnuntai oli ihan mukava päivä, käytiin porukalla lintulammella kävelyllä ja katselemassa joutsenia ja muita lammen asukkaita. Iida pikku potilas tosin nukkui rattaissa koko reissun ajan, ja sitten paluureissulla mun isä antoi äidille ja mulle rahaa niin että saatiin käydä ostamassa itsellemme äitienpäiväkukat. Sanoi että parempi kun käydään itse valkkaamassa niin tulee ainakin oikeanlaiset emoticon  Ostin itelleni koristedaalian sipulin joka nyt ruukussa toivottavasti alkaa kohta kasvaa.
Sittenkun mentiin kotiin niin mies oli siivonnut, tosin ei ihan oma-aloitteisesti olin sille monta kertaa siitä sanonut, mutta kuitenkin emoticon 

Iida on nyt alkanut välillä päästämään irti tuesta ja saattaa seisoa pitkiäkin aikoja ilman tukea jos ei huomaa mitä tapahtuu, heti jos huomaa että ei pidäkkään kiinni niin sitten pyllähtää pepulleen emoticon  Yhtenä päivänä seisoi pitkään ja piti kiinni hameensa helmasta, luuli kai sen olevan tukevampikin tuki emoticon
Meillä osataan myös nykyään juoda nokkamukista itse ja vilkuttamaan on oppinut. Kun lähden iltavuoroon niin tulee aina ovelle vilkuttamaan ja sanoo heehee, ja bussissa vilkuttelee ihmisille kuin mikäkin kuningatar emoticon 
Ja vihdoinkin on neidille puhjennut kolmas hammas, pitkään se sinnittelikin vain kahdella emoticon  Nyt on noiden kahden alaetuhampaan viereen puhjennut kolmas.

Synttäreistä muuta ei olla vielä suunniteltu kuin että haluan tytölle leppäkerttukakun :) Varmaan ihan kotona ollaan ja kutsutaan mummit, vaarit ja kummit, ehkä joitakin ystäviä ja siinä se.. ei mitään kovin suuria bileitä.

Meilläkään ei neiti enää nukahda rattaisiin samallalailla kun ennen. Ostettiin juuri neidille uudet kärryt ja niissä kun istuu nyt kasvot menosuuntaan niin on niin paljon ihmeteltävää ettei toivoakaan että nukahtais.. Bussiin jos mennään niin sitten kyllä sammuu mutta ulkona jos ihan vaan kävellään niin sitten ei kyllä.
Ja aurinkorasvaa en oo ajatellut tytölle laittaa, esikoiselle mulla on jotain lasten aurinkovoidetta.. Kyllä mä ajattelin tämän kesän suojata neidin vaatteilla ja pitämällä varjossa, tosin jos on samanlaiset helteet ku viime kesänä niin saa nähä miten käy..
 
Ainiin, melkein unohdin, piti vielä tännekkin laittaa että on tuolla fb puolella ollut puhetta että 23.5 tavattaisiin jossain HopLop tyylisessä paikassa, Vantaan HopLop on nyt ollut ehdolla :) Sinne vaan kaikki halukkaat!
Ainakin näillä näkymin me oltais tulossa, Henniv ja Pulina.. Ja Skallokin oli vissiin tulossa tännepäin niihin aikoihin :)
 
heips piiitkästä aikaa...
ahkerasti oon käyny lukemas mut kun ei oikeen mitään uutta elämäs oo tapahtunu niin on kirjottelut jääny...
ARGH! meinas pikkasen verenpaineet nousta kun luin Jennin äitienpäivästä... 
ja Taatulle jaksamisia... toivottavasti Nerolle löytyy uusi hyvä koti...

meillä ei tosiaa mitää uutta ihmeellistä täällä oo tapahtunu... hampaita on 8, ja ne tuli aivan ihme järjestyksessä... vaikka eipä nuo tietty kaikille samaten tuu... meillä tuli eka alaalle 3, sit yläälle 3 ja sitte tuli yläälle ja alaalle samana päivänä neljännet hampaat. ja 6 hammasta 1,5 kk:n sisään eli kiukuttelua on piisannut... ja homma senkun jatkuu :S
tukea vasten Kimi on kävelly 8kk iästä asti ja ilman tukea seisonu n. 9kk iästä mut kävelemään lähtö ei tunnu herraa kiinnostavan.. ihan muutaman askeleen (jotka päättyy syöksymiseen) on nyt täs viikon aikana ottanu...et ehkä joskus meilläkin kävellään :D

voi kääk, Tyttö koo ja Jenni saa jo pian uudet nyyttinsä...tuntuu ku just vasta oisitte plussasta kertoneet :) ja tosiaan nämä meidän kesäkuiset on pian 1 vee.. kovasti täälläkin jo synttäreitä mietitään mut ei vielä sen tarkempaa... jonku hienon Autot-kakun haluisin mut ei ehkä mun taidoilla onnistu :D alkaa kyllä pikku synttäripaniikki iskeä ku alle kuukaus aikaa enää miettiä et mitä kaikkea tällasiin mahtipileisiin pitää keksiä :D

ja pottailuhan meillä tosiaa alotettiin jo 8kk iäs ja hyvin sujuu... tottahan ny vaippaankin kaikenlaisia ylläreitä tulee mut aika hyvin toi jätkä osaa ilmottaa koska tarvis potskulle... tulee nykiin lahkeesta ja kitisee sellasta kakka/pissahätä-kitinää..

Nokkamuki on meillä aika tuskanen kapistus edelleen...vieläkin Kimi kuvittelee et se on lelu ja sitä maitoo on kiva roiskia ympäriinsä mut kyllä se väliin jo suuhunkin eksyy se nokkamuki..ja sit taas hetken osataan itte juua siittä... 

jaahas, nyt ulos kun on niin hieno ilma..moi 
emoticon hih, taas uusia hymiöitä... tää oli paras, super marion kummitus <3
 
Voi kurjuus Jenni tota sun äitienpäivää! :(

Vaikka kyllä meillekkin sattu ja tapahtu..
Aamulla Jarkko tuli Jeminan kanssa mut herättämään äitienpäiväsuukoilla ja toivat mulle Ifolorin kuvamukissa aamuteen sänkyyn. Mukissa on Jeminan kuvia ja alla teksti: Maailmaan parhaalle äidille rakkaudella Jemina <3 Oli kyllä aika hertsua :') Sitten mies ehdotti, että jos hän maksais tiistain 4d-ultran niin voin käyttää sitä varten säästämäni rahat johonkin mihin haluan. On mulla ihana mies<3 Siitä sitten aamutoimien jälkeen lähdettiin Jarkon porukoille juhlimaan äitienpäivää grillailun merkeissä. Ruoka oli todella hyvää ja sitä oli ihan likaa vaikka syöjiäkin oli monta! Pihviäkin oli varattu 500g per syöjä :D ja pihvin lisäksi tarjolla oli myös kanaa ja vaikka sun mitä!
Neljän aikaan Jarkko sitten läks futispeliin. Ihmettelin jo kun ei sitä kuulunu sieltä takas ja sit jo tulikin puhelu, että hän on täällä Päijät-Hämeen Keskussairaalassa nilkka tohjona. Röntgenissä käyny ja odottelee lähteekö leikkaussaliin vai ei. Minä sitten jätin Jeminan sinne mummojen ja pappojen hoitoon ja lähdin päksiin. Monta tuntia siellä vierähti ja joskus klo 22 pintaan lääkäri tuli sanomaan, että ei tarvitse leikata, kipsiin vaan. Kipulääke resepti ja sairaslomatodistus kouraan ja terve menoa. Jäätiin sitten sinne miehen vanhemmille yöksi kun Jemina oli jo käynyt nukkumaan eikä tohdittu herättää toista. Nyt mulla onkin täällä kaks vauvaa hoidettavana + kolmas vielä tulossa eikä se helpota yhtään tän työtaakan alla. Huah.. Eilen illallakin oli selkä ihan tuhannen p****na ja sänkyyn kun pääsin niin alko supistelemaan ihan urakalla. Täytyy nyt pitää sormet ristissä, että toi Jarkko tosta kuntoutuis mahdollisimman nopeesti ja pystyis tekemään edes jotain.

4d-ultrassa käytiin tänään ja siitä enemmän tuolla uudelleenraskautuneissa!

Mustakin on ihanaa kun Jemina on alkanu ymmärtämään mitä sille sanoo! Missä tutti on? Ota tutti pois, anna tutti äitille ja kaikki mikä liittyy tuttiin niin menee ainakin tosi hyvin tajuntaan :D Sit jos pyytää taputtamaan tai vilkuttamaan niin nekin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta onnistuu aina. Jos Jemina on sängyssä, keinussa, syöttötuolissa tms ja kysyy tuletko pois niin nyökkää ja on jo kädet ojossa, että jooo :D Ihanaa kun näistä meidän vauvoista on jo tullut niin isoja!<3 Ja kohta mulla onkin sama rumba taas edessä, ohhoh :D
 
Jee, hienoa tapaaminen! :) en o tuol fb:n puolel kesäkuisis muistanu käydä... Yritetään nyt sit päästä täl kertaa mukaa..  Tarkotus oli alunperin tehä vähä pidempiki reissu pk seudulle mut taitaa aika loppuu kesken, sit pitää alkaa pojan synttäreit jo järjestää, KAKS PUOL VIIKKOO ja mul on jo vuoden vanha poika! :,)

Naurattanu noi jutut kuinka pidetty tukee jostaa "tosi hyväst" tuest... Kuten siis Nea ilmapallon narusta ja Iida hameenhelmastaa :D Ihania...

Ja harmi että Jennillä ollut kurja äitienpäivä =/ Ei kyl täälläkää mikää hauska, pojan isä vei useemmaks tunniks pojan äidillee, palautti vast iltapäiväl. Tosin tehtii mun veljen kaa laudotust parvekkeelle et saatipaha ainaki tehä rauhas.
Koitas Jenni saada se miehes osallistumaa, täysin syvältähän toi nyt on et joudut kaiken tekemää!! Tosin neuvoa en kyllä osaa, enhän saanut omaanikaan (ex) tekemään kotona mitään saati olemaan pojan kanssa tai ylipäätään kotona :D

Ihana kesäpäivä oli kyl jo tänää :)
 
Todellakin ihanan kesänen päivä! Niin kesänen, et meidän neitikin hyppeli ulkona paljain varpain ja sai sitten elämänsä ensimmäiset tikut jalkapohjaan! Voin sanoa, että oli hiukan hankalaa yrittää tonkia niitä tikkuja pois... onnistuin vaan osittain, kun ei mies ollu kotona eikä neiti pysyny paikoillaan. Täytyy huomenna koittaa paremmalla onnella, kun on kaks käsiparia paikalla.

Jennin äitienpäivä kuulosti kyllä tosi kurjalta. Ärsyttävää, että joku voikin olla tollanen. Itselläni oli kyllä mukava päivä, mitään lahjaa en saanut, mutta päivällä sain ihan omaa aikaa melkein viisi tuntia, ja se oli ihanaa! Olla ihan vaan kotona, kuunnella musiikkia, ottaa aurinkoa ja maistella muutama lasillinen kuohuvaa ihan yksin! Olin ensimmäistä kertaa ihan yksin tässä talossa, ja ollaan sentään kohta vuosi täällä jo asuttu. Mies vei pikkuneidin äitinsä luokse kyläilemään, ja heilläkin oli mennyt mukavasti. Eka kertaa mies lähti neidin kanssa jonnekin kaksin, jo oli aikakin!

Meilläkin juhlitaan pian 1 vee synttäreitä... pitäisi pikkuhiljaa alkaa miettiä tarjottavia ja leipoa ehkä jo ennakkoon jotain pakkaseen. Kunhan saadaan arkkupakastin hankittua.

Meillekin on viimein puhjennut neljäs hammas... toinen yläetuhampaista, eilen tunsin terävän sahalaidan ikenessä. Ei oo kyllä öihin ainakaan nyt vaikuttanut.
 
Jenni: argh! ihan tuntu että veri nous päähän kun luin ton sun äitienpäivä tekstin. tosi kurjaa!! meillä myös monesti käyty keskustelut siitä,kuinka minä hoidan ihan kaiken kotona,mies pitää sitä itestäänselvyytenä että aina puhtaat paidat kaapissa tms..kyllä asiat silloin hoituu,kun niistä mainittee,mutta unohtuu sitten melkeimpä heti..Jamin kanssa kyllä touhuilee,mutta itellä menee yleensä illat siihen kun hoidan päivällä kesken jääneitä asioita..miehet..ja minähän kuulkaa saan imurin äitienpäivälahjaks..jippii?! no okei,oon mankunu sitä jo kohta vuoden kun nykynen on niin paska,että siirtää vaan pölyjä ees taas,ei ime mtn..ja meillä kun on noita kissoja,nii toimiva imuri on pakko olla..

meidän äitienpäivä meni suurinpiirtein niin että aamulla mies keitti kahvit ja laitto aamupalan pöytään..päivällä grillas meille ruuan ja teki mutakakun,oli kuulkaas niin herkkua!! sit käytiin miehen vanhempien luona..illan sainkin olla kahden jamin kans kun mies lähti enolleen remontoimaan...

Ja Lennu oli kirjotellu raskautuneisiin plussasta: ONNEA! en kyllä minä oo fbssä sellasta huomannut ja noinkin pitkällä jo! :) hienoa!

meillä pikkukakkonen siirtyy hamaan tulevaisuuteen...Asunnon hankinnan suhteen meitä ei onni potki,kaikki menee toisille hakijoille..plääh! harmittaa hirveesti,kun oisin halunnu,että muksuilla ei oo hirveen suurta ikäeroo,mutta minkäs teet kun tila ei vaan riitä. ja asuntolainan ottoon ei oo mahiksia kun vata 2012 vuoden lopulla..:(

synttäreitä en oo paljoo kerenny miettimään..kohta iskee paniikki :D heh..jamihan tosiaan täyttää 27.6 vuoden ja veli järjestää häät 28.6 :D pitää päättää järjestääkö juhannuksena vaiko sitten myöhemmin noi syndet..

Koita Laura muistaa vähän levätäkin välillä! :)

aurinkoista päivää kaikille..kaks päivää vielä ja saa ruveta pakkaileen..lähen Jamin kanssa kahden reissuun etelä-suomeen kaheks viikoks! saa J touhuta mitä haluaa ja me saadaan Jamin kanssa ansaittu loma kotioloista ;DD
 
kyllä nyt on ollu ihanan lämmintä,mitä moni onkin tossa kirjoitellut. neiti tosiaan sairastu funssaan sunnuntaina, esikko maanantaina ja tiistaina sitten miehen kans myöskin.. no täytyy toivoo et pian menis ohi. ei oo kivaa!

jenni voi kurja oli lukea sinun äitienpäivää...

henniv koetatteko saada kunnan kautta isompaa asuntoo vai yksityisten kautta? tsemppiä isomman asunnon hakuun, jospa se sielt onni potkaisi pian! Me päästään onneks muuttaa täst pois ja saadaa molemmille omat huoneet.

Laura muistahan kans koettaa lepäillä, ja toivottavasti miehesi jalka paranee pian!

muutama alottanu jo pottailukin,meillä se on viel harmaassa tulevaisuudessa. noh kaikki aikanaan.synttäreit oon kans miettiny mut pidetää varmaan siskon valmistujaiste yhteydessä neidin 1v synttärit.
tänää tehää kosteusmittaus asuntoo, ja mä pääsen siis uudelleen kattomaan ja pohtimaan mitä tulee mihinki ja ottamaan mittaa rappusten välistä,pakko varmaa laittaa portti rappusten päähä ettei satu mitää vahinkoo..
mutta koska muut nukkuu,taia rauhassa ottaa aamupalaa,vaikkei mitää juurikaan maistu.. oikein lämmintä päivän jatkoa kaikille!

 
Ansku: Yksityisiltä yritetään saada asuntoo..noi kunnan vuokrakämpät on täällä sellasia,että kumpikaan ei niihin halua muuttaa..ei ehkä niitten kunto niin arveluta,mutta naapurit..
 
Henniv tiedän mistä puhut, olisin kans kerran saanu kaksion,joo ja aluehan oli se minne en koskaan muuttaisi :D. asunnon  pitää olla nimenomaan siellä,eikä esim. n. 8km päässä?
 
Ansku87 kirjoitti:
asunnon  pitää olla nimenomaan siellä,eikä esim. n. 8km päässä?

mitä meinaat? O.o
 
henniv :D jep.

ihme tapahtunu neiti nukku yli kymmeneen, kahell heräämisellä.. oijoi! :)
 
Takaisin
Top